شناسهٔ خبر: 65846290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام رویکرد‌های مهم جهاد کشاورزی مازندران

توسعه پرورش دام، شناسنامه دار کردن محصولات و نقش آفرینی مردم در کشاورزی از رویکرد‌های مهم جهاد کشاورزی مازندران در سال جدید است.

صاحب‌خبر -

اعلام رویکرد‌های مهم جهاد کشاورزی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال سه رویکرد جدی را دنبال خواهیم کرد، گفت: توسعه پرورش دام سبک و سنگین و جهش در تولید گوشت قرمز یکی از رویکرد‌های جدی ما در سال جدید خواهد بود.

بابک مومنی افزود: سازمان جهاد کشاورزی جزء بزرگترین خانواده خدمت به مردم و از مهمترین قطب‌های کشاورزی در سطح کشور است که خود افتخار بزرگی برای خدمتگزاران بخش کشاورزی به مردم است.

وی ضمن تشکر از خدمت رسانی همکاران سازمان جهاد کشاورزی در یکسال اخیر به جامعه کشاورزی استان و کشور گفت: افتخار می‌کنیم که همکاران خدوم و پرتلاشی داریم که برای خدمت رسانی به کشاورزان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و از مراکز جهاد کشاورزی تا ستاد سازمان شبانه روز در حال فعالیت هستند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران به رشد صادرات محصولات کشاورزی مازندران از مبدا استان اشاره کرد و گفت: از معاونت‌های توسعه بازرگانی و بهبود تولیدات گیاهی که در این بخش تلاش‌های وافری داشتند تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۷ هزار تن صادرات مرکبات از استان مازندران رقم خورد، افزود: برای اولین بار صادرات دریایی مرکبات را از مازندران داشتیم.

وی به عبور دو ماه متوالی از رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی و افزایش ۲۳ درصدی جوجه ریزی نسبت به سال قبل به ویژه در ۶ ماهه دوم سال قبل اشاره و از زحمات همکاران معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان تقدیر کرد.

مومنی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه سال گذشته رشد و جهش تولید در دیمزار‌ها را داشتیم و امسال هم محصول کلزای خوبی را خواهیم داشت، ادامه داد: ارزش تولید محصولات کشاورزی علیرغم ناملایماتی که وجود داشت در محصولات کیوی، مرکبات و برنج قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم زمانی که کشاورز محصول خود را به بازار عرضه می‌کند بتوانیم با کمک هم و با قیمتی با سود منطقی محصول به فروش برسد، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم بتوانیم زمینه ایجاد شهرک شیلاتی با رویکرد پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهیان خاویاری را در استان داشته باشیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: مطالبه ویژه‌ای را که مقام معظم رهبری در آغاز سال فرمودند که تکیه بر مشارکت مردم داشتند، تلنگری بود تا مردم را در فعالیت‌های خود ببینیم و ما متولیان تولید بتوانیم مردم را در بخش کشاورزی بیشتر بکارگیری کنیم.

وی با بیان اینکه امسال سه رویکرد جدی را دنبال خواهیم کرد، گفت: توسعه پرورش دام سبک و سنگین و جهش در تولید گوشت قرمز یکی از رویکرد‌های جدی ما در سال جدید خواهد بود.

مومنی با اشاره به اینکه معاونت بهبود تولیدات دامی باید کمتر از یکماه برنامه تحولی خود را در این راستا تهیه و تدوین کند، افزود: توسعه سرمایه گذاری مردمی را نیاز داریم و برای سرمایه گذاری که قرار است در این زمینه فعالیت کند باید مانع زدایی کنیم.

وی با بیان اینکه جهش در شناسنامه دار کردن واحد‌های تولیدی و صادرات محصولات کشاورزی رویکرد دیگر سال جدید در جهاد کشاورزی مازندران است، ادامه داد: جهش در توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای و کم آب بر باید در دستور کار قرار گیرد و ظرفیت سازی در این زمینه صورت گیرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: اگر بتوانیم تعاونی و اصناف کشاورزی را رونق دهیم و کشاورزان پیشرو را در مدیریت کشاورزی نقش آفرین کنیم، اتفاقات خوبی را در بخش کشاورزی شاهد خواهیم بود.

نظر شما