شناسهٔ خبر: 65828147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۴ فروردین ۱۴۰۳؛ از کشتار گسترده در تالاری در روسیه تا برنامه ایران برای فرستادن انسان به فضا طی ۵ سال آینده

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
 
طرح مقابله با لباس و پوشش نامناسب در قشم
فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی در راستای مقابله با ناهنجاری ها و آسیب ها در تفرجگاه ها و سواحل سرزمین آب و آفتاب اجرا شد.وی مزاحمت و سلب امنیت، عدم رعایت پوشش مناسب، فعالیت های غیرمجاز سمعی و بصری و استفاده از لباس های نامناسب را از جمله مصادیق طرح ارتقای امنیت اخلاقی برشمرد و افزود: این طرح در تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، ماه مبارک رمضان یکی از مهم ترین مطالبات مردم از پلیس شهرستان قشم است.
 
 
فرمانده سنتکام: باید حوثی‌ها را منزوی و بر ایران هزینه‌هایی تحمیل کرد 
فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، با اشاره به حملات نیروهای ائتلاف بین المللی به مواضع انصارالله یمن گفت: « تنها دو کشتی (حامل تسلیحات) کافی است تا اکثر تجهیزاتی را که ما تاکنون از حوثی‌ها منهدم کرده‌ایم، دوباره تامین کنند.» وی ادعا کرد: «ما باید حوثی‌ها را در فضای اطلاعاتی منزوی کنیم و هزینه‌هایی را به ایران تحمیل کنیم.»
 
 
روایت سی ان ان از پیام «شدیداللحن» بلینکن به قطر درباره اخراج مقامات حماس
طبق آنچه ۲ تن از مقامات آمریکایی می‌گویند، وزیر خارجه ایالات متحده اوایل ماه جاری میلادی پیام شدیداللحنی را به قطر درباره جنبش حماس و حضور اعضای ارشد این جنبش در دوحه ارسال کرده بود. این مقامات به نقل از وزیر امور خارجه آمریکا گفتند: «به حماس بگویید که آن‌ها باید به توافق آزادی زندانیان (اسرای اسرائیل) و آتش‌بس که جنگ غزه را متوقف خواهد کرد، پایبند باشند یا اینکه نسبت به اخراج اعضای ارشد حماس از دوحه، پایتخت قطر خطر کنند.»
 
 
جلوگیری مجدد از مراسم مداح منتقد دولت
حمیدرضا علیمی، مداح منتقد دولت نوشت: از با حکم استانداری قم عزیزان نیروی انتظامی اومدن و مانع روضه‌خوندن شدن! مهم نیست، ولی واقعا شما هیچ کار مهمی تو این شهر بجز این ندارین؟! کمی از این همّت رو برا حل مشکلات مردم خرج کنین تا جناب رییسی نیاد بگه: شکرخدا دلار ۱۰۰هزارتومن و تورم سه‌رقمی نشد!
 
 
حمله سارقان موبایل به محمدعلی ابطحی و مجروح شدن وی
سید محمد علی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب در کانال تلگرامی اش از حمله به خودش خبر داد و در نوشته کوتاهی با عنوان "گزارش موبایل ربایی! " نوشت: اصلا نمیفهمیدم چی شد. قیافه‌ها تروتمیز. موتور خیلی نو و  شیک. موبایل از دست موتوری لیز خورد و توی دستم ماند. پیاده نشد. گاز داد با صورت خوردم روی زمین. بچه‌ها آمدند. رفتیم بیمارستان. عکس گرفتیم. ۱۰ تا بخیه روی ابرو و تَرَک قفسه سینه محصول این زمین خوردن بود.
 
 
صدا و سیما برای آمدن سلبریتی‌ها روی آنتن ۲۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان حق القدم داده است
مهران جباران مدیر سابق روابط عمومی صداوسیما گفت: در کمتر از دو سال و نیم بزرگواران از شعار تحول در رسانه ملی با محوریت سلبریتی زدایی رسیدند به این جا که نوروز امسال به هر سلبریتی نازنین برای آمدن روی آنتن ۲۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان حق القدم دادند، آنهم از بودجه ای که به بهانه تغییر مسیر رسانه ملی چند برابر شده است.
 
 
روسیه و چین قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای «درخواست آتش بس» در غزه را وتو کردند
قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای «درخواست آتش‌بس» در غزه با وتوی چین و روسیه روبه‌رو شد و به تصویب نرسید. این چهارمین قطعنامه‌ای است که در شورای امنیت توسط اعضای دائمی این شورا وتوو می‌شود. سه قطعنامه قبلی توسط آمریکا وتو شده بود. نماینده روسیه در جلسه امروز گفت که این قطعنامه به فلسطینی‌ها کمکی نمی‌کند و تنها نشان‌دهنده «دو رویی» آمریکاست.
 
 
ادعای کیهان در واکنش به اظهارات ظریف: در شب حمله به عین‌الاسد هیچکس نتوانست روحانی را از خواب بیدار کند
کانال روزنامه کیهان در واکنش به اظهارات ظریف در کتاب خود درباره حمله به عین الاسد نوشت: اظهارات محمدجواد ظریف در حالی است که پیشتر سردار حاجی‌زاده با ذکر جزئیات شب عملیات از اطلاع‌رسانی به نخست‌وزیر عراق تنها ۳۰ دقیقه پیش از حمله خبر داده بود. 
 
 
برنامه ۵ ساله ایران برای فرستادن انسان به فضا با پرتابگر یا کپسول زیستی
وزیر ارتباطات گفت: یک برنامه ۵ ساله داریم برای این که به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم با کپسول زیستی ایرانی یا با پرتابگر ایرانی بتوانیم شاهد حضور فضانورد ایرانی در فضا باشیم.
 
چهار کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین «در زمان مقتضی» اعلام آمادگی کردند
رهبران اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و مالت اعلام کردند که آماده به رسمیت شناختن کشور فلسطین به عنوان «تن‌ها راه دستیابی به صلح و امنیت» در منطقه جنگ زده هستند.
 
 
همسر ولیعهد بریتانیا از ابتلایش به بیماری سرطان پرده برداشت
کیت میدلتون، همسر ولیعهد بریتانیا در پیامی ویدئویی اعلام کرد که به بیماری سرطان مبتلا است. پیام عروس پادشاه بریتانیا در حالی منتشر شد که طی هفته‌های گذشته شایعات زیادی در مورد همسر شاهزاده ویلیام پخش شده بود.  کیت میدلتون در پیام خود گفته است که در مراحل اولیه بیماری سرطان قرار دارد و شیمی‌درمانی می‌شود.
 
 
علم الهدی: دیگر امروز در کشور از نتایج و آثار تحریم اقتصادی آمریکا، مصیبت و مشکلی را حس نمی کنیم
علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: امروز دیگر برای استکبار جهانی هیچ سیط و سلطه‌ای نمانده و همه چیزشان را از دست داده‌اند اما متأسفانه برخی روی مسئله «تحریم اقتصادی» حساب می‌کنند و در کشور ما نیز عده‌ای کوتاه فکر زمزمه‌اش را تکرار می‌کنند.
 
 
میزان ارز مسافرتی به ۵۰۰ یورو بازگشت
صداوسیما در خبری از تغییر میزان ارز مسافرتی خبر داد. از هفتم اسفند ۱۴۰۲ در راستای مدیریت بازار ارز در ماه پایانی سال و پاسخ به تقاضای مسافران، تخصیص ارز مسافرتی از ۵۰۰ یورو به ۱۰۰۰ یورور افزایش یافت.
 
 
کشتار در تالار «کروکوس» روسیه؛ مهاجمان 62 نفر را کشتند
گزارش‌های اولیه حاکی از «حمله تروریستی» در مسکو است. ۴ فرد مسلح نقاب‌دار با ورود به یک تالار جشن اقدام به پرتاب بمب آتش‌زا و تیراندازی کردند. رسانه‌های روس اعلام کردند که در حمله مسلحانه به تالار کنسرت «کروکوس»  در مسکو دست کم 62 نفر کشته شده اند.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما