شناسهٔ خبر: 65856421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گشایش نمایشگاه صنایع دستی در خوی 

به مناسبت سال نو و با هدف معرفی ظرفیت‌های هنرمندان، نمایشگاه آثار صنایع دستی هنرمندان وکارآفرینان این حوزه در شهرستان خوی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

گشایش نمایشگاه صنایع دستی در خوی 

در این نمایشگاه که در محوطه مسجد تاریخی مطلب خان خوی گشایش یافت توانمندی‌ها و آثار هنرمندان صنایع دستی وکارافرینان رشته‌های مختلف صنایع دستی به نمایش گذاشته شده است.
 گراوند رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری شهرستان خوی در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیما گفت:این نمایشگاه با هدف معرفی هنرمندان صنایع دستی و آثار هنر‌های دستی و سنتی این رشته برپا شده است. 
وی افزود: در این نمایشگاه آثار و توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی و کار آفرینان این رشته در ۱۵ غرفه برای نمایش و فروش عرضه شده است. 
رئیس اداره میراث فرهنگی خوی تصریح کرد: گلیم بافی، سفال گری، معرق کاری. منبت کاری با چوپ، چرم دوزی، دوخت لباس‌های سنتی و سراجی از جمله غرفه‌های این نمایشگاه است.
وی گفت: سال گذشته برای توسعه هنر صنایع دستی و توانمند سازی هنرمندان این حوزه بیش از ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان و کارافرینان صنایع دستی خوی پرداخت شد.
در شهرستان خوی بیش از ۵۰۰ نفر کار آفرین رشته‌های مختلف صنایع دستی فعالیت می‌کنند. 
رشته قالیبافی مهمترین هنر صنعت در شهرستان خوی است که بافت و خلق قالی با نقش ریز ماهی توسط هنرمندان این رشته اینک از یک شهرت جهانی برخوردار است. 
این نمایشگاه به مدت ۵ روز صبح و عصربرای بازدید عموم علاقه‌مندان برپاست.

نظر شما