شناسهٔ خبر: 65853746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلوه گری تعامل مردم و مسئولان در کنگره بزرگ اربعین و انتخابات

خبرگزاری صدا و سیما

استاندار ایلام گفت: اوج همراهی و تعامل مردم و مسئولان در کنگره بزرگ اربعین و انتخابات به منصه ظهور رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست شورای اداری استان، با قدردانی از همه زحمات و تلاش‌های مجموعه مدیران استان در سال گذشته برای ارائه خدمت صادقانه به مردم و همراهی و همکاری مردم استان با دولتمردان و کارگزاران، اظهار داشت: سال گذشته تعادل بین مردم و کارگزاران در استان بسیار خوب بود و خروجی و اوج این تعامل در اربعین حسینی و انتخابات ۱۱ اسفند به منصه ظهور رسید.
 
وی در ادامه با اشاره به تردد سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در ایام اربعین حسینی از مرز مهران افزود: مسئولان ارشد کشور از مردم استان برای خدمات رسانی به زوار قدردانی کردند و افتخار بزرگی برای مردم ایلام در خادمی زوار سیدالشهدا (ع) در اربعین سال گذشته رقم خورد.
 
استاندار ایلام یادآور شد: کارگزاران دولت با همراهی مردم بسیار خوب عمل کردند، قطعاً مشکلات و کاستی‌هایی در طول سال بود، اما با تعامل و همراهی مردم و مسئولان این مشکلات و مسائل برطرف شد.
 
وی در ادامه دو توفیق بزرگ استان را برگزاری باشکوه اربعین و انتخابات عنوان کرد و گفت: با کمک اعضای ستاد اربعین و همه دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی، انتظامی، سپاه و بسیج، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران بدون هیچ تهدید امنیتی و کمبود خدمات بهداشتی و درمانی و غذایی،  تردد کردند که کسب این توفیق معنوی، ملی و اجتماعی را به ارتش، سپاه و بسیج و نیرو‌های امنیتی و قضایی در سال‌جاری تبریک عرض می‌کنم.
 
نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: در بحث تشرف زوار به عتبات عالیات از ۲۵ اسفندماه تاکنون بیش از  ۱۱۵ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور عراق شدند.
 
بهرام‌نیا عنوان کرد: از همه دست‌اندرکاران و هیئآت‌و مواکب در اربعین در مراسمی قدردانی شد و در این راستا ۳۵۰ دیگ طبخ غذا خریداری و به مواکب فعال تحویل می‌شود.
 
نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: با هم‌افزایی مردم و مسئولان، انتخاباتی باشکوه از نظر مشارکت و با کیفیت برگزار شد و با توجه به پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌ها، ایلام جزو سه استان آخر از نظر مشارکت بود،  اما با اعتمادی که به مردم، ستاد انتخابات و همه عوامل و دست‌اندرکاران و دستگاه‌های فرهنگی داشتیم در نشست ستاد انتخابات کشور با حضور معاونین استاندار ایلام اعلام کرده‌ام که جزو استان‌های برتر از نظر مشارکت خواهیم بود.
 
وی اضافه کرد: در حوزه سیاسی استان ایلام از استان‌هایی بود که کانون توجه بدخواهان و ضد‌انقلاب بود و با توجه به شرایط قومی و فرهنگی، به لطف خداوند متعال و با کوشش همه جانبه سپاه، بسیج و مردم در حوزه امنیتی، ما رتبه خوبی را در کشور کسب کردیم و در اربعین و انتخابات کوچک‌ترین بحث امنیتی نداشتیم.
 
بهرام نیا با اشاره به اینکه راه‌های استان طی دو سال گذشته متحول شده است، افزود: سال ۹۸ و قبل از آن در اربعین به دلیل ترافیک سنگین، حداقل ۱۵ ساعت طول می‌کشید که ماشین‌ها مسیر ایلام تا مهران را طی کنند، اما با عزم و اراده و با مجاهدت و تلاش جمعی، کم‌تر از یک‌سال مسیر ایلام و مهران چهارخطه شد وتونل شماره ۲ در اربعین و تونل شماره ۱ اربعین در روز‌های پایانی سال گذشته، زیر بار ترافیک رفت.
  
استاندار ایلام گفت: سال گذشته ۸۱۶ چشمه سرویس بهداشتی در ۸ شهرستان و ۴۴ نقطه استان ایجاد شد که عمده این مجتمع‌های بهداشتی در اختیار گردشگران است و در مجموع ۲ هزار سرویس در مرز مهران و مسیر‌های مواصلاتی استان آماده شده است. 
 
وی یادآورشد: استان ایلام سال گذشته از نظر کاهش تصادفات و فوت ناشی از تصادفات، مقام اول را کسب کرد که بخش اعظمی از این موفقیت به دلیل تکمیل شدن زیرساخت‌های مواصلاتی  است.
 
بهرام‌نیا همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه و بازارچه‌های عرضه محصولات صنایع دستی، روستایی و سوغات محلی در ورودی تمامی شهرستان‌های استان، یادآورشد: خوشبختانه در ورودی ۷ شهرستان استان این بازارچه‌ها ایجاد و فعال شده است و ۱۶ بازارچه و ۲۸۰ غرفه در استان در حال ارایه خدمات هستند و برنامه نوروزگاه در شهرستان‌های استان برگزار شده است.
 
وی مطرح کرد: میزان اقامت گردشگران در استان ۳۲ درصد رشد داشت و با شناسایی و نظارت ترافیکی ۲۵ نقطه حادثه‌خیز و پر‌تصادف، منجر به کاهش ۳۳ درصدی تصادفات شد، هم‌چنین امسال ۱۱۷ غرفه صنایع‌دستی فعال و ۱۰۰ واحد بوم‌گردی آماده پذیرایی از گردشگران است.
<div id="video-display-embed-code_10940539"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4190170/10940539?width=600&height=350"></script></div>
 

نظر شما