شناسهٔ خبر: 65855521 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خبر داد:

بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها در سال جاری رشد چشمگیری پیدا می‌کند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: سال جاری فصول استثنای بودجه فرهنگی از بین خواهد رفت و شاهد رشد چشمگیر در این زمینه خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل روابط عمومی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری، اظهار داشت: تقویت ساختاری مجموعه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های وزارت علوم برای ترویجی شدن برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها بوده است؛ چرا که در سال‌های گذشته بسیاری از معاونت‌های فرهنگی در معاونت‌های دانشجویی ادغام شده بود و آسیب جدی را وارد می‌کرد که اصلاح جدی در این زمینه صورت گرفت. 

وی در گفتگو با خبرگزاری آنا افزود: تحول خوبی در زمینه بنیان بودجه‌ای فرهنگی صورت گرفت، وزیر علوم در سال ۱۴۰۱ تصویب بودجه فرهنگی ۳ درصد هیئت امنایی را داشت و در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار در حیات آموزش عالی بودجه ۵ درصد به حوزه فرهنگی اختصاص پیدا کرد و در مجلس تصویب و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد. 

کلانتری تصریح کرد: سال جاری، فصول استثنای بودجه فرهنگی از بین خواهد رفت و شاهد رشد چشمگیر در این زمینه خواهیم بود تا پتانسیل بخش فرهنگی در دانشگاه‌ها که هم‌اکنون مغفول است، فعال شود تا با نشاط فرهنگی دانشجویان مواجهه شویم. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: ظرفیت دانشگاه‌ها فوق‌العاده است و با ایده‌های بسیار خوبی برای اجرای حوزه فرهنگی مواجه هستیم، اما  مشکلات بودجه‌ای داریم که تا سال آینده اگر میزان بودجه افزایش پیدا کند، بسیاری از چالش‌ها و مسائل حل خواهد شد.

 

نظر شما