شناسهٔ خبر: 65869244 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خدمت رسانی به بیش از ۴ هزار بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت داراب

رئیس شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی داراب، از خدمت رسانی به ۴ هزار و ۴۵۷ مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت، از آغاز طرح سلامت نوروزی تا کنون، در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سجاد رضایی رئیس شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی شهرستان داراب، با بیان اینکه خدمات متنوعی در مراکز خدمات جامع سلامت به مراجعان ارائه می‌شود، اظهار کرد: با تمهیدات پیش‌بینی شده در نشست‌های برگزار شده با مسئولان حوزه سلامت شهرستان، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت به صورت شبانه روزی یا بیتوته، یک واحد دندانپزشکی، واحد غربالگری، یک واحد رادیولوژی و آزمایشگاه‌های سه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در شهرستان داراب فعال و به همشهریان و مسافران نوروزی، ارائه خدمت می‌کند.

او افزود: از بیست و هشتم اسفند سال ۱۴۰۲ پایان روز ششم فروردین، ۴ هزار و ۴۵۷ بیمار با حضور پزشکان عمومی در این مراکز ویزیت شده‌اند که از این تعداد، هزار و ۹۷۶ نفر به صورت سرپایی خدمات دریافت کرده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان داراب با اشاره به ۹۶۹ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی و پایانه‌های مسافربری گفت: طی نظارت‌های کارشناسان بهداشت محیط این شبکه، ۱۴۵ مورد سنجش به وسیله دستگاه‌های پرتال انجام گرفته است و ۸ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نیز اخطار بهداشتی دریافت کرده اند.

رضایی افزود: با توجه به رسالت مرکز بهداشت در نظارت بر تامین آب آشامیدنی سالم برای استفاده شهروندان و مسافران نوروزی، ۴۹ مورد بازرسی از سامانه‌های آبرسانی، ۴۹ مورد نمونه برداری باکتریولوژیک و ۱۹۳ مورد نیز کلرسنجی از شبکه توزیع آب آشامیدنی سطح شهرستان صورت گرفته است.

او با بیان اینکه در حال حاضر، هزار و ۳۰۰ مادر باردار در شهرستان داراب، تحت مراقبت‌های سلامت محور قرار دارند، ادامه داد: از آغاز طرح ستاد سلامت نوروزی تاکنون، ۹۸ مادر باردار که به مراقبت‌های بیشتر نیاز داشتند، با پیگیری مراقبان سلامت به پزشک ارجاع داده شده‌اند و یک مورد نیز با هماهنگی‌های انجام شده، برای دریافت خدمات مناسب به مراکز تخصصی اعزام شده است.

رضایی همچنین تعداد مراجعه کنندگان به مراکز واکسیناسیون شهرستان را ۱۱۸ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۲۶ مورد حیوان گزیدگی ثبت شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان داراب، تعداد تماس‌های تلفنی اورژانس ۱۱۵ شهرستان را هزار و ۷۵۲ تماس اعلام کرد و گفت: از این تعداد تماس تلفنی، ۴۸۹ مورد آن منجر به ماموریت اورژانس شده که ۱۰۳ مورد آن مربوط به سوانح ترافیکی بوده است.

نظر شما