شناسهٔ خبر: 65859808 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۳۵ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از مذاکره با رهبری پیرامون نحوه اعلام عزل آیت الله منتظری

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۳۵ سال پیش در چنین روزی (۶ فروردین ۱۴۰۳) به ماجرای عزل آیت الله منتظری و مذاکره با آیت الله خامنه ای، مشکینی، سیداحمد خمینی و آیت الله موسوی اردبیلی پیرامون آن پرداخت

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات یکشنبه، ۶ فروردین ۱۳۶۸ خود نوشت: ...عصر آقای خامنه ای مستقیما از سفر مشهد به دفتر من آمدند درباره تصمیم‌ امام در خصوص آقای منتظری مذاکره کردیم نظر هر دو این بود که مصلحت نیست ایشان این گونه عزل بشود. در همین اثنا احمد آقا تلفن کرد و گفت امام نامه تندی خطاب به آقای منتظری در جواب نامه قبلی ایشان نوشته و خواسته اند که از رادیو پخش شود ولی با اصرار از پخش صرفنظر کرده اند و قرار شده اگر آقای منتظری تسلیم شد و عکس العملی ابراز نداشت پخش نشود و پیشنهاد کرد که من و آقای خامنه ای نامه را به قم ببریم گفتیم در این باره فکر می‌کنیم.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ آقای موسوی اردبیلی تلفنی گفتند از آقای سید محمد موسوی خوئینی ها دادستان کل کشور شنیده اند که قرار شده نامه امام از رادیو پخش شود.

من و آقایان خامنه ای و مشکینی و امینی برای مذاکره با امام بدون قرار قبلی به جماران آمدیم ساعت نه و نیم شب رسیدیم با اینکه معمولا این مواقع ملاقات نمی‌دهند پذیرفتند‌. آیت الله خامنه ای و من در خصوص ترجیح حفظ آقای منتظری و پیدا کردن راهی برای تعدیل و کنترل ایشان صحبت کردیم امام با جدیت رد کردند من پیشنهاد دادم لحن نامه تعدیل شود دیگران‌ هم تایید کردند و امام پذیرفتند‌ و بالاخره قرار شد ما نامه را نبریم خودشان بفرستند. ایشان اداره مدارس علمیه را به عهده آقای امینی گذاشتند.

به منزل من آمدیم شام‌ را از بیرون خبر کردیم درباره عواقب عزل آیت الله منتظری مذاکره کردیم نزدیک ساعت ۱۲ شب آنها رفتند من هم با افسردگی خوابیدم.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما