شناسهٔ خبر: 65838325 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آنتونف : حملات تروریستی و ترکیبی غرب تغییری در سیاست روسیه ایجاد نمی کند

تهران - ایرنا - سفیر روسیه در آمریکا گفت که حملات تروریستی و جنگ ترکیبی غرب علیه مسکو ، ما را مجبور به تغییر مسیر در حوزه های مختلف بویژه در سیاست خارجی نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آناتولی آنتونوف روز شنبه در گفت گو با تاس درباره حمله تروریستی روز جمعه به سالن کنسرت کروکوس افزود: می‌خواهم بگویم هیچ تغییری در سیاست خارجی، مسیر رئیس‌جمهور روسیه [ولادیمیر پوتین]، بویژه پس از انتخابات، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد».

آنتونوف گفت: چنین حملاتی از گوشه و کنار خط و مسیر ما را تغییر نخواهد داد و ما به کار خود ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهوری روسیه با اعلام عزای عمومی در روز یکشنبه پنجم فروردین‌ماه در پی حادثه تروریستی در کروکوس مسکو، به فرار تروریست‌ها به سمت مرز اوکراین اشاره کرد و گفت:‌ کی‌یف، پنجره‌ای برای تروریست‌ها گشوده بود.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های روسیه، ولادیمیر پوتین روز شنبه در نخستین اظهارنظر پس از وقوع عملیاتی تروریستی شامگاه شنبه در سالن کروکوس در تلویزیون این کشور افزود: هر چهار عامل مستقیم حمله تروریستی بازداشت شدند؛ آنها سعی کردند به سمت اوکراین فرار کنند؛ ‌ بنا بر اطلاعات اولیه، در طرف اوکراینی، کریدوری برای تروریستها برای عبور از مرز آماده شده بود.

وی ادامه داد: سازمان دهندگان حمله تروریستی در کروکوس، مانند نازی‌ها، در حال تدارک یک حرکت نمایشی و یک اقدام خونین برای ایجاد رعب و وحشت بودند.

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور درباره بازداشت ۱۱ نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به تالار شهر کروکوس مسکو حمله کردند، گزارش داد.

الکساندر بورتنیکوف همچنین به پوتین در مورد کار سرویس فدرال امنیت فدرال روسیه برای شناسایی پایگاه همدستان عاملان حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس گزارش داد.

شامگاه جمعه سوم فروردین، منابع خبری روسیه از وقوع تیراندازی در حومه شهر مسکو خبر دادند؛ به فاصله کمی بعد، داعش مسئولیت حمله به یک سالن کنسرت در شهر کروکوس را به عهده گرفت؛ تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر در جریان این حمله جان خود را از دست دادند.

نظر شما