شناسهٔ خبر: 65877155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اقامت ۱۰ هزار مسافر در گلپایگان

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان گفت: ۱۰ هزار نفر در مرکز اقامتی شهرستان گلپایگان اقامت داشته‌اند.

صاحب‌خبر -

مصطفی قانونی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از اصفهان، اظهار کرد: با هماهنگی ستاد خدمات سفر نوروزی برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مسافران در این شهرستان کمیته‌های یازده‌گانه شامل خدمات حمل‌ونقل ترافیک، خدمات امداد و نجات، خدمات انتظامی و امنیتی، امور شهری و دهیاری‌ها، برنامه‌ریزی و آمار، خدمات اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و شکایات، خدمات بهداشتی، سلامت و اطلاع‌رسانی و اقامه نماز تشکیل داده شد.

وی از توزیع ۱۰ هزار بروشور و راهنمای اماکن گردشگری و تاریخی شهرستان بین مسافران نوروزی خبر داد و گفت: با توجه به تلاش کمیته‌های خدمات سفر، هیچ‌گونه شکایتی از گلپایگان توسط گردشگران و مسافران در سامانه ۰۹۶۲۹ میراث فرهنگی استان اصفهان ثبت نشده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان با اشاره به اینکه ایستگاه امنیت سلامت در محور شهرستان گلپایگان و خوانسار نیست، افزود: متأسفانه در استان برای راه‌اندازی ایستگاه مصوبه‌ای داده نمی‌شود، امید می‌رود با استقرار ایستگاه شاهد کاهش تصادفات در محورها باشیم.

قانونی با اشاره به اینکه تاکنون از ۲۰۰ اثر تاریخی شهرستان گلپایگان، ۲۹ اثر در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده است، افزود: مهارت طبخ کباب گلپایگان، تکنیک فن منبت گلپایگان و آئین سنتی پخت آش حلیم گلشهر در شب یلدا در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شده است.

وی با بیان اینکه با انتخاب گلپایگان به عنوان شهر ملی منبت، هر سال میزبان گردشگران زیادی هستیم، ادامه داد: در سال‌جاری با توجه به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، ۱۰ هزار نفر در مرکز اقامتی شهرستان اقامت داشتند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان ادامه داد: ارگ تاریخی گوگد، مناره سلجوقی، مسجد جامع، سنگ‌نگاره‌ها، خانه معظمی، خانه شجاع نظام، بازار تاریخی گلپایگان، امام‌زادگان هفده تن و سیدالسادات از مراکز گردشگری تفریحی و مذهبی شهرستان به شمار می‌آید.

قانونی گفت: سال گذشته ۱۵۰ هزار گردشگر از امکان تاریخی و گردشگری و مذهبی شهرستان بازدید داشتند.

وی با بیان اینکه بودجه تملک دارایی سال ۱۴۰۲ میراث فرهنگی گلپایگان حدود ۲۰۰ میلیون تومان بود، افزود: سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان، سه میلیارد تومان برای مسجد جامع، ۵۰۰ میلیون برای بازار گلپایگان ۵۰۰ میلیون ،۴۰۰ میلیون تومان برای پل قاضی زاهدی و یک میلیارد تومان برای خانه معظمی تخصیص داده شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان همچنین گفت: برای مرمت برج‌های قلعه تاریخی وداغ پیشنهاد تخصیص اعتبار دادیم، اما هنوز اعلام نشده است.


نظر شما