شناسهٔ خبر: 65843578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

مشارکت مردم در ساخت مسکن مقاوم روستایی بسیار موثر است 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با مشارکت مردم شاهد تسریع در اجرای پروژه‌ها و کاهش هزینه‌های نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

رضا خواجه‌ای با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به‌عنوان یک نهاد برآمده از متن انقلاب، امسال نیز در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، همه توان خود را برای تحقق شعار سال به میدان خواهد آورد.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در احداث مسکن مقاوم روستایی و عمران و آبادنی روستاها کلیدی است، ادامه داد: امروزه مشارکت روستایی‌ها در امور روستا و با دید تخصصی‌تر در توسعه روستاها، از ضروریات برنامه‌ریزی در محیط‌های روستایی است.

او تاکید کرد: مشارکت مردم در اجرای طرح‌های روستایی به توسعه، عمران و آبادانی روستاها شتاب بیشتری می‌دهد.

خواجه‌ای به اجرای ۶۳/۷ درصدی طرح هادی روستایی و ۵۷ درصدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اشاره کرد و گفت: مردم روستاها باید مشکلات، کاستی‌ها و نیازمندی‌های جامعه روستایی را شناسایی و توسط دهیاران و شوراهای اسلامی به مسؤولان مربوط انتقال دهند تا پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات انجام شود.

وی رفع محرومیت از روستاها و گسترش عدالت اجتماعی را از اهداف اصلی این نهاد دانست و بیان کرد: مشارکت مردم در عمران و آبادنی روستاها، نقشی کلیدی است که در همین راستا همکاری موثر شوراها و دهیاران زمینه‌ساز رونق و آبادانی بیشتر روستاها خواهد شد.

وی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و نقش مهم مردم در اجرای هرچه بهتر این طرح اشاره کرد و افزود: برای تسریع در اجرای پروژه و کاهش هزینه‌های نهضت ملی مسکن، مشارکت مردم و متقاضیان در این بخش باید افزایش یابد. 

خواجه‌ای با بیان اینکه بنیاد مسکن بیش از ۲۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های استان در دست ساخت دارد، تاکید کرد: با افزایش و مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های مسکن، علاوه بر تسریع در اجرای پروژه‌ها شاهد رشد سرمایه‌گذاری هم خواهیم بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، او به برخی موفقیت‌های بنیاد مسکن استان زنجان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: کسب رتبه برتر کشوری در زمینه‌های جذب تسهیلات بهسازی و مسکن روستایی، صدور اسناد مالکیت روستایی، قراردادهای بسته‌شده با بانک‌های عامل برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی، اجرای موفق طرح منظومه‌های روستایی ‌و … از برخی موفقیت‌های این نهاد با مشارکت مردم به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام

نظر شما