شناسهٔ خبر: 65875460 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تاکید معاون حقوقی وزیر بهداشت بر ضرورت تدوین نقشه راه برای بهره‌گیری از مشارکت راهبردی خیرین

سید حمید جمال الدینی بر حسب تاکیدات رییس جمهور در دیدار اخیر با خیرین، از بیمارستان خیریه الغدیر بازدید و بر ضرورت تدوین نقشه راه برای بهره‌گیری از مشارکت راهبردی خیرین در نظام سلامت تاکید کرد. سید حمید جمال الدینی بر حسب تاکیدات رییس جمهور در دیدار اخیر با خیرین، از بیمارستان خیریه الغدیر بازدید و بر ضرورت تدوین نقشه راه برای بهره‌گیری از مشارکت راهبردی خیرین در نظام سلامت تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، به مناسبت میلاد باسعادت کریم اهل بیت (ع)، امام حسن مجتبی(ع)، روز اکرام و تکریم خیرین و حسب تاکید رییس محترم جمهوری در دیدار با خیرین، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت از بیمارستان خیریه الغدیر بازید کرد.

سید حمید جمال‌الدینی با شکرگزاری از توفیق دیدار و تکریم خیرین در این روز پر خیر و برکت گفت: خیرین به غیر از ارزش ریالی و اقتصادی کار و حضور خود، چندین برابر از عنایات خدا و خیرات و ثمرات معنوی کار نیکی که انجام داده‌اند در دنیا و آخرت خود بهره‌مند خواهند شد و این قضیه معنای واقعی برکت است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت حسب تاکیدات رییس جمهور در نشست با خیرین افزود: رییس جمهوری تاکید کردند که خیرین شریک راهبردی دولت محسوب می‌شوند و ما در عرصه سلامت نیز باید الگوی مناسب همراه با نقشه راه دقیق و جزییات برای این امر بیندیشیم و طراحی کنیم.

وی در ادامه ضمن ارج نهادن به اصل کار خیر در هر زمینه و با هر نیتی گفت: ما در وزارت بهداشت می‌بایست نیازهایمان را به صورت شفاف به خیرین اعلام کنیم و در راستای این نیازها و مشارکت خیرین، به حمایت واقعی و منطقی از ایشان بپردازیم. یکی از این راهکارهای حمایتی می‌تواند خرید خدمت راهبردی در این حوزه باشد.

گفتنی است متولی و خیر این بیمارستان در این دیدار خواستار تفکیک وقف و خیریه در نظام سلامت شد و گفت: این دو به لحاظ ساختاری بسیار در هم آمیخته‌اند. در صورتی که وقف، درآمد و هزینه‌کرد آن بر اساس نیت واقف است ولی خیریه مبتنی بر اساس‌نامه موسسه است.

حاج جعفریان ضمن درخواست رفع موانع بر سر راه خیریه‌ها در زمینه ایجاد درآمدهای پایدار، خواستار تدوین بسته حمایتی برای حضور کادر درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خیریه شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در ادامه با همراهی مهندس حیدری‌پور، مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت، از بخش‌های مختلف بیمارستان الغدیر و درمانگاه آن بازدید کرد و در جریان امور و مسایل و مشکلات قرار گرفت.

*پیام معاون وزیر بهداشت به مناسبت روز اکرام و تکریم خیرین: روز تولد امام حسن مجتبی(ع)، هم‌افزایی در راستای مشارکت مردم

بنابر این گزارش، سید حمید جمال الدینی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز اکرام و تکریم خیرین پیامی را صادر کرد.

در بخشی از پیام او آمده است: پانزدهم ماه مبارک رمضان، به برکت میلاد مسعود سید الکرام، امام حسن مجتبی(ع)، روز "اکرام و تکریم خیرین" نام گرفته است. کریم از صفات ثبوتی خداوند است و خوشا آنان‌که متصف به کرم و بخشش هستند.

در این پیام تصریح شده است: چه بسیارند هم‌میهنانی که چه در داخل و چه در خارج از کشور، همیشه و همه‌جا، دل و جان در گرو کار خیر دارند و این امر رنگ و بویی دینی و عرفانی نیز در میان همبستگان این دیار کهن یافته است. گذشتن مردم از جان و مالشان در عرصه‌های گوناگون نظام سلامت، از تامین مالی و زیرساخت‌ها تا انواع مشارکت در امر آموزش و پژوهش نیز بر همگان روشن و مبرهن است. به راستی چه کسی کریم‌تر و بخشنده‌تر از خیرینی که دست و دل در  کار سلامت و بهروزی جامعه و مردم دارند.

معاون وزیر بهداشت در پیام خود نوشته است: سال جاری را رهبر معظم انقلاب، سال جهش تولید با مشارکت مردم نام نهاده‌اند. مشارکت مردمی بخش جدایی‌ناپذیر و از ارکان اصلی توسعه پایدار سلامت است که می‌تواند در قالب‌های گوناگونی بروز یابد. یکی از این ظرفیت‌ها، خیرین و موسسات خیریه است که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش شده علاوه بر افزایش کمی ایشان در بخش سلامت، به توسعه کیفی، سامان‌دهی و ساختارمندی‌شان نیز پرداخته شود.

در این پیام تصریح شده است: بااین‌همه برای مشارکت مردمی در همه سطوح آن از خانه‌ها و مراکز بهداشت تا بیمارستان‌ها و مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها نیازمند طراحی ساختار مناسب هستیم و برای پایین‌ترین تا بالاترین سطوح در زمینه‌های مختلف آموزش، بهداشت، درمان، پژوهش و فناوری و غذا و دارو، باید نسخه‌های متفاوت اما هم‌گرای مشارکت تجویز شود. مشارکت چشم‌گیر خیرین در تامین منابع باید به بهره‌گیری از ظرفیت عظیم مشارکت مردمی در زمینه‌های دیگر هم‌چون مدیریت، برنامه‌ریزی، نیازسنجی، تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری، اجرا و دیگر فرایندها تعمیم و گسترش یابد.

این پیام می‌افزاید: در پایان روز اکرام و تکریم خیرین را به همه خیران و نیک‌اندیشان به ویژه در عرصه سلامت شادباش می‌گویم و همان‌گونه که رییس محترم جمهوری در دیدار امسال خود با خیرین نیز بر تجلیل و تکریم خیرین در این روز مقدس و ماه مبارک تاکید کردند، باید به این مهم پرداخته شود. ان‌شاالله در مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تجلیل و ترویج خدمات بدیع، ماندگار، روزآمد و نوین ایشان در قالب جشنواره‌ها، نشست‌ها، تجلیل‌ها و برنامه‌های دوره‌ای خواهیم پرداخت. آرزومند تن‌درستی و سربلندی همه این بزرگواران هستم و قبولی طاعات و عباداتشان را از خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام/

نظر شما