شناسهٔ خبر: 65853229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درایام نوروز ۱۴۰۳

روزانه ۴۰ تا ۵۰ داروخانه درمشهد بازدید می‌شود

در ایام تعطیلات نوروزی ۵ تیم به‌صورت ۲۴ ساعته از داروخانه‌های مشهد بازرسی می کنند.

صاحب‌خبر -

روزانه ۴۰ تا ۵۰ داروخانه درمشهد بازدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره فنی و نظارت بر مدیریت دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ بازدید در ۳ شیفت کاری و با حضور ۱۲ بازرس انجام می‌شود.

دکتر جواد پرنده رضوانی افزود:امسال و در ایام نوروز ۱۴۰۳ حوزه دارو در اطراف حرم مطهر رضوی به‌طور ویژه دیده شده و به همین جهت مجوز فعالیت به داروخانه‌های روزانه از ساعت ۸ تا ۲۴ و در تمامی روز‌های روز‌های کاری و تعطیل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه دارو‌های داروخانه‌های اطراف حرم مطهر رضوی به‌صورت روزانه تأمین می‌شود و دارو‌های درخواستی این داروخانه‌ها به سرعت توسط شرکت‌های پخش تحویل داده می‌شود، گفت: همچنین تدابیر ویژه‌ای توسط ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اندیشیده شده و به تمامی داروخانه‌ها سبد ۲ تا ۳ ماهه شیرخشک داده شده و خوشبختانه مشکلی از این بابت در شهر مشهد وجود ندارد.

رئیس اداره فنی و نظارت بر مدیریت دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بازرسی از داروخانه‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته توسط ۵ تیم انجام می‌شود که ۲ تیم در صبح، یک تیم در عصر و ۲ تیم در شب فعال است و روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ بازدید در ۳ شیفت کاری و با حضور ۱۲ بازرس انجام می‌شود.

دکتر پرنده رضوانی گفت:  در کنار حضور ۱۰۰ درصدی بازرسان حوزه دارو اداره فنی و نظارت بر مدیریت دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ظرفیت تمامی حوزه‌های معاونت غذاودارو این دانشگاه استفاده شده تا که بازرسی‌ها بی‌وقفه و به صورت مستمر انجام شود.

رئیس اداره فنی و نظارت بر مدیریت دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: داروخانه‌های مناطق نوریستی، گردشگری، تفریحی و ییلاقی به‌صورت مستمر و ویژه  بازرسی می شوندو تأکید کرده‌ایم که پس از افطار خدمات‌رسانی‌ها در تمامی داروخانه‌ها به‌صورت ویژه باشد.

دکتر پرنده رضوانی گفت: برای تامین انسولین و دارو‌های موردنیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج تدابیر خوبی انیشیده شده است.

وی در خصوص وضعیت دارویی موجود در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: خوشبختانه مشکل کبود دارو در مشهد و خراسان رضوی با توجه اختصاص سهمیه ویژه نوروز به این شهر و استان مشاهده نشده و با تدابیر صورت گرفته از سوی مسئولان سازمان غذاودارو سهمیه دارویی ایام نوروز ۳۰ درصد بیشتر از زمان‌های عادی سال است.

 

نظر شما