شناسهٔ خبر: 65828258 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روسیه پاسخی سخت به حمله تروریستی خواهد داد

کارشناس مسائل روسیه گفت: انتظار است طرف روسی با قاطعیت ویژه‌ای حتی پرونده‌ای را در شورای امنیت علیه آمریکا تشکیل دهد و آمریکا احتمالاً پاسخی سخت از روسیه دریافت کند.

صاحب‌خبر -

روسیه پاسخی سخت به حمله تروریستی خواهد داد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، برنامه جهان امروز درباره موضوع تیراندازی در مسکو با آقای روح الله مدبر کارشناس مسائل روسیه ارتباط تلفنی داشت.
سوال: فعلاً مقامات روسیه و به طور ویژه سخنگوی وزارت خارجه روسیه آمریکا را مقصر این حادثه تروریستی دانسته است. از نظر شما چه عواملی ممکن است پشت این حادثه تروریستی باشد؟
 مدبر: حدود دو هفته پیش هشتم مارس سفارت آمریکا در مسکو رسماً طی بیانیه‌ای هشدار از وقوع اقدامات تروریستی در مسکو داد که نزدیک بودن آن دوره با انتخابات ریاست جمهوری، با توجه به این که نزدیک به دو هفته از هشدار آمریکا رخ داده و ما در این مرکز تجاری که همزمان بود با برگزاری چند نمایشگاه بین‌المللی که جمعیت بسیار قابل توجهی در این نمایشگاه تجاری و حواشی آن حضور داشتند رخ داده سرویس امنیت فدرال روسیه و وزارت امور خارجه روسیه رسماً اعلام کرده که سفارت آمریکا و دولت آمریکا از این موضوع مطلع است.

نماینده ویژه روسیه در سازمان ملل و شورای امنیت دارد پیشنویسی را آماده می‌کند که دولت آمریکا موظف است اطلاعاتش را در رابطه با این موضوع در اختیار دولت روسیه قرار بدهد با توجه به این که شب گذشته هم روسیه عملیات سنگینی در بخش‌های کامل اوکراین و در تمام نقاط و مراکزی که دپوی تسلیحات آمریکایی و ناتو حضور داشت انجام داده و عملیات هم موفق بوده، سازمان‌های اطلاعاتی روسی این اقدام تروریستی آمریکایی‌ها که با حمایت آمریکا بوده در منطقه غیرنظامی داخل مسکو را مرتبط می‌دانند با عملیات امروز روس‌ها به مراکز دپوی تسلیحات ناتو، به هر حال کمیته ویژه‌ای هم در سرویس امنیت فدرال و هم در دفتر رئیس جمهور روسیه و هم وزارت خارجه تنظیم شده تمام انگشت اتهام با توجه به آن بیانیه ۸ مارس سفارت آمریکا به این است که این اقدام کاملا با هماهنگی طرف آمریکایی صورت گرفته است.
نیرو‌هایی که به این مرکز حمله کردند بین حدود ۵ نفر بودند که با استتار لباس نظامی و با اسلحه‌های خودکار که سرویس امنیت فدرال در حال بررسی نوع سلاح‌ها و نارنجک‌های متعدد است که به این مرکز حمله کردند نشان می‌دهد از قبل این جا شناسایی شده بود، چون عرض کردم طی دو روز گذشته ما چند نمایشگاه بزرگ بین‌المللی در این مرکز تجاری، تفریحی، فرهنگی در مسکو را داشتیم لذا انتظار است طرف روسی با قاطعیت ویژه‌ای حتی پرونده‌ای را در شورای امنیت تشکیل بدهد علیه طرف آمریکایی و دقایقی پیش هم حتی از سخنگوی کاخ سفید پرسیده شده بود با توجه به این که شما قبلا این را هشدار داده بودید نقش شما عیان شده، امروز این واقعه تروریستی نشان می‌دهد طرف آمریکایی در نظر دارد ناامنی‌ها و درگیری‌هایی را در داخل خود مسکو به وجود بیاورد و احتمالاً طرف روسی پاسخ سخت و قاطع‌تری را به طرف آمریکایی خواهد داد. باید منتظر بیانیه رسمی کرملین باشیم احتمالاً تا ساعات آینده خود رئیس جمهور روسیه هم در این حوزه موضع‌گیری خواهد کرد.

نظر شما