شناسهٔ خبر: 65843844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واحدهای صنفی متخلف در گیلان ۵۰ میلیارد ریال جریمه شدند

رشت -  مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: واحدهای صنفی متخلف در این استان نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

صاحب‌خبر -

مرتضی امینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به گشت‌های مشترک ویژه ماه رمضان و عید نوروز که از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شده، تاکنون ۷۳۷ پرونده تخلف تشکیل و این واحدها نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

وی افزود: تاکنون۲۵۲ گروه گشت و حدود ۲ هزار و ۶۶۸ مورد بازرسی انجام شده که از این تعداد بازرسی، برای ۷۳۷ واحد پرونده تخلف تشکیل و به شعب تعزیرات حکومتی استان وصول شد که این واحدهای متخلف به پرداخت ۴۹ میلیارد و ۱۲۱ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۶۵۰ ریال محکوم شدند.

امینی ادامه داد: البته این گشت‌های مشترک طی ۲ مرحله اجرا می‌شود که مرحله نخست در قالب طرح ضیافت بود که از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا روز ۲۹ اسفندماه انجام شد که این طرح با هدف حفظ ثبات قیمت‌ها در بازار به ویژه مراکز عمده خرید و عرضه‌ کالاهای اساسی، نمایشگاه‌های بهاره، میادین میوه و تره بار، شرکت های مسافرتی، رستوران‌ها، قنادی‌ها و دیگر صنوف انجام شد.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم که از یکم فروردین ۱۴۰۳ آغاز و تا بیست و یکم فروردین ادامه خواهد یافت، نظارت‌ها در مراکز اسکان و پذیرایی، اقامتگاه‌ها، اماکن زیارتی، زائرسراها، هتل‌ها و مراکز توزیع ویژه اقلام ماه مبارک رمضان مورد بازرسی گروه گشت مشترک تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های ناظر و همراه قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان اضافه کرد: همچنین روزانه پنج گروه گشت مشترک در مرکز استان فعال است که نظارت و بازرسی در حوزه کالاهای اساسی را انجام می‌دهد و از سوی دیگر، ۱۲ گروه گشت مشترک نیز در سطح شهرستان ها فعال هستند.

وی بیان کرد: تعزیرات حکومتی در سه حوزه کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا با تخلفات اقتصادی برخورد می‌کند؛ در این راستا، کلیه دستگاه‌ها و مراجع کاشف و ضابط از جمله جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، پرونده‌های تخلف اقتصادی را به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌دهند تا به این تخلفات رسیدگی شود.

امینی خاطرنشان کرد: سامانه‌ ۱۳۵ تعزیرات حکومتی به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم بوده و شکایات را ثبت می کند که پس از مراجعه و بازرسی و احراز تخلف، نسبت به تشکیل پرونده اقدام خواهد شد.

نظر شما