شناسهٔ خبر: 65840109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲؛ از سیزده بدری متفاوت تا شکسته شدن قفلی ۲۰ ساله توسط دولت سیزدهم

بوشهر- ایرنا- بوشهر دیار نخل و دریا، پایتخت انرژی و قطب اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ شاهد ثبت رخدادها و روزهای پرامیدی در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی بود که شاه بیت آن برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سال ۱۴۰۲ در حالی در استان بوشهر سپری شد که به گفته مسوولان بواسطه بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح های زیرساختی و عمرانی بوشهر به کارگاه سازندگی تبدیل شد و شاخص های توسعه ای این استان در حوزه های مختلف ارتقا یافته است.

توجه به توسعه متوازن در راستای عدالت اجتماعی، عزم مسوولان برای پاسخگویی به مطالبات بر زمین مانده مردم با اجرای طرح‌های مهمی در حوزه آبرسانی، سد سازی و آب شیرین کن‌ها، توسعه و تجهیز مراکز درمانی و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان نوید موضوعی است که به گفته استاندار بوشهر روند توسعه این استان را شتاب بخشیده است.

سفر رییس جمهور در عسلویه برای افتتاح ایرانی ترین فاز پارس جنوبی ، سفر رییس قوه قضاییه ، سفر معاونان حقوقی و اجرایی رییس جمهور ، رییس سازمان انرژی اتمی و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ، وزرای امور خارجه ، نفت، کشور ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، علوم ، تحقیقات و فناوری در استان بوشهر نشان از عزم دولتمران برای توسعه این استان است.

هفته دولت و دهه فجر سال ۱۴۰۲ ، سه هزارطرح عمرانی، اقتصادی و زیربنایی در استان بوشهر افتتاح و کلنگ زنی شد.

آنطور که نماینده عالی دولت در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد هم اینک یکهزارو ۱۲۰ طرح عمران شهری در این استان در دست اجرا است که بهره برداری از این شمار طرح افزون بر ارتقای مبلمان شهری ، سطح خدمت رسانی به مردم را بطور چشمگیری افزایش خواهد داد.

آغازین روز فروردین ماه سال ۱۴۰۲ در حالی که مردم پای سفرهای هفت سین نشسته یا به دید و بازدیدهای عید مشغول هستند مسوولان استان بوشهر این روز را با حضور در ورودی بندر بوشهر به رسم مهمان نوازی مردم دیار نخل و دریا آئین استقبال از مسافران نوروزی را با اهدا شاخه گل و صنایع دستی برگزار کردند.

مراسم تحویل سال ۱۴۰۲ در گلزار شهدای " بهشت صادق بوشهر" با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و احمد محمدی زاده استاندار بوشهر برگزار شد.

استان بوشهر در نخستین روزهای نوروز ۱۴۰۲ میزبان شمار زیادی از هم وطنان اقصی نقاط کشور بود و بدلیل افزایش سفرهای نوروزی ظرفیت واحدهای اقامتی نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۵۳ درصد ورود مسافران نوروزی روبرو شد مسافرانی که از نجابت بوشهری‌ها گفتند و اینکه مسوولان نباید به اقدامات انجام شده بسنده کنند و با تقویت زیرساخت‌ها و توسعه امکانات رفاهی و خدماتی بر میزان رضایت مندی مردم و گردشگران در سفر به این استان بیفزایند.

باتوجه به اینکه بوشهر یازدهم اسفند سال ۱۴۰۱ مقصد دومین سفر استانی رییس جمهور بود این سفر دستاوردهای مهمی به همراه داشت که استاندار بوشهر ششم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ در جمع کارکنان استانداری مهمترین اولویت برنامه های کاری را اجرایی کردن این مصوبات اعلام کرد.

آغاز اجرایی‌شدن مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر

۶ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۴۴

استاندار بوشهر گفت: دولت سیزدهم تمام خواسته‌های مطرح شده در دومین سفر به این استان را مصوب و از ابتدای سال ۱۴۰۲ ، روند اجرایی‌شدن مصوبات این سفر آغاز شده است.

" احمد محمدی‌زاده " روز یکشنبه در جمع کارکنان استانداری بوشهر با تبریک سال جدید، عید نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که در اواخر سال گذشته در این استان رقم خورد سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان بود که طرح‌های مهمی به تصویب رسید.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

وی تصریح کرد: فعال‌شدن همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور مورد تاکید قرار داد.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

کارگروهی برای اجرایی‌شدن شعار سال در استان بوشهر تشکیل شود

۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: یک کارگروه و کارویژه اساسی از سوی مسئولان با هدف بهبود شرایط اقتصادی و براساس نام‌گذاری سال برای مهار تورم و افزایش تولید در استان شکل گیرد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نخستین نشست شورای اداری استان بوشهر در سال جاری اظهار کرد: حسب اولویت‌های شرایط منظومه نیازهای نظام، شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب می‌شود.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

وی با توصیف تورم به عنوان عامل افزایش غیرمتناسب، پیوسته و مداوم قیمت کار، خدمات و کالا و به خصوص کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، افزود: در شرایط تورمی قیمت‌ها بدون اینکه کار و کالا کیفیت بیشتری داشته باشد افزایش می‌یابد به نحوی که قیمت‌ها در تراز کالا و کار نیست.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

همت دولت سیزدهم برای پایان‌دادن به دهه‌ها چالش کم آبی در بوشهر

۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۲

پروژه آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر با همت دولت سیزدهم مورد بهره برداری قرار گرفت و با وارد مدار شدن آن در دومین سفر استانی (۱۲ اسفند ۱۴۰۱)، مرهمی بر چالش کم آبی این استان شد تا پس از دهه‌ها کم‌آبی شدید که گاهی سبب امنیتی شدن فضای استان می‌شد، این مشکل رفع شود.

مردم استان گرم و خشک بوشهر به دلیل فقر منابع آب شیرین در دهه‌های گذشته همواره با مشکلات نوبت بندی، قطع مکرر و کم آبی بویژه در فصل تابستان روبرو بودند اما در سال‌های اخیر با تدبیر مسئولان در اجرای طرح‌های موثر تامین و توزیع آب این مشکل دیرینه کاهش یافته‌است.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

بوشهر از استان‌های گرم و خشک کشور دارای ۳۸ شهر و ۶۲۴ روستا با یک میلیون و ۲۵۱هزار و ۲۹۱ نفر جمعیت است که ۷۰ درصد جمعیت آن شهری و ۳۰ درصد روستایی است و در زمان حاضر ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آب، سه هزار و ۷۶ کیلومتر مترشبکه توزیع، ۳۰۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره و ۳۰ ایستگاه پمپاژ کار آبرسانی به مردم شهرهای این استان را برعهده دارند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

سیزده بدر رمضانه بوشهر؛ متفاوت اما مسئولانه

۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۳۲

همزمانی با رمضان، سیزدهم فروردین امسال را کمی متفاوت کرده است و بیشتر مردم روزه‌دار استان بوشهر سیزده بدر خود را این بار از عصر آغاز کرده و آن را با لحظه‌های شیرین افطار در طبیعت پیوند می‌زنند.

استان بوشهر در فروردین که هنوز موج گرما و شرجی به این استان کرانه‌ای نیامده و از سرما هم خبری نیست، مقصد سفر بسیاری از ایرانی‌ها است و امسال نیز به گفته استاندار چهارمیلیون مسافر نوروزی میهمان این استان شده‌اند.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

این مهمانپذیری تا انداره‌ای رنگ و بویی متفاوت به نوروز بوشهر بخشیده و امروز هم آن گونه که مشاهدات خبرنگار ایرنا و پلاک‌ خودروهای پارک شده نشان می‌دهد صبح سیزده بدر در نوار ساحلی بندر میزبان مسافرانی است که سفر آنها را از روزه‌داری بازداشته است.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

انجام نخستین تصویربرداری پت اسکن بیماران قلبی در استان بوشهر

۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷

رییس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی بوشهر گفت: نخستین مورد ارزیابی وضعیت حیاتی بافت قلب برای بیمار ۶۵ ساله باسابقه سکته قلبی با پروتکل مخصوص خون‌رسانی- متابولیسم انجام شد.

دکتر مجید اسدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بیمار توسط همکاران متخصص قلب و عروق جهت بررسی دقیق ادامه درمان ارجاع شده بود و با توجه به بهره‌برداری سیستم پیشرفته پت اسکن مجهز به گیت قلبی در بوشهر ، به بهترین نحو این مهم در استان نیز آماده ارائه خدمت‌رسانی شد.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

فلوشیپ و عضو شورای عالی انجمن قلب هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی آمریکا (ASNC ) با بیان اینکه این اسکن شامل دو مرحله کلی است یادآور شد: در ابتدا تصویربرداری جهت میزان پرفیوژن عضلات قلب با رادیو داروی مخصوص خون‌رسانی که سیستم عروقی قلب را بررسی می‌کند انجام می‌شود و سپس پس ازلحاظ پروتکل قند-انسولین ، رادیو داروی به نام ۱۸F-Fluorodeoxyglucose (FDG) به خون بیمار تزریق می‌شود.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

سرانجام یک پروژه شهری در بوشهر

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲

تقاطع غیرهمسطح شهید سردار سلیمانی که در تیرماه سال ۱۳۹۸ در شهر بوشهر آغاز اما با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی به کما رفته بود با آغاز فعالیت دولت سیزدهم و شورای ششم ، جانی تازه گرفت تا با همکاری استانداری و شهرداری بوشهر بعد از تاخیر چند ساله مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

اطلاعات بیشتر را اینجا ببینید

۱۰۶ واحد تولیدی راکد در استان بوشهر احیا شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۵۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در راستای احیا واحدهای تولیدی راکد بعنوان یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم پارسال ۱۰۶ واحد تولیدی در بخش‌های مختلف اقتصادی این استان احیا شد.

" علی باستین" روز یکشنبه در برنامه یکشنبه‌های پاسخگویی استان بوشهر افزود: با احیا این شمار واحدهای تولیدی راکد در استان زمینه اشتغال یکهزار و ۴۲۶ نفر در کارگاه‌های مختلف صنعتی استان فراهم شد.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

وی ادامه داد: با احیاِ واحدهای راکد جایگاه و رتبه استان از ۲۶ در سال ۱۴۰۰ به رتبه هفت درسال گذشته ارتقا یافت.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

نخستین دفتر انجمن دوستی ایران و چین در بوشهر افتتاح شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴

با حضور رئیس انجمن دوستی ایران و چین، استاندار بوشهر و مسئولان محلی، نخستین دفتر انجمن دوستی ایران و چین در سطح کشور در بوشهر افتتاح شد.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین روز یکشنبه در آیین افتتاح نخستین دفتر انجمن دوستی ایران و چین در بوشهر اظهار کرد: این انجمن آماده است تا برای جذب سرمایه‌گذاران به اجرای پروژه‌های زیربنایی استان بوشهر تلاش کند که تعریف پروژه‌ها از استان بوشهر صورت می‌گیرد.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

علاء‌الدین بروجردی افزود: به پیشنهاد استاندار بوشهر قرار است هفته آینده نشستی در تهران برگزار شود تا برای شتاب‌بخشی به سرمایه‌گذاری چین در تکمیل راه‌آهن بوشهر- شیراز بحث و گفت‌وگو شود.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

جایزه نوبل ایرانی به یک بوشهری رسید

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴

جایزه ملی بنیاد فرهنگی البرز که به نوبل ایرانی شهرت دارد امسال به دکتر سید حسین موسوی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بنیاد ملی البرز هر سال در بخش ‌های نخبگان، دانشمندان و پژوهشگران و ممتازان علمی کشور را شناسایی و از آنان تجلیل می‌کند.

دکتر حسن ملکی زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: گزینش نخبگان علمی کشور در چند مرحله داوری تخصصی در حوزه‌های سلامت، پزشکی، علوم پایه و فنی مهندسی انجام می‌شود.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

نیروگاه اتمی بوشهر وارد مدار شد

شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: نیروگاه اتمی بوشهر پس از ۸۰ روز تعمیرات دوره‌ای و سوخت‌گذاری با موفقیت در مدار تولید برق قرار گرفت.

شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت هزار مگاوات و تولید ۱۰۰ درصد در مدار قرار گرفت.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

نیروگاه اتمی بوشهر که در منطقه گرمسیری واقع شده، برق یک شهر با جمعیت معادل یک میلیون نفر را تامین می‌کند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

۲ ورزشکار گناوه‌ای سهمیه جهانی و پاراآسیایی کسب کردند

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹

رییس اداره بهزیستی گناوه گفت: " سجاد نیک پرست " و " امیرحسین خسروانی " ۲ ورزشکار این شهرستان با درخشش در مسابقات بین‌المللی انتخابی تیم ملی در رشته دوومیدانی جانبازان و معلولان، موفق به کسب سهمیه جهانی و پاراآسیایی شدند.

یدالله خرم‌نژاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: امیر خسروانی در پرش طول با رکورد ۷/۰۵ متر ضمن کسب مقام اولی و مدال طلا و سجاد نیک پرست در پرتاب نیزه با رکورد ۶۳/۸۸ متر با کسب مقام دوم و مدال نقره، توانستند ورودی مسابقات جهانی و پاراآسیایی را کسب کرده و به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

وی افزود: مسابقات جهانی دوومیدانی ای پی سی ۲۰۲۳ تیرماه امسال در پاریس و پاراآسیایی در همه رشته‌های ورزشی جانبازان و معلولان مهر سال جاری در هانگژو چین برگزار خواهد شد.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

آغاز کاوش باستان‌شناسی در محیط پیرامونی کاخ چرخاب برازجان

۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹

معاون میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: فصل دوم کاوش باستان‌شناسی در محیط پیرامون کاخ چرخاب برازجان آغاز شد.

نصرالله ابراهیمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: نخستین فصل کاوش در این محوطه باستانی سال ۱۳۹۷ بود، که یافته‌های باستان‌شناسی در این محدوده نشان داد مجموعه‌ای گسترده از تاریخ را در این نقطه شاهد خواهیم بود.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

وی ادامه داد: با آغاز دومین مرحله از کاوش و مطالعات مکتوب موجود، دست یابی به آثار معماری قابل توجهی در این محدوده با کاوش میدانی پیش بینی می‌شود.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

روز بوشهر در تقویم رسمی جا گرفت

۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور ۱۸ اسفند ماه به عنوان روز بوشهر جهت ثبت در تقویم رسمی تصویب شد.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

عبدالرحیم افروغ روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: ۱۸ اسفند روز تاسیس مدرسه سعادت در سال ۱۲۷۸ است که این اثر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۷۸ با شماره ثبت ۲۵۷۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

شیرین مثل آب

۲ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۶

مستند "شیرین مثل آب"، روایتی است از راه‌اندازی آب شیرین کُن بوشهر که در جریان سفر استانی اسفند ۱۴۰۱ رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید. با افتتاح این آب شیرین کن معضل جیره بندی آب در بوشهر تا حد زیادی حل شد.

آیت الله رئیسی در اولین سفر استانی به استان بوشهر وعده راه اندازی این پروژه را داده بود که ظرف مدت یک سال این وعده عملی شد.

اطلاعات بیشتر را اینجا ببینید

تحقق مطالبه ۲۰ ساله کشاورزان دشتستانی در دولت سیزدهم

۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵

لایروبی زهکشی‌ شبکه‌های آبیاری دشتستان مطالبه‌های ۲۰ ساله کشاورزان این شهرستان بود که امروز با عزم و اراده دولتمردان دولت سیزدهم در بخش آبپخش آغاز و به بارقه امیدی برای احیای نخیلات تبدیل شده است.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

باتوجه به استفاده از شیوه‌های غرقابی در آبیاری نخیلات و جمع شدن گل و لای، لایروبی شبکه‌های آبیاری با هدف انتقال سریع و بهتر آب از اهمیت بالایی برخوردار است؛ نیازی ضروری که در ۲ دهه گذشته به دلیل تناسب نداشتن منابع مالی و نیاز سنجی‌های موجود در شبکه آن چنان که باید و شاید انجام نشد.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

آکادمی مهدی طارمی در بوشهر آغاز به کار کرد

۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۰۷

مهدی طارمی ملی پوش بوشهری تیم فوتبال پورتو پرتغال گفت: برای کمک به رشد و ارتقای فوتبال پایه بوشهر، باشگاه شهریار در قالب آکادمی پایه‌گذاری کرده و فعالیت آن آغاز شده است.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

مهدی طارمی شامگاه یکشنبه در نشست با سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر اظهار کرد: برنامه ریزی علمی ورزشی برای رشد فوتبال استان بوشهر ضروری است.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

پنج رتبه کشوری جشنواره نوجوان سالم به دانش‌آموزان بوشهری‌ رسید

۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان بوشهر گفت: پنج رتبه برتر کشوری دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم به دانش‌آموزان و فرهنگیان این استان رسید.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

محمود حقدوست روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فاطمه شفیعی از شهرستان دشتستان موفق به کسب رتبه سوم بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزی در رشته مداد رنگی شد.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

دانشگاه خلیج فارس بوشهر از سفر دوم رئیس جمهور ۱۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت

۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۴

ئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به این استان یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این دانشگاه اختصاص یافت که اکنون فرایند ابلاغ آن در حال انجام است.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

محمد مدرسی یکشنبه‌شب در گفت و با خبرنگاران اظهار کرد: همچنین۷۰۰ میلیارد ریال عتبار به احداث خوابگاه در ساحل و همچنین تجهیز خوابگاه دانشجویان متاهل اختصاص یافته است.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

چهار معلم بوشهری، برگزیده کشوری جشنواره الگوهای برتر درس تفکر و سبک زندگی شدند

۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۸

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت:چهار معلم زن این استان در بین ۲۰ فرهنگی برگزیده نهمین جشنواره ملی الگوهای برتر درس تفکر و سبک زندگی قرار گرفتند.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

محمود حق‌دوست روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راضیه آبزن در درس "راز تعادل" پایه هفتم و سیده فاطمه حسینی در درس "جان و تن" پایه هشتم موفق به کسب عنوان رتبه برتر کشوری شده‌اند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

فیلم | استاندار بوشهر در ایرنا و یک پیام برای خبرنگاران

۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر به مناسبت روز خبرنگار در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر حضور یافت .

اطلاعات بیشتر را اینجا ببینید و بشنوید

رئیس مجمع نمایندگان بوشهر: ۹۰ هزار میلیاردریال تعهد سفر دوم دولت به استان اتفاق بزرگی است

۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر دوم هیات دولت به بوشهر در اسفندماه سال گذشته، طرح‌ها و برنامه‌های مهمی در قالب ۹۰ هزار میلیارد ریال تعهدات دولت به این استان مصوب شده که می‌تواند به عنوان یک اتفاق خوب و مبارک از آن یاد شود.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

ابراهیم رضایی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته نشست مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با حضور استاندار بوشهر، معاونان عمرانی و اقتصادی و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با دستور بررسی مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به بوشهر در اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار و شاهد گزارش خوبی از طرف مجموعه مدیریتی استان بودیم.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

سفر رئیس جمهور به عسلویه

۶ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۲۵

آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، صبح دوشنبه ( ۶ شهریور ۱۴۰۲) برای افتتاح عملیات تولید گاز از فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی و دیدار با مردم به عسلویه به استان بوشهر سفر کرد.

اطلاعات بیشتر را اینجا ببینید

با حضور رئیس‌جمهور؛ برداشت گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی به صورت رسمی آغاز شد

۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۲

همزمان با هفته دولت و با حضور رئیس‌جمهور، برداشت گاز از فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی به همت متخصصان داخلی در عسلویه از توابع استان بوشهر به صورت رسمی آغاز شد.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

با حضور رئیس جمهور در عسلویه استان بوشهر، برداشت گاز از فاز ۱۱ به عنوان آخرین فاز باقیمانده از میدان مشترک پارس جنوبی با شکستن قفل ۲۰ ساله توسعه این طرح و با پشت سر گذاشتن دو دهه قراردادهای متعدد نافرجام با شرکت‌های خارجی، آغاز شد.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

اسماعیلی:۱۴۰۲ پررونق‌ترین سال تاریخ سینمای کشور است

۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۲۲

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال پررونق‌ترین سال سینما در تاریخ کشور بوده چراکه امروز در سینمای کشور فیلمی وجود دارد که نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان فروش داشته و نزدیک ترین رقم به این فیلم در سال گذشته ۷۷ میلیارد تومان بود.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

محمد مهدی اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران دربوشهر اظهار کرد: امسال رونق جدی در حوزه فرهنگ و هنر مشاهده می کنیم به طوری که در همه بخش‌ها مجموع مخاطبان ما نسبت به سالیان چند برابر شده است.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ثبت اختراع کامپوزیت متوقف کننده خونریزی در بوشهر

۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۱۵

رئیس مرکز تحقیقات زیست‌فناوری دریایی خلیج‌فارس گفت: کامپوزیت متوقف کننده خون‌ریزی بدن که با استفاده از استخوان و جوهر ماهی مرکب تولید شده است، توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ثبت اختراع شد.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

دکتر صفیه مومنی روز دوشنبه اظهار کرد: کامپوزیت مورد اختراع دارای عملکرد هموستاتیک بسیار مطلوبی است و در مدت‌زمان کوتاه بدون ایجاد عوارضی مانند سوختگی بافت، منجر به توقف خونریزی می‌گردد، همچنین کامپوزیت مورد اختراع در مواجهه با گلبول‌های قرمز دارای اثرات زیست سازگاری بسیار مطلوبی است.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

درخشش دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در المپیاد دانشجویی کشور

۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: ۲ دانشجوی این دانشگاه در بین برترین‌های بیست و هشتمین المپیاد دانشجویی کشور رتبه‌های تک رقمی کسب کردند.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

محمد مدرسی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: علی حاجی زاده دانشجوی رشته شیمی محض با رتبه پنج و احمد نویداصغری دانشجوی بین المللی رشته مهندسی کامپیوتر با رتبه ۹ از دانشگاه خلیج فارس در بین برگزیدگان این دوره از المپیاد قرار گرفتند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

۹۰ بنای تاریخی بوشهر ثبت ملی شد

۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: از ۳۵۰ بنای تاریخی شهر بوشهر، ۹۰ مورد در فهرست آثار ملی ثبت شده‌ است.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

اسماعیل سجادی‌منش روز سه شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار کرد: عمده مشکلی که تا کنون موفق به ثبت بخش عمده‌ای از بناهای تاریخی و با ارزش شهر بوشهر نشده این است که در اختیار سازمان‌ها و دستگاه های دولتی قرار دارند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

عضو هیات علمی دانشگاه بوشهر سردبیر بخش خاورمیانه مجله فلوراید شد

۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پروفسور سینا دوبرادران عضو هیات‌علمی و رئیس مرکز تحقیقات بهداشت محیط سیستمی و انرژی این دانشگاه به‌ عنوان سردبیر بخش خاورمیانه (Regional Editor) مجله فلوراید با رای کامل اعضا هیئت تحریریه ژورنال انتخاب شد.

به گزارش ایرنا اکرم فرهادی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجله فلوراید با قدمت ۵۵ سال (شروع انتشار از سال ۱۹۶۸ میلادی) است که دفتر آن در نیوزلند است و به‌طور تخصصی مقالات مربوط به مطالعات فلوراید در حوزه‌های مختلف سمیت فلوراید، بیوشیمی فلوراید، پزشکی، دندانپزشکی، بهداشت، جنبه‌های دامپزشکی ، شیمی ، کشاورزی و زیست‌محیطی فلوراید را به چاپ می‌رساند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

۲ پژوهشگر بوشهری در بین ۲ درصد برتر دانشمندان جهان

۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بر اساس داده‌های منتشر شده توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد، دو نفر از پژوهشگران این دانشگاه در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۳ با بیشترین میزان تاثیرگذاری قرار گرفتند.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

به گزارش ایرنا اکرم فرهادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد هرساله بر اساس معیارهای علم‌سنجی و با محاسبه شاخصی به نام «شاخص استنادی مرکب»، افرادی را که در رشته‌های خود تأثیرگذار هستند، تحت عنوان دانشمندان یک درصد و دو درصد دانشمندان انتخاب می‌کند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

پیشکسوت موسیقی جنوب ایران درگذشت

۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲

احمد علی شرفی پیشکسوت موسیقی جنوب ایران و نوازنده نی انبان و نی جفتی در ۸۰ سالگی درگذشت.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

به گزارش ایرنا، احمد علی شرفی پیشکسوت موسیقی جنوب ایران و مهمترین نوازنده سازهایی همچون نی انبان و نی جفتی به دلیل عارضه قلبی در ۸۰ سالگی درگذشت.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

بوشهری‌ها ۶ نشان قهرمانی مسابقات هانگژو چین را درو کردند

۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۰

دیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: با کسب نشان نقره "مجید باقری" در بازی‌های پاراآسیایی "هانگژو" تعداد نشان‌های قهرمانی ورزشکاران بوشهری به ۶ نشان افزایش یافت.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

یاسر جمالی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در روز پایانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، دور هفتم و پایانی مسابقات شطرنج در بخش سرعت مجید باقری شطرنج باز بوشهری در بخش تیمی مردان کلاس VI-B۲/B۳، به نشان نقره رسید.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

مهر تایید رئیس جمهور به پیشنهادات نماینده ولی فقیه در بوشهر

۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲

آیت الله رئیسی" با برخی پیشنهادات نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ارتباط ویدئو کنفرانسی شورای فرهنگ عمومی کشور، موافقت و خواستار کار کارشناسی در این زمینه شد.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور روز یکشنبه به ریاست آیت الله "سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهور کشورمان و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضا شورای فرهنگ عمومی استان ها به شکل ویدئوکنفرانس برگزار و با تایید ریاست جلسه، برخی پیشنهادات نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مصوب شد.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

آغاز به کار پنجمین نمایشگاه ملی خرما در بوشهر

۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۳۰

پنجمین نمایشگاه ملی خرما به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت خرمای کشور در محل نمایشگاه‌های بین المللی بوشهر آغاز به کار کرد.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

به گزارش ایرنا، رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر شامگاه سه‌شنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه ملی خرما از ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه پذیرای بازدیدکنندگانی از سراسر کشور خواهد بود.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

همکاری ایران و بنگلادش زمینه رشد اقتصادی ۲ کشور را فراهم می‌کند

۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰

سفیر بنگلادش در ایران گفت: بازدید هیات‌های تجاری ایرانی و بنگلادشی از ظرفیت‌های و توانمندی های اقتصادی و تولیدی همدیگر، می‌تواند به رشد تجارت ۲ کشور کمک کند.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

به گزارش ایرنا، "منجورول کریم خان چودری" روز پنجشنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار کرد: برای شناخت ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور نیاز است تجار و بازرگان ایران و بنگلادش از نزدیک این قابلیت ها را ببینند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

فیلم | وقتی رئیس‌جمهور طرحی در کوهستانی‌ترین منطقه بوشهر را افتتاح کرد

۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷

پروژه جلبک روستای دهرود دشتستان به همت یک جوان روستایی راه‌اندازی و به دلیل نوع رویکرد مردمی و دانش‌بنیان بودن کار، به‌عنوان یکی از طرح‌های شاخص دانش‌بنیان در روز روستا به‌صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد؛ در این طرح جلبک اسپیرولینا با گرید غذایی و آرایشی تولید می‌شود

اطلاعات بیشتر را اینجا ببینید

پرواز بوشهر- دبی و بالعکس از سرگرفته شد

۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۸:۱۱

عاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده پرواز بوشهر- دبی و بالعکس توسط شرکت هواپیمایی "قشم ایر" از سرگرفته شد.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

" علی باستین "روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: دبی یکی از مقصدهای مهم گردشگری و تجاری منطقه و بویژه استان بوشهر است که قبل از این هم استانی‌ها برای مسافرت به این بندر تجاری و اقتصادی ناگزیر به استفاده از فرودگاه شیراز با مسیر حداقل ۳۰۰ کیلومتر زمینی بودند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

۳ بانوی بوشهری مفتخر به دریافت" نشان فاطمه " شدند

۱۱ دی ۱۴۰۲، ۹:۰۷

بنیاد دعبل خزاعی "نشان فاطمه "را به سه بانوی مداح ، ذاکر و خادم اهل بیت در استان بوشهر اعطا کرد.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهرروز دوشنبه در آیین اهدای نشان فاطمه به این بانوان با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: جامعه مداحان، هیات‌های مذهبی و مساجد ستارگان درخشان و بی غروب مکتب اهل بیت (ع) هستند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

فیلم |بوشهر در مسیر آبادانی

۲۲ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹

سردار احمد محمدی زاده استاندار بوشهر روز گذشته از طرح های عمرانی در حال ساخت شهرستان بوشهر جاده جزیره نگین ، بیمارستان مادر و کودک ، بیمارستان اعصاب و روان و طرح کاشت درخت حرا بازدید کرد.

اطلاعات بیشتر را اینجا ببینید

رونمایی از شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ در بوشهر

۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۱۰

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل ارتش گفت: ساخت شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ توسط متخصصین داخلی نشان داد که کشورمان در عرصه ساخت این نوع تجهیزات، هیچ وابستگی به خارج کشور ندارد.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری روز دوشنبه در آئین رونمایی از شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ در بوشهر اظهار کرد: این شبیه ساز در داخل کشور ساخته شده و هر گونه تعمیر و نگهداری آن نیز توسط متخصصین داخلی انجام می شود.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

بوشهر میزبان اردوی تیم ملی کشتی جوانان شد

۲۶ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۱

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: دومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

" یاسر جمالی " روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در این اردو که یکم بهمن به مدت ۱۰ روز ادامه داد ۲۶ کشتی‌گیر حضور دارند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ابلاغ ۷۰ هزار میلیارد ریال مصوبات سفر دولت سیزدهم به بوشهر

۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷

استاندار بوشهر گفت: ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات مصوب سفر اسفندماه سال گذشته دولت به این استان ابلاغ شده است.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

به گزارش ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز پنجشنبه در سفر شهرستانی دستگاه های اجرایی استان بوشهر به شهرستان دشتی اظهار کرد: بر اساس یک توازن، سعی می شود که طی ۲۰ ماه آینده این اعتبارات به شکل کاملی جذب و متناسب با طرح های تعریف شده اجرا شود.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

رییس قوه قضائیه وارد عسلویه بوشهر شد

۴ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۱۱

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز چهارشنبه چهارم بهمن ماه در بیست‌ونهمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در سفری رسمی و در رأس هیات عالی قضایی از عسلویه وارد استان بوشهر شد.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

به گزارش ایرنا، رئیس قوه قضایی دقایقی پیش وارد عسلویه شد و در بدو ورود به دیدار یک خانواده شهید می رود.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

بانوی بوشهری برگزیده محفل بین المللی قرآنی شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶

رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: " فریبا محمدی" مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت رقیه ریحانةالحسین شهر " چغادک " در محفل بین المللی قرآنی " خیرات حسان" به عنوان برگزیده معرفی شد.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

به گزارش ایرنا ، " جواد احمدی منفرد " روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: باتوجه به فعالیت‌های خانم محمدی در فضای مجازی و گروه‌های جهادی به عنوان بانوی برگزیده این رویداد جهان اسلام شناخته شد و در این محفل از طرف بنیاد بین المللی گوهر شاد از وی تجلیل شد.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

طرح «پرورش ماهی در قفس» در تنگستان به بهره‌برداری رسید

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳

فاز اول پرورش ماهی در قفس تعاونی طلایی شهرستان تنگستان با سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریال با حضور وزیر علوم، استاندار بوشهر و مدیران محلی افتتاح شد.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

به گزارش ایرنا، مدیرکل شیلات استان بوشهر روز چهارشنبه در این آیین با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: تعاونی طلایی تنگستان شامل سی و چهار تعاونی است که در زمینه پرورش ماهی در قفس فعالیت می کند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

عملیات اجرایی «سد دهرود» شهرستان دشتستان آغاز شد

۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۰۸

عملیات اجرایی سد دهرود شهرستان دشتستان با پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در آیینی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور آغاز شد.

بوشهر در آیینه ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون اجرایی رئیس جمهور روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سد دهرود شهرستان دشتستان استان بوشهر اظهار کرد: ما بدهکار همیشگی تاریخ به مردم محروم، عشایر غیور و بویژه عشایر منطقه ارم شهرستان دشتستان هستیم که در هشت سال جنگ تحمیلی نقشی بی بدیل ایفا کردند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

۱۵۸ داوطلب شمار نهایی داوطلبان استان بوشهر برای انتخابات مجلس

۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۴۶

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، ۱۵۸ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه این استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر پورات روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۴۹، حوزه دشتستان ۳۰، حوزه دشتی و تنگستان ۳۳ و حوزه دیر، کنگان، جم و عسلویه ۴۶ نفر با یکدیگر رقابت خواهند کرد و ۷۸۳ شعبه نیز آماده رای گیری از مردم استان شده است.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

انجمن دوستی ایران و ویتنام در بوشهر آغاز به کار کرد

۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸

نجمن دوستی ایران و ویتنام با افتتاح دفتری در بوشهر و معرفی رئیس دفتر نمایندگی فعالیتش را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل انجمن دوستی ایران و ویتنام روز شنبه در آیین افتتاح دفتر نمایندگی انجمن دوستی ایران و ویتنام در بوشهر اظهار کرد: فعالیت‌های این انجمن در راستای تحکیم روابط دو کشور است.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ورزشکار بوشهری نشان نقره مسابقات جهانی پاراتکواندو را کسب کرد

۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴

بیر هیات تکواندو استان بوشهر گفت: "علیرضا بخت" پاراتکواندو کار ملی پوش بوشهری در مسابقات بازی‌های بین المللی جام ریاست فدراسیون جهانی به نشان نقره دست یافت.

" سعید حکمت آرا " روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: ششمین دوره مسابقات پاراتکواندو بین المللی جام ریاست فدراسیون جهانی در گروه آقایان با حضور ۴۶ پاراتکواندوکار از کشورهای " مکزیک" ، " کره جنوبی "، "تایلند" ، " مغولستان "، "جمهوری آذربایجان" ، " قزاقستان" ، " ازبکستان" ، "ترکیه" ، "روسیه" ، "چین تایپه "، " عراق" ، تیم پناهندگان و نمایندگان کشورمان سه شنبه اول اسفندماه در سالن خانه تکواندو برگزار شد.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

سومین فستیوال موسیقی کوچه در بوشهر آغاز به کار کرد

۳ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۲۵

سومین فستیوال موسیقی کوچه پس از توقفی چهار ساله با استقبال پرشور دوستداران فرهنگ و هنر از اقصی نقاط کشور در عمارت تاریخی حاج رئیس بوشهر آغاز به کار کرد.

دبیر فستیوال موسیقی کوچه شامگاه چهارشنبه در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برنامه‌های فستیوال موسیقی کوچه از امشب به مدت یک هفته تا سه شنبه هشتم اسفندماه در بوشهر اجرا می شود که در این دوره برنامه های جانبی متنوعی تدارک دیده شده است.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

نخستین شعبه صرافی بانک ملی در بوشهر گشایش یافت

۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: نخستین شعبه صرافی بانک ملی در آستانه میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) در مرکز این استان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا " علی باستین " روز شنبه در این آیین با اشاره به اینکه سومین شعبه بانک ملی ایران ۹۵ سال پیش در بوشهر افتتاح شده بود اظهار کرد: باتوجه به اینکه پیش از این فقط در مرکز کار صرافی بانکی انجام می شد مشکلاتی برای فعالان اقتصادی در پی داشت.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

آخرین آمار داوطلبان ۴ حوزه انتخابیه استان بوشهر / ۱۶ نفر انصراف دادند

۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸

رئیس هیات نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر گفت: ۱۶ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی پس از تأیید صلاحیت نهایی این شورا انصراف دادند تا ۱۴۷ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان با هم به رقابت بپردازند.

به گزارش ایرنا، خلیل رضایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به استناد ماده ۵۶ قانون انتخابات نامزدهای انتخابات مجلس حداکثر تا ۷۲ ساعت قبل از شروع اخذ رأی می‌توانند با مراجعه به فرمانداری حوزه انتخابیه خود به شکل کتبی انصراف خود را از داوطلبی نمایندگی مجلس اعلام کنند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

فیلم | آیین واگذاری ۵۸۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در استان بوشهر

۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۸

یین واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در استان بوشهر روز چهارشنبه با حضور سردار احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در سالن شماره یک استانداری به ۱۰ خانوار به نمایندگی از ۵۸۰ متقاضی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، استاندار بوشهر روز چهارشنبه در آیین واگذاری زمین مسکونی به مشمولان قانون جوانی جمعیت در استان بوشهر با بیان اینکه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستیم اظهار کرد: شور انتخاباتی در استان بوشهر نشان از حضور حماسی مردم در این عرصه مهم است.

اطلاعات بیشتر را اینجا ببینید

آغاز فرایند رای گیری در ۸۷۳ شعبه استان بوشهر

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۱۴

ییس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: انتخابات دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری با رای گیری در ۸۷۳ شعبه اخذ رای این استان راس ساعت هشت صبح همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

" اکبر پورات " روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در این دوره از انتخابات از جمعیت یک میلیون و ۲۰۹ هزار نفری این استان ۸۰۴ هزار و ۱۰۷ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

نتایچ آرا مجلس خبرگان و هر ۴ حوزه انتخابیه استان بوشهر مشخص شد

۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۱۱

 بر اساس نامه رسمی روسای حوزه های چهار گانه انتخابات استان بوشهر تعداد آرا ماخوذه هر حوزه مشخص و طی مکاتبه ای رسمی در اختبار ستاد انتخابات استان بوشهر قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، با پایان زمان رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری شمارش آرا در ۸۷۳ شعبه اخذ رای استان بوشهر از بامداد امروز آغاز شد.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

آغاز احداث ۲ بیمارستان جدید در استان بوشهر

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴

استاندار بوشهر گفت: مقدمات اولیه همراه با مصوبات مورد نیاز و تخصیص اعتبار برای ساخت ۲ بیمارستان در شهرستان های کنگان و عسلویه اخذ و در حال انتخاب پیمانکار هستیم.

به گزارش ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اکنون سه بیمارستان در استان در حال ساخت است و احداث ۲ بیمارستان جدید از ۲ ماه دیگر آغاز می شود.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

چهره‌های شاخص و ماندگار بوشهر معرفی شدند

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۵۰

در آیین اختتامیه شانزدهمین نکوداشت روز بوشهر علیرضا ماهینی، مهدی طارمی و گیسو حاتمی به ترتیب به عنوان شهید شاخص، چهره ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر شامگاه جمعه در این آیین با گرامیداشت ۱۸ اسفندماه روز بوشهر (سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت) گفت: نگاه شورای شهر خدمت رسانی و جبران عقب افتادگی شهر بوشهر است که در این زمینه تمام تلاش خود را برای پویایی و بالندگی شهر به کار گرفته است.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

فیلم| تب و تاب بازارِ بوشهر در آستانه عید نوروز ۱۴۰۳

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۱۲

 تب و تاب خرید و تهیه لوازم سفره هفت سین در شب عید سال ۱۴۰۳ رونقی به بازار و حال و هوایی به خیابان‌های شهر بوشهر داده است.

اطلاعات بیشتر را اینجا ببینید

نظر شما