شناسهٔ خبر: 65838752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

اصفهان-ایرنا- ورزش نصف جهان در سال گذشته همچون سال‌های پیش از آن، روزهای پر فراز و نشیب بسیاری را پشت سر گذاشت و اصفهان شاهد وقوع رویدادهای مهم ورزشی از جمله اتفاقات بازی سپاهان با الاتحاد، قهرمانی تیم فوتسال گیتی پسند، افتخار آفرینی بانوان ملی پوش استان در بازی های آسیایی هانگژو و ده ها اتقاق دیگر بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مرور مهمترین رخدادهای ورزشی سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، ورزش دیار نصف جهان مملو از خبرهای متنوع و رویدادهای زیادی است که هر کدام در نوع خود می تواند توشه، تجربه و یا خاطره ای از ورزش باشد.

۶ فروردین l قهرمانی مُقتدرانه فوتبال ساحلی ایران در آسیا و راهیابی به جام جهانی با درخشش سرمربی و بازیکنان اصفهانی

تیم فوتبال ساحلی جمهوری اسلامی، در نخستین روزهای سال ۱۴۰۲ با هدایت علی نادری سرمربی اصفهانی خود موفق شد به مقام قهرمانی جام فوتبال ساحلی ملت‌های آسیا دست پیدا کند.

علاوه بر سرمربی اصفهانی تیم ملی ۲ بازیکن ملی پوش تیم فوتبال ساحلی کشورمان از استان اصفهان هستند که هر ۲ بازیکن نقش کلیدی در قهرمانی ایران داشتند.

امیرحسین اکبری بازیکن ۳۲ ساله اهل شهر پیربکران از توابع شهرستان فلاورجان استان اصفهان و مهدی شیرمحمدی ملی پوش اصفهانی تیم ملی نقش بسزایی در قهرمانی تیم ملی و صعود به جام جهانی داشتند.

گفتنی است، رقابت های جام فوتبال ساحلی ملت‌های آسیا از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ششم فروردین ۱۴۰۲ در تایلند برگزار شد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۶ فروردین l اصفهان بیشترین سهم از بازیکنان و مربیان هندبال در رده ملی را بدست آورد

رییس هیات هندبال اصفهان فروردین ۱۴۰۲ اعلام کرد: حدود ۵۰ بازیکن، مربی، داور و سرپرست در هندبال ساحلی و سالنی از این استان در رده تیم های ملی فعالیت می کنند که بیشترین سهم در بین استان های کشور است.

حسن افتخاری در این پیوند گفت: هندبال یکی از رشته های اصلی در استان اصفهان است و به نوعی کانون کشوری آن به شمار می رود که در سال های گذشته توانسته افتخارات فراوانی کسب و نفرات مختلفی را به تیم‌های ملی در رده‌های مختلف سنی در ۲ بخش آقایان و بانوان معرفی کند.

وی اضافه کرد: موفقیت های ملی هندبال در سال های گذشته مدیون فعالیت های ورزشکاران و مربیان اصفهانی بوده است.

رییس هیات هندبال اصفهان با بیان اینکه ۱۰ شهرستان در این استان در رشته هندبال فعالیت دارند، افزود: از آنجا که نواحی مختلف استان قابلیت و توانایی مناسبی در این رشته ورزشی دارند سعی کرده ایم مسابقات را به صورت منطقه ای در این خطه برگزار کنیم.

۲۳ فروردین l ذوب‌آهن در سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا چهارم شد

تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان، نماینده ایران در دیدار رده‌بندی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا برابر نماینده لبنان شکست خورد و به مقام چهارمی این رقابت ها دست یافت.

پیش از برگزاری دیدار رده بندی، ذوب آهن در مجموع سه تقابل مقابل نفت عراق جواز جضور در مرحله نیمه‌نهایی سوپر لیگ غرب آسیا را بدست آورده بود و حریف شهرداری گرگان دیگر نماینده ایران در این مسابقات شده بود.

شاگردان فرزاد کوهیان که در بازی رفت مقابل نفت عراق ۱۰۹ بر ۱۰۲ پیروز و در دومین دیدار در عراق با نتیجه ۹۰ بر ۸۲ شکست را پذیرا شده بودند و شب ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ برای صعود بُرد بودند، ذوب‌آهنی‌ها در شبی که حدود ۳۰۰ هوادار خود را در سالن داشتند در کوارتر اول و در یک بازی نزدیک ۲۳ بر ۲۰ نتیجه را واگذار کردند ولی در سه کوارتر بعدی بازی جبران گردند و در نهایت با نتیجه ۹۵ بر ۸۳ پیروز میدان شدند.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲ اردیبهشت l اصفهانی‌ها در مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضا هفت مدال کسب کردند

ورزشکاران اصفهانی حاضر در "مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضا" به میزبانی استرالیا موفق به کسب هفت مدال در ۲ رشته شدند.

مریم شریفی از استان اصفهان در "مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضا" در رشته دو و میدانی سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز بدست آورد.

نجمه کمالی دیگر شرکت کننده اصفهانی در مسابقات بدمینتون انفرادی نیز موفق به کسب مدال طلا شد و در مسابقات دو نفره(دوبل) مدال نقره را به گردن آویخت.

مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضا در تاریخ دوم اردیبهشت در شهر "پرث"(Perth) استرالیا پایان یافت.

۴۶ کشور با ۲ هزار ورزشکار در مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضا حضور داشتند، ۲۷ طلا، ۳۲ نقره و ۲۰ برنز در ۱۰ رشته ورزشی حاصل تلاش قهرمانان کشورمان در این رویداد بود.

رقابت‌های جهانی پیوند اعضا هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود و میزبان دوره بعدی این رقابت‌ها کشور آلمان خواهد بود.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

14 اردیبهشت| «محمد مقیم» پیشکسوت بسکتبال اصفهان در گذشت

محمد مقیم، ۱۴ اردییهشت بدلیل کهولت سن در اصفهان چشم از جهان فروبست.

مراسم تشییع پیکر «محمد مقیم» پیشکسوت، بازیکن اسبق تیم ملی و داور بین المللی رشته بسکتبال روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ از محل ورزشگاه تختی اصفهان برگزار شد و جمعی از پیشکسوتان، مربیان و بازیکنان و ورزش‌دوستان بویژه در رشته بسکتبال در این مراسم حضور داشتند.

مقیم متولد هفتم مرداد ۱۳۲۳ اصفهان در بود و بسکتبال را با بازی در تیم بوستان زیر نظر مرحوم شب‌انگیز آغاز کرد، سپس به مربیگری پرداخت و داوری بسکتبال را نیز پیگیری کرد و از داوران پیشکسوت و از ناظران بسکتبال بود.

او در رقابت‌های مختلف بین‌المللی قضاوت کرد و سال‌ها به عنوان ناظر در لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های ایران بر کار داوران نظارت داشت.

پیکر این چهره ماندگار ورزش اصفهان در آرمستان باغ رضوان به خاک سپرده شد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۸ اردیبهشت l سپاهان نایب قهرمان لیگ برتر ۱۴۰۱-۱۴۰۲شد

بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ به پایان رسید و در هفته آخر پرسپولیس با ۶۶ امتیاز به عنوان نخست رسید تا با هشت قهرمانی، همچنان پرافتخارترین تیم باشگاهی ایران باشد.

سپاهان نیز با ۶۵ امتیاز و در عین شایستگی به مقام نایب قهرمانی رسید، این تیم در دیداری که بین ۲ نیمه برق ورزشگاه رفت ۲ بر صفر مقابل مس کرمان به پیروزی رسید

ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان پس از پیروزی مقابل مس کرمان در پاسخ به پرسشی که با امتیاز ۶۵ خیلی ها شما را هم قهرمان می دانند گفت: برای قهرمانی امتیاز بیشتری نیاز بود و جایگاه دوم، قهرمانی نیست.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۱ خرداد l بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی باشگاه سپاهان در اصفهان آغاز شد

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا با حضور ۱۱ تیم از هشت کشور به میزبانی اصفهان آغاز شد.

در روز نخست رقابت‌های مرحله گروهی بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی اصفهان، تیم‌های الدوحیل قطر، شهید شاملی کازرون، الکویت، الکاظمه کویت و الریان قطر حریفان خود را شکست دادند.

۲ تیم «فولاد سپاهان» اصفهان و «نیروی زمینی شهید شاملی» کازرون از کشورمان در این رقابت ها حضور داشتند و در نهایت «عمان کلاب» ۳۰-۲۹ «شهید شاملی کازرون» را شکست داد و این ۲ تیم به ترتیب در رده های هفتم و هشتم قرار گرفتند. در دیداری دیگر تیم «الکویت» کویت در ضربات پنالتی با نتیجه ۳۳-۳۲ «فولاد سپاهان» اصفهان را شکست داد که با این نتیجه تیم «الکویت» به مقام پنجم رسید و «فولاد سپاهان» اصفهان در جایگاه ششم قرار گرفت.

تیم «النجمه‌ بحرین» نیز مقام قهرمانی بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه های آسیا به میزبانی اصفهان را در فینالی تماشایی و جذاب در مصاف با «الدحیل قطر» و در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۵ آبانِ مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان کسب کرد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۴ تیر| محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان شد

محمد ربیعی مربی فصل قبل تیم مس رفسنجان عهده دار هدایت سبز پوشان اصفهانی در لیگ برتر فوتبال شد.

تیم فوتبال ذوب آهن فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۲ لیگ برتر با هدایت مهدی تارتار با ۳۶ امتیاز در رده نهم جدول جای گرفت و این نتیجه انتقادات زیادی را بهمراه داشت.

از ابتدای تیرماه بسیاری از هواداران ذوب آهن خواستار سرمربیگری قاسم حدادی فر بازیکن اسبق این تیم شده بودند که در نهایت این امر محقق نشد و ربیعی به عنوان سرمربی جدید معرفی شد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

26 اردیبهشت| نیما نکیسا مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان شد

نیما نکیسا با حکم مهدی کوهی مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان به سمت مدیرعاملی باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان انتخاب شد.

پیش نکیسا، علی احسانی به مدت ٢ سال مدیرعامل باشگاه ذوب آهن بود.

نکیسا، دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال و پرسپولیس سوابقی از جمله مدیر کمیته آموزش فدراسیون فوتبال و مدیریت آکادمی ورزشی را در کارنامه دارد.

تیم ذوب‌آهن در آخرین حضور علی احسانی مدیر عامل فصل گذشته در لیگ برتر با ۳۶ امتیاز در رده نهم جدول جای گرفت و کسب رتبه مزبور، انتقاداتی را از این باشگاه در پی داشت.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۹ مرداد l سپاهان گام نخست در لیگ برتر را محکم برداشت

تیم فوتبال سپاهان ۱۹ مرداد در نخستین بازی خود در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ لیگ برتر فوتبال ایران با ارایه یک بازی برتر، موفق به کسب پیروزی سه بر یک مقابل تیم مدعی تراکتور شد.

حساس‌ترین دیدار رقابت‌های هفته نخست فوتبال لیگ برتر بین تیم‌های سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با قضاوت پیام حیدری برگزار شد که با برتری ۳ بر یک سپاهان به پایان رسید.

شاگردان مورایس بازی را بهتر آغاز کردند و آقای گل فصل گذشته لیگ برتر تنها ۱۱ دقیقه زمان نیاز داشت تا اولین گل سپاهان را در فصل جدید به ثمر برساند. مغانلو روی پاس دیدنی فرشاد احمدزاده با تیزهوشی و فرصت‌طلبی موفق شد دروازه پورحمیدی را باز کند.

در ادامه بازی نیز رضا اسدی در دقیقه ۲۵ و رضا شکاری در دقیقه ۶۱ برای سپاهان گل زدند و تک گل تیم تراکتور را نیز سعید کریم آذر در دقیقه ۸۹ به ثمر رساند تا این دیدار با برتری سه بر یک سپاهان به پایان برسد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۵ مرداد l سپاهان فاتح هفتاد و سومین شهرآورد فوتبال اصفهان شد

بیست و پنجمین روز مردادماه ۱۴۰۲، هفتاد و سومین شهرآورد فوتبال اصفهان میان تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد و این دیدار در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به نفع سپاهان پایان یافت

ذوب آهن و سپاهان پیش از این دیدار ۴۴ مرتبه در لیگ برتر مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم ذوب آهن ۱۲ بُرد، سهم سپاهان ۲۰ بُرد بوده و ۱۲ بازی با تساوی خاتمه یافته است.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱ شهریور | سپاهان از سد استقلال تهران گذشت/خبرنگاران اصفهانی، نشست خبری جواد نکونام را تحریم کردند

مسابقه بین تیم های سپاهان اصفهان و استقلال تهران در چارچوب رقابت های هفته سوم لیگ برتر یکم شهریور در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برکزار شد که در نهایت این بازی یک بر صفر به سود تیم اصفهانی به پایان رسید.

پس از پایان این بازی، خبرنگاران حاضر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، نشست خبری جواد نکونام، سرمربی استقلال تهران را تحریم کردند.

دلیل این تحریم، رفتار ناشایست شماری از هواداران استقلال و پرتاب ترقه به داخل زمین بود که به مصدومیت یکی از عکاسان انجامید.

گفتنی است پس از این حادثه دقایقی بازی متوقف شد و بین تماشاچیان ٢ تیم نیز تنش رخ داد که با پرتاب انواع بطری به سمت یکدیگر همراه بود.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۹ شهریور l نیلوفر اردلان سرمربی تیم فوتبال زنان سپاهان شد

۹ شهریور ۱۴۰۲، نیلوفر اردلان سرمربی سابق تیم ملی زیر ۱۴ سال دختران کشورمان و سرمربی سابق تیم فوتسال بانوان پیکان، به عنوان سرمربی فوتبال زنان باشگاه سپاهان معرفی شد.

نیلوفر اردلان، که در ۲ فصل گذشته با تیم فوتسال پیکان قهرمان لیگ برتر و سوپر لیگ بانوان ایران شد، با عقد قراردادی به تیم فوتبال سپاهان پیوست.

اردلان یکی از مطرح ترین بازیکنان و مربیان در عرصه فوتسال و فوتبال کشورمان است که بعد از موفقیت های زیاد در فوتسال کشورمان به فوتبال برگشت تا پس از وقفه ای چندساله، چالشی جدید را در فوتبال باشگاهی تجربه کند.

اردلان دارای مدرک A فوتبال و سطح ۲ فوتسال آسیا و سطح یک بدنسازی است و در سوابق فوتبالی خود عضویت در تیم فوتبال راه آهن، حضور در تیم ملی فوتبال زنان کشورمان در مرحله مقدماتی المپیک لندن، مسابقات غرب آسیا، کاپیتانی تیم ملی فوتبال بانوان از سال ۱۳۹۰-۱۳۸۵، هدایت تیم ملی فوتبال زیر ۱۶ و۱۴ سال کشورمان را در کارنامه خود دارد.

اردلان در کنار فوتبال در فوتسال نیز سوابق درخشانی دارد که از جمله آن حضور در تیم ملی فوتسال زنان کشورمان در بازیهای آسیایی ۲۰۱۲، کره جنوبی، تیم ملی فوتسال بانوان در جام جهانی کوچک ۲۰۱۲ به میزبانی پرتغال و ۲۰۱۳ اسپانیا و ۲۰۱۵ گواتمالا است.

اردلان بازیکن تیم های تجارتخانه هرمزگان، پرسپولیس تهران و دانشگاه آزاد در لیگ برتر و سرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال در رده ملی و همچنین تیم های باشگاهی سایپا و پیکان را در کارنامه خود ثبت کرده است.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۲ شهریور l هواداران سپاهان مقابل استانداری اصفهان حضور یافتند

شماری از هواداران تیم فولاد مبارکه سپاهان ۲۲ شهریور در اعتراض به حکم کمیته انضباطی مقابل استانداری اصفهان و دفتر نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اصفهان حضور یافتند.

این افراد با سردادن شعارهایی همچون «استاندار اصفهان، حمایت حمایت» «عدالت عدالت، حق مسلم ماست» و «ما می‌جنگیم پرچمت بالا بمونه» نسبت به رای صادره اعتراض کردند و پیگیری مسوولان استان را برای احقاق حقوق باشگاه سپاهان خواستار شدند.

گقتنی است کمیته انضباطی شامگاه ۲۱ شهریور در رایی «باشگاه سپاهان» را علاوه بر کسر ۴ امتیاز در فصل جاری مسابقات به پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال جریمه نقدی و همچنین اصلاح قراردادهای ۶ بازیکن مورد گزارش مطابق با مفاد دستورالعمل‌های مذکور محکوم کرد.

کمیته انضباطی در رای خود اعلام کرد که اگر قرارداد احسان پهلوان، پیام نیازمند، کاوه رضایی، رضا اسدی، رضا شکاری و هادی محمدی اصلاح نشود و آن‌ها در بازی های بعدی تیمشان به میدان بروند، جرایم مشابه دیگری در نظر گرفته می‌شود.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۸ شهریور l سپاهان با تساوی لیگ قهرمانان را آغاز کرد/ نیروی هوایی در خانه بباز نبود

سپاهان در اولین دیدار در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در در ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ در ورزشگاه «فرانسو حریری اربیل» به مصاف «نیروی هوای عراق» رفت و به تساوی ۲ بر ۲ بسنده کرد.

قضاوت این دیدار را ما نینگ با کمک‌های ژو فی و ژانگ چنگ از چین بر عهده داشتند.

مسابقه در حالی آغاز شد که تیم عراقی با ارایه یک فوتبال رو به جلو، توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشت و علی جاسم در دقیقه ۲۶ دروازه پیام نیازمند را باز کرد تا نیروی هوایی یک بر صفر از سپاهان پیش بیفتد.

با این حال سپاهان خیلی زود توانست به بازی برگردد و محمد دانشگر در دقیقه ۳۰ توانست گل مساوی را به ثمر برساند. تلاش ۲ تیم در ادامه نتیجه‌ای در برنداشت تا نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

نیمه دوم با تلاش ۲ تیم برای رسیدن به گل برتری آغاز شد و توپ بیشتر در محوطه جریمه ۲ تیم در گردش بود. با این حال این سپاهان بود که از موقعیت‌ها بهتر استفاده کرد و محمد قربانی در دقیقه ۶۷ توانست سپاهان را به گل برساند و شاگردان ژوزه مورایس ۲ بر یک پیش باشند.

در ادامه فشار نیرو هوایی برای جبران گل خورده و فرار از شکست خانگی روی دروازه سپاهان بیشتر شد و در نهایت در دقیقه ۸۸ این تیم روی یک کار تیمی و حساب شده توسط جاسم به گل دوم و مساوی رسید.

در نهایت دیدار نیروی هوایی و سپاهان با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید تا شاگردان مواریس لیگ قهرمانان را با تساوی در یک بازی خارج از خانه آغاز کنند.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۸ شهریور l حضور پررنگ ورزشکاران اصفهان در «بازی‌های آسیایی هانگژو»

رقابت های «بازی‌های آسیایی هانگژو» از ۲۸ شهریور آغاز شد (البته افتتاحیه رسمی اول مهرماه بود) و استان اصفهان با ۵۴ نماینده به عنوان ورزشکار، مربی و داور در این رویداد حضور پررنگی داشت.

۵۴ نفر اعزامی به نوزدهمین دوره بازی های آسیایی از استان اصفهان شامل ۲۲ ورزشکار زن، ۲۱ ورزشکار مرد، ۶ مربی و پنج داور بودند.

ورزشکاران اصفهانی شرکت کننده در «بازی‌های آسیایی هانگژو» در قسمت مردان در ۱۶ رشته و در قسمت زنان در ۱۴ رشته ورزشی پا به عرصه رقابت‌ها گذاشتند.

رشته‌های اسکیت، کبدی، تیراندازی، بدمینتون، شنا، دوومیدانی، بسکتبال، قایقرانی، هندبال، ووشو، واترپلو، تکواندو و سوارکاری رشته هایی هستند که در آن اصفهان نماینده ای در تیم ملی دارد و در رشته تنیس نیز یک داور اصفهانی در "بازی‌های آسیایی هانگژو" حضور دارد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲ مهر l سلحشوری به مدال برنز رسید/ دومین مدال کاروان ایران هم به نام بانوان ثبت شد

بانوی پومسه‌رو ایران به مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو دست یافت.

۲ مهر ۱۴۰۲ در نخستین روز از رقابت‌های تکواندو بازی‌های آسیایی هانگژو، پومسه‌روها به مصاف حریفان رفتند و مرجان سلحشوری، بانوی پومسه‌رو اصفهانی در این روز به مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو دست یافت.

سلحشوری تنها ملی‌پوش پومسه بانوان پس از شکست حریفانی از بنگلادش و مالزی، در مرحله نیمه نهایی مقابل رقیبی از ژاپن باخت و به مدال برنز رسید.

برنز سلحشوری، دومین مدال کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو بود و پیش از این تیم رویینگ بانوان کشورمان به نشان نقره رسیده بود.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۵ مهر l نخستین مدال ووشو در هانگژو به ووشو کار اصفهانی رسید/ مدال نقره بازی‌های آسیایی بر گردن زهرا کیانی

پنجم مهر ۱۴۰۲، در ادامه پیکارهای روز چهارم ووشو بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو، زهرا کیانی ووشو کار اصفهانی در بسته «جین‌شو-چیانگ‌شو» به مصاف حریفان خود رفت و نماینده شایسته کشورمان با عملکردی درخشان و با نمره ۱۹.۴۳۶ به مدال نقره تالو بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو دست یافت و در این فرم ورزشکار چینی با امتیاز ۱۹.۶۰۰ اول شد و نماینده ویتنام با نمره ۱۹.۴۲۶ در رتبه دوم ایستاد.

زهرا کیانی در کارنامه خود مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را نیز دارد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۶ مهر l اصفهان به نوزدهمین نقره در تاریخ بازی‌های آسیایی رسید

الهه منصوریان بامداد ۶ مهر ۱۴۰۲ با کسب مدال نقره، اصفهان را به نوزدهمین نقره در تاریخ بازی‌های آسیایی رساند، در این دوره از رقابت‌های بازی‌های آسیایی زهرا کیانی تالوکار اصفهانی نیز هجدهمین نقره در تاریخ این بازی‌ها را برای اصفهان به ارمغان آورد.

الهه منصوریان، در پنجمین روز از مسابقات ووشو در بازی‌های آسیایی هانگژو، در دیدار نهایی ۵۲- کیلوگرم به مصاف یوئه‌یائو لی دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا از چین رفت.

منصوریان در این دیدار پرتلاش ظاهر شد اما در ۲ راند برابر حریف چینی خود شکست خورد تا بار دیگر در بازی‌های آسیایی صاحب مدال نقره شود و اصفهان را به نوزدهمین نقره در تاریخ بازی های آسیایی برساند.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۹ مهر l عملکرد به نسبت موفق، مربیان اصفهانی در بازی‌های آسیایی هانگژو

۶ مربی از استان اصفهان و در رشته های تیراندازی، هندبال و شنا در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور داشتند که در مجموع با کسب چند مدال و جابجا کردن رکوردهای ملی کارنامه به نسبت موفقی در این رقابت‌ها از خود برجای گذاشتند که ۲ مربی عملکرد بهتری داشتند.

محسن نصر اصفهانی سرمربی تیم‌ملی تپانچه ایران با هدایت تیم تپانچه ۱۰ متر میکس با ترکیب هانیه رُستمیان و امیر جوهری‌خو با برتری بر پاکستان به اولین مدال ایران در تیراندازی دست پیدا کرد و مدال برنز را برای کشورمان به ارمغان آورد و موفق‌ترین مربی اصفهانی تیم‌های ملی در این دوره از مسابقات بازی های آسیایی است.

گامر دیلانچیان دیگر سرمربی اصفهانی تیم ملی شنای ایران که هدایت ۲ شناگر اصفهانی تیم ملی متین سُهران و مهرشاد افقری را در این دوره از مسابقات بر عهده داشت، توانست با هدایت سُهران موجب ثبت رکورد جدید در شنای کشورمان شود.

دیلانچیان که خود شناگر سابق تیم ملی بوده است، در همه ماده‌های ورزش شنا، مدال طلای کشوری را در کارنامه خود دارد و کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی داخل سالن ویتنام در سال ۲۰۰۹، مدال نقره مسابقات مالزی و چهارمی و ششمی مسابقات آسیایی از دیگر افتخارات وی است.

دیلانچیان در ۵۰ متر پروانه، ۲۰۰ متر مُختلط انفرادی، چهار در ۱۰۰ متر آزاد تیمی نیز رکورددار شنای کشور است که البته در بازی های آسیایی هانگژو متین سهران شناگر اصفهانی توانست رکورد ملی ۲۰۰ متر مختلط انفرادی را پس از ۱۴ سال جابه‌جا کند.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۰ مهر l ورزشگاه نقش جهان اصفهان برای نخستین بار پذیرای بانوان فوتبال‌دوست شد

۱۰ مهر ۱۴۰۲ ورزشگاه نقش جهان برای نخستین بار پذیرای بانوان فوتبال‌دوست شد و صدها خانم در استادیوم برای تماشای دیدار سپاهان و الاتحاد مستقر شدند.

بانوان فوتبال دوست، سپاهانی در طبقه دوم و در سمت چپ جایگاه مستقر شدند.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۰ مهر l بازی سپاهان - الاتحاد با تصمیم داور لغو شد/ باشگاه سپاهان به AFC شکایت کرد

۱۰ مهر باشگاه سپاهان در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازی با الاتحاد با تصمیم داور لغو شده است و به خاطر اتفاقات رخ داده به AFC شکایت می کند.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۳ مهر l ورزشکاران اصفهانی به بیستمین نقره تاریخ بازی های آسیایی رسیدند

۱۳ مهر ۱۴۰۲ در دوازدهمین روز بازی‌های آسیایی با کسب مدال نقره اسکیت برای ترانه احمدی اسکیت سوار اصفهانی تیم ملی ایران همراه بود و با این نقره اصفهان به بیستمین نقره تاریخ بازی های آسیایی رسید.

احمدی اسکیت سوار اصفهانی در رشته اسکیت «فری‌استایل» با حضور در فینال موفق به کسب مدال نقره شد و تعداد مدال های نقره اصفهان در تاریخ بازی‌های آسیایی را به عدد ۲۰ رساند و در این ماده ۲ نماینده چین‌تایپه اول و سوم شدند و ترانه احمدی با قرار گرفتن در جایگاه دوم، تنها مدال نقره ایران را در اسکیت به دست آورد.

احمدی در مرحله نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو مقابل لیو چیائو از چین‌تایپه به رقابت پرداخت و در مسابقه اول و دوم خود مقابل این اسکیت‌باز شکست خورد و به مدال نقره این دوره از مسابقات رسید.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۵ مهر l شهداد مرتجی از مربیگری تیم ملی هندبال کناره گیری کرد

شهداد مرتجی مربی اصفهانی تیم ملی هندبال و سرمربی تیم هندبال سپاهان ۲۵ مهر ماه از مربیگری تیم ملی بخاطر تیم هندبال سپاهان کناره گیری کرد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۶ مهر l فریبا صادقی، سرمربی تیم والیبال بانوان سپاهان شد

۲۶ مهر ۱۴۰۲، فریبا صادقی، سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران و یکی از پُرافتخارترین مربیان والیبال بانوان ایران هدایت تیم والیبال بانوان سپاهان اصفهان را در لیگ‌ برتر ۱۴۰۲ بر عهده گرفت.

صادقی سرمربی‌گری تیم ملی والیبال بانوان بزرگسالان، جوانان و نوجوانان را در کارنامه خود دارد و وی همچنین در قامت سرمربی ذوب‌آهن، در سال گذشته توانست تیمش را جزو سه تیم برتر لیگ کشور کند.

گفتنی است در کارنامه صادقی، نایب رییسی فدراسیون والیبال بعنوان نماینده‌ای از اصفهان نیز به چشم می‌خورد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱ آبان l بُرد شیرین سپاهان ایران مقابل آلمالیق ازبکستان / اولین بُرد آسیایی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۱۴۰۲

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان ایران در آستانه دوم آبان‌ماه، روز سپاهان توانست با ۲ گُل رامین رضائیان در دقایق ۳۲ و ۴۹ و همچنین تک گل رضا اسدی در دقیقه ۵۹ به اولین پیروزی آسیایی خود در لیگ قهرمانان آسیا برسد و سه امتیاز شیرین از تاشکند برای هواداران به ارمغان بیاورد.

اول آبان ۱۴۰۲ سپاهان در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته سوم گروه C لیگ قهرمانان آسیا به مصاف «آلمالیق» ازبکستان در ورزشگاه OKMK شهر آلمالیق رفت و در این دیدار با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید.

سپاهان با ۲ گُل رامین رضائیان در دقایق ۳۲ و ۴۹ و همچنین تک گل رضا اسدی در دقیقه ۵۹ توانست بازی را ببرد و با کسب سه امتیاز، چهار امتیازه شود، تک گل تیم آلمالیق را میراحمدوف در نیمه نخست وارد دروازه سپاهان کرد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۰ آبان | ۱۰۰ درصد ورزشکاران اصفهانی حاضر در پاراآسیایی هانگژو مدال آور شدند

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان روز ۱۰ آبان ۱۴۰۲ در آیین استقبال از مقام آوران اصفهان بازی های پاراآسیایی هانگژو اعلام کرد:زدیک به ۱۰۰ درصد نمایندگان اصفهانی حاضر در بازی‌هایی پاراآسیایی هانگژو موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شدند.

وی افزود:همچنین ۱۵ درصد از مدال‌های کاروان پاراآسیایی ایران در هانگژو را ورزشکاران استان اصفهان کسب کردند.

وی با اشاره به حضور ۵۵ ورزشکار از استان اصفهان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو تصریح کرد: ۱۱ درصد از مقام های بدست آمده در بازی‌های آسیایی توسط افتخارآفرینان این استان محقق شد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۱ آبان | کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، سپاهان را سه بر صفر بازنده دیدار با الاتحاد اعلام کرد

کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، شامگاه ۱۱ آبان رای خود در باره بازی لغو شده سپاهان و الاتحاد را صادر کرد که بر اساس آن سپاهان سه بر صفر بازنده بازی اعلام شد و باید جریمه ۲۰۰ هزار دلاری پرداخت کند.

همچنین باشگاه سپاهان از انجام سه بازی خانگی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان محروم شد که بازی آخر این محرومیت به مدت یکسال به حالت تعلیق درآمده است.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

19 آبان | «گیتی‌پسند» اصفهان برنده ال‌کلاسیکوی فوتسال ایران شد

تیم فوتسال «گیتی‌پسند اصفهان» ۱۹ آبان ۱۴۰۲ در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتسال کشور با نتیجه ۶ بر چهار از سد تیم «مس سونگون» ورزقان عبور کرد و برنده ال‌کلاسیکوی فوتسال ایران شد.

این بازی در «سالن پیروزی اصفهان» برگزار شد و تیم اصفهانی در یک بازی دیدنی و پر افت‌وخیر موفق شد تیم فوتسال «مس سونگون ورزقان» را با شکست بدرقه کند.

مهدی کریمی، بهداد شیخ احمدی، امیرحسین داوودی و علیرضا رحیمی هرکدام یک گل و محمدرضا سنگ سفیدی ۲ گل برای تیم «گیتی‌پسند اصفهان» به ثمر رساندند و گل‌های تیم مس نیز با گلزنی مرتضی عزتی، فرهاد فخیم و گل به خودی علیرضا رفیعی به دست آمد.

پیروزی گیتی پسند در دیدار شش‌امتیازی ۱۹ آبان ۱۴۰۲ در حضور خیل عظیم تماشاگران پرشور اصفهانی شکل گرفت مسیر قهرمانی این تیم با این بُرد بسیار هموار شد.

شاگردان محمد کشاورز سرمربی «گیتی‌پسند اصفهان» با این برد بعنوان مدعی اصلی قهرمانی تا پایان هفته سیزدهم، با کسب ۱۲ پیروزی و یک تساوی موفق به کسب آماری شدند که در تاریخ فوتسال ایران سابقه نداشته است و با ۳۷ امتیاز در جایگاه اول جدول رده‌بندی قرار گرفتند و این تیم تنها تیم بدون شکست این رقابت‌ها است.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

22 آبان | «سپاهان اصفهان» در ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران «پرسپولیس تهران» را شکست داد

سپاهان شامگاه ۲۲ آبان در هشتاد و دومین «ال‌کلاسیکوی» ایران با گل استثنایی «رضا اسدی» که یکصد و ششمین گل سپاهان به سرخ پوشان در تاریخ رقابت های لیگ برتر بود، برنده تقابل زرد و قرمز شد و طلسم شکست‌ناپذیری پرسپولیس در ورزشگاه نقش‌جهان را پس از هشت سال شکست.

پرسپولیس آخرین بار پیش از این باز ی در نیم‌فصل دوم ششمین دوره لیگ برتر در ورزشگاه نقش‌جهان مقابل سپاهان در وقت‌های قانونی بازی شکست خورده بود.

آخرین شکست پرسپولیس مقابل سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان در رقابت‌های لیگ برتر به لیگ سوم باز می‌گردد و پرسپولیس با شکست ۲۲ آبان ۱۴۰۲، فرصت کسب بُرد مقابل رقیب نام آشنا در نقش جهان را از دست داد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

4 آذر | هفتاد و پنجمین تقابل سبز و آبی در ورزشگاه فولادشهر یک بر یک شد

تیم‌های فوتبال «ذوب‌آهن اصفهان» و «استقلال تهران» چهارم آذر ۱۴۰۲ در هفتاد و پنجمین تقابل سبز و آبی در حالی در ورزشگاه فولادشهر مقابل یکدیگر قرار گرفتند و در حالی که «ذوبی ها» با ۱۸ امتیاز در رده چهارم جدول، بدنبال کم کردن فاصله امتیازی با «استقلال» ۲۲ امتیازه و صدرنشین لیگ برتر بودند این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

16 آذر | مدیرعامل باشگاه سپاهان از سمت خود کناره گیری کرد / منوچهر نیکفر سرپرست باشگاه سپاهان شد

۱۶ آذر ۱۴۰۲ محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از سمت خود استعفا کرد و هیأت مدیره باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به دنبال استعفای محمدرضا ساکت تشکیل جلسه داد و منوچهر نیکفر را به سمت سرپرستی این باشگاه منصوب کرد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

29 آذر | کمیته انضباطی، باشگاه سپاهان را محکوم کرد

با اعلام کمیته انضباطی فوتبال، باشگاه سپاهان بدلیل توهین تماشاگران خود به مقام رسمی مسابقه در بازی با مس رفسنجان به پرداخت یک میلیارد ریال و یک جلسه محرومیت تعلیقی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه محکوم شد.

همچنین به غیر از حکم مورد اشاره، با توجه به یک جلسه محرومیت تعلیقی برای تماشاگران تیم سپاهان اصفهان، چنانچه محکومیت در این پرونده پس از تجدیدنظر به قطعیت برسد، نخستنن مسابقه خانگی این تیم بدون حضور تماشاچیان خواهد بود.

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان روز شنبه ۱۸ آذر در هفته دوازدهم لیگ برتر با چهار گل در مقابل تک گل مس رفسنجان در ورزشگاه «نقش جهان» در برابر میهمان خود به برتری رسید.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

30 آذر | «ذوب آهن اصفهان» با شکست تیم «پالایش نفت آبادان» در هفته دهم صدرنشین لیگ برتر بسکتبال شد

تیم «ذوب آهن اصفهان» شامگاه پنجشنبه ۳۰ آذر در چارچوب هفته دهم لیگ برتر بسکتبال کشور در ورزشگاه ملت اصفهان به مصاف تیم «پالایش نفت آبادان» رفت و سرانجام در یک دیدار دیدنی و با حضور هواداران پُرشمار ذوب آهن توانست تیم آبادانی را با شکست ۷۹ بر ۶۳ بدرقه کند و با توجه به تعویق بازی «شهرداری گرگان» با «آوارتا ساری» صدرنشین لیگ برتر شد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۷ دی l در دولت سیزدهم ۶۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در اصفهان به بهره برداری رسید

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان ۷ دی اعلام کرد: در شروع به کار دولت سیزدهم بالغ بر ‌۲۵۰ طرح نیمه تمام در نواحی مختلف استان موجود بود و از آن زمان تاکنون ۶۰ پروژه که بیشتر بین پنج تا ۱۵ سال بلاتکلیف بوده به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در مناطق کم برخوردار و محروم به ویژه در شهرستان‌های این استان در اولویت است و افزایش زیرساخت ها و اماکن از جمله الزامات توسعه ورزش است لذا به این مهم و به ویژه تکمیل طرح های نیمه تمام توجه داریم.

محمدی گفت: توسعه فضاهای ورزشی در مناطق کم برخوردار و محروم راهکار مناسبی برای تشویق مردم به فعالیت های بدنی و بهبود وضعیت سلامتی است و از سوی دیگر نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۷ دی l قایقران ملی پوش اصفهانی بر اثر تصادف جان باخت

حسین بابایی از قهرمانان و ملی‌پوشان جوان رشته اسلالوم قایقرانی و اهل شهرستان نجف‌آباد در استان اصفهان بر اثر تصادف چشم از جهان فروبست.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۵ دی l آل کثیر و پهلوان از سپاهان جدا شدند

با اعلام باشگاه سپاهان در ۲۵ دی ۱۴۰۲، عیسی آل کثیر و احسان پهلوان از تیم فوتبال سپاهان جدا شدند.

باشگاه سپاهان اصفهان دهم ماه جاری اعلام کرد که برای کاهش سقف بودجه و انجام احکام کمیته انضباطی در این خصوص، عیسی آل کثیر، احسان پهلوان و کاوه رضایی را در لیست فروش قرار می دهد

سپاهان در نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور با ۳۱ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۳ بهمن l دروازه‌بان سابق استقلال، ذوب‌آهنی شد

دروازه‌بان سابق استقلال تهران با عقد قراردادی با تیم ذوب‌آهن، سنگربان تیم سبزپوش اصفهانی در ادامه رقابت‌های لیگ‌ برتر فوتبال شد.

بر اساس اعلام باشگاه ذوب‌آهن اصفهان محسن فروزان دروازه‌بان سابق استقلال، پس از فسخ قرارداد با تیم فوتبال «گُل‌گهر سیرجان» به تیم ذوب‌آهن پیوست.

ذوب‌آهن اصفهان در نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران با پنج بُرد، سه تساوی و بدون شکست، با کسب ۱۸ امتیاز بالاتر از ۲ تیم تعقیب‌کننده خود یعنی «شمس‌آذر قزوین» و «سپاهان اصفهان» است و بهترین تیم لیگ برتر در دیدارهای خارج از خانه محسوب می‌شود.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۸ بهمن l شاهین نوین نطنز نایب قهرمان سوپر لیگ فوتسال بانوان شد / شکست سنگین قهرمان از نایب قهرمان در نطنز

تیم فوتسال باشگاه شاهین نوین نطنز ۸ بهمن ۱۴۰۲ در چارچوب هفته چهاردهم و پایانی سوپرلیگ فوتسال بانوان ایران، در یک بازی تماشایی در ورزشگاه «کارگران» شهر نطنز مقابل تیم پالایش نفت آبادان به پیروزی پُرگل چهار بر صفر رسید.

تیم فوتسال بانوان باشگاه شاهین نوین نطنز که دوشنبه گذشته، ۲ بهمن یک هفته پیش از پایان رقابت‌ها، با ۳۰ امتیاز نایب قهرمان سوپرلیگ فوتسال بانوان کشور شده بود، با ارائه یک بازی برتر که با درخشش سحر زمانی مهاجم این تیم همراه بود، قهرمان سوپر لیگ فوتسال کشور را با ۲ گل در هر ۲ نیمه با شکست بدرقه کرد.

تیم «شاهین نوین» نطنز در هفته پایانی سوپرلیگ فوتسال زنان ایران با نتیجه چهار بر صفر تیم «پالایش نفت آبادان»، قهرمان سوپر لیگ فوتسال بانوان کشور را شکست داد تا در هفته پایانی، شکست سنگین قهرمان از نایب قهرمان مسابقات ثبت شود.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۵ بهمن l بُرد گیتی پسند در شهرآورد هندبال اصفهان

تیم‌های هندبال «گیتی پسند» و «سپاهان نوین» ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ در شهرآورد هندبال اصفهان به مصاف هم رفتند و در نهایت گیتی‌پسند توانست همشهری خود را با نتیجه ۲۲ بر ۱۷ از پیش رو بردارد

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۰ بهمن l تیم فوتبال بانوان سپاهان از سد ملوان بندر انزلی گذشت

تیم های فوتبال بانوان سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی روز جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ در یکی از مهمترین بازی‌های هفته یازدهم لیگ برتر زنان کشور در ورزشگاه «باغ فردوس» اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت تیم اصفهانی با یک گل میهمان خود را با شکست بدرقه کرد.

تک گل سه امتیازی سپاهان در بازی امروز را فاطمه پسندیده از روی پاس هاجر دباغی وارد دروازه تیم بانوان ملوان بندر انزلی کرد.

تیم فوتبال زنان سپاهان با بُرد امروز به ششمین پیروزی در لیگ برتر امسال فوتبال بانوان کشور رسید و این تیم هم‌اکنون با ۲ باخت و سه تساوی، ۲۱ امتیازی است و در رده چهارم جدول رقابت ها قرار دارد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۶ بهمن l سپاهان مغلوب ستارگان الهلال شد

تیم فوتبال سپاهان ایران در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در ورزشگاه نقش جهان میزبان الهلال عربستان بود و در این دیدار با نتیجه سه بر یک مغلوب ستارگان تیم حریف شد و از گردونه رقابت ها خارج شد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۷ بهمن l «سنگ آهن بافق» در اصفهان قهرمان لیگ برتر هندبال بانوان شد

تیم هندبال بانوان «سنگ آهن بافق» با شکست سپاهان اصفهان با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ و کسب ۲۵ امتیاز یک هفته مانده به پایان لیگ نوزدهم بر سکوی قهرمانی لیگ برتر هندبال بانوان ایران ایستاد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۴ اسفند l تیم فوتسال گیتی پسند به پنجمین قهرمانی در لیگ برتر رسید / جشن قهرمانی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان برگزار شد

تیم فوتسال گیتی پسند در ۴ اسفند ۱۴۰۲ در هفته بیست و پنجم لیگ برتر با نتیجه پنج بر صفر تیم «شهرداری ساوه» را شکست داد و پس از این بازی، جشن پنجمین قهرمانی در لیگ برتر فوتسال را در سالن پیروزی اصفهان برگزار کرد.

تیم فوتسال گیتی پسند در سال ۱۴۰۲ تنها ۳۸ بار دروازه خود را باز شده دید و بهترین خط دفاعی لیگ را از آن خود کرد.

تیم فوتسال مردان گیتی‌ پسند تاکنون پنج بار به مقام قهرمانی و هفت بار به مقام نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتسال ایران دست یافته‌ است.

این تیم در سال ۱۳۹۰ قهرمان لیگ فوتسال قهرمانان آسیا شد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۹ اسفند l باشگاه ذوب‌آهن: پیدا شدن ابزار جادو در رختکن پرسپولیس مُضحک است

روابط عمومی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان ۹ اسفند اعلام کرد: در پی انتشار خبر عجیب و مُضحک پیدا شدن اوراق ادعیه و جادو در رختکن تیم پرسپولیس در برخی رسانه‌ها، بصورت جدی این خبر تکذیب می‌شود.

دقایقی پیش از شروع مسابقه ۲ تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس تهران، در برخی رسانه‌ها خبری انتشار یافت که در آن ادعای پیدا شدن برگه‌های عجیب و غریب در رختکن پرسپولیس در ورزشگاه فولادشهر اصفهان مطرح شده بود.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۰ اسفند l سپاهان با برد پرگل در شهرآورد اصفهان در رده چهارم جدول ایستاد

تیم‌های هندبال سپاهان و پرواز هوانیروز در چارچوب هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور در شهرآورد اصفهان به مصاف هم رفتند و سپاهان با بُرد پرگل در این دیدار در رده چهارم جدول ایستاد.

هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور، شامگاه ۱۰ اسفند پیگیری شد و در یکی از مهمترین دیدارها، تیم‌های همشهری سپاهان و پرواز هوانیروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در سالن ۲۵ آبان مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند.

دراین دیدار تماشایی، سپاهان که میزبان تیم همشهری خود پرواز هوانیروز بود توانست با ارایه یک بازی برتر و هجومی با نتیجه ۳۴ بر ۲۱ به برتری برسد و با کسب ۱۳ امتیاز اختلاف گل در رده چهارم جدول قرار بگیرد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۲ اسفند l پیکر «حسن استکی» پیشکسوت فوتبال اصفهان تشییع شد / ادای احترام به پیشکسوت فوتبال اصفهان

۱۲ اسفند ۱۴۰۲ مراسم تشییع پیکر «حسن استکی» پیشکسوت و مربی فوتبال اصفهانی از محل ورزشگاه تختی این شهر برگزار شد.

جمعی از پیشکسوتان، مدیران، مربیان و بازیکنان و ورزشدوستان به ویژه در رشته فوتبال در این مراسم حضور داشتند.

پیکر این مربی فقید در قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.

زنده یاد استکی، پنجشنبه شب به علت سکته مغزی چشم از جهان فروبست.

او پیشکسوت فوتبال اصفهان، کاپیتان دهه هفتاد تیم بزرگسالان و سرمربی فعلی تیم امید ذوب آهن بود.

در ابتدای دیدار تیم‌های امید ذوب آهن اصفهان و ملوان بندر انزلی بازیکنان و کادر فنی ۲ تیم نسبت به اسطوره اخلاق، «حسن استکی»، مربی فقید تیم امید ذوب آهن ادای احترام کردند.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۷ اسفند l سپاهان ۲ بر صفر گلگهرسیرجان را شکست دارد

تیم سپاهان اصفهان شامگاه یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ در مصاف مقابل گلگهر سیرجان با ۲ گل، رضا شکاری (دقیقه ۶) و کاوه رضایی (دقیقه ۹۶) به پیروزی رسید تا با این پیروزی ار بحران خارج شود.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

به گزارش ایرنا، حدود ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و حدود یک هزار و ۹۰۰ باشگاه ورزشی بخش خصوصی در ۲ بخش بانوان و مردان در استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، مرور مهمترین رخدادهای ورزشی سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، ورزش دیار نصف جهان مملو از خبرهای متنوع و رویدادهای زیادی است که هر کدام در نوع خود می تواند توشه، تجربه و یا خاطره ای از ورزش باشد.

۶ فروردین l قهرمانی مُقتدرانه فوتبال ساحلی ایران در آسیا و راهیابی به جام جهانی با درخشش سرمربی و بازیکنان اصفهانی

تیم فوتبال ساحلی جمهوری اسلامی، در نخستین روزهای سال ۱۴۰۲ با هدایت علی نادری سرمربی اصفهانی خود موفق شد به مقام قهرمانی جام فوتبال ساحلی ملت‌های آسیا دست پیدا کند.

علاوه بر سرمربی اصفهانی تیم ملی ۲ بازیکن ملی پوش تیم فوتبال ساحلی کشورمان از استان اصفهان هستند که هر ۲ بازیکن نقش کلیدی در قهرمانی ایران داشتند.

امیرحسین اکبری بازیکن ۳۲ ساله اهل شهر پیربکران از توابع شهرستان فلاورجان استان اصفهان و مهدی شیرمحمدی ملی پوش اصفهانی تیم ملی نقش بسزایی در قهرمانی تیم ملی و صعود به جام جهانی داشتند.

گفتنی است، رقابت های جام فوتبال ساحلی ملت‌های آسیا از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ششم فروردین ۱۴۰۲ در تایلند برگزار شد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۶ فروردین l اصفهان بیشترین سهم از بازیکنان و مربیان هندبال در رده ملی را بدست آورد

رییس هیات هندبال اصفهان فروردین ۱۴۰۲ اعلام کرد: حدود ۵۰ بازیکن، مربی، داور و سرپرست در هندبال ساحلی و سالنی از این استان در رده تیم های ملی فعالیت می کنند که بیشترین سهم در بین استان های کشور است.

حسن افتخاری در این پیوند گفت: هندبال یکی از رشته های اصلی در استان اصفهان است و به نوعی کانون کشوری آن به شمار می رود که در سال های گذشته توانسته افتخارات فراوانی کسب و نفرات مختلفی را به تیم‌های ملی در رده‌های مختلف سنی در ۲ بخش آقایان و بانوان معرفی کند.

وی اضافه کرد: موفقیت های ملی هندبال در سال های گذشته مدیون فعالیت های ورزشکاران و مربیان اصفهانی بوده است.

رییس هیات هندبال اصفهان با بیان اینکه ۱۰ شهرستان در این استان در رشته هندبال فعالیت دارند، افزود: از آنجا که نواحی مختلف استان قابلیت و توانایی مناسبی در این رشته ورزشی دارند سعی کرده ایم مسابقات را به صورت منطقه ای در این خطه برگزار کنیم.

۲۳ فروردین l ذوب‌آهن در سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا چهارم شد

تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان، نماینده ایران در دیدار رده‌بندی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا برابر نماینده لبنان شکست خورد و به مقام چهارمی این رقابت ها دست یافت.

پیش از برگزاری دیدار رده بندی، ذوب آهن در مجموع سه تقابل مقابل نفت عراق جواز جضور در مرحله نیمه‌نهایی سوپر لیگ غرب آسیا را بدست آورده بود و حریف شهرداری گرگان دیگر نماینده ایران در این مسابقات شده بود.

شاگردان فرزاد کوهیان که در بازی رفت مقابل نفت عراق ۱۰۹ بر ۱۰۲ پیروز و در دومین دیدار در عراق با نتیجه ۹۰ بر ۸۲ شکست را پذیرا شده بودند و شب ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ برای صعود بُرد بودند، ذوب‌آهنی‌ها در شبی که حدود ۳۰۰ هوادار خود را در سالن داشتند در کوارتر اول و در یک بازی نزدیک ۲۳ بر ۲۰ نتیجه را واگذار کردند ولی در سه کوارتر بعدی بازی جبران گردند و در نهایت با نتیجه ۹۵ بر ۸۳ پیروز میدان شدند.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲ اردیبهشت l اصفهانی‌ها در مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضا هفت مدال کسب کردند

ورزشکاران اصفهانی حاضر در "مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضا" به میزبانی استرالیا موفق به کسب هفت مدال در ۲ رشته شدند.

مریم شریفی از استان اصفهان در "مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضا" در رشته دو و میدانی سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز بدست آورد.

نجمه کمالی دیگر شرکت کننده اصفهانی در مسابقات بدمینتون انفرادی نیز موفق به کسب مدال طلا شد و در مسابقات دو نفره(دوبل) مدال نقره را به گردن آویخت.

مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضا در تاریخ دوم اردیبهشت در شهر "پرث"(Perth) استرالیا پایان یافت.

۴۶ کشور با ۲ هزار ورزشکار در مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضا حضور داشتند، ۲۷ طلا، ۳۲ نقره و ۲۰ برنز در ۱۰ رشته ورزشی حاصل تلاش قهرمانان کشورمان در این رویداد بود.

رقابت‌های جهانی پیوند اعضا هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود و میزبان دوره بعدی این رقابت‌ها کشور آلمان خواهد بود.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

14 اردیبهشت| «محمد مقیم» پیشکسوت بسکتبال اصفهان در گذشت

محمد مقیم، ۱۴ اردییهشت بدلیل کهولت سن در اصفهان چشم از جهان فروبست.

مراسم تشییع پیکر «محمد مقیم» پیشکسوت، بازیکن اسبق تیم ملی و داور بین المللی رشته بسکتبال روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ از محل ورزشگاه تختی اصفهان برگزار شد و جمعی از پیشکسوتان، مربیان و بازیکنان و ورزش‌دوستان بویژه در رشته بسکتبال در این مراسم حضور داشتند.

مقیم متولد هفتم مرداد ۱۳۲۳ اصفهان در بود و بسکتبال را با بازی در تیم بوستان زیر نظر مرحوم شب‌انگیز آغاز کرد، سپس به مربیگری پرداخت و داوری بسکتبال را نیز پیگیری کرد و از داوران پیشکسوت و از ناظران بسکتبال بود.

او در رقابت‌های مختلف بین‌المللی قضاوت کرد و سال‌ها به عنوان ناظر در لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های ایران بر کار داوران نظارت داشت.

پیکر این چهره ماندگار ورزش اصفهان در آرمستان باغ رضوان به خاک سپرده شد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۸ اردیبهشت l سپاهان نایب قهرمان لیگ برتر ۱۴۰۱-۱۴۰۲شد

بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ به پایان رسید و در هفته آخر پرسپولیس با ۶۶ امتیاز به عنوان نخست رسید تا با هشت قهرمانی، همچنان پرافتخارترین تیم باشگاهی ایران باشد.

سپاهان نیز با ۶۵ امتیاز و در عین شایستگی به مقام نایب قهرمانی رسید، این تیم در دیداری که بین ۲ نیمه برق ورزشگاه رفت ۲ بر صفر مقابل مس کرمان به پیروزی رسید

ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان پس از پیروزی مقابل مس کرمان در پاسخ به پرسشی که با امتیاز ۶۵ خیلی ها شما را هم قهرمان می دانند گفت: برای قهرمانی امتیاز بیشتری نیاز بود و جایگاه دوم، قهرمانی نیست.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۱ خرداد l بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی باشگاه سپاهان در اصفهان آغاز شد

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا با حضور ۱۱ تیم از هشت کشور به میزبانی اصفهان آغاز شد.

در روز نخست رقابت‌های مرحله گروهی بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی اصفهان، تیم‌های الدوحیل قطر، شهید شاملی کازرون، الکویت، الکاظمه کویت و الریان قطر حریفان خود را شکست دادند.

۲ تیم «فولاد سپاهان» اصفهان و «نیروی زمینی شهید شاملی» کازرون از کشورمان در این رقابت ها حضور داشتند و در نهایت «عمان کلاب» ۳۰-۲۹ «شهید شاملی کازرون» را شکست داد و این ۲ تیم به ترتیب در رده های هفتم و هشتم قرار گرفتند. در دیداری دیگر تیم «الکویت» کویت در ضربات پنالتی با نتیجه ۳۳-۳۲ «فولاد سپاهان» اصفهان را شکست داد که با این نتیجه تیم «الکویت» به مقام پنجم رسید و «فولاد سپاهان» اصفهان در جایگاه ششم قرار گرفت.

تیم «النجمه‌ بحرین» نیز مقام قهرمانی بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه های آسیا به میزبانی اصفهان را در فینالی تماشایی و جذاب در مصاف با «الدحیل قطر» و در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۵ آبانِ مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان کسب کرد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۴ تیر| محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان شد

محمد ربیعی مربی فصل قبل تیم مس رفسنجان عهده دار هدایت سبز پوشان اصفهانی در لیگ برتر فوتبال شد.

تیم فوتبال ذوب آهن فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۲ لیگ برتر با هدایت مهدی تارتار با ۳۶ امتیاز در رده نهم جدول جای گرفت و این نتیجه انتقادات زیادی را بهمراه داشت.

از ابتدای تیرماه بسیاری از هواداران ذوب آهن خواستار سرمربیگری قاسم حدادی فر بازیکن اسبق این تیم شده بودند که در نهایت این امر محقق نشد و ربیعی به عنوان سرمربی جدید معرفی شد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

26 اردیبهشت| نیما نکیسا مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان شد

نیما نکیسا با حکم مهدی کوهی مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان به سمت مدیرعاملی باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان انتخاب شد.

پیش نکیسا، علی احسانی به مدت ٢ سال مدیرعامل باشگاه ذوب آهن بود.

نکیسا، دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال و پرسپولیس سوابقی از جمله مدیر کمیته آموزش فدراسیون فوتبال و مدیریت آکادمی ورزشی را در کارنامه دارد.

تیم ذوب‌آهن در آخرین حضور علی احسانی مدیر عامل فصل گذشته در لیگ برتر با ۳۶ امتیاز در رده نهم جدول جای گرفت و کسب رتبه مزبور، انتقاداتی را از این باشگاه در پی داشت.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۹ مرداد l سپاهان گام نخست در لیگ برتر را محکم برداشت

تیم فوتبال سپاهان ۱۹ مرداد در نخستین بازی خود در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ لیگ برتر فوتبال ایران با ارایه یک بازی برتر، موفق به کسب پیروزی سه بر یک مقابل تیم مدعی تراکتور شد.

حساس‌ترین دیدار رقابت‌های هفته نخست فوتبال لیگ برتر بین تیم‌های سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با قضاوت پیام حیدری برگزار شد که با برتری ۳ بر یک سپاهان به پایان رسید.

شاگردان مورایس بازی را بهتر آغاز کردند و آقای گل فصل گذشته لیگ برتر تنها ۱۱ دقیقه زمان نیاز داشت تا اولین گل سپاهان را در فصل جدید به ثمر برساند. مغانلو روی پاس دیدنی فرشاد احمدزاده با تیزهوشی و فرصت‌طلبی موفق شد دروازه پورحمیدی را باز کند.

در ادامه بازی نیز رضا اسدی در دقیقه ۲۵ و رضا شکاری در دقیقه ۶۱ برای سپاهان گل زدند و تک گل تیم تراکتور را نیز سعید کریم آذر در دقیقه ۸۹ به ثمر رساند تا این دیدار با برتری سه بر یک سپاهان به پایان برسد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۵ مرداد l سپاهان فاتح هفتاد و سومین شهرآورد فوتبال اصفهان شد

بیست و پنجمین روز مردادماه ۱۴۰۲، هفتاد و سومین شهرآورد فوتبال اصفهان میان تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد و این دیدار در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به نفع سپاهان پایان یافت

ذوب آهن و سپاهان پیش از این دیدار ۴۴ مرتبه در لیگ برتر مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم ذوب آهن ۱۲ بُرد، سهم سپاهان ۲۰ بُرد بوده و ۱۲ بازی با تساوی خاتمه یافته است.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱ شهریور | سپاهان از سد استقلال تهران گذشت/خبرنگاران اصفهانی، نشست خبری جواد نکونام را تحریم کردند

مسابقه بین تیم های سپاهان اصفهان و استقلال تهران در چارچوب رقابت های هفته سوم لیگ برتر یکم شهریور در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برکزار شد که در نهایت این بازی یک بر صفر به سود تیم اصفهانی به پایان رسید.

پس از پایان این بازی، خبرنگاران حاضر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، نشست خبری جواد نکونام، سرمربی استقلال تهران را تحریم کردند.

دلیل این تحریم، رفتار ناشایست شماری از هواداران استقلال و پرتاب ترقه به داخل زمین بود که به مصدومیت یکی از عکاسان انجامید.

گفتنی است پس از این حادثه دقایقی بازی متوقف شد و بین تماشاچیان ٢ تیم نیز تنش رخ داد که با پرتاب انواع بطری به سمت یکدیگر همراه بود.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۹ شهریور l نیلوفر اردلان سرمربی تیم فوتبال زنان سپاهان شد

۹ شهریور ۱۴۰۲، نیلوفر اردلان سرمربی سابق تیم ملی زیر ۱۴ سال دختران کشورمان و سرمربی سابق تیم فوتسال بانوان پیکان، به عنوان سرمربی فوتبال زنان باشگاه سپاهان معرفی شد.

نیلوفر اردلان، که در ۲ فصل گذشته با تیم فوتسال پیکان قهرمان لیگ برتر و سوپر لیگ بانوان ایران شد، با عقد قراردادی به تیم فوتبال سپاهان پیوست.

اردلان یکی از مطرح ترین بازیکنان و مربیان در عرصه فوتسال و فوتبال کشورمان است که بعد از موفقیت های زیاد در فوتسال کشورمان به فوتبال برگشت تا پس از وقفه ای چندساله، چالشی جدید را در فوتبال باشگاهی تجربه کند.

اردلان دارای مدرک A فوتبال و سطح ۲ فوتسال آسیا و سطح یک بدنسازی است و در سوابق فوتبالی خود عضویت در تیم فوتبال راه آهن، حضور در تیم ملی فوتبال زنان کشورمان در مرحله مقدماتی المپیک لندن، مسابقات غرب آسیا، کاپیتانی تیم ملی فوتبال بانوان از سال ۱۳۹۰-۱۳۸۵، هدایت تیم ملی فوتبال زیر ۱۶ و۱۴ سال کشورمان را در کارنامه خود دارد.

اردلان در کنار فوتبال در فوتسال نیز سوابق درخشانی دارد که از جمله آن حضور در تیم ملی فوتسال زنان کشورمان در بازیهای آسیایی ۲۰۱۲، کره جنوبی، تیم ملی فوتسال بانوان در جام جهانی کوچک ۲۰۱۲ به میزبانی پرتغال و ۲۰۱۳ اسپانیا و ۲۰۱۵ گواتمالا است.

اردلان بازیکن تیم های تجارتخانه هرمزگان، پرسپولیس تهران و دانشگاه آزاد در لیگ برتر و سرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال در رده ملی و همچنین تیم های باشگاهی سایپا و پیکان را در کارنامه خود ثبت کرده است.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۲ شهریور l هواداران سپاهان مقابل استانداری اصفهان حضور یافتند

شماری از هواداران تیم فولاد مبارکه سپاهان ۲۲ شهریور در اعتراض به حکم کمیته انضباطی مقابل استانداری اصفهان و دفتر نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اصفهان حضور یافتند.

این افراد با سردادن شعارهایی همچون «استاندار اصفهان، حمایت حمایت» «عدالت عدالت، حق مسلم ماست» و «ما می‌جنگیم پرچمت بالا بمونه» نسبت به رای صادره اعتراض کردند و پیگیری مسوولان استان را برای احقاق حقوق باشگاه سپاهان خواستار شدند.

گقتنی است کمیته انضباطی شامگاه ۲۱ شهریور در رایی «باشگاه سپاهان» را علاوه بر کسر ۴ امتیاز در فصل جاری مسابقات به پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال جریمه نقدی و همچنین اصلاح قراردادهای ۶ بازیکن مورد گزارش مطابق با مفاد دستورالعمل‌های مذکور محکوم کرد.

کمیته انضباطی در رای خود اعلام کرد که اگر قرارداد احسان پهلوان، پیام نیازمند، کاوه رضایی، رضا اسدی، رضا شکاری و هادی محمدی اصلاح نشود و آن‌ها در بازی های بعدی تیمشان به میدان بروند، جرایم مشابه دیگری در نظر گرفته می‌شود.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۸ شهریور l سپاهان با تساوی لیگ قهرمانان را آغاز کرد/ نیروی هوایی در خانه بباز نبود

سپاهان در اولین دیدار در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در در ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ در ورزشگاه «فرانسو حریری اربیل» به مصاف «نیروی هوای عراق» رفت و به تساوی ۲ بر ۲ بسنده کرد.

قضاوت این دیدار را ما نینگ با کمک‌های ژو فی و ژانگ چنگ از چین بر عهده داشتند.

مسابقه در حالی آغاز شد که تیم عراقی با ارایه یک فوتبال رو به جلو، توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشت و علی جاسم در دقیقه ۲۶ دروازه پیام نیازمند را باز کرد تا نیروی هوایی یک بر صفر از سپاهان پیش بیفتد.

با این حال سپاهان خیلی زود توانست به بازی برگردد و محمد دانشگر در دقیقه ۳۰ توانست گل مساوی را به ثمر برساند. تلاش ۲ تیم در ادامه نتیجه‌ای در برنداشت تا نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

نیمه دوم با تلاش ۲ تیم برای رسیدن به گل برتری آغاز شد و توپ بیشتر در محوطه جریمه ۲ تیم در گردش بود. با این حال این سپاهان بود که از موقعیت‌ها بهتر استفاده کرد و محمد قربانی در دقیقه ۶۷ توانست سپاهان را به گل برساند و شاگردان ژوزه مورایس ۲ بر یک پیش باشند.

در ادامه فشار نیرو هوایی برای جبران گل خورده و فرار از شکست خانگی روی دروازه سپاهان بیشتر شد و در نهایت در دقیقه ۸۸ این تیم روی یک کار تیمی و حساب شده توسط جاسم به گل دوم و مساوی رسید.

در نهایت دیدار نیروی هوایی و سپاهان با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید تا شاگردان مواریس لیگ قهرمانان را با تساوی در یک بازی خارج از خانه آغاز کنند.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۸ شهریور l حضور پررنگ ورزشکاران اصفهان در «بازی‌های آسیایی هانگژو»

رقابت های «بازی‌های آسیایی هانگژو» از ۲۸ شهریور آغاز شد (البته افتتاحیه رسمی اول مهرماه بود) و استان اصفهان با ۵۴ نماینده به عنوان ورزشکار، مربی و داور در این رویداد حضور پررنگی داشت.

۵۴ نفر اعزامی به نوزدهمین دوره بازی های آسیایی از استان اصفهان شامل ۲۲ ورزشکار زن، ۲۱ ورزشکار مرد، ۶ مربی و پنج داور بودند.

ورزشکاران اصفهانی شرکت کننده در «بازی‌های آسیایی هانگژو» در قسمت مردان در ۱۶ رشته و در قسمت زنان در ۱۴ رشته ورزشی پا به عرصه رقابت‌ها گذاشتند.

رشته‌های اسکیت، کبدی، تیراندازی، بدمینتون، شنا، دوومیدانی، بسکتبال، قایقرانی، هندبال، ووشو، واترپلو، تکواندو و سوارکاری رشته هایی هستند که در آن اصفهان نماینده ای در تیم ملی دارد و در رشته تنیس نیز یک داور اصفهانی در "بازی‌های آسیایی هانگژو" حضور دارد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲ مهر l سلحشوری به مدال برنز رسید/ دومین مدال کاروان ایران هم به نام بانوان ثبت شد

بانوی پومسه‌رو ایران به مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو دست یافت.

۲ مهر ۱۴۰۲ در نخستین روز از رقابت‌های تکواندو بازی‌های آسیایی هانگژو، پومسه‌روها به مصاف حریفان رفتند و مرجان سلحشوری، بانوی پومسه‌رو اصفهانی در این روز به مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو دست یافت.

سلحشوری تنها ملی‌پوش پومسه بانوان پس از شکست حریفانی از بنگلادش و مالزی، در مرحله نیمه نهایی مقابل رقیبی از ژاپن باخت و به مدال برنز رسید.

برنز سلحشوری، دومین مدال کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو بود و پیش از این تیم رویینگ بانوان کشورمان به نشان نقره رسیده بود.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۵ مهر l نخستین مدال ووشو در هانگژو به ووشو کار اصفهانی رسید/ مدال نقره بازی‌های آسیایی بر گردن زهرا کیانی

پنجم مهر ۱۴۰۲، در ادامه پیکارهای روز چهارم ووشو بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو، زهرا کیانی ووشو کار اصفهانی در بسته «جین‌شو-چیانگ‌شو» به مصاف حریفان خود رفت و نماینده شایسته کشورمان با عملکردی درخشان و با نمره ۱۹.۴۳۶ به مدال نقره تالو بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو دست یافت و در این فرم ورزشکار چینی با امتیاز ۱۹.۶۰۰ اول شد و نماینده ویتنام با نمره ۱۹.۴۲۶ در رتبه دوم ایستاد.

زهرا کیانی در کارنامه خود مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را نیز دارد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۶ مهر l اصفهان به نوزدهمین نقره در تاریخ بازی‌های آسیایی رسید

الهه منصوریان بامداد ۶ مهر ۱۴۰۲ با کسب مدال نقره، اصفهان را به نوزدهمین نقره در تاریخ بازی‌های آسیایی رساند، در این دوره از رقابت‌های بازی‌های آسیایی زهرا کیانی تالوکار اصفهانی نیز هجدهمین نقره در تاریخ این بازی‌ها را برای اصفهان به ارمغان آورد.

الهه منصوریان، در پنجمین روز از مسابقات ووشو در بازی‌های آسیایی هانگژو، در دیدار نهایی ۵۲- کیلوگرم به مصاف یوئه‌یائو لی دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا از چین رفت.

منصوریان در این دیدار پرتلاش ظاهر شد اما در ۲ راند برابر حریف چینی خود شکست خورد تا بار دیگر در بازی‌های آسیایی صاحب مدال نقره شود و اصفهان را به نوزدهمین نقره در تاریخ بازی های آسیایی برساند.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۹ مهر l عملکرد به نسبت موفق، مربیان اصفهانی در بازی‌های آسیایی هانگژو

۶ مربی از استان اصفهان و در رشته های تیراندازی، هندبال و شنا در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور داشتند که در مجموع با کسب چند مدال و جابجا کردن رکوردهای ملی کارنامه به نسبت موفقی در این رقابت‌ها از خود برجای گذاشتند که ۲ مربی عملکرد بهتری داشتند.

محسن نصر اصفهانی سرمربی تیم‌ملی تپانچه ایران با هدایت تیم تپانچه ۱۰ متر میکس با ترکیب هانیه رُستمیان و امیر جوهری‌خو با برتری بر پاکستان به اولین مدال ایران در تیراندازی دست پیدا کرد و مدال برنز را برای کشورمان به ارمغان آورد و موفق‌ترین مربی اصفهانی تیم‌های ملی در این دوره از مسابقات بازی های آسیایی است.

گامر دیلانچیان دیگر سرمربی اصفهانی تیم ملی شنای ایران که هدایت ۲ شناگر اصفهانی تیم ملی متین سُهران و مهرشاد افقری را در این دوره از مسابقات بر عهده داشت، توانست با هدایت سُهران موجب ثبت رکورد جدید در شنای کشورمان شود.

دیلانچیان که خود شناگر سابق تیم ملی بوده است، در همه ماده‌های ورزش شنا، مدال طلای کشوری را در کارنامه خود دارد و کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی داخل سالن ویتنام در سال ۲۰۰۹، مدال نقره مسابقات مالزی و چهارمی و ششمی مسابقات آسیایی از دیگر افتخارات وی است.

دیلانچیان در ۵۰ متر پروانه، ۲۰۰ متر مُختلط انفرادی، چهار در ۱۰۰ متر آزاد تیمی نیز رکورددار شنای کشور است که البته در بازی های آسیایی هانگژو متین سهران شناگر اصفهانی توانست رکورد ملی ۲۰۰ متر مختلط انفرادی را پس از ۱۴ سال جابه‌جا کند.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۰ مهر l ورزشگاه نقش جهان اصفهان برای نخستین بار پذیرای بانوان فوتبال‌دوست شد

۱۰ مهر ۱۴۰۲ ورزشگاه نقش جهان برای نخستین بار پذیرای بانوان فوتبال‌دوست شد و صدها خانم در استادیوم برای تماشای دیدار سپاهان و الاتحاد مستقر شدند.

بانوان فوتبال دوست، سپاهانی در طبقه دوم و در سمت چپ جایگاه مستقر شدند.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۰ مهر l بازی سپاهان - الاتحاد با تصمیم داور لغو شد/ باشگاه سپاهان به AFC شکایت کرد

۱۰ مهر باشگاه سپاهان در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازی با الاتحاد با تصمیم داور لغو شده است و به خاطر اتفاقات رخ داده به AFC شکایت می کند.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۳ مهر l ورزشکاران اصفهانی به بیستمین نقره تاریخ بازی های آسیایی رسیدند

۱۳ مهر ۱۴۰۲ در دوازدهمین روز بازی‌های آسیایی با کسب مدال نقره اسکیت برای ترانه احمدی اسکیت سوار اصفهانی تیم ملی ایران همراه بود و با این نقره اصفهان به بیستمین نقره تاریخ بازی های آسیایی رسید.

احمدی اسکیت سوار اصفهانی در رشته اسکیت «فری‌استایل» با حضور در فینال موفق به کسب مدال نقره شد و تعداد مدال های نقره اصفهان در تاریخ بازی‌های آسیایی را به عدد ۲۰ رساند و در این ماده ۲ نماینده چین‌تایپه اول و سوم شدند و ترانه احمدی با قرار گرفتن در جایگاه دوم، تنها مدال نقره ایران را در اسکیت به دست آورد.

احمدی در مرحله نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو مقابل لیو چیائو از چین‌تایپه به رقابت پرداخت و در مسابقه اول و دوم خود مقابل این اسکیت‌باز شکست خورد و به مدال نقره این دوره از مسابقات رسید.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۵ مهر l شهداد مرتجی از مربیگری تیم ملی هندبال کناره گیری کرد

شهداد مرتجی مربی اصفهانی تیم ملی هندبال و سرمربی تیم هندبال سپاهان ۲۵ مهر ماه از مربیگری تیم ملی بخاطر تیم هندبال سپاهان کناره گیری کرد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۶ مهر l فریبا صادقی، سرمربی تیم والیبال بانوان سپاهان شد

۲۶ مهر ۱۴۰۲، فریبا صادقی، سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران و یکی از پُرافتخارترین مربیان والیبال بانوان ایران هدایت تیم والیبال بانوان سپاهان اصفهان را در لیگ‌ برتر ۱۴۰۲ بر عهده گرفت.

صادقی سرمربی‌گری تیم ملی والیبال بانوان بزرگسالان، جوانان و نوجوانان را در کارنامه خود دارد و وی همچنین در قامت سرمربی ذوب‌آهن، در سال گذشته توانست تیمش را جزو سه تیم برتر لیگ کشور کند.

گفتنی است در کارنامه صادقی، نایب رییسی فدراسیون والیبال بعنوان نماینده‌ای از اصفهان نیز به چشم می‌خورد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱ آبان l بُرد شیرین سپاهان ایران مقابل آلمالیق ازبکستان / اولین بُرد آسیایی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۱۴۰۲

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان ایران در آستانه دوم آبان‌ماه، روز سپاهان توانست با ۲ گُل رامین رضائیان در دقایق ۳۲ و ۴۹ و همچنین تک گل رضا اسدی در دقیقه ۵۹ به اولین پیروزی آسیایی خود در لیگ قهرمانان آسیا برسد و سه امتیاز شیرین از تاشکند برای هواداران به ارمغان بیاورد.

اول آبان ۱۴۰۲ سپاهان در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته سوم گروه C لیگ قهرمانان آسیا به مصاف «آلمالیق» ازبکستان در ورزشگاه OKMK شهر آلمالیق رفت و در این دیدار با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید.

سپاهان با ۲ گُل رامین رضائیان در دقایق ۳۲ و ۴۹ و همچنین تک گل رضا اسدی در دقیقه ۵۹ توانست بازی را ببرد و با کسب سه امتیاز، چهار امتیازه شود، تک گل تیم آلمالیق را میراحمدوف در نیمه نخست وارد دروازه سپاهان کرد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۰ آبان | ۱۰۰ درصد ورزشکاران اصفهانی حاضر در پاراآسیایی هانگژو مدال آور شدند

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان روز ۱۰ آبان ۱۴۰۲ در آیین استقبال از مقام آوران اصفهان بازی های پاراآسیایی هانگژو اعلام کرد:زدیک به ۱۰۰ درصد نمایندگان اصفهانی حاضر در بازی‌هایی پاراآسیایی هانگژو موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شدند.

وی افزود:همچنین ۱۵ درصد از مدال‌های کاروان پاراآسیایی ایران در هانگژو را ورزشکاران استان اصفهان کسب کردند.

وی با اشاره به حضور ۵۵ ورزشکار از استان اصفهان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو تصریح کرد: ۱۱ درصد از مقام های بدست آمده در بازی‌های آسیایی توسط افتخارآفرینان این استان محقق شد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۱ آبان | کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، سپاهان را سه بر صفر بازنده دیدار با الاتحاد اعلام کرد

کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، شامگاه ۱۱ آبان رای خود در باره بازی لغو شده سپاهان و الاتحاد را صادر کرد که بر اساس آن سپاهان سه بر صفر بازنده بازی اعلام شد و باید جریمه ۲۰۰ هزار دلاری پرداخت کند.

همچنین باشگاه سپاهان از انجام سه بازی خانگی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان محروم شد که بازی آخر این محرومیت به مدت یکسال به حالت تعلیق درآمده است.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

19 آبان | «گیتی‌پسند» اصفهان برنده ال‌کلاسیکوی فوتسال ایران شد

تیم فوتسال «گیتی‌پسند اصفهان» ۱۹ آبان ۱۴۰۲ در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتسال کشور با نتیجه ۶ بر چهار از سد تیم «مس سونگون» ورزقان عبور کرد و برنده ال‌کلاسیکوی فوتسال ایران شد.

این بازی در «سالن پیروزی اصفهان» برگزار شد و تیم اصفهانی در یک بازی دیدنی و پر افت‌وخیر موفق شد تیم فوتسال «مس سونگون ورزقان» را با شکست بدرقه کند.

مهدی کریمی، بهداد شیخ احمدی، امیرحسین داوودی و علیرضا رحیمی هرکدام یک گل و محمدرضا سنگ سفیدی ۲ گل برای تیم «گیتی‌پسند اصفهان» به ثمر رساندند و گل‌های تیم مس نیز با گلزنی مرتضی عزتی، فرهاد فخیم و گل به خودی علیرضا رفیعی به دست آمد.

پیروزی گیتی پسند در دیدار شش‌امتیازی ۱۹ آبان ۱۴۰۲ در حضور خیل عظیم تماشاگران پرشور اصفهانی شکل گرفت مسیر قهرمانی این تیم با این بُرد بسیار هموار شد.

شاگردان محمد کشاورز سرمربی «گیتی‌پسند اصفهان» با این برد بعنوان مدعی اصلی قهرمانی تا پایان هفته سیزدهم، با کسب ۱۲ پیروزی و یک تساوی موفق به کسب آماری شدند که در تاریخ فوتسال ایران سابقه نداشته است و با ۳۷ امتیاز در جایگاه اول جدول رده‌بندی قرار گرفتند و این تیم تنها تیم بدون شکست این رقابت‌ها است.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

22 آبان | «سپاهان اصفهان» در ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران «پرسپولیس تهران» را شکست داد

سپاهان شامگاه ۲۲ آبان در هشتاد و دومین «ال‌کلاسیکوی» ایران با گل استثنایی «رضا اسدی» که یکصد و ششمین گل سپاهان به سرخ پوشان در تاریخ رقابت های لیگ برتر بود، برنده تقابل زرد و قرمز شد و طلسم شکست‌ناپذیری پرسپولیس در ورزشگاه نقش‌جهان را پس از هشت سال شکست.

پرسپولیس آخرین بار پیش از این باز ی در نیم‌فصل دوم ششمین دوره لیگ برتر در ورزشگاه نقش‌جهان مقابل سپاهان در وقت‌های قانونی بازی شکست خورده بود.

آخرین شکست پرسپولیس مقابل سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان در رقابت‌های لیگ برتر به لیگ سوم باز می‌گردد و پرسپولیس با شکست ۲۲ آبان ۱۴۰۲، فرصت کسب بُرد مقابل رقیب نام آشنا در نقش جهان را از دست داد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

4 آذر | هفتاد و پنجمین تقابل سبز و آبی در ورزشگاه فولادشهر یک بر یک شد

تیم‌های فوتبال «ذوب‌آهن اصفهان» و «استقلال تهران» چهارم آذر ۱۴۰۲ در هفتاد و پنجمین تقابل سبز و آبی در حالی در ورزشگاه فولادشهر مقابل یکدیگر قرار گرفتند و در حالی که «ذوبی ها» با ۱۸ امتیاز در رده چهارم جدول، بدنبال کم کردن فاصله امتیازی با «استقلال» ۲۲ امتیازه و صدرنشین لیگ برتر بودند این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

16 آذر | مدیرعامل باشگاه سپاهان از سمت خود کناره گیری کرد / منوچهر نیکفر سرپرست باشگاه سپاهان شد

۱۶ آذر ۱۴۰۲ محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از سمت خود استعفا کرد و هیأت مدیره باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به دنبال استعفای محمدرضا ساکت تشکیل جلسه داد و منوچهر نیکفر را به سمت سرپرستی این باشگاه منصوب کرد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

29 آذر | کمیته انضباطی، باشگاه سپاهان را محکوم کرد

با اعلام کمیته انضباطی فوتبال، باشگاه سپاهان بدلیل توهین تماشاگران خود به مقام رسمی مسابقه در بازی با مس رفسنجان به پرداخت یک میلیارد ریال و یک جلسه محرومیت تعلیقی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه محکوم شد.

همچنین به غیر از حکم مورد اشاره، با توجه به یک جلسه محرومیت تعلیقی برای تماشاگران تیم سپاهان اصفهان، چنانچه محکومیت در این پرونده پس از تجدیدنظر به قطعیت برسد، نخستنن مسابقه خانگی این تیم بدون حضور تماشاچیان خواهد بود.

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان روز شنبه ۱۸ آذر در هفته دوازدهم لیگ برتر با چهار گل در مقابل تک گل مس رفسنجان در ورزشگاه «نقش جهان» در برابر میهمان خود به برتری رسید.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

30 آذر | «ذوب آهن اصفهان» با شکست تیم «پالایش نفت آبادان» در هفته دهم صدرنشین لیگ برتر بسکتبال شد

تیم «ذوب آهن اصفهان» شامگاه پنجشنبه ۳۰ آذر در چارچوب هفته دهم لیگ برتر بسکتبال کشور در ورزشگاه ملت اصفهان به مصاف تیم «پالایش نفت آبادان» رفت و سرانجام در یک دیدار دیدنی و با حضور هواداران پُرشمار ذوب آهن توانست تیم آبادانی را با شکست ۷۹ بر ۶۳ بدرقه کند و با توجه به تعویق بازی «شهرداری گرگان» با «آوارتا ساری» صدرنشین لیگ برتر شد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۷ دی l در دولت سیزدهم ۶۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در اصفهان به بهره برداری رسید

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان ۷ دی اعلام کرد: در شروع به کار دولت سیزدهم بالغ بر ‌۲۵۰ طرح نیمه تمام در نواحی مختلف استان موجود بود و از آن زمان تاکنون ۶۰ پروژه که بیشتر بین پنج تا ۱۵ سال بلاتکلیف بوده به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در مناطق کم برخوردار و محروم به ویژه در شهرستان‌های این استان در اولویت است و افزایش زیرساخت ها و اماکن از جمله الزامات توسعه ورزش است لذا به این مهم و به ویژه تکمیل طرح های نیمه تمام توجه داریم.

محمدی گفت: توسعه فضاهای ورزشی در مناطق کم برخوردار و محروم راهکار مناسبی برای تشویق مردم به فعالیت های بدنی و بهبود وضعیت سلامتی است و از سوی دیگر نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۷ دی l قایقران ملی پوش اصفهانی بر اثر تصادف جان باخت

حسین بابایی از قهرمانان و ملی‌پوشان جوان رشته اسلالوم قایقرانی و اهل شهرستان نجف‌آباد در استان اصفهان بر اثر تصادف چشم از جهان فروبست.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۵ دی l آل کثیر و پهلوان از سپاهان جدا شدند

با اعلام باشگاه سپاهان در ۲۵ دی ۱۴۰۲، عیسی آل کثیر و احسان پهلوان از تیم فوتبال سپاهان جدا شدند.

باشگاه سپاهان اصفهان دهم ماه جاری اعلام کرد که برای کاهش سقف بودجه و انجام احکام کمیته انضباطی در این خصوص، عیسی آل کثیر، احسان پهلوان و کاوه رضایی را در لیست فروش قرار می دهد

سپاهان در نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور با ۳۱ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۳ بهمن l دروازه‌بان سابق استقلال، ذوب‌آهنی شد

دروازه‌بان سابق استقلال تهران با عقد قراردادی با تیم ذوب‌آهن، سنگربان تیم سبزپوش اصفهانی در ادامه رقابت‌های لیگ‌ برتر فوتبال شد.

بر اساس اعلام باشگاه ذوب‌آهن اصفهان محسن فروزان دروازه‌بان سابق استقلال، پس از فسخ قرارداد با تیم فوتبال «گُل‌گهر سیرجان» به تیم ذوب‌آهن پیوست.

ذوب‌آهن اصفهان در نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران با پنج بُرد، سه تساوی و بدون شکست، با کسب ۱۸ امتیاز بالاتر از ۲ تیم تعقیب‌کننده خود یعنی «شمس‌آذر قزوین» و «سپاهان اصفهان» است و بهترین تیم لیگ برتر در دیدارهای خارج از خانه محسوب می‌شود.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۸ بهمن l شاهین نوین نطنز نایب قهرمان سوپر لیگ فوتسال بانوان شد / شکست سنگین قهرمان از نایب قهرمان در نطنز

تیم فوتسال باشگاه شاهین نوین نطنز ۸ بهمن ۱۴۰۲ در چارچوب هفته چهاردهم و پایانی سوپرلیگ فوتسال بانوان ایران، در یک بازی تماشایی در ورزشگاه «کارگران» شهر نطنز مقابل تیم پالایش نفت آبادان به پیروزی پُرگل چهار بر صفر رسید.

تیم فوتسال بانوان باشگاه شاهین نوین نطنز که دوشنبه گذشته، ۲ بهمن یک هفته پیش از پایان رقابت‌ها، با ۳۰ امتیاز نایب قهرمان سوپرلیگ فوتسال بانوان کشور شده بود، با ارائه یک بازی برتر که با درخشش سحر زمانی مهاجم این تیم همراه بود، قهرمان سوپر لیگ فوتسال کشور را با ۲ گل در هر ۲ نیمه با شکست بدرقه کرد.

تیم «شاهین نوین» نطنز در هفته پایانی سوپرلیگ فوتسال زنان ایران با نتیجه چهار بر صفر تیم «پالایش نفت آبادان»، قهرمان سوپر لیگ فوتسال بانوان کشور را شکست داد تا در هفته پایانی، شکست سنگین قهرمان از نایب قهرمان مسابقات ثبت شود.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۵ بهمن l بُرد گیتی پسند در شهرآورد هندبال اصفهان

تیم‌های هندبال «گیتی پسند» و «سپاهان نوین» ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ در شهرآورد هندبال اصفهان به مصاف هم رفتند و در نهایت گیتی‌پسند توانست همشهری خود را با نتیجه ۲۲ بر ۱۷ از پیش رو بردارد

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۰ بهمن l تیم فوتبال بانوان سپاهان از سد ملوان بندر انزلی گذشت

تیم های فوتبال بانوان سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی روز جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ در یکی از مهمترین بازی‌های هفته یازدهم لیگ برتر زنان کشور در ورزشگاه «باغ فردوس» اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت تیم اصفهانی با یک گل میهمان خود را با شکست بدرقه کرد.

تک گل سه امتیازی سپاهان در بازی امروز را فاطمه پسندیده از روی پاس هاجر دباغی وارد دروازه تیم بانوان ملوان بندر انزلی کرد.

تیم فوتبال زنان سپاهان با بُرد امروز به ششمین پیروزی در لیگ برتر امسال فوتبال بانوان کشور رسید و این تیم هم‌اکنون با ۲ باخت و سه تساوی، ۲۱ امتیازی است و در رده چهارم جدول رقابت ها قرار دارد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۶ بهمن l سپاهان مغلوب ستارگان الهلال شد

تیم فوتبال سپاهان ایران در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در ورزشگاه نقش جهان میزبان الهلال عربستان بود و در این دیدار با نتیجه سه بر یک مغلوب ستارگان تیم حریف شد و از گردونه رقابت ها خارج شد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۷ بهمن l «سنگ آهن بافق» در اصفهان قهرمان لیگ برتر هندبال بانوان شد

تیم هندبال بانوان «سنگ آهن بافق» با شکست سپاهان اصفهان با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ و کسب ۲۵ امتیاز یک هفته مانده به پایان لیگ نوزدهم بر سکوی قهرمانی لیگ برتر هندبال بانوان ایران ایستاد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۴ اسفند l تیم فوتسال گیتی پسند به پنجمین قهرمانی در لیگ برتر رسید / جشن قهرمانی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان برگزار شد

تیم فوتسال گیتی پسند در ۴ اسفند ۱۴۰۲ در هفته بیست و پنجم لیگ برتر با نتیجه پنج بر صفر تیم «شهرداری ساوه» را شکست داد و پس از این بازی، جشن پنجمین قهرمانی در لیگ برتر فوتسال را در سالن پیروزی اصفهان برگزار کرد.

تیم فوتسال گیتی پسند در سال ۱۴۰۲ تنها ۳۸ بار دروازه خود را باز شده دید و بهترین خط دفاعی لیگ را از آن خود کرد.

تیم فوتسال مردان گیتی‌ پسند تاکنون پنج بار به مقام قهرمانی و هفت بار به مقام نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتسال ایران دست یافته‌ است.

این تیم در سال ۱۳۹۰ قهرمان لیگ فوتسال قهرمانان آسیا شد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۹ اسفند l باشگاه ذوب‌آهن: پیدا شدن ابزار جادو در رختکن پرسپولیس مُضحک است

روابط عمومی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان ۹ اسفند اعلام کرد: در پی انتشار خبر عجیب و مُضحک پیدا شدن اوراق ادعیه و جادو در رختکن تیم پرسپولیس در برخی رسانه‌ها، بصورت جدی این خبر تکذیب می‌شود.

دقایقی پیش از شروع مسابقه ۲ تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس تهران، در برخی رسانه‌ها خبری انتشار یافت که در آن ادعای پیدا شدن برگه‌های عجیب و غریب در رختکن پرسپولیس در ورزشگاه فولادشهر اصفهان مطرح شده بود.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۰ اسفند l سپاهان با برد پرگل در شهرآورد اصفهان در رده چهارم جدول ایستاد

تیم‌های هندبال سپاهان و پرواز هوانیروز در چارچوب هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور در شهرآورد اصفهان به مصاف هم رفتند و سپاهان با بُرد پرگل در این دیدار در رده چهارم جدول ایستاد.

هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور، شامگاه ۱۰ اسفند پیگیری شد و در یکی از مهمترین دیدارها، تیم‌های همشهری سپاهان و پرواز هوانیروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در سالن ۲۵ آبان مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند.

دراین دیدار تماشایی، سپاهان که میزبان تیم همشهری خود پرواز هوانیروز بود توانست با ارایه یک بازی برتر و هجومی با نتیجه ۳۴ بر ۲۱ به برتری برسد و با کسب ۱۳ امتیاز اختلاف گل در رده چهارم جدول قرار بگیرد.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۱۲ اسفند l پیکر «حسن استکی» پیشکسوت فوتبال اصفهان تشییع شد / ادای احترام به پیشکسوت فوتبال اصفهان

۱۲ اسفند ۱۴۰۲ مراسم تشییع پیکر «حسن استکی» پیشکسوت و مربی فوتبال اصفهانی از محل ورزشگاه تختی این شهر برگزار شد.

جمعی از پیشکسوتان، مدیران، مربیان و بازیکنان و ورزشدوستان به ویژه در رشته فوتبال در این مراسم حضور داشتند.

پیکر این مربی فقید در قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.

زنده یاد استکی، پنجشنبه شب به علت سکته مغزی چشم از جهان فروبست.

او پیشکسوت فوتبال اصفهان، کاپیتان دهه هفتاد تیم بزرگسالان و سرمربی فعلی تیم امید ذوب آهن بود.

در ابتدای دیدار تیم‌های امید ذوب آهن اصفهان و ملوان بندر انزلی بازیکنان و کادر فنی ۲ تیم نسبت به اسطوره اخلاق، «حسن استکی»، مربی فقید تیم امید ذوب آهن ادای احترام کردند.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

۲۷ اسفند l سپاهان ۲ بر صفر گلگهرسیرجان را شکست دارد

تیم سپاهان اصفهان شامگاه یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ در مصاف مقابل گلگهر سیرجان با ۲ گل، رضا شکاری (دقیقه ۶) و کاوه رضایی (دقیقه ۹۶) به پیروزی رسید تا با این پیروزی ار بحران خارج شود.

گاهشمار مهمترین رویدادهای ورزشی ۱۴۰۲ اصفهان

به گزارش ایرنا، حدود ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و حدود یک هزار و ۹۰۰ باشگاه ورزشی بخش خصوصی در ۲ بخش بانوان و مردان در استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

نظر شما