شناسهٔ خبر: 65837786 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دعوت مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان جهت پیوستن به حرکت جهانی ساعت زمین

رئیسی ضمن دعوت از مشترکان برق این استان گفت: مشترکان برق سیستان و بلوچستانی با هدف همراهی این حرکت جهانی، نسبت به خاموش کردن و یا کاهش حداکثری مصرف برق به مدت یک ساعت اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

 محمد رئیسی، اظهار داشت: خاموش کردن و یا کاهش حداکثری مصرف برق  از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰ با هدف استفاده بهینه از انرژی و توسعه فرهنگ مدیریت مصرف، اهمیت انرژی برق، پاسداشت محیط زیست و جلوگیری از تغییرات اقلیمی برگزار می‌شود.

 وی ادامه داد: این شرکت نیز هم زمان با رویداد جهانی ساعت زمین، برق ساختمان های اداری خود را به مدت یک ساعت خاموش می‌کند.

  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: خاموش کردن حتی یک لامپ روشنایی می تواند در کاهش انتشار گاز co۲ به جو موثر باشد.

 وی با بیان اینکه سيستان و بلوچستان به عنوان پايلوت و نخستين استان كشور در طرح حذف قبض كاغذي برق و ارسال صورتحساب دوره اي از طريق پيامک است، گفت: از جمله مزاياي مهم اجراي این طرح جلوگيري از قطع ميليون ها درخت براي تهيه قبض است، درختاني كه وجودشان نياز همه بشر و موجودات زنده است.

  رئیسی تصریح کرد: یکی دیگر از طرح های مهم شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان اجرای برنامه مدیریت سبز در سطح استان است که با حضور کارشناسان این شرکت در مدارس، ادارات، مساجد، مراکز عمومی و غیره نسبت به اهمیت مدیریت مصرف و راهکارهای ساده اما مهم این بخش پرداخته می‌شود.

 ساعت زمین  رویدادی جهانی است که توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) سازماندهی شده است.

 

نظر شما