شناسهٔ خبر: 65832642 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایلام در سالی که گذشت؛ از حماسه اربعین تا بصیرت ۱۱ اسفند

ایلام- ایرنا- برگزاری باشکوه کنگره اربعین حسینی با تردد بیش از سه میلیون نفر زائر از مرز مهران، حضور و مشارکت حدکثری مردم ایلام در پای صندوق های رأی با بیش از ۵۳ درصد مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند و تکمیل طرح های نیمه تمام و زیرساختی استان به ویژه در حوزه راه را می توان از جمله شاخص ترین رویدادهای ۱۴۰۲ ایلام برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، استان ایلام با مساحت ۲۰ هزار و ۱۳۳ کیلومتر مربع، بیست و دومین استان ایران از نظر وسعت به‌شمار می‌رود، این استان در جنوب غرب ایران در سلسله جبال زاگرس واقع شده و از غرب با کشور عراق از جنوب با استان خوزستان، از شرق با استان لرستان و از شمال با استان کرمانشاه همسایه بوده و دارای ۴۲۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است.

سال ۱۴۰۲ مملو از رویدادها، حوادث، اتفاقات و صحنه هایی از حضور و مشارکت مردم در عرصه های مختلف و رفت و آمد مسئولان ارشد کشوری در رویدادهایی از جمله اربعین حسینی، راهپیمایی ۲۲ بهمن، انتخابات ۱۱ اسفند، هفته دولت و تکمیل طرح های نیمه تمام و زیرساخت های اربعین و افزایش تعاملات با استان های همجوار در کشور عراق و تردد بیش از سه میلیون زائر از مرز مهران در ایام اربعین بوده است.

همه اتفاقات ریز و درشتی که در مجموع در سال ۱۴۰۲ برای استان ایلام روی داد، تاثیرات مثبت و سازنده ای را در راستای توسعه و پیشرفت استان ایلام برجای گذاشته است.

در گزارش زیر تلاش شده است که به برخی از مهمترین رویدادهای هر ماه سال ۱۴۰۲ پرداخته شود.

ایلام در سالی که گذشت

فروردین:

استان ایلام در آغازین روزهای فروردین ماه سال ۱۴۰۲ میزبان خیل عظیم مسافران و گردشگران نوروزی بود، طبیعت بکر و بارندگی های آخر سال ۱۴۰۱ بر زیبایی هایی مناطق گردشگری و تفریحی استان در نوروز ۱۴۰۲ در این استان افزوده بود و از سوی دیگر نیز مسئولان و دست اندرکاران ستاد سفرهای نوروزی استان برنامه ریزی خوبی برای حضور مسافران و گردشگران با وجود تقارن آن با ایام ماه مبارک رمضان انجام داده بودند و این استقبال استان ایلام را به عنوان یک پدیده نوظهور گردشگری در سطح کشور معرفی کرد.

افزایش ۱۰۶ درصدی بارندگی ها، وقوع زلزله ۴.۷ ریشتری در شهر مورموری در پنجم فروردین، تردد زوار عتبات عالیات از مرز مهران برای حضور در عتبات عالیات در لحظه تحویل سال، علاقه مندی سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری در استان، کاهش تصادفات رانندگی، حضور گسترده مردم ایلام در راهپیمایی روز جهانی قدس و نماز عید فطر و خسارت سیلاب به برخی از نقاط استان از جمله رویدادها و اتفاقات فروردین ماه ۱۴۰۲ بوده است.

بیشتر بخوانید:

۳ فروردین: افزایش ۱۰۶ درصدی بارندگی در استان ایلام

کاهش ۱۰۰ درصدی تعداد جان باختگان حوادث رانندگی درون شهری در ایلام

۴ فروردین: مدیرکل راهداری ایلام: ۱۵۹ هزار مسافر از مرز مهران تردد کردند

۶ فروردین: قلعه والی ایلام، میزبان گروه موسیقی اقوام ایرانی

تعهد ثبت اشتغال در استان ایلام ۸ هزار و ۸۵۹ نفر در سال ۱۴۰۲ است

علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران چینی به گوگرد ایلام

۱۲ فروردین: دبیرخانه پیگیری جنایت جنگی دولت فرانسه در ایلام تشکیل شد

۱۶ فروردین: پایان سفرهای نوروزی در ایلام با افزایش ۶۰ درصدی مسافران

۱۹ فروردین: تصادفات رانندگی ایلام در نوروز امسال ۶۳ درصد کاهش یافت

۲۵ فروردین: راهپیمایی روز جهانی قدس- ایلام

۲۶فروردین: ۲۶ اثر تاریخی و طبیعی ایلام ثبت ملی شد

۲۷ فروردین: چهار هزار و ۵۱۷ ایثارگر ایلام تبدیل وضعیت شغلی شدند

۲۹ فروردین: سیلاب ۴۸ میلیارد تومان به راه‌های ایلام خسارت زد

ایلام در سالی که گذشت

اما در این میان نیز حوادثی که در فروردین ماه از جمله کشف سلاح و سیگار قاچاق و توقیف خودروی شوتی و خودروی قاچاق در استان روی داد که می توان به آنها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

۸ فرودرین: توقیف خودروی شوتی با ۴۰ هزار نخ سیگار قاچاق در ایلام

۱۰ فروردین: کشف ۲ خمپاره ۸۰ میلی متری دوران دفاع مقدس در چوار

۱۲ فروردین: کشف ۱۵۲ کیلوگرم مواد مخدر در ایلام

انفجار مواد محترقه در بدره ۲ کشته و زخمی برجا گذاشت

۱۳ فروردین: ۲ فوتی و هشت مصدوم در تصادف محور ترشابه ملکشاهی

۱۸ فروردین: کشف ۶۴ قبضه سلاح کلت کمری در حوزه هنگ مرزی دهلران

۱۹ فروردین: دستگیری عامل تیراندازی بلوار آزادی ایلام

۲۰ فروردین: جریمه ۱۶۵ میلیارد ریالی برای قاچاق تویوتا لندکروزر در مهران

۲۴ فروردین: بارندگی سیل آسا ارتباط ۷۰ درصد ایل راه های عشایری ایلام را قطع کرد

۲۶ فروردین: بارش های رگباری ۷۰۰ میلیارد تومان به کشاورزی ایلام خسارت زد

۳۰ فروردین: کشف محموله بزرگ سلاح و مهمات جنگی در موسیان دهلران

۳۱ فروردین: نماز عید فطر در ۶۰ نقطه ایلام اقامه می شود

اردیبهشت:

ایلام در سالی که گذشت

۲ اردیبهشت | اردوی جهادی گروه های پزشکی جهت ارائه خدمات به مردم در مناطق محروم استان ایلام

۴ اردیبهشت | ایلام، میزبان یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

روح‌الله پارسی، مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: این مسابقات در استان ایلام با حضور ۱۶ تیم از هشت استان آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، کردستان ، همدان ، لرستان ، مرکزی ، زنجان و ایلام از ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

۵ اردیبهشت| خودرو شوتی با بیش از هشت میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام توقیف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: یک دستگاه خودرو شوتی حامل کالای قاچاق به ارزش هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در ایلام با تلاش و اقدام به موقع ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان متوقف شد.

سرهنگ حسین نجفی در تشریح این خبر اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای اجرای طرح برخورد با خودروهای سواری تیزرو موسوم به شوتی حامل کالای قاچاق، موضوع را پیگیری و در دستور کار خود قرار دادند.

ایلام در سالی که گذشت

۶ اردیبهشت| استاندار ایلام:۹۶ درصد کل پروژه‌ها و طرح های سفر رئیس جمهور به ایلام اجرایی شده است

استاندار ایلام، گفت: استان ایلام یک پدیده نوظهور در بحث گردشگری بوده است و معرفی و شناساندن ظرفیت های استان موجب ایجاد بارقه های امید در توسعه استان می شود.

حسن بهرام نیا، در نشست پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به این استان، اظهار کرد: ۹۶ درصد کل پروژه‌ها و طرحهای سفر رئیس جمهور به استان اجرایی شده و ۵۰ درصد کل طرح ها تاکنون به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان ایلام، افزود: از مجموع ۶ هزار ۳۴۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به استان ایلام، ۴ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان در حوزه عمرانی و مابقی اعتبار مصوب در حوزه تسهیلات است.

ایلام در سالی که گذشت

۷ اردیبهشت| کلنگ احداث ۶۵۰ واحد مسکن نهضت ملی در دهلران به زمین زده شد

استاندار ایلام در این آئین با تشکر از عواملی که زمینه ساخت ۶۵۰ واحد فراهم کرده اند، گفت: طی ۴۰ سال گذشته قطعاتی که برای مسکن در دهلران واگذار شده سه هزار قطعه بود که در این دولت یک هزار و ۶۰۰ قطعه برای مسکن واگذار شده که نشان از اهمیت دولت به مسکن است.

حسن بهرام نیا تسریع در ساخت و تحویل به متقاضیان را خواستار شد و افزود: در این قطعات مامن و ماوایی با سبک معماری ایرانی و اسلامی برای مردم ساخته می شود.

۸ اردیبهشت| جسد جوان غرق شده هلیلانی پیدا شد

فرماندار هلیلان از پیدا شدن جسد جوان غرق شده در این شهرستان با تلاش عوامل امدادی خبر داد.

کورش عیوضی اظهار داشت: پس از پنج روز تلاش و جستجو؛ جسد جوان غرق شده زردلانی در حوالی تنگ تیر زردلان پیدا شد.

۹ اردیبهشت| بازدید استاندار از محل سانحه آتش سوزی ایستگاه پمپاژ سد ایلام

استاندار ایلام از محل سانحه آتش سوزی ایستگاه چهار پمپاژ سد ایلام که منجر به وقفه در پمپاژ آب شهر شده است، بازدید کرد.

این ایستگاه که کار انتقال آب از سد به تصفیه خانه شهر ایلام را انجام می دهد، صبح امروز شنبه به دلیل اتصال برق دچار سانحه آتش سوزی شد.

در پی این سانحه تابلوهای راه انداز به تعداد چهار دستگاه بصورت کامل دچار حریق شدند.

۹ اردیبهشت| رونمایی از برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در سفر آتی رئیس جمهور به ایلام

مدیر امور آمایش و برنامه ریزی امور استان های شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تلاش می شود سند برش فرهنگی استان ایلام در نقشه مهندسی فرهنگی کشور همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان رونمایی شود.

محمدرضا باقری روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام اظهار داشت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور بیش از یک دهه است که به دستور مقام معظم رهبری مورد تاکید و تدوین قرار گرفته است.

وی افزود: طی ۲ سال گذشته فصل هفتم این نقشه با محوریت برش های استانی مورد توجه قرار گرفته است.

ایلام در سالی که گذشت

۱۱ اردیبهشت| پلمب ۱۸ واحد کبابی مهدی‌آباد ایلام

دادستان ایلام گفت: ۱۸ واحد از کبابی‌های منطقه مهدی‌آباد ایلام که دستور مقام قضایی مبنی بر گازسوزکردن واحد صنفی خود را اجرا نکرده بودند، امروز پلمب شد.

عبدالوهاب بخشنده اظهار کرد: این واحدهای صنفی باتوجه به استفاده از هیزم و تخریب محیط زیست و اراضی جنگلی به مدت یک هفته فرصت داشتند که کبابی خود را گازسوز کنند.

۱۲ اردیبهشت| ایلام، استان اول کشور در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های عامل ایلام گفت: بانک های عامل استان در زمینه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ازدواج و فرزندآوری موفق عمل کرده و رتبه نخست کشور را کسب کرده اند.

طالب یاسمی اظهار داشت: برای بحث فرزندآوری به ازای فرزند اول ۳۰۰ میلیون ریال، فرزند دوم ۶۰۰ میلیون ریال، فرزند سوم ۹۰۰ میلیون ریال، فرزند چهارم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند پنجم و بیشتر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی افزود: استان ایلام سال ۱۴۰۱ رتبه اول در بحث پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را کسب کرد و ۱۰ هزار و ۹۴۵ فقره تسهیلات فرزندآوری به مبلغ ۴۱۴ میلیارد تومان از سوی بانک های عامل استان به متقاضیان پرداخت شده است.

۱۳ اردیبهشت| جانمایی ۲ پد بالگرد برای امداد هوایی در زردلان هلیلان

دبیر بنیاد علوی هلیلان گفت: ۲ پد بالگرد به منظور امداد هوایی در منطقه محروم زردلان این شهرستان توسط بنیاد ایجاد خواهد شد.

حسین بیگی اظهار داشت: منطقه محروم زردلان با توجه به مشکلات راه دسترسی و دوری از مرکز شهرستان برای امدادرسانی بویژه در حوزه پزشکی با مشکلاتی روبروست.

وی افزود: بنیاد علوی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به منظور حل این مسئله و کمک با ساکنان این مناطق در هنگام بروز حوادث ایجاد ۲ پد بالگرد را در دستور کار دارد.

۱۴ اردیبهشت| تدوین اطلس سرمایه‌گذاری و توجه به زنجیره ارزش سرمایه گذاری ایلام در دستور کار قرار گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با بیان اینکه احیای واحدهای راکد و ارتقا ظرفیت تولید واحدها در ایلام بیش از یک هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است، گفت: تدوین اطلس سرمایه‌گذاری و توجه به زنجیره ارزش سرمایه گذاری باید در دستور کار قرار گیرد.

محسن کوشش تبار، در نشست خدمات سرمایه گذاری استان ایلام، با قدردانی از تلاش های انجام شده در حوزه اقتصادی این استان، اظهار کرد: در بدو ورود به استان وحدت و همدلی، اتحاد و انسجام بین مدیران حوزه اقتصادی استان را با مدیریت استاندار ایلام شاهد بودم که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده ۹۶ واحد تولیدی در استان ایلام ارتقا ظرفیت تولید داشته که این از مصادیق بارز بهره‌وری و استفاده صحیح از ظرفیت ها است.

ایلام در سالی که گذشت

۱۶ اردیبهشت| برقراری چهار پرواز شرکت هواپیمایی قشم ایر در فرودگاه ایلام

مدیر فرودگاه شهدای ایلام از برقراری چهار پرواز شرکت هواپیمایی قشم ایر در فرودگاه شهدای این شهر خبر داد.

جواد یگانه اظهار کرد: باتوجه به موافقت سازمان هواپیمایی کشور پرواز قشم ایر (وابسته به وزارت نفت) به خطوط هوایی ایلام تهران افزوده شد.

۱۷ اردیبهشت| اعضای شورا، افشین مظفری را به شهرداری ایلام برگزیدند

رییس اداره روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شهرداری ایلام گفت: اعضای شورای شهر ایلام امروز با اکثریت آرا افشین مظفری را به عنوان شهردار ایلام انتخاب کردند.

محمد سلطانی اظهار کرد: هرچند هنوز مهلت سه ماهه سرپرستی افشین مظفری در شهرداری ایلام به اتمام نرسیده است، اما با توجه به ارزیابی عملکرد وی در این مدت کوتاه، اعضای شورای شهر ایلام برای انتخاب وی به عنوان شهردار ایلام به توافق رسیدند.

وی افزود: رای گیری برای انتخاب شهردار ایلام با حضور معاون فرماندار ایلام برگزار و اعضای شورای شهر با اکثریت قاطع آرا به انتصاب افشین مظفری به عنوان شهردار رای مثبت دادند.

ایلام در سالی که گذشت

۲۰ اردیبهشت| هیات رئیسه جدید اتاق بازرگانی ایلام مشخص شدند

هیات رئیسه جدید اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایلام روز چهارشنبه برای دوره جدید معرفی شدند.

پس از اعطای اعتبارنامه هیات نمایندگان جدید اتاق بازرگانی ایلام، هیات رئیسه و رئیس جدید این اتاق در دوره دهم با رأی هیات نمایندگان مشخص و سیدمحمد موسوی نسب به عنوان رئیس جدید اتاق بازرگانی ایلام انتخاب شد.

اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در دوره دهم، ترکیب هیات رئیسه جدید این اتاق را انتخاب کردند که بر این اساس سیدمحمد موسوی نسب به عنوان رئیس، فرزاد فیض الهی نائب رئیس اول ، موسی فاطمی راد نائب رئیس دوم ، نصرت اله لارتی خزانه‌دار و سجاد شیرخانی منشی تعیین شدند.

۲۰ اردیبهشت| تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان ایلام

مراسم تودیع «دلاور القاصی مهر» فرمانده پیشین و معارفه «جمال سلمانی» فرمانده جدید نیروی انتظامی استان ایلام، عصر چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) با حضور سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی برگزار شد.

۲۱ اردیبهشت| بازدید فرمانده کل انتظامی از مرز مهران

ایلام در سالی که گذشت

سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی در جریان سفر به استان ایلام از پایانه مرزی و پاسگاه های مرزبانی مهران بازدید کرد.

۲۳ اردیبشهت| حضور یک هزار اثر در جشنواره نشریات دانشگاه های پیام نور کشور در ایلام

رییس دانشگاه پیام نور ایلام گفت: بیش از یک هزار اثر از دانشگاه های پیام نور سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره نشریات دانشجویی در استان ارسال شده است.

فرزاد اسفندیاری اظهار داشت: امروزه ضرورت وجود نشریات دانشجویی بیش از گذشته احساس می شود و دانشگاه پیام نور نیز در این راستا تلاش کرده در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تاثیرگزار باشد.

وی با اشاره به برگزاری چهار جشنواره رویش، حرکت، نشریات و قرآنی در سطح وزارت علوم تحقیقات و فناوری افزود: از بهمن ماه سال گذشته با توجه به ظرفیت های استان فرآیند برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه های پیام نور در ایلام آغاز شد.

۲۷ اردیبهشت| رشد سه هزار و ۶۰۰ درصدی کشف کالاهای قاچاق در گمرک مهران

مدیرکل گمرکات ایلام گفت: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در گمرک مهران طی سال گذشته به نسبت سال ماقبل حدود سه هزار و ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.

روح الله غلامی اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط گمرک مهران شناسایی و کشف شد ، درحالیکه این مقدار در سال گذشته با افزایش سه هزار و ۶۰۰ درصدی به ۴۲۰ میلیارد ریال افزایش یافت که نتیجه همکاری مجموعه دستگاه های کاشف در این مرز بین المللی برای مقابله جدی با این پدیده مضموه اقتصادی است.

وی افزود: سال گذشته ۷۵ پرونده در زمینه ورود و خروج کالاهای قاچاق در مرز بین المللی مهران تشکیل شد، درحالیکه این تعداد در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۴۵ پرونده بود که رشد ۶۷ درصدی را نشان می دهد.

۳۱ اردیبهشت| ۲ نشان، سهم ورزشکاران ایلامی در مسابقات تیراندازی کشور

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام از کسب ۲ نشان ارزشمند طلا و نقره توسط ورزشکاران این استان در مسابقات کشوری تیراندازی رده سنی نوجوانان و بزرگسالان خبر داد.

شهاب شهبازی در این خصوص اظهار کرد: محمدحسین فروغی در ماده تپانچه رده سنی نوجوانان صاحب نشان طلا شد و ماهان صفری دیگر نوجوان آینده دار ایلامی نیز موفق به کسب مدال نقره شد.

وی افزود: همچنین در تفنگ بادی ۱۰ متر و در پایان مرحله مقدماتی، ماهان صفری از ایلام موفق شد عنوان نایب قهرمانی نوجوانان را از آن خود کند و در رده سنی جوانان نیز ابوالفضل عبدالکریمی علیرغم عملکرد خوب از راه یابی به فینال باز ماند.

۳۱ اردیبهشت| ۱۴ روستای ایلام به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: ۱۴ رو ستای این استان از ابتدای سال جاری تا کنون به شبکه ملی اطلاعات (اینترنت پرسرعت) متصل شده است.

علی کریمی اظهار داشت: هزار و ۳۵۷ خانوار با جمعیت پنج هزار و ۳۳۱ نفر در این روستاها در شهرستان های ایوان، سیروان، دهلران، آبدانان، ملکشاهی، چرداول، بدره و مهران به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

وی افزود: از این تعداد ۲ سایت جدید با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون و ۶ سایت ارتقا تکنولوژی با اعتبار ۹ میلیارد تومان در سطح روستاها راه اندازی شده است.

خرداد:

۱ خرداد ۱۴۰۲ | سفر وزیر کشور به ایلام

ایلام در سالی که گذشت

ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام، کلنگ‌زنی و افتتاح چندین پروژه در استان ایلام، بازدید از چندین پروژه‌ راهسازی، پایانه مرزی مهران و همچنین حضور در نشست ستاد اربعین استان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر کشور به ایلام بود.

۱ خرداد ۱۴۰۲ | بازدید وزیر کشور از محله کارخانه نمک ایلام

وزیر کشور روز دوشنبه در سفر به استان از محله حاشیه‌نشین کارخانه نمک ایلام بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت رفاهی ساکنان این منطقه قرار گرفت.

در این بازدید استاندار ایلام و نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی وحیدی وزیر کشور را همراهی کردند.

در این بازدید وزیر کشور ضمن دیدار و گفتگو با اهالی این منطقه از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات، مطالبات و همچنین خدمات انجام گرفته در این محله حاشیه‌نشین قرار گرفت.

۱ خرداد ۱۴۰۲ | وزیر کشور: تامین آرامش زائران مهم‌ترین اولویت اربعین ۱۴۰۲ است

ایلام در سالی که گذشت

وزیر کشور گفت: تامین آرامش خاطر و ایمنی سفر، مهم‌ترین اولویت ستاد اربعین کشور برای سال جاری است.

احمد وحیدی روز دوشنبه در بدو ورود به فرودگاه شهدای ایلام اظهار داشت: مرز بین‌المللی مهران اصلی‌ترین محل تردد زائران اربعین در میان سایر مرزهای تعیین شده است.

وی افزود: سال گذشته با همت مجموعه مدیریتی استان ایلام روند عزیمت و بازگشت زائران از مرز مهران بخوبی صورت گرفت که نشان دهنده مهمان نوازی و ارادت قلبی مردمان این دیار به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

۱ خرداد ۱۴۰۲ | وزیر کشور: تکمیل تونل های مسیر ایلام - مهران در مراحل پایانی است

وزیر کشور گفت: تونل‌های شماره ۱ و ۲ راه کربلا مسیر ارتباطی ‌ایلام - مهران در مراحل پایانی کار قرار دارند.

احمد وحیدی روز دوشنبه به همراه استاندار ایلام و جمعی از مسوولان استانی از تونل‌های شماره ۱ و ۲ اربعین مسیر ایلام - مهران بازدید و در جریان پیشرفت فیزیکی این دو تونل قرار گرفت.

وی افزود: برای جهت تکمیل چهار بانده کردن راه ایلام - مهران ۲ تونل طراحی شده که مراحل ساخت آنها در مراحل پایانی قرار دارد.

ایلام در سالی که گذشت

۱ خرداد ۱۴۰۲ | وزیر کشور سد مخزنی گدارخوش مهران را کلنگ‌زنی کرد

عملیات اجرایی ساخت سد مخزنی گدارخوش در بخش صالح آباد شهرستان مهران با حضور وزیر کشور، استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی این پروژه که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: این طرح‌ جهت مصارف کشاورزی و آب صنعت منطقه را تأمین و نقش کم نظیری در توسعه شهرستان مهران و بخش صالح آباد خواهد داشت.

صادق علیمرادی افزود: هدف از احداث این سد مهار و استحصال آب های سطحی و اختصاص آن به امر کشاورزی، افزایش کمی تولیدات کشاورزی، توسعه کشاورزی منطقه در قالب استفاده بهینه از منابع آب و خاک، افزایش درآمد مردم منطقه و افزایش ارزش افزوده است.

۱ خرداد ۱۴۰۲ |توافق با عراق برای صدور گذرنامه اختصاصی و لغو روادید در اربعین

وزیر کشور از رایزنی و توافق با طرف عراقی برای صدور گذرنامه اختصاصی و لغو روادید در ایام اربعین حسینی امسال خبر داد.

احمد وحیدی دوشنبه شب در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازمندی های پایانه مرزی مهران افزایش تعداد گیت های خروجی پایانه با توجه به حجم زیاد زائران اربعین است.

وی هدف از بازدید پایانه مرزی مهران را بررسی نیازمندی های استان ایلام در مرز مهران برشمرد و افزود: با طرف عراقی توافقاتی در خصوص افزایش گیت‌های خروجی در سمت مرز عراق انجام شده است.

۲ خرداد | شرکت چینی در ایلام ۴.۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

استاندار ایلام با بیان اینکه ظرفیت های خدادادی ایلام مهیای حضور سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف است، گفت: ۲ شرکت چینی در زمینه‌ تولید کربن دی سولفید و آلیاژ منگنز فعالیت خود را در ایلام آغاز می کنند.

حسن بهرام‌نیا روز سه شنبه با مدیران یک شرکت سرمایه‌گذاری از کشور چین که در حوزه تولید آلیاژ و سیلیکون منگنز فعالیت می کنند در خصوص سرمایه‌گذاری در استان دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این نشست که مدیران حوزه اقتصادی استان نیز حضور داشتند، گفت: ایلام غنی از تنوع‌های سرمایه‌گذاری است و ظرفیت‌های خدادادی در این استان از جمله نفت و گاز و پتروشیمی موجب شده سرمایه گذاران در این استان حضور یابند.

ایلام در سالی که گذشت

۳ خرداد | ششمین جشنواره ملی تئاتر شرهانی در دهلران آغاز بکار کرد

ششمین دوره جشنواره ملی تئاتر شرهانی در آیینی با حضور مسئولان، مردم، گروه های هنری و هنرمندان در جوار گلزار شهدای گمنام دهلران آغار بکار کرد.

فرماندار ویژه دهلران روز چهارشنبه در این آیین با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: ۱۰ گروه نمایشی از هشت استان کشور در این جشنواره حضور دارند.

لطیف صادقی با اشاره به افتتاحیه این جشنواره همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: جشنواره ملی تئاتر شرهانی در ۲ بخش شامل اجرای عمومی برای تماشای مردم و همچنین داوری انجام می گیرد.

۵ خرداد | ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی برگزیدگان خود را شناخت

ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی با معرفی برگزیدگان خود با حضور مسوولان فرهنگی و اجرایی استان در آیین اختتامیه در دهلران به کار خود پایان داد.

میرطاهر مظلومی نماینده هیئت داوران ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی شامل میرطاهر مظلومی، اصغر خلیلی و شهرام نوشیر برگزیدگان این جشنواره را از میان ۱۰ اثر نمایشی راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره را در مراسم اختتامیه قرائت کرد.

۶ خرداد | بهره مندی ۹ هزار کودک از حمایت های پزشکی موسسه محکم

مدیرعامل موسسه خیریه محکم گفت: این موسسه هم اکنون بیش از ۹ هزار کودک را در اقصی نقاط کشور بویژه مناطق محروم تحت پوشش خدمات پزشکی قرار داده است.

دکتر صلاح الدین دلشاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: موسسه خیریه کشوری "محکم" برای حمایت از نوزادان و کودکان دچار ناهنجاری های مادرزادی سال ۸۴ تاسیس شد و از سال ۹۵ با حضور در مناطق مختلف تلاش کرده است دامنه فعالیت های خود را به مناطق محروم و دورافتاده گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه این موسسه هم اکنون دارای ۴۵ شعبه در استان های مختلف است، افزود: ۹ هزار کودک هم اکنون در زمینه های مختلف تحت پوشش خدمات پزشکی موسسه قرار دارند که حتی برخی از این افراد تا ۳۵ جراحی را نیز از سوی پزشکان متخصص و فوق تخصص دریافت کرده اند.

ایلام در سالی که گذشت

۱۰ خرداد | جانمایی ۹۵۰ کتابخانه در سطح مدارس استان ایلام

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: ۹۵۰ کتابخانه هم اکنون در مدارس این استان در شهرستان های مختلف ایجاد شده است.

علی درویشی اظهار داشت: یک هزار و ۱۷۶ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی برای ارائه خدمات آموزشی و تربیتی در این استان دایر است.

وی با اشاره به تحصیل ۶۱ هزار نفر از دانش آموزان استان در مقطع ابتدایی افزود: یک هزار و ۴۰۰ کتابخانه در مدارس ابتدایی ایلام ایجاد شده که به ازای هر دانش آموز ۶ جلد کتاب غیر درسی وجود دارد.

۱۳ خرداد | هزار ایلامی به مرقد امام راحل (ره) اعزام شدند

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) از اعزام ۱۲ کاروان با حضور یک هزار نفر تحت عنوان رهروان روح الله از سراسر استان به مرقد امام راحل خبر داد.

سردار جمال شاکرمی در حاشیه اعزام این کاروان ها به تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کاروان ها متشکل از گروه ها و اقشار مختلف مردم است که به مدت سه روز راهی مرقد امام خمینی (ره) می شوند.

وی افزود: این کاروان ها همزمان با سراسر کشور به تهران اعزام می شوند و مسئولیت هماهنگی آنها با سپاه و فرماندهان نواحی و پایگاه های مقاومت است.

۱۵ خرداد | رییس کل دادگستری ایلام: علت فوت مرحومه "منصوره سگوند" ایست قلبی بوده است

رییس کل دادگستری استان ایلام با تکذیب شایعات رسانه های بیگانه، گفت: علت فوت مرحومه "منصوره سگوند" ایست قلبی بوده است.

عمران علی محمدی گفت: منصوره سگوند، دانشجوی پیام نور آبدانان، در ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه بعد از ظهر روز یکشنبه ۱۴ خرداد در یک تماس تلفنی به دوست خود اعلام می‌کند که حالش خوب نیست که در پی این تماس تلفنی، دوست مرحومه سگوند به همراه همسر خود به خانه وی مراجعه می‌کند.

وی ادامه داد: صاحب‌خانه در سفر حج بوده و کلید منزل خود را به یکی از همسایه‌ها سپرده بود، دوست مرحومه سگوند پس از دریافت کلید از همسایه وارد منزل می‌شود و خانم سگوند را درحالی که به زمین افتاده است مشاهده کرده و با اورژانس تماس می‌گیرد.

ایلام در سالی که گذشت

۱۷ خرداد | ایلام چهارمین استان کشور در احیای واحدهای تولیدی است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) ایلام گفت: این استان سال گذشته از نظر تعداد واحدهای تولیدی فعال شده به نسبت واحدهای تعطیل رتبه چهارم کشور را کسب کرد.

رضا محمدرحیمی اظهار کرد: یکی از راهبردهای وزارت صمت حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی یا کاهش نیروهای شاغل در این مراکز است.

وی افزود: سال گذشته هیچ واحد تولیدی در این استان به تعطیلی کشیده نشد و با حمایت های صورت گرفته اجازه ندادیم هیچ واحدی از فعالیت باز بماند.

۱۸ خرداد | نخستین شرکت پخش دارو در ایلام آغاز بکار کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از استقرار نخستین شرکت پخش دارو در این استان برای رفع نیازمندی های بیماران خبر داد.

دکتر جاسم محمدی در آیین آغاز بکار این شرکت پخش دارو در استان اظهار داشت: رایزنی های گسترده ای طب یکسال گذشته برای تامین برخی اقلام دارویی ، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و دعوت از شرکت های پخش دارو در استان صورت گرفت که خوشبختانه امروز شاهد استقرار اولین شرکت در ایلام هستیم.

ولی افزود: سال گذشته بسیاری از داروهای خوراکی اطفال ، آنتی بیوتیک ها ، کورتون و ... در استان با کمبودهایی مواجه بود که یکی از دلایل آن این بود که شرکت های پخش که در استان های مجاور شعبه داشتند ، آنرا به ایلام ارسال نمی کردند.

۱۸ خرداد | تجمع مردم آبدانان در محکومیت تعرض به ۲ بقعه متبرکه

مردم آبدانان در ادامه محکومیت هتک حرمت به مزار ۲ تن از سادات معظم و تعرض به قرآن کریم با تجمع در مسجد جامع این شهر، این حرکت غیرانسانی را محکوم کردند.

در این گردهمایی اعتقادی مردم آبدانان با سر دادن شعار مرگ بر منافق، مرگ بر فتنه گر و مرگ بر ضد ولایت فقیه تنفر خود را از این اعمال زشت، ضد انسانی و ضد شرعی اعلام کردند.

امام جمعه آبدانان در این آیین گفت: حرمت خاندان عصمت و طهارت (ع) و قرآن کریم از صدر اسلام تاکنون برای همه مسلمان یک واجب شرعی و احترام اجتماعی است و عدول از آن مستوجب اشد مجازات است.

ایلام در سالی که گذشت

۲۱ خرداد | مادر شهید رضایی‌نژاد به‌ عنوان پیشکسوت صنایع‌دستی ایلام تجلیل شد

به مناسبت هفته صنایع‌دستی از مادر شهید داریوش رضایی‌نژاد دانشمند هسته‌ای کشور و از پیشکسوتان صنایع‌دستی در رشته جاجیم‌بافی در شهرستان آبدانان تجلیل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، روز یکشنبه به مناسبت گرمیداشت هفته صنایع‌دستی با مادر شهید داریوش رضایی نژاد به عنوان پیشکسوت صنایع‌دستی شهرستان آبدانان دیدار و با اهدای لوح و تصویری از این شهید هسته ای کشور، هنر دست صنعتگران ایلامی، تقدیر کرد.

فرزاد شریفی در این مراسم، اظهار کرد: هنرمندان و پیشکسوتان صنایع‌دستی ما گنجینه‌های گران‌بها و تکرارنشدنی هستند که تجلیل از این بزرگان و هنرمندان صنایع‌دستی همواره در رأس برنامه‌های این اداره‌کل است.

۲۱ خرداد | چهار نفر از عاملان تیراندازی در ایلام دستگیر شدند

جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری چهار نفر از عاملان تیراندازی شب گذشته(یکشنبه شب) در ایلام خبر داد.

سرهنگ حسین نجفی روز دوشنبه ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه، اظهار داشت: پلیس اجازه قدرت‌نمایی و جولان دادن به اراذل و اوباش را نخواهد داد.

وی افزود: در پی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع نزاع و درگیری در یکی از محلات شهر ایلام، بلافاصله ماموران انتظامی این شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

۲۱ خرداد | مجوز راه اندازی مرکز رشد مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه ای ایلام صادر شد

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای ایلام از صدور مجوز تأسیس تنها مرکز رشد مهارتی استان در این دانشگاه خبر داد.

محمد نظری اظهار داشت: ۲۰ خرداد سال جاری به استناد رای صادره از وزارت علوم تحقیقات و فناوری با تأسیس تنها مرکز رشد مهارتی استان در دانشگاه فنی و حرفه ای موافقت و مجوزهای لازم صادر شده است.

وی افزود: این مجوز بر ضرورت اقدامات تکمیلی در جهت تجهیز زیرساخت مرکز رشد و استقرار شرکت های دارای طرح و ایده های نو مطابق اساسنامه مراکز رشد به منظور اخذ مجوز قطعی تأکید شده است.

ایلام در سالی که گذشت

۲۴ خرداد | موافقت مرزبانی عراق با افزایش درب های ورود و خروج در آنسوی مرز مهران

فرمانده مرزبانی استان ایلام با اشاره به آمادگی مرزبانان ایرانی و عراقی برای اربعین امسال، گفت: تعداد درب های ورود و خروج در پایانه های عراق برای اربعین افزایش می یابد.

سرهنگ فرج رستمی اظهار کرد: مرزبانان ایرانی و عراقی نشست‌های مشترک متعددی را به منظور آخرین تمهیدات لازم برای اربعین امسال برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به همکاری مرزبانان ایلام با مرزبانی عراق تاکید کرد: مرزبانی گارد سوم عراق با افزایش تعداد درب‌های ورود و خروج در پایانه‌های عراق در آن سوی مرز مهران برای اربعین موافقت کرده است.

فرمانده مرزبانی استان ایلام بیان داشت: تمامی تمهیدات لازم برای امنیت مرزها از سوی مرزبانان ایرانی و عراقی برای اربعین ۱۴۰۲ انجام شده و تعامل بسیار خوبی با طرف عراقی برای تسهیل در تردد زوار داریم.

ایلام در سالی که گذشت

۲۴ خرداد | کشتارگاه دام دره شهر تعطیل شد

رئیس اداره دامپزشکی دره شهر از تعطیلی کشتارگاه دام این شهرستان به دلیل ‏‬کم کاری شهرداری خبر داد و گفت: حل مشکلات کشتارگاه دره شهر نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است.

سجاد بانوی اظهار کرد: کشتارگاه دام دره شهر ۲ هفته‌ای است که به دستور مقام قضایی به دلیل مشکلات بهداشتی که توسط شبکه بهداشت شهرستان ارائه شده، پلمپ شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شهرداری دره شهر بعد از گذشت ۲ هفته به دنبال رفع مشکلات و فعال شدن کشتارگاه نیست، افزود: در شهر دره شهر بین ۶۰ تا ۷۰ درصد نیازهای مردم در حوزه گوشت قرمز، از طریق مراکز مجاز تامین می‌شود و تعطیلی کشتارگاه ضربه بزرگی برای سلامتی مردم است.

۲۶ خرداد | میزبانی ایلام از ۵۰ تیم پرس سینه و وزنه برداری قدرتی کشور

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: این استان میزبان رقابت ۵۰ تیم ورزشی وزنه برداری قدرتی و پرس سینه از ۱۵ شهر کشور است.

شهاب شهبازی روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: در این دوره از مسابقات ۲۰۳ ورزشکار از ۱۵ شهر مناطق مختلف کشور به میزبانی ایلام به مدت سه روز با هم به رقابت می پردازند.

وی افزود: وزن کشی مسابقات وزنه برداری قدرتی و پرس سینه از بیست و چهارم خرداد ماه با ۲ باسکول در قسمت پرس سینه و پاورلیفتینگ انجام شد.

ایلام در سالی که گذشت

۲۷ خرداد | استاندار: سامانه گرمسیری ایلام با ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار آماده بهره برداری شد

استاندار ایلام با اشاره به اینکه فاز اول سامانه گرمسیری ایلام با یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح و راه اندازی است، گفت: بر تبیین اقدامات دولت در بخش های مختلف استان برای مردم تاکید کرد.

حسن بهرام نیا عصر شنبه بعد از بازدید از شهرک هجرت واقع در شهر ایلام، در جمع نمازگزاران این منطقه، اظهار کرد: دولت سیزدهم با گذشت ۲ سال از آغاز به کار خود بسیاری از چالش‌های کشور در حوزه‌های مختلف را حل کرده است.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با دیپلماسی لازم در منطقه، روابط با بسیاری از کشورهای همسایه را فعال کرده است، افزود: دولت در شرایطی سر کار آمد که نه تنها خزانه کشور خالی بود؛ بلکه با کسری بودجه شدید نیز مواجه بودیم.

۲۷ خرداد | سازمان بازرسی پیگیر کمبود اتوبوس در استان ایلام است

مدیرکل بازرسی با اشاره به مشکلات مردم برای تهیه بلیط اتوبوس، گفت: سازمان بازرسی پیگیر کمبود اتوبوس در استان است.

مالک روشنی روز یکشنبه در نشست بررسی مشکل گرانفروشی بلیط، کمبود اتوبوس و فروش سیم کارت به صورت غیر قانونی در مرز مهران با حضور دادستان مرکز استان، فرماندار، اعضای شورای تامین شهرستان و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: قانون اعطای مجوز به شرکت های حمل و نقل باید مراعات شود، هر شرکتی حداقل های اولیه یعنی داشتن تعدادی اتوبوس ملکی مختص شرکت داشته باشد.

وی گفت: متاسفانه در استان ایلام با توجه به تعداد شرکت ها در مرکز استان و شهرستان مهران، شرکت های موجود فاقد ناوگان ملکی مد نظر قانون گذار بوده و در برخی موارد شرکت فاقد حتی یک اتوبوس است.

۲۹ خرداد | بُرش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در ایلام تدوین شد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام با اشاره به اولویت‌های فرهنگی در استان،گفت: اجرایی کردن نقشه مهندسی فرهنگی جزو اولویت‌های استان ایلام است.

محمد بیش بهار اظهار کرد: روند اجرایی تهیه و تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور استان ایلام در حال اجرایی شدن است.

وی گفت: با عنایت به نامه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسئولان استان به منظور تهیه و تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور و متعاقب آن برگزاری جلسه هم اندیشی، دبیران کمیته های تخصصی فرهنگی اجتماعی استانهای ایلام، خوزستان و چهار محال بختیاری که به میزبانی استانداری خوزستان و با حضور مسئولین شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی ایلام در دستور کار قرار گرفت.

ایلام در سالی که گذشت

۳۱ خرداد | واگذاری ۵۵۰۰ ملک بنیاد مستضعفان به مردم استان ایلام

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از واگذاری پنج هزار و ۵۰۰ ملک بنیاد مستضعفان به مردم استان ایلام خبر داد و گفت: مردم می توانند سند این املاک را رایگان اخذ کنند.

پرویز فتاح روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ایلامی اظهار کرد: پنج هزار و ۵۰۰ ملک به ارزش بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از طریق بنیاد مستضعفان در اختیار مردم استان ایلام قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم می توانند بدون هیچ مشکلی و به صورت رایگان سند آنها را دریافت کنند، افزود: ساخت ۸۵۰ واحد مسکن محرومان استان ایلام با مشارکت کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن استان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

۳۱ خرداد | بازدید رییس بنیاد مستضعفان از بیمارستان ملکشاهی

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با سفر به شهرستان ملکشاهی در جریان روند احداث بیمارستان در دست احداث این منطقه قرار گرفت.

پرویز فتاح روز چهارشنبه به همراه استاندار ایلام و نمایندگان حوزه شمالی استان در مجلس شورای اسلامی پس از ادای احترام به مزار شهدای گمنام در ملکشاهی، از تصفیه‌خانه آب ملکشاهی بازدید سپس در جریان پیشرفت فیزیکی بیمارستان ملکشاهی قرار گرفتند.

این بیمارستان در پنج طبقه با ظرفیت ۶۴ تخت با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان هم اکنون در حال اجراست.

پیشرفت فیزیکی فاز دوم این پروژه ۳۵ و در مجموع کل پروژه دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و با تخصیص اعتبار ۴۵ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان امسال به بهره‌برداری می رسد.

تیر

۱ تیر | بررسی امکان احداث پالایشگاه گاز آبدانان توسط وزارت نفت در حال انجام است

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره با اشاره به محرومیت های شهرستان آبدانان، گفت: بررسی امکان احداث پالایشگاه گاز در این شهرستان توسط وزارت نفت در حال انجام است.

بهزاد علیزاده شامگاه چهارشنبه در دیدار با معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت خواستار تسریع در پرداخت چهار درصد سهم مسئولیت های اجتماعی پروژه های میادین نفتی دالپری،چشمه خوش،ابان غرب و شرق و پایدار شد.

وی در ادامه با اشاره به چالش بزرگ بیکاری در شهرستان آبدانان و محرومیت این منطقه، افزود: به دستور وزیر نفت توسعه میدان گازی سمند و بررسی امکان احداث پالایشگاه گاز در این شهرستان توسط وزارت انجام می شود.

۳ تیر | افزایش ۶۴ درصدی پرونده های قاچاق کالا در گمرک مهران

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: سال گذشته ۷۵ پرونده قاچاق کالا در گمرک شهرستان مرزی مهران کشف شده که رشد ۶۴ درصدی به نسبت مدت مشابه سال ماقبل آن را نشان می دهد.

روح الله غلامی روز شنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام اظهار داشت: رشد ریالی پرونده های کشف شده قاچاق گمرک مهران در سال گذشته سه هزار و ۶۰۰ درصد بوده است.

مدیرکل گمرک ایلام با بیان اینکه این کشفیات با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام شده است، یادآور شد: بیشتر کالاهای کشف شده در گمرک تجاری مهران در سال جاری کود شیمیایی، دارو و تجهیزات پزشکی، سوخت و آهن آلات بوده است.

ایلام در سالی که گذشت

۷ تیر | ظرفیت پارک ۱۶۰ هزار خودرو در مهران فراهم شده است

معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به توسعه زیرساخت‌های پارکینگ اربعین در مهران، گفت: ظرفیت پارک ۱۶۰ هزار خودرو در پارکینگ های شهر و پایانه مرزی مهران در ایام اربعین حسینی فراهم شده است.

سعید هژبری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید معاون امنیتی وزیر کشور از زیرساخت های پارکینگ اربعین در مهران، اظهار کرد: پارکینگ شماره یک اربعین ظرفیت پارک ۷۰ هزار خودرو را دارد که قرار است ۲۵ هکتار دیگر به این پارکینگ اضافه می شود.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های لازم در پارکینگ اربعین مهران، افزود: در سه نقطه این پارکینگ و در هر نقطه ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی در حال ساخت است.

۹ تیر | افتخارآفرینی ورزشکاران ایلامی در مسابقات پاورلیفتینگ بین قاره ای

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام از افتخار آفرینی ورزشکاران ملی پوش این استان در مسابقات پاورلیفتینگ بین قاره ای خبر داد و گفت: چندین مدال خوش رنگ توسط ورزشکاران استان در این رقابت ها کسب شده است.

شهاب شهبازی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ورزشکاران ملی پوش ایلامی در مسابقات پاورلیفتینگ بین قاره‌ای در کشور هنگ کنگ درخشیدند.

ایلام در سالی که گذشت

۱۲ تیر | زلزله ۴،۷ ریشتری دهلران را لرزاند

رماندار ویژه دهلران از وقوع زمین‌لرزه ای به بزرگی ۴،۷ ریشتر در این شهرستان خبر داد.

لطیف صادقی بامداد دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعت یک و ۲۱ دقیقه بامداد زمین لرزه ای به قدرت ۴/۷ ریشتر در عمق ۱۷ کیلومتری زمین مناطق موسیان و دهلران را لرزاند.

۱۲ تیر | قرارداد توسعه میدان نفتی مشترک دهلران با فاینانس خارجی بسته شد

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به اهتمام ویژه وزارت نفت برای توسعه میدان‌های نفتی مشترک، گفت: قرارداد توسعه میدان نفتی مشترک دهلران با تامین مالی(فاینانس) خارجی بسته شده است.

مهدی حیدری شامگاه دوشنبه در مراسم معارفه مدیرعامل نفت و گاز غرب در محل استانداری ایلام اظهار داشت: پروژه‌های مهمی در حوزه نفت و گاز ایلام در حال اجراست که نوید آینده‌ای روشن برای توسعه استان دارد.

۱۵ تیر | شورای راهبری فن‌بازار منطقه‌ای استان ایلام تشکیل شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام از تشکیل شورای راهبری فن‌بازار منطقه‌ای استان خبر داد و گفت: دفتر فن‌بازار منطقه‌ای در محل ساختمان کسب و کار شهرک صنعتی ایلام تجهیز شده و آماده بهره‌برداری است.

جمیل شوهانی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی فن‌بازار منطقه‌ای استان ایلام به اهمیت فن‌بازار اشاره و اظهار کرد: فن‌بازار محلی برای مبادلات فناوری و در واقع یک پایگاه معاملات فناوری است که با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیک کردن طرف‌های "عرضه" و "تقاضا" در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته را بر عهده دارد.️

ایلام در سالی که گذشت

۱۵ تیر | وزیر کشور وارد ایلام شد

احمد وحیدی با استقبال رسمی استاندار به منظور بازدید از پایانه مرزی مهران و زیرساخت های اربعین در این استان وارد ایلام شد.

وزیر کشور صبح روز شنبه با استقبال رسمی حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام، جمعی از مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد.

بازدید از چندین پروژه‌ حوزه راهسازی و زیرساخت های اربعین حسینی در استان ایلام، بازدید از پایانه مرزی مهران و همچنین حضور در نشست ستاد اربعین استان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر کشور به ایلام است.

۱۷ تیر | تاکید وزیر کشور بر افزایش درب‌های خروج و ورود پایانه مرزی مهران

وزیر کشور بر افزایش درب‌های خروج و ورود در پایانه مرزی مهران برای ایام اربعین پیش رو تاکید کرد.

احمد وحیدی امروز شنبه در سفر به استان ایلام با اتفاق استاندار ایلام از نقطه صفری مرزی پایانه مرزی مهران بازدید کرد.

وی در این بازدید از وضعیت زیرساخت‌های پایانه مرزی مهران مطلع و در جریان آخرین اقدامات انجام شده قرار گرفت.

۱۷ تیر | وزیر کشور بر ساماندهی وضعیت حمل و نقل در عراق تاکید کرد

وزیر کشور خواستار ساماندهی وضعیت حمل و نقل در کشور عراق و مسیرهای منتهی به عتبات عالیات در ایام اربعین شد و از وزیر کشور عراق خواست تا تمهیدات لازم برای عبور و مرور اتوبوس‌ها در پایانه زرباطیه و برعکس فراهم شود.

احمد وحیدی روز شنبه در نشست مشترک اربعین‌ حسینی ایران و عراق که با حضور وزرای ۲ کشور و استاندار ایلام و استانداران استان‌های مرزی عراق در مرزبانی منطقه‌ی سه بدره عراق برگزار شد، گفت: سال گذشته و با همکاری‌های دوجانبه میان ایران و عراق یک اربعین باشکوه برگزار شد.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های اربعین امسال افزایش گیت‌ها در پنج گذرگاه و توسعه درب‌های ورود و خروج در پایانه مرزی مهران است که این اقدام نقش به‌سزایی در تردد زائران ایفا می‌کند.

۱۹ تیر | اجرای طرح محله اسلامی در ۳۱۳ محله شناسایی شده ایلام

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: ۳۱۳ محله در استان برای اجرای طرح محله اسلامی شناسایی شده است.

سردار جمال شاکرمی روز دوشنبه در همایش و کارگاه تخصصی محلات اسلامی با حضور سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسوالله (ص) تهران بزرگ اظهار کرد: طرح محله اسلامی یک حلقه مفقوده بود که اجرای مفاد آن محلات را از رها شدگی می رهاند.

وی افزود: برای اجرای درست طرح محله اسلامی در استان باید از ظرفیت فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج، هیات امنای مساجد و معتمدان محلات استفاده شود.

ایلام در سالی که گذشت

۲۰ تیر | آغاز احداث مسکن ایثارگران معسر در ۱۱ استان کشور

ئیس اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عملیات ساخت و ساز مسکن برای رزمندگان معسر فاقد منزل مسکونی در ۱۱ استان کشور با تامین زمین آغاز شده است.

سردار ابوالقاسم شریفی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی و بررسی وضعیت رزمندگان و ایثارگران معسر فاقد درآمد و منزل مسکونی استان ایلام اظهار کرد: هم اکنون در ۱۱ استان چون تهران بزرگ، بوشهر و یزد تامین زمین و ساخت پنج هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی ایثارگران معسر شروع و فرایند ثبت نام این افراد نیز انجام گرفته است.

وی افزود: دوران دفاع مقدس از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار رزمنده تعداد ۱۳۰ هزار نفر فاقد استخدام دستگاه های دولتی یا نظامی بوده و هیچگونه پست، شغل و درآمد خاصی نداشتند و اکنون از این تعداد تاکنون ۵۰ هزار نفر آنها واجد دریافت منزل مسکونی شده اند.

۲۴ تیر | راه‌اندازی ۲ بیمارستان صحرایی ارتش در مرز مهران

معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش جمهوری اسلامی از راه‌اندازی ۲ بیمارستان صحرایی ارتش در مرز مهران برای اربعین خبر داد و گفت: ارتش با تمامی تجهیزات و امکانات آماده خدمات‌رسانی به زوار است.

امیر سرتیپ دوم کیخسرو حسینی روز شنبه در جلسه ستاد اربعین استان ایلام با بیان اینکه انتظار داریم مسئولان استانی زمینه استقرار این ۲ بیمارستان صحرایی را فراهم کنند، اظهار داشت: ارتش با تمامی تجهیزات و امکانات لازم در مرز مهران برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین پای کار خواهد آمد.

وی یادآور شد: ارتش آمادگی استقرار بالگرد و استفاده از هواپیماهای c۱۳۰ برای خدمات رسانی و ترابری امکانات را نیز دارد، همچنین موکب‌هایی نیز برای خدمات‌رسانی به زوار از سوی ارتش در نظر گرفته شده است.

۲۴ تیر | ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به مجموع اعتبارات سفر رئیس جمهور به ایلام اضافه شد

استاندار ایلام با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به مجموع اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام اضافه شده است، گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم تنها برای ابرپروژه سامانه گرمسیری در استان ایلام هزینه شده است.

حسن بهرام نیا روز شنبه در جلسه بررسی و پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ایلام، اظهار کرد: اعتبار اولیه سفر اول رئیس جمهور به استان ۲ هزار و ۴۴ میلیارد تومان بوده که با رایزنی‌های صورت گرفته با رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در سفر بعدی پروژه های اولویت دار و کلانی مدنظر مسئولان استان قرار گیرد که نقش اساسی در توسعه داشته باشند، افزود: پروژه‌های عمرانی به خصوص در حوزه راه و زیرساخت‌های استان باید در اولویت قرار گیرد.

۲۵ تیر | ۸۴۱ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به پروژه های راهسازی ایلام تزریق شد

فرشاد دوستی، مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: تاکنون ۸۴۱ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به پروژه های راهسازی تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان بیش از ۱۸ پروژه راهسازی قرار گرفت که هم اکنون با پیشرفت مناسب در حال اجرایی شدن هستند، اظهار داشت: از یک هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب این طرح ها در سفر رئیس جمهور تاکنون، ۸۴۱ میلیارد تومان به پروژه های راهسازی ایلام تزریق شده است.

ایلام در سالی که گذشت

۲۵ تیر | ۱۵پروژه ورزشی ایلام از محل مصوبات سفر رئیس جمهور اجرایی شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: تاکنون ۱۵ پروژه ورزشی ایلام از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان به طور ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

شهاب شهبازی اظهار کرد:مصوبات حوزه ورزشی در سفر رئیس جمهور به استان به طور کلی از پیشرفت مناسبی برخوردار هستند و از ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب تاکنون ۸۹ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

۲۹ تیر | مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ساخت سه هزار خانه در ایلام

مدیرعامل شرکت توسعه‌گران عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از آمادگی این نهاد برای مشارکت در اجرای طرح ملی نهضت مسکن خبر داد و گفت: سه هزار واحد مسکونی توسط این شرکت در شهرستان های مهران، دهلران و ایلام ساخته می‌شود.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام نیز با تاکید بر اینکه همراهی و همکاری خوبی در سطح استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد، گفت: سهم استان ایلام از طرح نهضت ملی مسکن ۳۲ هزار واحد است که باید تا موعد مقرر در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

ایلام در سالی که گذشت

۳۰ تیر | ظرفیت پارک ۱۸۰ هزار خودرو برای اربعین در مهران فراهم شد

حسن بهرام‌نیا روز جمعه ادامه بازدید از پروژه ها و زیرساخت های اربعین در محور ایلام - مهران به اتفاق معاونین استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی از تقاطع پارکینگ های شماره ۱ و ۲ بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین اولویت‌ها تکمیل پروژه‌های اربعین است و به همین منظور امروز و بعد از نماز صبح، بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی اربعین در محور ایلام مهران آغاز شد.

مرداد

حضور چندین باره احمد وحیدی وزیر کشور در استان برای بازدید از زیرساخت های اربعین حسینی و افتتاح و کلنگ زنی چند طرح عمرانی، برگزاری اولین سالگرد مرحوم دکتر عادل آذر در استان، تلاش و همت مسئولان اجرایی و فرهنگی استان در راستای تکمیل زیرساخت های اربعین حسینی، پارکینگ و فراهم کردن تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی، حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و بازدید از زیرساخت های اربعین، افتتاح دومین داروخانه بزرگ کشور در مرکز ایلام، رایزنی با مسئولان و وزیر کشور عراق، برپایی موکب های مردمی برای استقبال از زوار اربعین و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و حضور معاون سیاسی و انتظامی وزیر کشور در استان را می تواند از مهم ترین رویدادهای مرداماه ۱۴۰۲ در استان ایلام برشمرد.

ایلام در سالی که گذشت

ایلام در سالی که گذشت

بیشتر بخوانید:

۱ مرداد | برپایی موکب های اربعین اوقاف در ۱۰ نقطه استان ایلام

۵ مرداد | سرمایه گذاری ۲ هلدینگ وابسته به دولت در استان ایلام

۵ مرداد | معاون امور مجلس رئیس‌جمهور : مرحوم عادل آذر شخصیتی پرتلاش و خادم نظام بود

معاون امور مجلس ربیس جمهور: امکانات لازم در مرز مهران برای برگزاری اربعین حسینی فراهم است

۹ مرداد| معاون وزیر راه: ظرفیت اتوبوس‌ کشورهای همسایه برای جابجایی زائران اربعین استفاده می شود

وزیر کشور عراق وارد مرز مهران شد

وزیر کشور عراق: مرزهای زرباطیه و مهران در اولویت خدمات رسانی به زائران اربعین است

۱۱ مرداد| ۳۵ روز تا اربعین، تلاش جهادگونه مسئولان برای تکمیل زیرساخت‌های مهران

۱۴ مرداد| استاندار: ۹۸ درصد طرح های سفر ریاست جمهوری به استان ایلام اجرایی شده است

۱۵ مرداد| پایگاه امدادی و درمانی هلال احمر در پایانه مهران تجهیز شد

پنج عضو دیگر اتحادیه مرغداران ایلام بازداشت شدند

ایلام در سالی که گذشت

۱۷ مرداد| ۷۰ روستای ایلام به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

۱۹ مرداد| وزیر راه و شهرسازی: ماهانه یک پروژه بزرگ راهسازی در کشور به بهره برداری می رسد

هزینه کرد ۴۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های راه سازی و راهداری ایلام

۲۱ مرداد| سردار رادان خبر داد: اعتبار گذرنامه هایی که ۲ سال از مهلت آن گذشته، برای زیارت اربعین تمدید می شود

۲۲ مرداد| معاون وزیر کشور: پایانه های مرزی به کارگاه های عمرانی تبدیل شده اند

۲۶ مرداد| استقرار ۳ فروند بالگرد برای امدادرسانی و خدمات دهی به زوار در مهران

۲۷ مرداد| برگزاری رزمایش آغاز به کار خدمت رسانی به زائران اربعین در ایلام

۲۸ مرداد| ۵۴ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای پروژه های راهسازی ایلام هزینه شد

درخشش بانوی معلول ایلامی در همایش ملی ادبیات عاشورایی

۳۱ مرداد| ۸۰ دستگاه آمبولانس جمعیت هلال احمر از مرز مهران وارد عراق شد

شهریور:

۱ شهریور| ۲۱ پروژه راهداری هفته دولت در ایلام افتتاح و کلنگ زنی می شود

"سید زاهدین چشمه خاور"مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: برای اجرای این تعداد پروژه در مجموع بیش از ۹ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

وی افزود: احداث پل، مرمت، بهسازی، لکه‌گیری و روکش آسفالت راه روستایی، راه فرعی و اصلی و احداث راه های روستایی از جمله پروژه هایی است که هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

۲ شهریور| استاندار واسط عراق:برای پذیرایی از زوار ایرانی آمادگی کامل داریم

محمد جمیل المیاحی استاندار واسط عراق گفت: زیرساخت های پایانه‌ زرباطیه عراق در حال تکمیل شدن است.

وی اظهار کرد: پایانه‌ زرباطیه یک پایانه‌ نمونه از نظر زیرساخت خواهد بود و برای خدمات‌رسانی شایسته به زوار از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد که زیارت اماکن مقدسه در عراق از سوی شهروندان ایرانی به شکل احسن انجام شود و زوار به سلامت به ایران بازگردند.

۳ شهریور| بازدید وزیر کشور از روند خدمات رسانی به زائران در پایانه مرزی مهران+تصاویر

ایلام در سالی که گذشت؛ از حماسه اربعین تا بصیرت ۱۱ اسفند

احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز جمعه به همراه استاندار ایلام و دیگر مسئولان استانی از نحوه خدمات رسانی به زوار اربعین از مرز مهران بازدید کرد.

بازدید از زیرساخت های اربعین مهران از جمله برنامه های سفر وزیر کشور به ایلام است.

۳ شهریور| وزیر بهداشت : ۱۲ بالگرد در مرزهای کشور مشغول خدمات رسانی درمانی به زائران اربعین هستند

«بهرام عین الهی» روز جمعه در بازدید از مرز مهران، اظهار کرد: امکانات زیادی در حوزه بهداشت و درمانی در مرزهای شش گانه کشور از جمله مرز مهران مستقر شده است.

وی گفت: ۳۷۰ دستگاه آمبولانس، ۵۷ اتوبوس آمبولانس،۱۲ بیمارستان صحرایی و ۱۲ بالگرد با بیش از یک هزار نیروی بهداشتی و درمانی در حال خدمت گذاری هستند.

۶ شهریور| آغاز بهره برداری از هفت طرح صنعتی در استان ایلام

رضا محمدرحیمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: به مناسبت هفته دولت، بهره برداری از هفت طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از طرح های مذکور، که در زمینه تولید سولفات سدیم، منیزیم و روی، اسکلت فولادی، لامپ کم مصرف ال.ای.دی، تیرچه فولادی، یخ و فوم پلی استایرن هستند، زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

۷ شهریور| ۲۰ مکان ورزشی در استان ایلام برای اسکان زائران ساماندهی شد

"شهاب شهبازی"مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام اظهار کرد: به منظور پذیرایی و اسکان زوار اربعین ۲۰ مکان ورزشی در سطح شهرستان های استان ایلام با امکانات لازم فراهم شده است.

وی افزود: تمامی مکانهای مورد نظر اسکان زوار دارای پارکینگ، سرویس بهداشتی و حمام و همچنین قابل دسترسی به مرکز شهر هستند.

ایلام در سالی که گذشت؛ از حماسه اربعین تا بصیرت ۱۱ اسفند

۸ شهریور| شناسایی ۱۲۰ فرصت سرمایه گذاری در ایلام

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: ۱۲۰ فرصت سرمایه گذاری تاکنون در استان ایلام برای سرمایه گذاران شناسایی و احصا است.

سعید رشنوادی اظهار کرد: به منظور تسهیل در روند جذب سرمایه گذاران یک سالن به عنوان مرکز خدمات سرمایه گذاری با مشارکت کارشناسان تمامی دستگاه های مرتبط تشکیل شده است که در ذیل این سالن تخصصی، برای تسهیل در رفع موانع سرمایه گذاران رایزنی می شود.

۸ شهریور| وزیر کشور وارد فرودگاه شهدای ایلام شد

بازدید هوایی از محورهای مواصلاتی منتهی به مهران، بازدید از پایانه مرزی مهران و روند خدمات‌رسانی به زائران از جمله برنامه‌های سفر وزیر کشور به ایلام و مهران است.

۱۰ شهریور| ساماندهی یک هزار دستگاه اتوبوس جوان سیر ایثار برای ترابری زائران مرز مهران

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: یک هزار دستگاه اتوبوس جوان سیر ایثار برای حمل و نقل برون شهری زائران مرز مهران ساماندهی شده است.

ایلام در سالی که گذشت؛ از حماسه اربعین تا بصیرت ۱۱ اسفند

سردار «جمال شاکرمی» اظهار کرد: اقامتگاه های سپاه در مرز مهران، مواکب و مساجد با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج محلات با مشارکت دیگر مجموعه ها روزانه پذیرای ۴۰ هزار زایر است که اقامتگاه میدان اربعین مرز مهران با همکاری سپاه استان های ایلام و سمنان ۱۰ هزار نفر ظرفیت دارد.

وی افزود: قرارگاه اربعین سپاه در حوزه درمان اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی نیروی زمینی شهید سلیمانی و درمانگاه های تخصصی صحرایی با مشارکت بسیج جامعه پزشکی کرده که باتوجه به گرمازدگی، وقوع سوانح، تصادفات و حوادث مختلف وجود و فعالیت این مراکز درمانی صحرایی ضروری است.

۱۰ شهریور| فرمانده کل سپاه وارد ایلام شد

بازدید از پایانه مرزی مهران و روند خدمت‌رسانی به زائران اربعین از برنامه‌های سفر فرمانده کل سپاه در ایلام است.

۱۰ شهریور| سردار سلامی: هیچ مشکل امنیتی در مرزهای کشور نداریم

سردار «حسین سلامی» روز جمعه در جریان بازدید از مرز مهران، اظهار کرد: با تلاش همه دستگاه های انتظامی و امنیتی، امنیت کامل مرزها برقرار است و هیچ مشکلی امنیتی در مرزها نداریم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تردد زوار در مسیر رفت و بازگشت به خوبی در حال انجام است، افزود: دولت زیرساخت های خوبی برای تردد زوار در مرزها فراهم کرده و نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده است.

ایلام در سالی که گذشت؛ از حماسه اربعین تا بصیرت ۱۱ اسفند

۱۱ شهریور| معاون اول رئیس جمهور وارد ایلام شد

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور لحظاتی پیش از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد ایلام شد و از سوی مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

بازدید از پایانه مرزی مهران، حضور در بین زائران و بررسی آخرین وضعیت امکانات و تردد در آستانه اربعین حسینی، از جمله برنامه های معاون اول رئیس‌جمهور در سفر به استان ایلام است.

۱۱ شهریور| مخبر:امسال توسعه زیرساخت های مرزهای شش گانه کشور تحول چشمگیری داشت

معاون اول رئیس جمهور گفت: امسال زیرساخت های مرزهای شش گانه از جمله مرز مهران نسبت به سال گذشته تحول چشمگیری داشت و این مهم در ابراز رضایت زائران مشخص بود.

محمد مخبر در جریان بازدید از مرز مهران در جمع خبرنگاران از مردم عراق برای همکاری در زمینه تردد زوار اربعین قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه امکانات وسیعی در مرزهای کشور برای تردد زوار اربعین فراهم شده بود، افزود: کشور عراق نیز همکاری بسیاری خوبی با ما داشت و زمینه تسهیل تردد زوار اربعین را فراهم کرد.

ایلام در سالی که گذشت؛ از حماسه اربعین تا بصیرت ۱۱ اسفند

۱۳ شهریور| ۵ کشته در تصادف جاده مهران - دهلران

خستگی و خواب آلودگی راننده پژو ۵ کشته در اثر سانحه تصادف در محور مهران - دهلران برجای گذاشت.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه خستگی و خواب آلودگی راننده "سواری پژو " عامل اصلی تصادف مرگبار مسیر مهران به دهلران بوده، اظهار کرد: در این حادثه مرگبار متأسفانه ۵ نفر کشته شدند.

۱۴ شهریور| وزیر کشور وارد مهران شد

این چهارمین سفر وزیر کشور در ایام اربعین حسینی به مرز مهران و استان ایلام است.

۱۴ شهریور| وزیر کشور: برگزاری باشکوه کنگره اربعین، نمونه بارز همکاری دولت و مردم است

«احمد وحیدی» روز سه‌شنبه پس از بازدید از پایانه شهید سلیمانی مرز مهران، پایانه مسافربری برکت و همچنین گفتگو با زوار، در مراسم مراسم سنتی چمر به مناسبت اربعین حسینی(ع) در پایانه مسافربری برکت شرکت کرد.

وزیر کشور در این آیین با قدردانی از همه دست‌اندرکاران اربعین در استان‌های زائر پذیر و مردم، گفت: به لطف خداوند متعال و با همکاری مردم سال به سال شاهد برگزاری پرشکوه‌تر اربعین حسینی هستیم.

۱۶ شهریور | پایان فعالیت قرارگاه رسانه ای اربعین مهران با میانگین ۷۰۰ تولید محتوایی

عاون امور فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از پایان فعالیت قرارگاه رسانه ای اربعین بعد از ۱۴ روز فعالیت خبری و رسانه ای خبر داد و گفت: حاصل تلاش اصحاب رسانه و مطبوعات رسانه استان تولید ۷۰۰ اثر محتوایی در طول شبانه روز بوده است.

"منصور محبی" اظهار کرد: در مدت استقرار قرارگاه رسانه ای اربعین خبرنگاران اقدام به تولید محتواهایی چون گزارش، عکس، عکس نوشته، ویدیوکلیپ، فیلم، خبر، پوشش خبری جلسات و بازدیدها، مصاحبه و دیگر فرآورده های خبری از مسئولان استانی و کشوری، موکب داران و زائران کردند.

ایلام در سالی که گذشت؛ از حماسه اربعین تا بصیرت ۱۱ اسفند

۱۸ شهریور | ۶۵ هزار معتاد متجاهر در کشور شناسایی شده است

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: طبق آمار حدود ۶۵ هزار معتاد متجاهر در سطح کشور شناسایی شده که باتوجه به ساماندهی عمده این معتادان در مراکز و کمپ های ترک اعتیاد و تلاش برای بهبودی آنها، تعداد این افراد به حدود ۵۰ هزار نفر رسیده است.

سردار "نصرت اله برین" اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر در حوزه جمع آوری معتادان تاکنون بیش از ۷۷ درصد و در بحث دستگیری خرده فروشان نیز ۲۳ درصد افزایش دستگیری داشته است.

۲۰ شهریور| کاهش ۶۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در اربعین امسال

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از افزایش ۹ درصدی تردد زوار از مرز مهران در ایام اربعین امسال خبر داد و گفت: تصادفات منجر به فوت در اربعین امسال در این استان کاهش ۶۰ درصدی داشته است.

"سعید هژبری" روز دوشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی، اظهار کرد: تردد زوار اربعین در سال گذشته از مرز مهران ۳ میلیون و ۶۰ هزار نفر بود که این میزان در اربعین امسال با افزایش ۹ درصدی به ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار نفر رسید.

ایلام در سالی که گذشت؛ از حماسه اربعین تا بصیرت ۱۱ اسفند

۲۶ شهریور| قدردانی رییس جمهور از مردم و مسئولان ایلام در برگزاری کنگره بزرگ اربعین

رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت از استاندار، مسئولان، ستاد اربعین استان ایلام، مردم و نیروهای جهادی در راستای برکزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی قدردانی کرد.

۲۷ شهریور| افشای ادعاهای دروغ رسانه‌های ضدانقلاب در مورد فوت یک جوان ایلامی

همزمان با تحرکات گسترده رسانه‌های معاند جهت ایجاد التهاب در فضاهای اجتماعی، این رسانه‌ها، خبری در خصوص مرگ یک جوان ایلامی به نام "بامشاد سلیمان‌خانی" را منتشر کردند تا بتوانند از آن در این ایام خاص بهره‌برداری کنند.

۲۸ شهریور| تجلیل از ۵۰۰ پیشکسوت جنگ و فعال دفاع مقدس ایلام

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام با بیان اینکه تجلیل از ایثارگران دوران جنگ تحمیلی با عنوان "جهاد و مقاومت؛ از دیروز تا امروز" به مناسبت هفته دفاع مقدس در دستور کار است، گفت: در این راستا از ۵۰۰ نفر پیشکسوت، کهنه سرباز و فعال این حوزه تجلیل می شود.

سرهنگ" امیرحسین فولادی" اظهار کرد: در همایش "جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز"، افرادی چون ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس، زنانی که در پشت جبهه ها یا خطوط مقدم فعالیت داشتند، نویسندگان، نخبگان و هنرمندان فعال در حوزه دفاع مقدس تجلیل می شود.

۲۹ شهریور| آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی ایلام برای پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان

همزمان با بدرقه فصل تابستان و همزمان با سراسر کشور جشن شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان کلاس اولی روز چهارشنبه بصورت همزمان در مناطق مختلف استان برگزار شد و بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

این جشن در ۷۰۰ مدرسه ابتدایی سراسر استان و بصورت ویژه در مرکز استان در دبستان‌ شهید صیاد شیرازی با حضور مسوولان آموزش و پرورش برگزار شد.

۲۹ شهریور| دستگیری سه نفر از عناصر مرتبط با گروهک‌های ضدانقلاب و تجزیه‌طلب در ایلام

این افراد در سالگرد اغتشاشات ۱۴۰۱، اقدام به نصب پرچم مجعول کردستان در چند نقطه اطراف شهر ایلام در نیمه‌های شب کرده بودند و با تهیه فیلم و عکس و انتشار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی عناصر گروهکی در شمال عراق، با هدف تبلیغ برای این گروهک و تحریک اذهان برای حضور در اغتشاش اقدام کرده بودند، شناسایی و تا کنون سه نفر از آنان دستگیر شده است.

ایلام در سالی که گذشت؛ از حماسه اربعین تا بصیرت ۱۱ اسفند

۳۰ شهریور| وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایلام سفر کرد + فیلم

«محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه با استقبال رسمی معاون سیاسی و امنیتی و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام و مسئولان ارشد استانی، وارد فرودگاه شهدای ایلام شد.

۳۰ شهریور| وزیر ارشاد: تولید کاغذ یارانه ای داخلی به ۸۰ هزار تن رسیده است

محمد مهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در نشست با جمعی از فعالان فرهنگی استان ایلام اظهار کرد: بهای کاغذ ایرانی نصف قیمت کاغذ خارجی و دارای کیفیت و مرغوبیت مطلوب است و هر ماه ثبت نام برای یک هزار تن کاغد یارانه ای ایرانی انجام می گیرد.

وی افزود: برنامه ۱۲۴ اقدامی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم ‌بارگزاری شده است که در قالب این برنامه فعالیت های مرتبط به وزارتخانه تدوین شده است.

بروزرسانی می شود.....

نظر شما