شناسهٔ خبر: 65855379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

کرمانشاه - ایرنا - سال ۱۴۰۲ را می‌توان سالی ماندگار در خدمت‌رسانی به مردم استان کرمانشاه به خصوص مناطق مرزی و روستایی دانست چرا که در این سال جهاد آبرسانی و گازرسانی به مناطق مرزی و سخت گذر نتیجه بخش بود و بخشی از مشکلات کم آبی و همچنین نیاز مردم به انرژی رفع شد و از سوی دیگر مردم استان شاهد کاهش نسبی نرخ بیکاری پس از چندین سال بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ خدمات رسانی به مردم استان کرمانشاه به عنوان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم از سوی مجموعه مدیریتی استان در سال گذشته دنبال شد و بر اساس اولویت نیازهای آبی و انرژی مردم به خصوص در مناطق کمتربرخوردار در راس برنامه های مدیران استانی قرار گرفت که نمونه بارز آن آبرسانی، گازرسانی، احداث و مرمت جاده ها، برق‌رسانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی بود.

در کنار این اقدامات، دولت سیزدهم از همان ابتدای سال ۱۴۰۲ برای توسعه بخش صنعت کرمانشاه وارد عمل شد و ابتدا با سفر مدیرعامل شرکت ایران خودرو به کرمانشاه چندین تفاهم نامه همکاری بین استانداری و این شرکت در راستای توسعه فعالیت‌های این شرکت خودروساز منعقد شد.

یکی دیگر از برنامه های اولویت دار تیم مدیریتی استان کرمانشاه، کاهش نرخ بیکاری به عنوان یک درد التیام نیافته قدیمی بود که این مهم را از طریق جذب سرمایه گذاری به خصوص از طریق شرکت های دولتی با جدیت پیگیری کرد.

با حمایت دولت و تلاش مسوولان استان، نرخ بیکاری کرمانشاه در سه فصل بهار، تابستان و پاییز سال ۱۴۰۲ به کمترین میزان نسبت به ۱۸ سال گذشته رسید که یک رکورد جالب توجه محسوب می‌شود.

گرچه در فصل زمستان نرخ بیکاری استان نسبت به زمستان گذشته افزایش داشت اما بازهم نرخ مجموع سالانه استان شاهد کاهش کم سابقه‌ای بود که نشان از یک تلاش دسته جمعی در حوزه‌ اشتغالزایی است.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

کاهش نرخ بیکاری استان در سه فصل متوالی نسبت به سال قبل و بلندمدت، پرداخت ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی، ثبت ۴۰ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی رصد، اتصال بیش از سه هزار و ۷۰۰ فروشگاه استان به طرح ملی کالابرگ الکترونیکی و تاسیس ۶۰ شرکت تعاونی با پیش بینی نزدیک به ۲ هزار نفر را می توان چند گام مثبتی که در سال ۱۴۰۲ در حوزه اشتغالزایی در استان برداشته شد، نام برد.

در همین راستا دولت با جدیت موضوع احیای واحدهای تولیدی راکد را نیز در دستور کار خود قرار داد و توانست در طول سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰ واحد تولیدی را در استان به چرخه تولید برگرداند.

سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه را نیز باید یکی از دستاوردهای دولت در استان ذکر کرد؛ سفرهایی که با تصویب مصوباتی از حالت نمایشی خارج شد و مشکلات هر شهرستان با جدیت بیشتری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تقویت ارتباطات و تعاملات با ۲ بخش کُردنشین و عرب نشین کشور عراق از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در استان کرمانشاه است؛ با بازگشایی مرز خسروی به روی زائران عتبات عالیات، کرمانشاه هر سال میزبان زائران اربعین است و در این زمینه شاهد دیدارهای مستمر مسوولان استان کرمانشاه و مسوولان کشور عراق در زمینه تسهیل در تردد زائران هستیم.

از سوی دیگر، توسعه بازارچه های مرزی و مراودات با بخش کُردنشین کشور عراق نیز در دستور کار دولت بود که در این راستا شاهد بازگشایی چندین بازارچه مرزی در مناطق هم مرز با اقلیم کردستان عراق بودیم.

خدمات تا لب مرز

سال ۱۴۰۲ یکی از سال‌های درخشان گازرسانی به مناطق مختلف استان کرمانشاه از جمله نقاط کوهستانی، سخت گذر و مرزی بوده است. در این سال نه تنها گازرسانی به نقاط شهری به ۱۰۰ درصد رسید و همه شهرها گازدار و "سبز" شدند که مردم شاهد یک جهش چشمگیر در گازرسانی روستایی بود.

بسیاری از روستاهای کوهستانی و مرزی هم که پیشتر گازرسانی به آنجا با اما و اگر همراه بود، با تلاش مجموعه تلاشگر شرکت گاز استان، صاحب نعمت ارزان و شیرین گاز شدند. نکته مهم اینکه مجموعه مدیریت ارشد استان تمام توان خود را برای کوتاه کردن زمان اجرای پروژه ها بکار بست و به صورت ویژه از مدیریت شرکت گاز حمایت کرد به طوری که مثلا پروژه مهم گازرسانی به آخرین شهر کرمانشاه (ازگله) در کمتر از یکسال اجرایی شد.

بخشی از دستاوردهای حوزه گازرسانی استان در سال ۱۴۰۲

گازرسانی به شهر ازگله و گازدار شدن ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان کرمانشاه، گازرسانی به ۲۳۱ روستا و رشد گازرسانی روستایی تا ۹۸ درصد، گازرسانی به ۲۳۵ واحد صنعتی و تولیدی، بهینه سازی سه هزار واحد موتورخانه، جذب ۲۷ هزار مشترک جدید، گازرسانی به پاسگاه‌های مرزی باوجود مشکلات متعدد، کسب تندیس نقره ای مدیریت انرژی در جایزه ملی مدیریت انرژی، تامین پایدار گاز تمام مشترکان ( خانگی، تجاری، اداری، ورزشی و صنعتی) و گازرسانی به روستای گردشگری هجیج که طرحی طاقت فرسا و بزرگ محسوب می شود.

سبز شدن شهرها و روستاهای کرمانشاه با گازرسانی جهادی

۲۳ بهمن- گازرسانی به ۲ شهر، ۵۰۲ روستا و ۷۲۴ واحد صنعتی استان کرمانشاه در دولت سیزدهم

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به ۲ شهر، ۵۰۲ روستا و ۷۲۴ واحد صنعتی استان کرمانشاه گازرسانی شده است. به گفته ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه؛ در دولت سیزدهم، ۲ شهر نوسود و ریجاب گازدار شدند.

وی ادامه داد: ۵۰۲ روستای استان که دارای ۱۹ هزار و ۸۵۹ خانوار هستند با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در این دولت گازدار شدند که در نتیجه آن، ۶۵ هزار و ۷۳۰ مشترک جدید از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

حسینی اضافه کرد: طی این مدت در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت سیزدهم در رابطه با حمایت از تولید، ۷۲۴ واحد صنعتی استان نیز از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است. هم اکنون ۹۹.۹ درصد خانوارهای شهری با گازرسانی به ۳۳ شهر و ۹۰ درصد خانوارهای روستایی با گازرسانی به ۲ هزار و ۳۰ روستا، مصرف کننده گاز طبیعی هستند و ضریب نفوذ گازرسانی در کل استان به بیش از ۹۸ درصد رسیده است.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

۲ اسفند- ۵۰۲ روستای کرمانشاه در دولت سیزدهم گازدار شده است

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به عملکرد دولت در حوزه گازرسانی در کشور گفت: در طول دولت سیزدهم ۵۰۲ روستا و ۲ شهر استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده است.

ناصر حسینی در آیین افتتاح گازرسانی به هفت روستای شهرستان پاوه که با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد افزود: طی ۲ سال گذشته در حوزه گازرسانی در استان کرمانشاه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

وی با اشاره به اقدامات این شرکت در گازرسانی به منطقه اورامانات نیز اضافه کرد: از مجموع روستاهای گازدار شده در استان ۳۰۰ روستا و ۲ شهر ازگله و ریجاب در شهرستان های اهل سنت از جمله شهرستان های واقع در اورامانات واقع شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه ۳۴۲ واحد صنعتی نیز در این منطقه گازدار شده اند، یادآور شد: این حجم کار در گازرسانی به مناطق اهل سنت طی این مدت با ۸۵۴ میلیارد تومان هزینه انجام شده است.

حسینی ادامه داد: در شهرستان پاوه ۴۵ روستای واجد شرایط گازرسانی وجود دارد که از این تعداد ۴۲ روستا گاز دار شده اند و روستاهای باقی مانده نیز در حال طی فرآیند پیمان سپاری هستند.

وی با اشاره به سختی های گاز رسانی به روستاهای شهرستان پاوه و به ویژه روستای هجیج گفت: پرسنل پرتلاش این شرکت در سخت ترین شرایط جغرافیایی و در منطقه ای کاملا سخت گذر و کوهستانی توانستند طی ۶ ماه این عملیات را که توسط برخی از کارشناسان غیرممکن اعلام شده بود را به نتیجه برسانند.

۸ اسفند- آخرین شهر استان کرمانشاه گازدار شد

طرح گازرسانی به شهر ازگله و سه روستای شهرستان مرزی ثلاث‌باباجانی به عنوان آخرین شهر این استان با حضور استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید. مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در آیین افتتاح این طرح ها اظهار کرد: برای گازرسانی به شهر ازگله و این سه روستا در مجموع ۸۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

«ناصر حسینی» افزود: با گازرسانی به شهر ازگله با جمعیت ۵۰۰ خانواری و روستاهای آن ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری استان به ۱۰۰ و مناطق روستایی به ۹۷ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تمام سه شهر میرآباد، ازگله و تازه آباد و ۵۴ روستای شهرستان ثلاث باباجانی که در واقع تمام روستاهای دارای قابلیت گازرسانی را شامل می شود از نعمت گاز برخوردار هستند.

جهش در آبرسانی پایدار به روستاها

یکی دیگر از خدمات بارز دولت سیزدهم در استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲، جهش در آبرسانی پایدار به روستاهای استان بود؛ دستاوردی که با انعقاد قرارداد دوم با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به عنوان اولین استان کشور، وارد مرحله جدیدی از پیشرفت شده است.

بخشی از دستاوردهای این حوزه در سال ۱۴۰۲ عبارت است از بهره برداری از ۱۸۷ پروژه آبرسانی روستایی، اجرای ۳۶۰ کیلومتر لوله گذاری، احداث ۸۵ باب مخزن ذخیره آب، احداث و تجهیز ۴۸ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۲۳ حلقه چاه، انعقاد قرارداد دوم استان با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) شامل آبرسانی به ۵۱۱ روستای دارای تنش در استان با اعتبار هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان(۳۰ درصد سهم استان و ۷۰ درصد سهم قرارگاه).

کرمانشاه اولین استانی است که موفق شد قرارداد دوم را با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی علیه السلام منعقد کند. لازم به ذکر است قرارداد اول محرومیت زدایی استان با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) مشتمل بر آبرسانی به ۳۴۹ روستا با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان می باشد که در مجموع با اجرای این ۲ قرارداد، ۸۶۰ روستای استان کرمانشاه تا پایان سال ۱۴۰۵ تنش زدایی خواهند شد. در همین راستا ۱۲۵ پروژه آبرسانی روستایی در نیمه اول سال ۱۴۰۳ آماده بهره برداری می شود.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

۷ فروردین- تفاهم‌نامه‌ای برای آبرسانی پایدار و سالم به ۶۶۷ روستای استان کرمانشاه

تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سردار «فدوی» جانشین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، «جعفری» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و «صحرایی» استاندار کرمانشاه بسته شد که قرار است با اجرای آن طی سه سال ۶۶۷ روستای استان از آب لوله‌کشی پایدار و سالم بهره‌مند شود.

تفاهم نامه ای که پیش تر به امضای سردار فدوی و دکتر جعفری به امضای استاندار کرمانشاه رسید، طرح آبرسانی به ۳۱۸ روستای دچار تنش آبی استان است.

در مرحله اول این تفاهم نامه هم که هم اکنون در حال اجرا است، آبرسانی به ۳۴۹ روستای دیگر استان در دستور کار قرار دارد و مقرر شده است که تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰۰ روستا از آن به شبکه آبرسانی متصل شوند.

قرارگاه نجف اشرف غرب کشور و سازمان بسیج سازندگی کرمانشاه به عنوان زیرمجموعه سپاه نبی اکرم (ص) استان، ۲ معین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در استان هستند و شرکت آب و فاضلاب استان هم نماینده وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب است که در اجرای تفاهم نامه با استانداری کرمانشاه همکاری می‌کنند.

با تکمیل فازهای اول و دوم تفاهم نامه، ۶۶۷ روستای استان از شبکه آب پایدار بهره مند و مشکل تنش آبی روستاهای کرمانشاه به طور کامل مرتفع می‌شود.

۱۶ بهمن- آغاز عملیات اجرایی طرح تقویت آبرسانی به جنوب و شرق شهر کرمانشاه با حضور وزیر کشور

عملیات اجرایی طرح تقویت آبرسانی به مناطق جنوب و شرق شهر کرمانشاه در پنجمین روز از گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر کشور و استاندار کرمانشاه آغاز شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این ارتباط توضیح داد که این طرح با اعتبار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل منابع اعتبارات طرح رفع تنش آبی اجرا می شود و جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر را پوشش می دهد.

«رضا داودی» افزود: طول خط انتقال این طرح ۹ کیلومتر است و برای تامین آب آن تعداد ۱۵ حلقه چاه در نظر گرفته شده و قرار است در مدت حدود ۶ ماه به بهره‌برداری برسد.

حوزه انرژی - برق رسانی

۱۵ بهمن- بهره‌برداری از ۶۲ پروژه شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه آغاز شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه؛ گفت: در ایام دهه فجر ۶۲ پروژه برق رسانی و اصلاح شبکه با اعتباری بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می رسد.

محمد مرادی افزود: برقرسانی به هشت روستای استان با اعتباری نزدیک ۱۲۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۳ نفر را از مهم ترین این پروژه ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ها زمینه اشتغال ۱۲۵ نفر فراهم می شود گفت: در قالب این پروژه ها، اصلاح شبکه و تعویض سیم به کابل خود نگهدار به طول ۱۱۷ کیلومتر در سطح استان انجام شده که شامل شهرهای کرمانشاه، اسلام آباد غرب، پاوه، صحنه، قصرشیرین، سرپل ذهاب، کنگاور، گیلانغرب، سنقر می باشد.

۱۸ بهمن - ۲۱ روستای کرمانشاه در دولت سیزدهم برق دار شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت که در دولت سیزدهم ۲۱ روستای استان از نعمت برق برخوردار شدند و در قالب طرح بهارستان شبکه برق ۵۰۱ روستا با اعتبار ۲۷۹ میلیارد تومان اصلاح و بهینه سازی شد.

محمد مرادی در نشستی خبری بیان کرد: ۲ هزار و ۵۶۴ روستای کرمانشاه برق دار شده است و ضریب نفوذ روشنایی در روستاهای استان به ۹۹ درصد می رسد.

وی افزود: پهنه ۲۵ هزار کیلومتری استان کرمانشاه ۸۳۵ هزار مشترک برق دارد و مردم استان امسال ۳۰ میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی گرفتند، ضمن اینکه نسبت به سال گذشته دزدی برق در استان ۲۶ درصد کاهش یافت.

۱۴ بهمن- افتتاح چهار هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال پروژه شرکت برق منطقه‌ای غرب آغاز شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور از آغاز بهره‌برداری از ۶ پروژه این شرکت با اعتبار چهار هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان‌های کردستان و کرمانشاه خبر داد.

جعفر الفتی‌نیا؛ توسعه پست ۲۳۰کیلوولت نیروگاه بیستون و افزایش ظرفیت پست ۲۰/۶۳ کیلوولت قصرشیرین را از جمله این پروژه‌ها در استان کرمانشاه اعلام کرد.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

۲۹ خرداد- اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت‌های اربعین کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه به برکت اربعین حسینی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان تخصیص پیدا خواهد کرد، افزود: بخشی از این اعتبار برای خرید ماشین آلات شهری در اختیار شهرداری ها قرار خواهد گرفت.

محمدطیب صحرایی افزود: ظرفیت اربعین حسینی، مجموعه بزرگی از آورده‌های مادی و معنوی را برای استان به دنبال داشته و دارد و علاوه بر ارتقای اخلاق و معنویت در استان، در سطوح مختلف اقتصادی و عمرانی هم آورده های بسیار خوبی برای کرمانشاه به دنبال داشته به گونه ای که هم اکنون زیرساخت های جاده ای از شرق تا غرب استان به برکت اربعین در حال بهبود است.

۳۱ مرداد- ۱۰ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت‌های اربعین استان کرمانشاه هزینه شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای زیرساخت‌های اربعین از نقطه ورودی استان تا نقطه خروجی در پایانه مرزی خسروی هزینه شده است.

«فریبرز کرمی» افزود: این اعتبار در حوزه بهسازی و احداث راه‌ها، رفع نقاط حادثه خیز و زیرساخت‌های جاده‌ای، ایمن سازی راه ها و نصب علایم، و همچنین پایانه مرزی خسروی هزینه شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به توسعه و تقویت زیرساخت های داخل ایران و عراق و هم سان سازی گیت های طرف ایرانی و عراقی هم اکنون کمتر از ۱۰ درصد مجموعه پایانه مرزی خسروی زیر بار ترافیک رفته و هر قدر زائر افزایش یابد نیز ما به تدریج زیرساخت های موجود را زیر بار ترافیک خواهیم برد.

۱۷ شهریور- تردد زائران از مرز خسروی به بیش از ۹۱۰ هزار نفر رسید

فرمانده قرارگاه ویژه اربعین استان کرمانشاه گفت: تردد زائران از مرز رسمی خسروی از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته به بیش از ۹۱۰ هزار نفر رسید.

علی شعبانی افزود: از مجموع زائرانی که از مرز رسمی خسروی تردد کرده اند ۵۶۱ هزار زائر از مرز خارج و ۳۵۰هزار زائر نیز از این گذرگاه وارد کشور شده اند.

وی اظهار کرد: از صبح امروز نیز شاهد بازگشت زائران از مرز خسروی به داخل کشور هستیم و پیش بینی می‌شود طی امروز و فردا شاهد بازگشت زائرانی باشیم که از این مرز راهی کربلای معلی شده اند.

۱۳ شهریور- ۱۵ درصد زائران اربعین امسال از طریق مرز خسروی تردد کردند

معاون حمل‌ و نقل وزارت راه و شهرسازی از افزایش چند برابری تردد از مرز خسروی خبر داد و گفت: ۱۵ درصد زائران اربعین امسال از طریق مرز خسروی تردد کردند.

«شهریار افندی‌زاده» در بازدید از مرز خسروی اظهار کرد: پیش‌بینی شده بود چهار میلیون زائر اربعین برای رفت و همینطور چهار میلیون برگشت در کشور از مرزهای ۶ گانه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تردد در روزهای ابتدایی کمتر است در روزهای پایانی حجم قابل توجهی از تردد را به ازای هر روز خواهیم داشت و مدیریت این شرایط تنها با هماهنگی و همدلی دستگاه‌ها امکان‌پذیر است.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

حوزه صنعت، معدن و تجارت

۷ فروردین- استانداری کرمانشاه و ایران خودرو بر سر افزایش تولید و ایجاد واحد قطعه‌سازی توافق کردند

استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود یک مجموعه از تولیدات خودرو سازی ایران خودرو در شهرک صنعتی شهرستان صحنه؛ از توافق استانداری کرمانشاه با شرکت ایران خودرو مبنی بر افزایش تولید خودرو در این مجموعه و همچنین ایجاد واحدهای قطعه‌سازی جدید در راستای اشتغال آفرینی بیشتر در استان خبر داد.

«محمدطیب صحرایی» در حاشیه بازدید از کارخانه ایران خودرو کرمانشاه که با حضور «عظیمی» مدیرعامل شرکت ایران خودرو و حجت الاسلام «حسینی کیا» نماینده سنقر و کلیایی و نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس برگزار شد؛ به اشتغال زایی جوانان کرمانشاهی در شرکت ایران خودرو در مجموع خودروسازی شهرک صنعتی صحنه اشاره کرد و افزود: حوزه صنعت یکی از عرصه‌های بسیار مهم برای تولید و اشتغال در استان کرمانشاه است.

وی در ادامه به نشست مشترک استاندار و مسوولان استان با مدیرعامل ایران خودرو اشاره کرد و گفت: در این جلسه توافقات خوبی در راستای اشتغال آفرینی بیشتر این شرکت در استان صورت گرفت.

صحرایی یکی از موضوعات این توافق را افزایش ظرفیت تولید کارخانه ایران خودرو در کرمانشاه دانست و گفت: همچنین توافق شده در کنار مجموعه ایران خودرو واحدهای قطعه ساز توانمندتر و بیشتری ایجاد شود که هریک از این موارد می تواند اشتغال پایدار زیادی در استان فراهم کند.

۲ شهریور - استاندار کرمانشاه: ۱۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه طی هفته دولت در استان افتتاح می‌شود

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: در هفته دولت امسال نزدیک به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال افتتاح پروژه تولیدی، عمرانی و خدماتی داریم که مهمترین آنها در زمینه‌های ذوب‌آهن، صنایع پتروشیمی و راه‌اندازی کارخانه‌های راکد است.

«محمدطیب صحرایی» با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن با سرعت قابل قبول بالاتر از میانگین کشوری در استان در حال ساخت و ساز است، افزود: در یک توافق با بانک مسکن بیش از هشت هزار میلیارد تومان تزریق منابع به نهضت ملی مسکن کرمانشاه اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: بنیاد مستضعفان پروژه پنج هزار و ۴۰۰ واحدی دولت آباد شهر کرمانشاه را پس از ۲.۵ سال توقف با سرعت خوبی آغاز کرده است.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: زمینی که جزء مقدمات ساخت مسکن است اکنون از تخصیص ۱۰ درصد به بالای ۱۰۰ تخصیص رسیده است به این معنا که برای مراحل بعد زمین شناسایی شده و آماده ساخت و ساز است.

وی در ادامه با اعلام اینکه نزدیک به ۷۰ پروژه راکد در استان با بالای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی شناسایی شده است، گفت: برای راه اندازی این پروژه‌ها حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با پیگیری‌های به عمل آمده تا پایان سال جاری از نیمی از آنها به اتمام می‌رسند.

۴ شهریور- ۱۱۳ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی با حضور وزیر صمت در کرمانشاه افتتاح شد

بیش از ۱۱۳ هزار و میلیارد ریال طرح صنعتی و زیرساختی روز شنبه و در سومین روز از گرامیداشت هفته دولت با حضور وزیر صمت و استاندار کرمانشاه افتتاح شد.

افتتاح ۲۰ واحد سوله ای کارگاهی در راستای تقویت شرکت های دانش بنیان در مساحت چهار هزار متر مربع با هزار میلیارد ریال در شهرک زاگرس کرمانشاه اولین طرحی بود که امروز وزیر صنعت معدن و تجارت در استان کرمانشاه آن را افتتاح کرد.

همچنین با حضور وزیر صمت ۲۲ کیلومتر معابر روشنایی با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، ۱۱ کیلومتر راهسازی با ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار، شبکه آبرسانی به میزان ۲۵ کیلومتر و تامین مالی ۷۰۰ میلیارد ریال و ۱۵ کلیومتر شبکه گاز رسانی با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرک زاگرس کرمانشاه به بهره برداری رسید.

فاز دوم مجموعه ذوب آهن بیستون با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی با بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۴۵۰ نفر سومین طرح مهمی بود که به دست وزیر صنعت، معدن، تجارت در استان کرمانشاه افتتاح شد.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

۴ شهریور- آیین پیش راه اندازی فاز دوم ذوب آهن بیستون با حضور وزیر صمت برگزار شد

آیین پیش راه اندازی فاز دوم ذوب آهن بیستون، پروژه واحد احیا، تولید آهن اسفنجی روز شنبه با حضور وزیر صمت و استاندار کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم که محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز حضور داشت رییس هیات مدیره مجتمع ذوب آهن بیستون اظهار کرد: مجموعه ذوب آهن بیستون فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ و به طور رسمی در قالب سه فاز ریخته گری، احیاء و نیروگاه آغاز کرد و توانست در سال ۱۳۹۷ فاز نخست خود را در بخش ریخته گری مورد بهره برداری قرار دهد.

«جهاندار شکری» افزود: با بهره برداری از این فاز که قادر است سالانه ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند برای ۴۷۲ نفر نیز اشتغال ایجاد شود.

۷ بهمن- ۲۰ واحد صنعتی غیرفعال استان کرمانشاه امسال احیا شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: با برگزاری جلسات و ارائه خدمات حمایتی و تخصصی این اداره و برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ۲۰ واحد صنعتی غیرفعال استان امسال مجددا به چرخه فعالیت بازگشت.

بیژن کردستانی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان نسبت به تعیین تکلیف ۱۱۳ قرارداد راکد و غیرفعال (در حد تخصیص زمین و دیوارکشی) اقدام کرده و با پیگیری های قضایی حدود ۷۷ هزار متر مربع از اراضی راکد و فسخ شده سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان طی ۹ ماهه سال جاری آزاد شده است.

وی با بیان اینکه طی سال جاری تعداد ۴۶ طرح صنعتی با اشتغال حدود ۶۰۵ نفر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: این شرکت در سال جاری موفق به افزایش ظرفیت تولید ۴۰ واحد صنعتی شده است.

۱۶ بهمن - افتتاح کارخانه رُب شهرستان صحنه با اعتبار ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با حضور وزیر کشور

واحداقتصادی کارخانه رُب شهرستان صحنه با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شامگاه دوشنبه با حضور وزیر کشور و مسئولان استانی در شرق استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

برای احداث کارخانه رب هزار دشت سینا که در شهرک صنعتی شهرستان صحنه قرار دارد، حدود ۲ هزار و۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. مدیرعامل کارخانه رب گوجه فرنگی در آیین افتتاح این واحد اقتصادی گفت: احداث این کارخانه از آبان سال گذشته با سرمایه گذاری ۲هزار و۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

«امین فرهادی» میزان تولید این کارخانه را ۸۰۰ تن در سال عنوان کرد و گفت: در فاز توسعه‌ای طرح به دنبال راه اندازی خط تولید محصولات دیگری همچون انواع کمپوت و مرباجات هستیم.

وی در خصوص میزان اشتغالزایی پروژه هم گفت: این پروژه ۲۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و حدود هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم دارد.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

۲۱ بهمن - استاندار: ۸۱۰ فرصت شغلی دهه فجر امسال در بخش صنعت استان کرمانشاه ایجاد شد

استاندار کرمانشاه، گفت: ۴۵ پروژه صنعتی با ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی ۸۱۰ نفر در ایام دهه فجر امسال در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

«محمد طیب صحرایی» روز شنبه در مراسم بهره برداری از هفت واحد صنعتی و دانش بنیان استان کرمانشاه با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جمع خبرنگاران؛ همچنین از افتتاح و بهره برداری از چند پروژه اشتغالزایی در بخش های کشاورزی، دانش بنیان و دیگر حوزه های استان در آینده نزدیک خبر داد.

وی در ادامه به مراسم کلنگ زنی ۲ پروژه مهم استان یعنی رینگ سازی و پتروشیمی سنقر با اعتبار بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی ۹۰۰ نفر با حضور مقامات کشوری اشاره کرد.

۲ آذر- حدود هفت هزار میلیارد تومان اعتبار از محل سفر اول رییس جمهور وارد کرمانشاه شد

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: از مجموعه مصوبات دور اول سفر رییس جمهور حدود هفت هزار میلیارد تومان منابع وارد کرمانشاه شده که با فعال‌سازی کارگاه‌ها مواجه بودیم و با پیگیری استاندار این مبلغ اثر خوبی در حوزه اقتصادی این استان گذاشته است.

محسن منصوری که صبح پنجشنبه به منظور بررسی پروژه‌های اصلی سفر اول رییس جمهور وارد کرمانشاه شد، در هنگام بازدید از بیمارستان در دست احداث ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: راه آهن کرمانشاه که تکمیل کننده کریدور شرق به غرب کشور است در سال‌های قبل افتتاح شده که نواقص فنی دارد و نیاز به یک هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که به شرایط مطلوب خود برسد.

وی اضافه کرد: به دلیل رعایت نکردن بعضی از ملاحظات فنی و استاندارد در بعضی از گلوگاه‌ها، سرعت قطار باید کاهش پیدا کند و بعضی از ایستگاه‌های راه آهن نیز نیاز به تکمیل دارد.

۲۲ آذر- نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در کرمانشاه کلنگ‌زنی شد

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی - خورشیدی برق امروز چهارشنبه طی مراسمی با حضور معاون وزیر صمت، استاندار و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در شهرک صنعتی زاگرس کلنگ‌زنی شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات کشور در این مراسم گفت: این شرکت به عنوان بازوی اجرایی سازمان ایمیدرو؛ در حال حاضر ۶۰ پروژه با سرمایه‌گذاری سه میلیارد دلار در کشور در دست اجرا دارد که یکی از آنها احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در کرمانشاه است.

اردشیر سعد محمدی در ادامه با اشاره به برنامه های جدی جهانی در کاهش مصرف انرژی های فسیلی مانند نفت، گاز و زغال سنگ و بهره مندی از انرژی های پاک تجدیدپذیر مانند برق خورشیدی؛ احداث نیروگاه سیکل ترکیبی – خورشیدی برق در کرمانشاه را از ضروری ترین پروژه های ایمیدرو در کشور عنوان کرد.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

۱۶ بهمن- فاز دوم پاکت‌سازی سیمان مدلل با حضور وزیر کشور در کرمانشاه افتتاح شد

فاز دوم پاکت‌سازی سیمان مدلل کرمانشاه در پنجمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر کشور و استاندار افتتاح شد. برای این واحد صنعتی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و در مجموع ۱۸۰ نفر را صاحب شغل کرده است.

استان کرمانشاه بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰ هزار نفر نیروی کار دارد.

حوزه اقتصادی

۹ شهریور- ۱۰ فرصت برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان کرمانشاه فراهم شده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: ۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در این استان شناسایی و برای مشارکت بخش خصوصی در سامانه ملی سرمایه‌گذاری بارگذاری شده است.

«محمود رشیدی‌ اقدم» در گفت و گو با ایرنا به تهیه ویدئو کلیپی از معرفی دستاوردها و پتانسیل های مهم استان کرمانشاه به زبان های کُردی، انگلیسی، عربی و روسی اشاره کرد و افزود: برای جذب سرمایه‌گذار خارجی ابتدا باید خود را به سرمایه‌گذار معرفی کرد.

وی عنوان کرد: فرصت های سرمایه‌گذاری زیر ۵۰ هزار دلار، بین ۵۰ تا ۱۰۰هزار دلار و بیشتر در این ویدئوکلیپ طبقه‌بندی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به سرمایه‌گذاری پروژه کارخانه فروآلیاژ منگنز با سرمایه‌گذاری سه و نیم میلیون دلاری خارجی‌ها اظهار داشت: این پروژه که توسط سرمایه‌گذار چینی با ظرفیت تولید یک‌هزار و ۵۰۰ تن در سال ساخته شده، گام بزرگی در راستای جلوگیری از خام‌فروشی است.

۲۸ شهریور- پنجمین دستگاه آشکارساز چمدانی مرز خسروی راه اندازی شد

پنجمین دستگاه آشکارساز «ایکس-ری» چمدانی در گمرک خسروی روز سه‌شنبه به صورت ویدیو کنفرانس توسط «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور جمعی از مسوولان استان کرمانشاه در پایانه این مرز بین المللی راه اندازی شد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در این آیین، گفت: با توجه به اهمیت گمرک خسروی در ارائه خدمت به مسافران عراقی و زواری که باید در کنگره اربعین حسینی حضور یابند این دستگاه آشکار ساز (ایکس ری) با برنامه ریزی گمرک ایران در پایانه مرزی خسروی نصب و راه اندازی شد تا شاهد ارائه خدمت بهتری به مسافران باشیم.

«علی اصفر عباس زاده» افزود: این دستگاه با هزینه ۳۰ میلیارد ریال توسط صنعتگران و شرکت های دانش بنیان ایرانی تجهیز و نصب شد و مایه خرسندی است که از نظر تولید داخل به جایی رسیده‌ایم که نیازی به خارجی ها نداریم چون ساخت و نصب این دستگاه در انحصار کشورهای خاصی بود.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

۱۹ دی- خبرهای خوب استاندار برای رونق بورس در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با اشاره به پیشتازی کرمانشاه در استفاده از روش تامین مالی پروژه‌های اقتصادی و عمرانی از طریق بازار سرمایه (بورس)، سه خبر خوب بورسی درباره استان را هم رسانه‌ای کرد.

محمدطیب صحرایی با اشاره به پیگیری مجموعه اقدامات در حوزه اقتصادی استان گفت: در تلاش هستیم تا از جهات مختلف حوزه اقتصادی استان را تقویت کنیم که این مهم طیف وسیعی از اقدامات را شامل می شود.

وی افزود: یکی از راه های ارتقای حوزه اقتصادی کرمانشاه ایجاد اشتغال پایدار و مفید در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و اصناف است و برای ایجاد این اشتغال هم مجموعه اقداماتی نیاز است که یکی از آنها تقویت بنیه مالی استان است که این امر هم از راه های مختلفی محقق می شود.

استاندار کرمانشاه گفت: یکی از راه هایی که به جد پیگیر آن هستیم افزایش تسهیلات بانکی است، چرا که رکن مهم سرمایه گذاری محسوب می شود.

صحرایی گفت: متاسفانه بانک های کرمانشاه به دلایل مختلف اثرگذاری محدودی دارند و توانایی پرداخت تسهیلات کلان را ندارد بنابراین در جلسه با هیات دولت پیشنهاد دادیم منابع و مصارف بانک ها در استان های کم برخوردار را به صورت ملی ببینند تا از این طریق بتوانیم تسهیلات کلان را برای سرمایه گذاران در استان فراهم کنیم.

صحرایی گفت: راه دیگری که برای تقویت بنیه مالی کرمانشاه به دنبال آن هستیم استفاده از ظرفیت بانک های خصوصی و نیز استفاده بیشتر از ظرفیت منابع مالی غیربانکی همچون بازار سرمایه است.

۲۹ اسفند- برای نخستین بار یک شرکت تعاونی از کرمانشاه وارد بورس شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از ورود شرکت لبنیات «مانیزان» به بازار دوم بورس اوراق بهادر تهران خبر داد و تصریح کرد: این رویداد به عنوان اولین ورود یک شرکت تعاونی از این استان به بازار اقتصاد کشور زمینه ساز اتفاق‌های بهتر است.

عبدالوحید محمدی از این موضوع به عنوان اتفاق ویژه‌ یاد کرد که به معنی ورود سرمایه های جدید برای رونق تولید و اشتغالزایی در استان کرمانشاه است.

به گفته وی حمایت مستمر استاندار کرمانشاه و پیگیری مدیر تالار بورس استان، پذیرش شرکت تعاونی فرآورده های لبنی بهار دالاهو (لبنیات مانیزان) را به عنوان اولین شرکت تعاونی استان در تابلو اصلی بازار دوم بورس اوراق بهادر تهران قطعی کرد.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

۲۳ آبان- اختصاص بالاترین سهم فیبرنوری کشور به روستاهای استان کرمانشاه

با توافقی که بین استان کرمانشاه و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت، بالاترین سهم فیبر نوری کشور به روستاهای استان اختصاص یافت به طوری که با اجرایی شدن این توافق، روستاهای کرمانشاه در رتبه اول کشور قرار خواهند گرفت.

در جلسه‌ای که در دفتر عبدالرضا مصری نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی و با حضور محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه و ایرج روحی مجری طرح توسعه زیر ساخت خدمات الکترونیکی روستایی و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری کشور و استان برگزار شد، وزارت ارتباطات متعهد شد که اعتبار لازم برای اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری برای اتصال سایت های روستاهای استان کرمانشاه برای استفاده اینترنت پر سرعت را اختصاص دهد.

در این جلسه هم چنین مقرر شد که ارتباطات اینترنتی همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان کرمانشاه تا بهمن ماه امسال برقرار شود.

با توافقی که بین استان کرمانشاه و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته است، بالاترین سهم فیبر نوری کشور به روستاهای استان اختصاص یافته به طوری که با اجرایی شدن این توافق، روستاهای کرمانشاه در رتبه اول کشور قرار خواهند گرفت.

۳ دی- پنج شهر استان کرمانشاه به اینترنت نسل پنجم متصل شد

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی تکنولوژی نسل پنجم اینترنت (۵G) در سراسر استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱ سایت این تکنولوژی در پنج شهر استان راه‌اندازی شده و طی آینده نزدیک به ۲۰ مورد افزایش می‌یابد.

«حمیدرضا امیری» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون تکنولوژی نسل پنجم تلفن همراه در پنج شهر استان کرمانشاه سرویس‌دهی دارد و مشترکان شهرهای کرمانشاه، پاوه، ثلاث باباجانی، روانسر و جوانرود می‌توانند از این تکنولوژی استفاده کنند.

۱۵ بهمن - بهره‌برداری از ۲۱۷ طرح مخابرات کرمانشاه با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریال

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه به بهره‌برداری از ۲۱۷ طرح و پروژه مخابراتی به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: برای بهره‌برداری از این تعداد طرح ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال از سوی مخابرات سرمایه‌گذاری شده است.

«حمیدرضا امیری»، نصب و راه‌اندازی هفت سایت جدید تلفن همراه اول، ارتقاء تکنولوژی ۱۰۲ سایت همراه اول، نصب و راه اندازی ۱۲ سایت نسل پنجم تلفن همراه (۵g)، توسعه ۲۵۰ کیلومتر فیبرنوری در استان، ایجاد ظرفیت ۱۲ هزار پورت FTTH (اینترنت پرسرعت فیبرنوری)، نصب و راه اندازی ۱۴ دستگاه کافونوری، نصب و راه اندازی ۲۰ دستگاه مینی کافو، نصب و راه اندازی ۲۰ لینک تجهیزات CWDM ( تقسیم طول موج درشت)، نصب و راه اندازی پنج دستگاه DWDM (تقسیم طول موج درشت)، توسعه ۲ پروژه سافت سوئیچ ۵۰ هزار پورت، اجرای فیبرنوری ۱۴ فرمانداری و ۱۴ بخشداری را از جمله این طرح ها و پروژه ها ذکر کرد.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

۱۱ خدمت به کشاورزان استان در سه حوزه/ از اشتغالزایی ۳۳۰۰ نفری تا احیای ۲۳ واحد راکد

سال ۱۴۰۲، اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی استان کرمانشاه رخ داد. گرچه نوسانات قیمت و مشکلات ارزی، موانع بزرگی را ایجاد کرد اما مسوولان ارشد دولت در سطح ملی و استاندار و مدیران استان در سطح استانی کوشیدند که این مشکلات، سختی کمتری را برای زحمتکشان حوزه زارعت، دام و شیلات ایجاد کند و در عین حال مسیر تولید و اشتغالزایی در این حوزه بهتر و روانتر شود.

ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف کشاورزی برای سه هزار و ۳۸۶ نفر و تحقق ۱۰۴ درصدی برنامه، پرداخت بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف از جمله خط ۱۱ اعتباری مکانیزاسیون، تبصره ۱۸، نهضت احیا، مشاغل خانگی، احیا و راه اندازی ۲۳ واحد راکد در بخش‌های مختلف سازمان از جمله صنایع تبدیلی، امور دام، گلخانه و بازسازی و نوسازی بیش از ۳۵ واحد دام و طیور از جمله دستاوردهای بخش کشاورزی استان است.

افزایش تولید شیر خام از ۴۰۰ هزار تن به ۴۲۰ هزار تن، افزایش تولید گوشت قرمز از ۴۰ به ۴۲ هزار تن، افزایش تولید گوشت مرغ به ۷۲ هزار تن، توزیع بیش از ۲۰۰ هزار تن نهاده دام و طیور مکانیزاسیون، جذب بیش از ۲ هزار و ۸۵۰ دستگاه انواع دنباله بند و ادوات کشاورزی، جذب بیش از ۲ هزار و ۲۲۱ دستگاه انواع تراکتور و کمباین و افزایش ضریب مکانیزاسیون از ۲.۱۸ به ۲.۳ را می توان از جمله دیگر دستاوردهای دولت در استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ ذکر کرد.

۱ آذر- تخصیص اعتبار ۱۶ پروژه زیربنایی دستاورد دیدار مسوولان کرمانشاه با وزیر جهاد کشاورزی

اعتبار لازم برای ۱۶ پروژه بزرگ کشاورزی و دامپروری و تجهیز و آماده‌سازی ۶ شهرک کشاورزی استان کرمانشاه در نتیجه دیدار استاندار، نماینده مجلس و رئیس سازمان جهاد کشاورزی با وزیر جهاد کشاورزی تخصیص یافت.

در این جلسه پس از رایزنی ها، مقرر شد که تخصیص اعتبار لازم برای ۱۶ پروژه بزرگ استان در بخش کشاورزی و دامپروری انجام و ۶ شهرک کشاورزی استان نیز تجهیز و زیرساخت‌های آن آماده بهره برداری شود.

برای جبران کمبود کود و بذر در استان هم مقرر شد که این کمبودها در اسرع وقت برطرف گردد.

یکی دیگر از توافقات دیدار با وزیر جهاد کشاورزی، در زمینه عرضه مناسب گوشت و مرغ در استان بود که توافق شد ذخیره‌سازی مناسبی از سوی پشتیبانی امور دام برای استان کرمانشاه صورت گیرد و کمبودها رفع شود.

تخصیص و افزایش تسهیلات مورد نیاز برای کشاورزان و دامپروران استان و ضرورت ترمیم حقوق پرسنل جهاد کشاورزی از دیگر موضوعات جلسه مسئولان استان کرمانشاه با وزیر جهاد کشاورزی بود.

توسعه بازارچه های مرزی و مراودات اقتصادی در مرزها

۶ تیر- پایانه مسافری مرز شوشمی به بهره برداری رسید

تردد مسافری از مرز شوشمی پاوه با افتتاح پایانه مسافربری در استان کرمانشاه با حضور استانداران کرمانشاه و حلبچه عراق امروز، سه شنبه به مناسبت عید سعید قربان به طور رسمی طی مراسمی آغاز شد.

در این مراسم که در مرز شوشمی برگزار شد محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه، آزاد توفیق رحیم استاندار حلبچه، نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران پاوه و حلبچه و شماری از فعالان اقتصادی این استان ها حضور داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: این سایت در ۲ بخش در قالب طرح جامع پایانه و سایت موقت در حال اجراست.

فریبرز کرمی افزود: طرح جامع پایانه این سایت در کمتر از یکماه به پایان رسیده است و برای اجرای آن تاکنون ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به سخت گذر بودن این منطقه پیش بینی شده است ۲ جاده موازی احداث شود که بخش مسافری از شمال پایانه و جدا از بخش باری و بخش باری هم در جنوب این سایت ایجاد خواهد شد.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

۸ شهریور- هفت سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قصرشیرین اعلام آمادگی کردند

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین گفت: تاکنون حدود ۷۰ سرمایه‌گذار داخلی و خارجی که هفت مورد از آنها خارجی هستند تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام کرده‌اند.

«نادر نادری» افزود: هفت هزار و ۲۲۳ هکتار زمین به منطقه آزاد قصرشیرین تخصیص داده شده و از ویژگی‌های خوب این منطقه متصل بودن آن به اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق است که می‌توانیم از این بازار مصرفی خوب به درستی بهره‌برداری کنیم.

۱۸ دی- زمینه بازگشت اهالی روستای مرزی «برار عزیز» قصرشیرین فراهم شد

بخشدار مرکزی قصرشیرین از آماده‌سازی ۷۲ قطعه زمین در روستای خالی از سکنه «برار عزیز» از توابع این شهرستان پس از گذشت ۴۳ سال به مالکان برای بازسازی واحدهای مسکونی و بازگشت به این روستا خبر داد.

«فرشاد سلیمانی» افزود: از مجموع این ۷۲ قطعه زمین، ۵۰ قطعه آن به افرادی که کد بازسازی دارند به صورت بلاعوض و رایگان واگذار می شود و ۲۲ قطعه آن نیز مربوط به مالکانی است که اکنون در قید حیات نیستند و قرار است با معرفی نماینده ورثه برای دریافت زمین معرفی شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به درخواست های مکرر اهالی این روستا برای بازگشت، اقداماتی از جمله جانمایی محل و زمین بر اساس رعایت حریم امنیتی مرز با هماهنگی یگان های ارتش و هنگ مرزی انجام شده و همچنین کد تقسیمات کشوری روستا برای ورود به نقشه تهیه شده و همچنین اراضی مورد نظر تسطیح و طرح تفضیلی و طرح هادی به منظور ایجاد زیرساخت های لازم از جمله آب و برق و گاز و قطعه بندی صورت گرفته و اکنون آماده واگذاری به اهالی روستا برای معرفی به بانک و دریافت تسهیلات لازم جهت ساخت واحدهای مسکونی است.

۲۷ دی- فعالیت کولبری در بازارچه شیخ صله ثلاث‌باباجانی آغاز شد

بر اساس مذاکره و توافق صورت گرفته با مقامات اقلیم کردستان عراق، فعالیت کولبری در بازارچه شیخ صله از روز سه‌شنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ دوباره آغاز شد.

بازارچه مرزی شیخ صله در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرد و از بازارچه های رسمی کشور می باشد که در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی و در جوار روستایی به همین نام قرار دارد.

این شهرستان ۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و فعالیت تجاری و بازرگانی در گمرک و بازارچه شیخ صله در این شهرستان انجام می شود. بازارچه شیخ صله با توجه به همسایگی با کشور به عنوان مرکزی برای مراوده اقتصادی در چند سال گذشته نقش مهمی در اقتصاد شهرستان ثلاث داشته است.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

حوزه راه و شهرسازی

۵ اردیبهشت- عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه آغاز شد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به آغاز عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه گفت: به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم تا آبان ماه این طرح را به اتمام برسانیم و در این خصوص هیچگونه محدودیت اعتباری و نقدینگی وجود ندارد.

«حمیدرضا سیدی» در مراسم آغاز عملیات اجرایی بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه به همراه استاندار، افزود: باند فرودگاه کرمانشاه به طور کامل از بین رفته است و باید به صورت اساسی تعمیر بشود.

وی افزود: در قرارداد اصلی این پروژه ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است اما پیش بینی می شود بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه تمام شده طرح باشد.

۷ اردیبهشت- جان دوباره بهسازی راه‌های کرمانشاه با ابلاغ ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار

ابلاغ سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهبود و بهسازی محورهای ارتباطی استان کرمانشاه در دیدار استاندار کرمانشاه با معاون وزیر راه و شهرسازی قطعی شد.

«محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه چهارشنبه شب با داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور دیدار کرد و در این دیدار ابلاغ ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارتقا و ترمیم محورهای ارتباطی استان کرمانشاه قطعی شد.

۳۱ خرداد- ساخت ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در کرمانشاه آغاز شد

استاندار کرمانشاه از آغاز ساخت ۶ هزار و ۵۰۰ واحد جدید و توافق پنج هزار و ۴۰۰ واحدی پس از سه سال رکود خبر داد و گفت: آورده بانک‌ها برای احداث مسکن ملی پیش از آورده مردم تامین می‌شود و متقاضیان جزء آورده اولیه، تا زمان سفت‌کاری و نما هزینه‌ای واریز نخواهند کرد.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

۱۳ تیر- پروازهای مسیر کرمانشاه - مشهد افزایش یافت

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه گفت: شرکت هواپیمایی سپهران از روز چهارشنبه (۱۴ تیرماه) به صورت روزانه پرواز در مسیر کرمانشاه - مشهد و بالعکس را خواهد داشت.

«مجتبی بیاتی» به خبرنگار ایرنا افزود: به این ترتیب تعداد پروازهای هفتگی فرودگاه بین المللی کرمانشاه در مسیر مشهد مقدس به عدد ۲۲ رسید.

۳ مرداد- توافق هشت هزار میلیاردی استانداری کرمانشاه و سازمان راهداری کشور

دولت سیزدهم همواره حمایت از مناطق محروم را سرلوحه کار خویش قرار داده و در این راستا طی تفاهم نامه ای که بین استان کرمانشاه و سازمان راهداری کشور منعقد شد، هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و نگهداری راه های اصلی و فرعی استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرد.

در این تفاهم نامه که به امضای «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه، «داریوش امانی» معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، «مجتبی بخشی پور» رییس مجمع نمایندگان استان، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، معاون سازمان راهداری کشور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیرکل راهداری کرمانشاه رسیده، مقرر است که ۶۵ درصد از توافق ۸۰۰ میلیارد تومانی، توسط سازمان راهداری کشور و ۳۵ درصد هم از اعتبارات سازمان راهداری استان تامین شود.

۲۲ مرداد- دستور وزیر راه برای تامین اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریالی راه‌آهن کرمانشاه-اسلام آبادغرب

استاندار کرمانشاه از دستور وزیر راه و شهرسازی برای تامین اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریالی جهت ادامه عملیات ساخت راه آهن کرمانشاه–اسلام آبادغرب خبر داد.

«محمدطیب صحرایی» اظهار کرد: یکی از پروژه های کلان استان کرمانشاه بدون تردید راه آهن کرمانشاه به اسلام آباد است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این پروژه یکی از طرح‌های مهمی است که باتوجه به برخی از ظرفیت های استان مانند تولید سالانه ۱۲۰ میلیون تن تولیدات صنعتی، ۲۰ میلیون تن تولیدات معدنی و پنج میلیون تن تولیدات کشاورزی، حجم بالای تردد زوار از مرزهای استان و نیز درخواست مردم عراق برای تردد از مرزهای ما به منظور سفر به مشهد مقدس، هم برای مسافر و هم برای بار یک طرح کاملا راهبردی است.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

۸ شهریور- قطعه ۱۰ بزرگراه کربلا در قصرشیرین افتتاح شد

محور کمربندی قصرشیرین به خسروی (قطعه ۱۰ بزرگراه کربلا) میدان نصرآباد به طول ۶ کیلومتر و با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مراسمی با حضور مسوولان استان به بهره برداری رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در این مراسم گفت: هدف از انجام این عملیات تکمیل شبکه بزرگراه کربلا از مرکز تا مرز خسروی و اتصال به کشور عراق و احداث محور بزرگراهی جهت تسهیل تردد زوار اربعین حسینی (ع) و اتصال دروازه مرزی غرب کشور به شبکه بزرگراهی است.

«رامین الماسی» افزود: تأمین اعتبار و هزینه های پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در راستای خدمت به زوار امام حسین (ع) انجام شده است.

وی اضافه کرد: قطعه ۱۰ بزرگراه کربلا به طول چهار و نیم کیلومتر است که با احتساب دور برگردان‌ها و رمپ‌های دسترسی طول آن به ۶ کیلومتر می‌رسد و برای اجرای آن بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه گفت: عملیات اجرایی بزرگراه کربلا در حد فاصل اسلام آباد غرب مرز خسروی به طول ۱۲۵ کیلومتر از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و تا کنون حدود ۹۰ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده است.

الماسی افزود: این مسیر به ۱۰ خط تقسیم گردیده که کل قطعات جز قطعه ۹ و ۱۰ الف، مابقی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

۱۸ مهر- اختصاص ۱۳۴۰ میلیارد ریال برای تاسیسات زیربنایی نهضت مسکن کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: تا به امروز برای اجرای تاسیسات زیربنایی (آب، برق، گاز) طرح نهضت ملی مسکن در استان ۱۳۴۰ میلیارد ریال بودجه تخصیص شده است.

محمد طیب صحرایی افزود: واگذاری زمین مبنای اصلی این طرح است و کرمانشاه در جدول کشوری رتبه ۱۵ را دارد.

وی ادامه داد: برای کاهش قیمت تمام شده مسکن هرچه قدر مراحل تاسیساتی و زیربنایی با حمایت دولت پوشش داده شود سهمِ آورده مردم کاهش میابد و در نتیجه به نفع مردم خواهد بود.

۲۰ آبان- نخستین واحدهای نهضت ملی مسکن در کرمانشاه تحویل متقاضیان شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: نخستین واحدهای طرح نهضت ملی مسکن استان در شهرهای قصرشیرین و گیلانغرب تحویل متقاضیان شد.

شمس الله خدادادی طی گفت و گو با ایرنا و ایسنا اظهار کرد: هم اینک ۳۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن در قالب گروه ساخت در گیلانغرب و ۲۰ واحد دیگر در قصرشیرین در حال اجراست که از این تعداد ۱۰ واحد ساخته شده و متقاضیان در آن مستقر شده اند.

۲۴ آبان- ارتقا و توسعه راه‌های استان کرمانشاه با تصویب هفت مصوبه راهگشا

در نشست مسوولان استان کرمانشاه و وزارت راه و شهرسازی هفت مصوبه مهم و راهگشا برای ارتقا و توسعه راه‌ها و محورهای ارتباطی استان به تصویب رسید.

در این نشست که در دفتر عبدالرضا مصری نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و با حضور محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل کشور برگزار شد، برای تکمیل، بهسازی، روکش و تعریض راه‌های استان مصوباتی به تصویب رسید.

در این نشست تکمیل ۱۲ کیلومتر از محور کنگاور به نهاوند با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان، تکمیل قطعه ۹ و ۱۰ بزرگراه کربلا با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان، بهسازی و ارتقای محور شهرک کهریز تا کنار گذر شرقی کرمانشاه و روستای عمه تا آزادراه و روکش آسفالت محور میانراهان به کامیاران (مسیر بیلوار) با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.

همچنین تعریض پل رودخانه قره سو و رمپ ورود به ایستگاه راه‌آهن، احداث کنارگذر بیستون (مسیر آزادراه بیستون - کرمانشاه - حمیل) و رفع مشکلات فنی و زیرساختی و افزایش سرعت قطارها و ایمنی مسیر ریلی کرمانشاه به تصویب رسید.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

۴ آذر - هشت مصوبه گره‌گشا نتیجه دیدار مسئولان استان کرمانشاه با وزیر راه و شهرسازی

هشت مطالبه مهم و راهگشای مردم استان کرمانشاه برای رفع مشکلات حوزه حمل و نقل و مسکن در نشست مسئولان استان با وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسید.

در این نشست که با حضور عبدالرضا مصری نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و مهرداد بذرپاش وزیر راه‌ و شهرسازی و معاونین وی در دفتر وزیر برگزار شد، تامین اعتبار تقاطع قزانچی و کنارگذر شرقی کرمانشاه، بهسازی سه محور پرتردد، رفع نواقص خط ریلی کرمانشاه، زمین پروژه پنج هزار و ۴۰۰ واحدی مسکن ملی و تخصیص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید.

در این نشست همچنین مقرر شد اعتبار تکمیل تقاطع غیر همسطح سه راه قزانچی و پل نوروزآباد توسط وزارت راه و شهرسازی تخصیص و عملیات اجرای توسط استان انجام شود.

دیگر مصوبه این نشست این بود که اعتبار لازم جهت عملیات اجرایی محور فرعی شرقی استان حد فاصل شهرک کهریز تا کنار گذر شرقی تخصیص و عملیات اجرایی آن به سرعت انجام شود.

تخصیص زمین جایگزین توسط وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مستضعفان جهت اتمام پروژه پنج هزار و ۴۰۰ واحدی از دیگر مصوبات این نشست بود.

در ارتباط با بهسازی محورهای کرمانشاه - هلشی - هلیلان، کرمانشاه - کوزران، میان راهان - قلعه شاخانی، مقرر شد که اقدام لازم برای تصویب در کمیسیون ماده ۲۳ انجام سپس این طرح ها تامین اعتبار شوند.

پیگیری و رفع کمبودهای خط آهن کرمانشاه جهت افزایش سرعت به سرعت توسط پیمانکار، انجام مطالعات لازم جهت خط آهن همدان به کنگاور و کرمانشاه، تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال برای دیوار حائل مسکن مهر و تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال بصورت تنخواه از محل صندوق ملی مسکن برای پروژه ۷۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن دولت آباد از دیگر مصوبات این نشست بود.

لازم به ذکر است که اعتبارات فوق از محل اعتبارات متمرکز کشوری تامین و علاوه بر سهمیه های جاری استان است.

۱۳ اسفند- واگذاری ۲۵ هزار قطعه زمین برای ساخت واحدهای مسکونی ۲ و سه طبقه در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از واگذاری ۲۵ هزار قطعه زمین برای ساخت واحد های مسکونی ۲ و سه طبقه به متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: اکنون برای ۲۴ هزار ۳۲۱ واحد زمین تهیه و تا پایان سال این به ۲۵ هزار قطعه می رسد.

محمد طیب صحرایی در شورای مسکن استان کرمانشاه افزود: این زمین ها به صورت گروهی دو سه نفره واگذار می شود و متقاضیان این دسته از پروژه های نهضت ملی مسکن نیز باید آورده ۴۰۰ میلیون ریالی خود را مانند دیگر پروژه نهضت ملی مسکن بپردازند.

وی همچنین بیان کرد: برای ساخت واحد در این زمین ها تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به متقاضیان پرداخت می شود.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

حوزه فرهنگ و هنر

۱ فروردین- موزه تنبور شهرستان دالاهو افتتاح شد

موزه تنبور شهرستان دالاهو در اولین روز از سال جدید با حضور مسوولین استانی افتتاح و آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی شد.

رییس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به قدمت و پیشینه شهر کرند در ساخت تنبور و تنبور نوازی، اظهار داشت: باتوجه به اینکه ساخت تنبور و نواختن این ساز اصیل پیشینه ای بسیار کهن در بین مردم دالاهو دارد، بنابراین در سال‌های گذشته به عنوان شهر ملی تنبور به ثبت رسیده است.

۲۶ مرداد- قرارداد ساخت سینما پیروزی کرمانشاه پس از ۱۳ سال انتظار امضا شد

قرارداد ساخت پردیس سینما پیروزی کرمانشاه که از سال ۱۳۸۹ تعطیل و در زلزله آبان ماه سال ۱۳۹۶ به طور کامل تخریب شده بود، توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی و بخش خصوصی در قالب یک پردیس فرهنگی، تجاری و گردشگری امضا شد.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در مراسم امضای قرارداد نهایی ساخت پردیس سینما پیروزی با بخش خصوصی با اشاره به اینکه حوزه هنری با ۱۵۰ سالن سینمایی در کشور بزرگترین سینمادار است، گفت: ساخت سینما پیروزی که در مقاطع مختلف تاریخ تعطیل شده یکی از مطالبات اصلی مردم کرمانشاه است چرا که رفتن به سینما در این شهر که مردم آن با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند، یک تفریح و سرگرمی خوب محسوب می‌شود.

«افشین آزادی» با بیان اینکه برای ساخت این پروژه چندمنظوره بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی صورت می گیرد و برای امضای این قرارداد حدود یک سال است که کارهای کارشناسی و تخصصی لازم صورت گرفته است، افزود: در چند سال اخیر ساخت پردیس های سینمایی در کنار مراکز خرید، تفریح و سرگرمی در کشور بسیار نتایج مثبتی را به دنبال داشته و لذا این پروژه هم در قالب پردیس فرهنگی و تجاری در نظر گرفته شده تا منافع سرمایه گذار هم تامین شود.

۶ مهر- جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی کُردی در دالاهو آغاز به کار کرد

هفتمین جشنواره «کهن آواهای تنبور و موسیقی کُردی» پنجشنبه ششم مهر ماه به مدت ۲ روز در روستای بان‌زلان شهرستان دالاهو آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا و بر اساس اطلاعیه‌ای که خانه تنبور منتشر کرده است در صبح روز پنجشنبه مقام نوازی و بداهه نوازی جوانان و در بعدازظهر همین روز مقام نوازی نونهالان و جوانان اجرا می شود و همچنین در صبح روز جمعه مقام نوازی نوجوانان و آیین اختتامیه این دوره از جشنواره ساعت ۱۷ روز جمعه هفتم مهر ماه برگزار می شود.

موسسه فرهنگی هنری خانه تنبور دالاهو هفتمین جشنواره موسیقی «کهن آواهای تنبور و موسیقی کُردی» را ششم و هفتم مهر ماه امسال در این خانه واقع در روستای بان‌زلان، شهرستان دالاهو، استان کرمانشاه برگزار می‌کند.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

۲۴ آبان - موافقت وزیر فرهنگ با تخصیص هزار میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تخصیص هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه موافقت کرد.

در نشستی که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و محمد رشیدی عضو هیات رئیسه و نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پذیرفت که از محل تهاتر نفت هزار میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه مرکزی نیمه‌کاره مرکز استان کرمانشاه اختصاص دهد و این پروژه در سال آینده تکمیل شود.

‌در این نشست که معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، مدیرکل حوزه استاندار کرمانشاه و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هم حضور داشتند، همچنین مقرر شد که پس از تکمیل فاز اول پروژه، فاز توسعه آن هم در ٢ طبقه جدید تامین اعتبار شود.

به گزارش ایرنا؛ مساحت پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه ۱۲ هزار مترمربع در پنج طبقه است و در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد رسیده است.

۲۶ بهمن- سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر در کرمانشاه در حال برگزاریست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: جشنواره موسیقی فجر با حضور هنرمندانی از استان های کردستان، ایلام، لرستان، همدان و کرمانشاه در تالار انتظار در حال برگزاری است.

پوریا جلالی افزود: سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از ۲۵ بهمن ماه در سالن انتظار کرمانشاه آغاز شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره با حضور استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان و همدان به میزبانی کرمانشاه برگزار و تا تاریخ ۲۷ بهمن ادامه دارد.

جلالی با بیان اینکه در بخش اصلی این جشنواره، هنرمندان و گروه‌های موسیقی طی سه روز ۴۸ اجرا به نمایش می گذارند، ادامه داد: این دوره از جشنواره رقابتی نیست و حضور برای عموم مردم آزاد و رایگان است.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

۲۸ اسفند- جشنواره‌ بین المللی مد و لباس در کرمانشاه صاحب دبیرخانه شد

در دیدار استاندار کرمانشاه و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، تاسیس دبیرخانه دائمی مد و لباس مقاومت (مداومت) در استان کرمانشاه قطعی شد.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه و سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور روز دوشنبه در محل این شورا دیدار و تفاهم نامه تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی مد و لباس مقاومت(مداومت) در استان کرمانشاه را امضا کردند.

در این دیدار که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم حضور داشت، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، کرمانشاه را بهترین میزبان برای برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس با موضوع مقاومت و اربعین حسینی (ملزومات زیارت) دانست.

حوزه بهداشت و درمان

۱۱ اردیبهشت- اقدامات برجسته دولت سیزدهم برای رفع مشکلات گسترده درمانی کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام افتتاح اورژانس بیمارستان امام (ره) کرمانشاه و اسلام‌آبادغرب، بیمارستان‌های ۳۲ تختخوابی ثلاث‌باباجانی و روانسر، مرکز آی سی یو و افتتاح بیمارستان بیماران مبتلا به سرطان، از اقدامات برجسته دولت سیزدهم برای رفع مشکلات گسترده حوزه درمان کرمانشاه خبر داد.

قباد محمدی اظهار کرد: امسال یک سال بی‌نظیر برای توسعه خدمات بهداشت و درمان در استان کرمانشاه خواهد بود.

وی افزود: کار ساختمانی بزرگترین و مجهزترین بیمارستان مربوط به بیماران مبتلا به سرطان و شیمی درمانی کرمانشاه رو به اتمام است و بزودی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در آن نصب می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه با افتتاح این مرکز زمان انتظار بیمارانی که در نوبت سه ماهه رادیوتراپی هستند، صفر خواهد شد، تصریح کرد: در این مرکز چهار دستگاه رادیوتراپی نصب می‌شود و به عنوان یکی از مراکز مجهز رادیوتراپی و درمان سرطان در کشور به مردم سرویس می‌دهد.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

۵ خرداد- جراحی نادر بر روی یک نوزاد ۱۲ روزه در بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه انجام شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: جراحی نادر و فوق تخصصی بر روی نوزاد ۱۲ روزه با تشخیص COA در بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه با موفقیت انجام شد.

«حامد بهرامیان» افزود: در یک جراحی نادر، در بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق امام علی (ع) کرمانشاه نوزاد ۱۲ روزه با تشخیص COA (کوآرکتاسیون آئورت Coarctation of the Aorta) با موفقیت پس از دسترسی به محل تنگی شریان آئورت بالون زده شد.

۱۳ مرداد - انجام اولین پیوند مغز استخوان اطفال از غیر برای اولین بار در کرمانشاه

رییس بخش پیوند مغز و استخوان بیمارستان گلستان، از انجام اولین پیوند آلوژن مغز استخوان اطفال برای اولین بار در غرب کشور در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه خبر داد.

دکتر «مهرداد پاینده» روز جمعه به ایرنا افزود: امروز اولین پیوند مغز استخوان آلوژن برای دختر بچه چهار ساله ای با بیماری نادری در کشور تحت عنوان «ترومبو آستنی گلانزین» انجام شد که دهنده سلول پدر این دختر بچه بوده است.

۲۱ مرداد- افزایش ۵۰ رشته تخصصی دکترا طی دولت سیزدهم در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم در راستای ارتقاء آموزش و عدالت و تعالی آموزشی؛ نزدیک به ۵۰ رشته مقطع دکترا تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به رشته‌های پزشکی اضافه شده است.

«سیاوش وزیری» همچنین به راه اندازی ۱۵ رشته مقطع جدید در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ۲ سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت مجتمع آموزشی پرستاری اسلام آباد غرب با سه رشته، دانشکده توانبخشی کرمانشاه با سه رشته تحصیلی راه اندازی شده و در حال حاضر دانشجویان در این دانشکده ها در حال تحصیل هستند.

وی به راه اندازی رشته های ارشد و یک رشته دکترای پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی شهر کرمانشاه، سنقر و اسلام آبادغرب اشاره کرد و گفت: کرمانشاه از مجموع ۹ رشته پرستاری؛ از ۶ رشته آن برخوردار است.

۲۴ مرداد- کرمانشاه با ۳۳۹ مورد پیوند سلول‌های بنیادی در رتبه سوم کشور قرار دارد

عضو هیات علمی و دانشیار حوزه سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از سال ۱۳۸۷ تاکنون ۳۳۹ مورد پیوند سلول های بنیادی در کرمانشاه انجام شده است و از نظر تعداد پیوند رتبه سوم کشوری را داریم.

دکتر «کامران منصوری» بیان کرد: از سه دهه قبل که توجه ویژه ای به حوزه سلول های بنیادی در کشور شد ، ایران بعد از آمریکا دومین کشور دنیا از لحاظ کارآزمایی بالینی در حوزه سلول های بنیادی است.

وی افزود: هم اکنون ۱۵ مرکز سلول درمانی در کشور وجود دارد که مجهز به اتاق پاک هستند ، همچنین هشت دسته بیماری نیز تاکنون مجوز درمان با سلول های بنیادی را گرفته اند.

۲۱ تیر- بیمارستان ۳۲ تختخوابی روانسر به بهره برداری رسید

بیمارستان ۳۲ تختخوابی روانسر روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و استاندار کرمانشاه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع افتتاح شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم افتتاح این بیمارستان، گفت: ساخت بیمارستان یکی از مهمترین مطالبات و آرزوهای دیرین مردم شهرستان روانسر بود که با ۵۰ هزار نفر جمعیت فاقد بیمارستان بودند و برای درمان مجبور بودند به شهرستان های مجاور بروند.

«قباد محمدی» با بیان اینکه بیمارستان ۶۴ تخت خوابی اصلی شهرستان روانسر در حال ساخت است، گفت: تجهیز این بیمارستان ۳۲ تخت خوابی از مهرماه سال گذشته تغییر کاربری شده و کمتر از ۹ به اتاق عمل، رادیولوژی ، دیالیز و دیگر بخش ها با ۳۰ میلیارد تومان تجهیز شده است و امروز به بهره‌برداری رسید و مردم روانسر از نعمت بیمارستان برخوردار شدند.

وی همچنین از طرح توسعه این بیمارستان خبر داد و گفت: ساخت هشت واحد مسکونی برای متخصصین بیمارستان نیز در دست ساخت است.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

۳۰ آبان- تجهیز بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه به دستگاه آنژیوگرافی پیشرفته قلبی

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تجهیز بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه به دستگاه آنژیوگرافی پیشرفته قلبی خبر داد و گفت: با راه اندازی این دستگاه هم اکنون پنج دستگاه آنژیوگرافی پیشرفته قلبی در بیمارستان‌های این شهر فعال است.

«تورج شیرزادیان» افزود: این دستگاه از محصولات جدید کمپانی زیمنس آلمان و مدل Artis Q با ارزش ریالی روز حدود ۳۰۰ میلیارد ریال است.

۱۶ بهمن- مرکز پت‌اسکن آفتاب هدیه سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه با حضور وزیر کشور افتتاح شد

مرکز «پت اسکن آفتاب» بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه هدیه سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه امروز دوشنبه در پنجمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر کشور و استاندار افتتاح شد.

«احمد وحیدی» وزیر کشور به همراه «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه با حضور در مجتمع درمانی امام رضا (ع) از دستگاه پت اسکن این مجتمع رونمایی کردند. با راه‌اندازی این پت‌اسکن علاوه بر هم‌استانی‌ها، سایر استان‌های غرب کشور از خدمات درمانی این دستگاه بهره‌مند می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در توضیح افتتاح این دستگاه با اشاره به اینکه این دستگاه هدیه سفر مقام معظم رهبری به استان است، گفت: هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای افتتاح این دستگاه سرمایه گذاری شده است.

۱۹ اسفند- آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد

آزمایشگاه تجمیعی طبی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه امروز شنبه با حضور معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آیین افتتاح این آزمایشگاه گفت: در کرمانشاه در یک کار ابتکاری تمام آزمایشگاه های بهداشتی شهرستان در این مرکز تجمیع شده و نمونه ها به صورت روزانه به آزمایشگاه فرستاده می‌شود و تمام آزمایشات با پیشرفته ترین و کامل‌ترین تجهیزات انجام می‌شود.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

حوزه عمران شهری

۸ مهر- تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه- تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه شهر کرمانشاه روز شنبه هشتم مهرماه با حضور «محمدطیب صحرایی» استاندار، فرماندهان ارشد سپاه و شهردار کرمانشاه طی مراسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه در این مراسم گفت: برای احداث این تقاطع حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و در بازه زمانی ۹ ماهه به بهره‌برداری رسیده و کمک زیادی به تسهیل تردد و ترافیک در مسیر شمال به جنوب و بالعکس و شرق به غرب و بالعکس در مسیر میدان سپاه و مرکز کرمانشاه می‌کند.

رشد بیش از ۱۰۰ درصدی تردد زائران از مرز بین المللی خسروی/ عزم «دروازه کربلا» برای بازگشت به روزهای اوج با برنامه ریزی و تلاش های چندین ماهه مدیریت ارشد استان، همراهی مردم و گروه های مردمی و همه دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی، زیرساخت ها و شرایط میزبانی مرز بین المللی خسروی به طرز محسوسی ارتقا یافت و به همین دلیل میزان تردد زائران در اربعین ۱۴۰۲ از این مرز شاهد یک رشد بیش از ۱۰۰ درصدی بود.

۹ بهمن- چهار خودروی جدید امسال به ناوگان آتش‌نشانی کرمانشاه اضافه شد

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت: چهار دستگاه خودروی جدید در آتش نشانی کرمانشاه در سال جاری به کار گرفته و به ناوگان خودرویی شهرداری اضافه شد.

غلامرضا رضایی افزود: در سال جاری یک دستگاه نردبان ۳۲ متری، ۲ دستگاه خودرو پیشرو عملیاتی و یک دستگاه خودرو مه پاش به ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی افزوده شد.

وی با بیان اینکه نوسازی بخشی از ناوگان امدادی سازمان آتش نشانی کرمانشاه از جمله تعویض خودروهای پیشرو امدادی و اطفائی انجام شد، ادامه داد: پس از طی تقریبا ۲ دهه و با هزینه‌ای بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال این کار سرانجام محقق شد.

۳۰ مهر- معبر مواصلاتی جدید ۲ شهرک کرمانشاه را از بن بست خارج کرد

معبر مواصلاتی بین شهرک امام خمینی (ره) و شهرک مهدیه به طول یک کیلومتر روز یکشنبه با حضور استاندار و شهردار کرمانشاه با اعتبار ٢٣۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و این شهرک‌ها را از بن بست خارج کرد.

شهردار کرمانشاه در افتتاحیه این طرح عمرانی گفت: این پروژه به طول یک هزار و ۱۰۰ متر، عرض ۲۲ متر به شکل ۲ باند ۱۰ متری با ۱۶ هزار و ۶۰۰ متر مکعب خاکبرداری و چهار هزار و ۲۰۰ متر مکعب خاکریزی با استفاده از ۱۴ هزار تن مصالح زیرسازی به بهره برداری رسید.

«نادر نوروزی» افزود: چهار هزار و ۴۰۰ متر جدول گذاری و رنگ آمیزی، ۲۲ هزار متر مربع آسفالت در ۲ لایه، ۸۰۰ متر مکعب خاکریزی برای کاشت درختان و کاشت ۳۳۰ اصله درخت از دیگر اقدامات انجام شده در این پروژه است.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

حوزه ورزش

۲۰ فروردین- سه ورزشکار کرمانشاهی به اردوی تیم ملی جانبازان و معلولان دعوت شدند

رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه گفت: سه ورزشکار این استان به اردوی تیم ملی جانبازان و معلولان برای حضور در مسابقات آسیایی دعوت شدند.

«عزت الله پرنیان» اظهار کرد: یاسین خسروی در پرتاب وزنه، هرمز صیدی در پرتاب نیزه و مسعود امامی در والیبال نشسته سه ورزشکار کرمانشاهی هستند که به اردوی تیم ملی دعوت شده اند.

۱۷ تیر- کرمانشاه میزبان اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد ناشنوایان شد

رییس هیأت ورزش های ناشنوایان استان کرمانشاه گفت: اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان و بزرگسالان کشور طی روزهای ۱۳ الی ۲۴ مرداد ماه به میزبانی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

«حامد دارابی» افزود: طی نشستی که با حضور مهران تیشه گران رییس فدراسیون، علیرضا رضایی رئیس انجمن کشتی، محمد مشهدی آقایی مدیر تیم‌های ملی و علیرضا زند سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در محل فدراسیون کشتی برگزار گردید، مقرر شد که اردوی تیم ملی جوانان و بزرگسالان کشور به میزبانی استان کشتی خیز کرمانشاه برگزار گردد.

۸ مرداد- کرمانشاه، میزبان مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی بوکس جوانان

مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی بوکس جوانان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ – قزاقستان در استان کرمانشاه در جریان است.

دبیر هیات بوکس کرمانشاه اظهار کرد: مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی بوکس جوانان که با حضور ۲۰ بوکسور از استان های مختلف در کرمانشاه آغاز شده است تا روز ۲۰ مردادماه ادامه دارد.

خدر ولدی افزود: امیر اسماعیلی وندانی، سام استکی، محمدعرشیا امیدی‌فر، ابوالفضل شعبانی، سیدعلی اکبر میراحمدی، مهدی کاظمی، رضا فضلی، علی علی اکبری، پوریا اسماعیلی، حامد امیرزاده، پارسا خاصکی، ابوالفضل حسینعلی‌زاده، پارسا حسنی، سبحان پرتابیان و علی اصغر افشاری بوکسورهای دعوت شده به اردوی آماده‌سازی تیم ملی جوانان هستند.

۱ آبان- آخرین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی راگبی زنان ایران در کرمانشاه آغاز شد

سومین و آخرین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی راگبی زنان ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کرمانشاه از امروز دوشنبه آغاز شد.

نایب رییس انجمن‌های ورزشی استان کرمانشاه اظهار کرد: این اردو آخرین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی راگبی زنان قبل از آغاز رقابت های آسیایی دوحه است که با حضور ۱۹ ورزشکار و چهار نفر کادر فنی از امروز در مجموعه ورزشی کوثر شهر کرمانشاه آغاز شده است.

۱۵ بهمن- چهار زمین چمن فوتبال در شهرستان دالاهو افتتاح شد

چهار زمین چمن شهرستان دالاهو شامل یک زمین چمن در شهر کرند و سه زمین چمن در روستاهای این شهرستان امروز یکشنبه در چهارمین روز از گرامیداشت دهه فجر با حضور استاندار کرمانشاه افتتاح شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه روز یکشنبه در مراسم افتتاح زمین چمن شهر کرند آن را دومین زمین چمن استاندارد استان بعد از زمین چمن شهر هرسین عنوان کرد.

منوچهر حاتمی در ادامه اعتبار این زمین چمن مصنوعی را ۷۰ میلیارد ریال یا مساحت بیش از ۶ هزار متر مساحت عنوان کرد.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

۲۵ دی - کرمانشاه میزبان مسابقات بین‌المللی شطرنج «جام طاق بستان» شد

رییس هیات شطرنج استان کرمانشاه گفت: دومین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج «جام طاق‌بستان» با حضور ۱۳ کشور خارجی پنجم بهمن ماه امسال به میزبانی شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

داریوش کرمی اظهار کرد: تاکنون حضور اساتید شطرنج ۱۳ کشور خارجی و شطرنج بازان بزرگ و مطرحی از ۳۰ استان کشور در این دوره از رقابت ها مسجل شده است.

وی افزود: این مسابقات از پنجم بهمن ماه سال جاری به مدت یک هفته به میزبانی شهر کرمانشاه و در سالن شهید بهشتی مجموعه ورزشی آزادی این شهر در ۱۱ دور برگزار خواهد شد.

انتخابات؛ مهمترین رویداد سال استان

۲۷ اسفند- صحت انتخابات در تمام حوزه‌های انتخابیه استان کرمانشاه اعلام شد

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۶ حوزه انتخابیه دارای هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه‌های انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه، اسلام آباد غرب - دالاهو، قصرشیرین-سرپل ذهاب - گیلانغرب، پاوه- جوانرود- روانسر- ثلاث باباجانی، کنگاور-صحنه- هرسین و سنقروکلیایی است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در استان کرمانشاه برگزار شد و ۳۹.۵ درصد از افراد واجد شرایط استان در این دوره از انتخابات شرکت کردند.

انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه در حالی به پایان رسید که ۶ نفر به عنوان منتخب مردم به بهارستان راه یافتند و رقابت برای کسب ۲ کرسی دیگر در حوزه شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

۱۳ اسفند- شناسنامه منتخبان و راه‌یافتگان به مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه در حالی به پایان رسید که ۶ نفر به عنوان منتخب مردم به بهارستان راه یافتند و رقابت برای کسب ۲ کرسی دیگر در حوزه شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۶ حوزه انتخابیه دارای هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و در این دوره از انتخابات ۱۱۱ نفر برای کسب آن با هم به رقابت پرداختند.

دستاوردهای دولت در کرمانشاه/ از کاهش نرخ بیکاری تا جهاد خدمت‌رسانی به مناطق مرزی

نظر شما