شناسهٔ خبر: 65837582 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

«هوشنگ بادپا» دار فانی را وداع گفت

هوشنگ بادپا، معلم قرآن و از پیشکسوتان و جلسه‌داران قرآن کریم امروز چهارم فروردین دعوت حق را لبیک گفت و به سوی معبود شتافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، هوشنگ بادپا؛ از اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشور امروز چهارم فروردین مصادف با دوازدهم ماه مبارک رمضان در تهران درگذشت.

او متولد ۱۳۱۲ محله منیریه تهران بود. از همان کودکی با فضای مسجد و جلسات قرآن آشنا شد. در مسجد حیدریه‌ محل زندگیشان با قاریان برجسته آشنا و شیفته آموزه‌های قرآنی شد.

پیشرفت او در فراگیری فنون و قرائت زیبا سبب شد تا در سن بیست‌سالگی قاری پیش از منبر حضرت آیت‌الله وحید خراسانی باشد.

مرحوم بادپا در برهه‌ای از زندگی وقتی که دکتر‌ها از علاج پای عفونی وی مأیوس شدند و معتقد به قطع پا بودند به فضل الهی در مجلس عزای امام حسین(ع) شفا پیدا می‌کند.

بیشتر ببینید و بخوانید؛

هوشنگ بادپا در سن ۲۵سالگی با کارمندی و معلمی تشکیل خانواده داد و با عشقی که به آموزش مفاهیم قرآنی به جامعه داشت، اقدام به تشکیل جلسات قرآنی کرد. این معلم فقید قرآن در این راه از برکات اساتیدی، چون حجت‌الاسلام نوری و مهندس خالدی بهره‌ها گرفته و با ظرایف تدریس آشنا و در منزل شخصی خود شروع به تدریس قرآن کرد که این خدمت تا پایان عمر با برکتشن ادامه داشت.

«هوشنگ بادپا» دار فانی را وداع گفت

بادپا اهتمام ویژه‌ای به حدیث ثقلین داشت و همواره آموزش قرآن و معارف اهل بیت را به دانش‌آموختگان و دانشجویان ادامه می‌داد. از خدمات ویژه او برگزاری جلسات آموزش قرآن صبح‌های جمعه در مسجد امام عصر(عج) واقع در خیابان جیحون در غرب تهران بود که بیش از نیم قرن ادامه داشت. 

ایکنا این ضایعه را به جامعه قرآنی کشورمان، خانواده مرحوم به ویژه محسن و محمد بادپا، از فعالان و پیشکسوتان قرآنی تسلیت می‌گوید. 

انتهای پیام

نظر شما