شناسهٔ خبر: 65837398 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

فلاحت پیشه: در مجلس دوازدهم دعوا بر سر این خواهد بود که کی تندروتر است؟!/ خوشحالم که در رقابت های انتخاباتی این مجلس نبودم

نماینده ادوار مجلس گفت: فکر می‌کنم قاطبه کسانی که رأی آوردند حافظ وضع موجود هستند و اختلافاتشان بر سر مسائلی زیر این وضع موجود مثل ریاست مجلس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه نماینده ادوار مجلس و کارشناس و استاد علوم سیاسی، در بخشی از گفتگوی نوروزی در کافه خبر خبرآنلاین، در پاسخ به این سوال که خوشحال هستید که وارد مجلس دوازدهم نشدید گفت: خوشحالم که در انتخابات مجلس دوازدهم نیامدم. ببنید در برخی از مناطق، من در نظرسنجی اول بودم اما من از تهران کاندیدا شدم. زمانی که دیدم در حوزه انتخابیه تهران چه اتفاقی افتاد، گفتم خدایا چه قسمتی بود. برخی دوستان که خود را لوکوموتیو قطار می‌دانستند حتی به دور دوم انتخابات هم نرفتند گفتم خدا هوای ما را دارد.

فلاحت پیشه در پاسخ به این سوال نیز که مجلس دوازدهم به چه سرنوشتی دچار خواهد شد، گفت: به طور قطع در مجلس دوازهم، رقابت اصلی بر سر افراطی‌گری است، یعنی چه کسی تندتر حرکت می‌کند و مردم نیز تاوان هر تند رفتنی را پرداخت خواهند کرد. همچنین در مسئله انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز شاهد یک جنگ زرگری خواهیم بود. سعی می‌کنند انتخابات در همان محدوده باقی بماند، امتیازاتی تقسیم کنند و همین مسیر پیش برود.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم قاطبه کسانی که رأی آوردند حافظ وضع موجود هستند و اختلافاتشان بر سر مسائلی زیر این وضع موجود مثل ریاست مجلس است. چرا که به حدی تخطی از آیین‌نامه مجلس صورت گرفت که رئیس مجلس یک پستی فراتر از باقی نمایندگان شد؟ به این دلیل که روسای مجلس به جای اینکه نماینده مجلس باشند، نماینده جاهای دیگر شدند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: شما فردی را مشاهده می‌کنید که در یک کلانشهر به عنوان نفر اول رأی آورده است درحالی که طرف دروغ می‌گوید. طرف به دروغ سخنرانی می‌کند و می‌گوید دولت تصویب کرده تا ۳۷ سردار سپاه را به آمریکا تحویل بدهد، می‌گوید این سهمیه برجام است. اما تایید صلاحیت شده و رأی می‌آورد. از سوی دیگر، فردی را که حق ملت ایران را از بشار اسد می‌خواهد ردصلاحیت می‌کنند. فردی درباره کلاهی که روسیه می‌خواهد بر سر ایران بگذارد، هشدار می‌دهد اما ردصلاحیت می‌شود.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: مثلا رئیس مجلس در نشست سران سه‌قوه تصمیم می‌گیرد بنزین گران شود بعد می‌خواهد مجلس را قانع کند. مجلس با افزایش قیمت بنزین مخالفت می‌کند اما باز مصوبه اجرا می‌شود. رئیس مجلس در شورایعالی امنیت ملی و در مجمع تشخیص است. لذا برخلاف یک شأنی که سخنگو رئیس مجلس در دنیا دارد؛ در ایران شأنی جدا برای خود تعریف کرده و رقابت بر سر ریاست مجلس، رقابت برای قدرت است که از الان برای مجلس آینده شروع شده است.

۱۷۲۱۸

نظر شما