شناسهٔ خبر: 65830060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش شناورهای امدادی ناجی استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از الحاق یک فروند شناور ناجی به ناوگان امدادرسانی بنادر استان خبر داد و گفت: اکنون شناورهای امدادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به ۷ فروند شناور ناجی با تجهیزات کامل رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد شکیبی نسب صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اجرایی شدن طرح تسهیل گردشگری دریایی ویژه ایام نوروز اظهار داشت: با هدف افزایش ایمنی تردد دریایی جلیقه‌های نجات بین شناورهای گردشگری دریایی در سطح استان بوشهر توزیع شده است.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه گردشگری دریایی در استان بوشهر مجوز فعالیت برای شناورها از جمله لنج سنتی و قایق ویژه ایام نوروز صادر شده است.

وی از  آماده‌باش بودن امدادگران در بنادر استان بوشهر خبر داد و با اشاره به الحاق یک شناور ناجی خاطرنشان کرد: یک فروند شناور ناجی با سرمایه‌گذاری بیش از 2.5 میلیون یورو به ناوگان دریایی این استان افزوده شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در این راستا شناورهای ناجی امدادرسانی دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به 7 شناور رسید.

شکیبی نسب بدنه این شناور ناجی را فلزی از جنس آلومینیوم با طول 20 متر و سرعت 40 گره دریایی دانست و اضافه کرد: این شناور ناجی در آینده نزدیک با احداث پایگاه جستجو و نجات دریایی بندر لاور ساحلی دشتی فعالیت می‌کند و تا پیش از راه‌اندازی ایستگاه لاور ساحلی، در بندر بوشهر و سایر بنادر استان بر اساس نیاز مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه با فعالیت شناور ناجی در بندر لاور ساحلی توان عملیاتی بنادر و دریانوردی استان بوشهر در منطقه حساس و پرخطر دریایی افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: اکنون در مجموع 6 مرکز جستجو و نجات دریایی در بنادر عسلویه، دیر، محمد عامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای گردشگران دریایی در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: در راستای گردشگری دریایی زیرساخت‌های لازم به صورت ایمن در بنادر استان بوشهر فراهم شده است.

انتهای پیام/190

 

نظر شما