شناسهٔ خبر: 65852156 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برف‌ روبی ۸۵ کیلومتر از جاده‌ های کوهستانی مهاباد

۸۵ کیلومتر از جاده‌ های کوهستانی شهرستان مهاباد برف‌ روبی شد.

صاحب‌خبر -

برف‌روبی ۸۵ کیلومتر از جاده‌های کوهستانی مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد با بیان اینکه با تقویت سامانه بارشی، از بامداد امروز بارش برف در مهاباد آغاز شد، گفت: عوامل راهداری ۸۵ کیلومتر ازجاده‌های کوهستانی و گردنه‌های این شهرستان را برف‌روبی و نمک‌پاشی کردند و هم‌اکنون مشغول برف‌روبی و نمک‌پاشی مسیرهای بین شهری و روستایی این شهرستان هستند.

رحمت نویدنیا افزود: عوامل راهداری ۶۰ کیلومتر در مسیر مهاباد - سردشت در گردنه‌های زمزیران و جواله ‌ره‌شان و ۲۵ کیلومتر در مسیر جاده برهان (مهاباد- بوکان) را برف‌روبی کردند و هم اکنون برف‌روبی مسیرهای روستایی آفان و گردنه خوله‌پوله آغاز شده است.

نویدنیا گفت: هم‌اکنون ارتفاع برف در گردنه زمزیران به ۲۰ سانتی‌متر رسیده است اما با تلاش عوامل راهداری تردد در این مسیر جریان دارد.

وی اظهارکرد: با توجه به تداوم بارش برف و کاهش دما در محورهای ارتباطی به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیر ضروری در این محورها خودداری و در صورت لزوم نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به حرکت کنند.

نویدنیا، از مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خواست قبل از سفر، با شماره‌ تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹  از وضعیت جاده‌ها آگاهی پیدا کنند.

رئیس اداره راهداری وحمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد اضافه کرد: هم‌اکنون برای اجرای طرح زمستانی راهداری ۵۲ نفر راهدار و ۲۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین در راهدارخانه‌های این شهرستان مستقر شده و پنج‌تُن نمک و ماسه نیز برای این فصل انباشت شده است.

نظر شما