شناسهٔ خبر: 65833794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ترافیک سنگین در مبادی خروجی جاده هراز و چالوس

ترافیک هم اکنون در جاده‌های هراز و چالوس با توجه موج اول بازگشت از سفر‌های نوروزی سنگین است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، فرمانده پلیس راه آمل هراز گفت: ترافیک هم اکنون در جاده هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده مشاء و حدفاصل لاسم تا گزنک و حدفاصل وانا تا بایجان و در محور قدیم رشت – قزوین حدفاصل پارک جنگلی سراوان تا امامزاده هاشم و محدوده ورودی شهر رودبار سنگین است.
سرگرد نقوی با بیان اینکه شاهد بازگشت نخستین موج از مسافران و گردشگران نوروزی از مازندران هستیم گفت:  خستگی و خواب آلودگی بخش عمده‌ای از تصادفات محور‌های ارتباطی این استان بخصوص در جاده هراز را به خود اختصاص داده  است که این امر می‌طلبد رانندگان با دقت بیشتری رانندگی کنند و توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند.
او گفت:رانندگان باید در زمان خستگی و خواب آلودگی حتی اگر یک کیلومتر فاصله تا ورودی به شهر‌ها داشته باشند، خودور را متوقف و پس از رفع خستگی و خواب آلودگی ادامه مسیر دهند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.
سرگرد نقوی ادامه داد: رانندگان باید پس از هر دو ساعت رانندگی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کنند و این امر باید به گونه‌ای باشد که خودور متوقف شده، راننده از ماشین بیرون آید، چند قدمی راه برود، چند حرکت نرمشی انجام دهد، به نقطه دور و نزدیک نگاه کند، چند لحظه چشم‌های خود را ببندد و اگر احساس خستگی و خواب آلودگی نکرد بقیه مسیر را رانندگی کند.

<div id="video-display-embed-code_10933951"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4188940/10933951?width=600&height=350"></script></div>

مرکز مدیریت راه‌های کشور هم اعلام کرد: هم اکنون تردد از محور کرج –چالوس و آزادراه تهران – شمال مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است.
ترافیک در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ماسال تا مجلار و حدفاصل مکارود تا انارک و حدفاصل ولی آباد تا پل زنگوله و محدوده تونل کندوان سنگین است و آمدو شد خودرو‌ها در جاده‌های سوادکوه، کیاسر و محدوده درون شهری عادی و روان است.
مسافران و رانندگان می‌توانند برای آگاهی از آخرین وضعیت راهها، انسداد‌ها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه کنند و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.
مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.
مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که از طریق سه محور چالوس، هراز وسوادکوه به پایتخت، جاده کیاسر به استان سمنان، رامسر به استان گیلان و گلوگاه به استان گلستان متصل می‌شود.


  

نظر شما