شناسهٔ خبر: 65870176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ثبت ۱۳میلیون تردد نوروزی خودرو در آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری آذربایجان‌شرقی از ثبت استانی ۱۳میلیون تردد خودرو در ایام نوروز خبر داد.

صاحب‌خبر -

ثبت ۱۳میلیون تردد نوروزی خودرو در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین امسال، ۱۳میلیون تردد خودرو در راه‌های ارتباطی استان ثبت شده است. 

وی افزود: در ۱۲ روز از اجرای طرح نوروزی امسال، تردد در راه‌های استان ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه این تعداد تردد خودرو توسط ۹۸ دستگاه ترددشمار آنلاین در راه‌های استان ثبت شده است، گفت: آمار تردد ورودی آذربایجان شرقی در این مدت ۸۳۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه و آمار تردد خروجی استان ۷۵۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: پرترددترین راه‌های ارتباطی استان در این ایام، مسیر رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهید کسایی (تبریز- باسمنج)، تبریز- ایلخچی و صوفیان - تبریز است.

علیزاده، با بیان اینکه آمار تردد خودرویی در استان به نزدیکی به پایان تعطیلات نوروزی روند افزایشی به خود می‌گیرد، ادامه داد: در این ایام بیشترین ورودی‌ها به استان از مسیر‌های آزادراه تبریز- زنجان، میاندوآب- ملکان و نیر- سراب انجام شده است.

وی یادآور شد: در ۱۲ روز از اجرای طرح نوروزی راهداری، ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری آذربایجان شرقی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری ۱۵۳ هزار و ۳۰۰ مسافر را در داخل و خارج استان جابجا کرده است.

نظر شما