شناسهٔ خبر: 65845300 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از آغاز اجرای طرح نوروزی؛

تردد حدود یک میلیون وسیله نقلیه در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌ غربی

حدود یک‌میلیون وسیله نقلیه در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌ غربی تردد کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

تردد حدود یک میلیون وسیله نقلیه در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌ غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌ غربی گفت: از آغاز اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۹۹۷ هزار وسیله نقلیه در ورودی و خروجی‌های استان تردد کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

ایرج دست‌نشان افزود: در این مدت کل ترددهای ثبت شده در جاده‌های آذربایجان‌ غربی بیش از پنج‌میلیون و ۶۴۹ هزار تردد بوده که ۶.۳۰ درصد کاهش دارد.

دست‌نشان اظهارکرد: فاصله غیرمجاز با ۴.۳۹ درصد بیشترین سهم از تخلفات جاده‌ای آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.

وی، با اشاره به اینکه متوسط تردد ساعتی در استان توسط وسایل نقلیه ۲۲۳ ساعت است، گفت: در مجموع ۱۰ روز گذشته از اجرای طرح نوروزی، ساعات اوج تردد درجاده‌های آذربایجان غربی بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ ثبت شده است.

دست‌نشان افزود: طبق رصد دستگاه‌های ترددشمار در سطح استان، خودرو‌های سواری و وانت‌بار با بیش از پنج‌میلیون و ۲۲۳ هزار تردد، خودروهای سنگین با بیش از ۴۲۶ هزار تردد و اتوبوس با ۲۶ هزار و ۸۱ تردد به ترتیب بیشترین میزان تردد را در جاده‌های استان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: از آغاز طرح نوروزی تاکنون،  بیشترین میزان تردد در محور ملکان-میاندوآب با ۱۷۷ هزار و۱۴۷ تردد ثبت شده است.

دست‌نشان افزود: در دهمین روز از اجرای طرح نوروزی در مجموع ۶۲۹ هزار و ۲۶۵ وسیله نقلیه درجاده‌های استان تردد کردند که نسبت به مدت زمان پارسال ۵.۶۸ درصد رشد داشته است، همچنین در این روز کل ترددهای ثبت شده در ورودی و خروجی های استان ۱۱۱ هزار و ۵۵۴ تردد بود.

نظر شما