شناسهٔ خبر: 65828001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ایران من در نصف جهان

تب و تاب نوروزی​ در باغ فدک ​

کمپ گردشگری فدک به‌عنوان محلی برای میزبانی از مهمانان نوروزی، همچنین تفریح و رفاه حال شهروندان در شمال اصفهان واقع شده که در ایام نوروز، روزانه پذیرای بسیاری از مسافران است و طی این ایام خدمات ارزنده‌ای را به مهمانان نوروزی ارائه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز چهارمین روز از فصل بهار ۱۴۰۳ و دهمین روز میزبانی باغ فدک اصفهان از مسافران نوروزی در این کلان شهر است؛ این مجموعه فرهنگی و تفریحی از بیست‌وچهارم اسفند پذیرای مهمانان نوروزی در اصفهان بوده است.

باغ فدک در سال ۱۳۷۵ به وسعت ۸۵ هکتار و ۷۵ هکتار سرانه فضای سبز در شمال شرق اصفهان احداث شد؛ ۴۷ هزار اصله درخت و درختچه شامل کاج تهران، کاج شهری، توت، زبان گنجشک، سرو نقره‌ای، سرو شیرازی، سرو نوش، اقاقیا، ارغوان، به ژاپنی، وسک، دادی و نارون در این مجموعه فرهنگی و تفریحی وجود دارد که موجب پاکسازی هوای شهر و سطح چمن کاری شده پارک در آن شامل تپه، تپه چینی و اطراف ساختمان اداری حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع است.

تب و تاب نوروزی​ در باغ فدک   ​

این مجموعه علاوه‌بر ارائه خدمات گردشگری، رفاهی و تفریحی به شهروندان به‌عنوان کمپینگ و محل اسکان مهمانان و مسافران در ایام سال است و از جمله امکانات موجود در این باغ می‌توان به وجود زمین‌های ورزشی در جنوب غربی باغ، کتابخانه و سالن مطالعه، زمین اسکیت با وسعت ۱۲۰۰ متر مربع سایت بازی کودکان در مرکز و غرب باغ و باغ بانوان اشاره کرد.

وجود دریاچه مصنوعی به وسعت ۵۰ میلیون مترمربع در شرق این باغ فضایی دلنشین و با طراوتی را ایجاد کرده که از زیبایی‌های منحصر به فرد آن محسوب و در راستای ایجاد لحظات مفرح برای مسافران و گردشگران قایقرانی نیز در این دریاچه انجام می‌شود.

این باغ سالانه به‌ویژه در ایام نوروز پذیرای مهمانان بسیاری است که به شهر اصفهان سفر می‌کنند، چراکه این پارک جنگلی مجموعه‌ای بی‌نظیر از طبیعتی زیبا و دارای امکاناتی است که شرایط محیطی و آب و هوایی آن مهمانان نوروزی اصفهان را ترغیب به اسکان در این مجموعه می‌کند.

نیروهای آتش‌نشانی مستقر در این مجموعه برای افزایش ایمنی باغ فدک و بررسی شرایط محیطی و ارتقای امنیت مسافران ازجمله اقدامات و خدماتی است که از سوی شهرداری منطقه ۷ شهرداری اصفهان در این ایام به مهمانان ارائه می‌شود.

تب و تاب نوروزی​ در باغ فدک   ​

این روزها حال و هوای باغ فدک به‌شدت هیجان‌ انگیز است؛ نسیم بهاری، آفتاب گرم، چادرهای مسافران که هر کدام در گوشه‌ای توسط خانواده‌ها برپا شده و خودروهای آن‌ها که پی در پی برای اسکان وارد باغ می‌شوند، فضایی دلچسب و مفرح را برای گردشگران ایجاد کرده است.

حدود ساعت ۹ صبح روز گذشته به باغ فدک رسیدم و برای تهیه گزارشم وارد محوطه شدم؛ مهمانان نوروزی هنوز از خواب بیدار نشده بودند و تعداد کمی از چادرها بیرون آمده بودند؛ عده‌ای صبح زود از راه رسیده و در حال پیاده‌کردن وسایل خود و جاگذاری چادرهای خود در محوطه باغ بودند؛ خودروی مسافران یکی پس از دیگری وارد مجموعه می‌شود و قسمت ورودی باغ در دو لاین تا انتها تقریباً پر و چادرهای مسافران به فواصل معین توسط خانواده‌ها بر پا شده است.

برخی خانواده‌ها بچه خردسال دارند و صدای کودکان از درون چادر می‌آید؛ کم کم با گرمای آفتاب دل‌انگیز بهاری چادرها گرم می‌شود و مسافران یکی یکی از چادرهای خود بیرون می‌آیند؛ مادری در حال شستن ظرف‌های دیشب است و وقتی به او نزدیک می‌شوم تا با او سلام کنم و خوشامد بگویم، پیش‌دستی می‌کند و با لبخند گرمی سلام می‌دهد.

تب و تاب نوروزی​ در باغ فدک   ​

از کجا تشریف آوردید؟ تهران، تازه دیشب رسیدیم و خیلی هوا سرد بود، اما امروز هوا خیلی گرم و خوب است؛ اصفهان شهر مورد علاقه من است، ما هر سال عید تا جایی که بشود به اینجا می‌آییم و من دوست دارم در باغ فدک چادر بزنیم؛ او بی‌آنکه بپرسم، دوست داشت صحبت کند، از یافت‌آباد تهران آمده بودند و باز هم بدون پرسش من از خاطرات سال‌های گذشته و زمانی‌که بچه‌ها کوچک‌تر و در این مجموعه چادر زده بودند، صحبت کرد.

کمی جلوتر عده‌ای هم اسباب و چادر خود را جمع کرده و برای خروج آماده شده بودند؛ از اقامت در اینجا راضی بودید؟ بله عالی بود، البته شب‌های سردی داشت و ما چون بار اولمان بود که در این محل اسکان پیدا می‌کردیم، کمی غافلگیر شدیم.

مهمانان نوروزی باغ فدک، کم کم با آمدن خورشید در وسط آسمان از چادرها بیرون می‌آمدند و در حال تدارک دیدن برای پهن کردن سفره صبحانه می‌شدند؛ صدای خنده و گاهی گریه بچه‌ها از درون چادر آهنگ دلنشینی است که اغلب به گوش می‌رسد و حس و حال خوبی را در این صبح بهاری ایجاد کرده است؛ عده‌ای می‌روند و عده‌ای در حال ورود به باغ هستند، عده‌ای در حال جمع‌آوری و عده‌ای هم تازه از راه رسیدند و در مجموع می‌توان گفت، این مهمانان بوی عید را با خود آورده‌اند.

تب و تاب نوروزی​ در باغ فدک   ​

زمین بازی کودکان شلوغ است و برای سوار شدن تاب و سرسره باید در صف منتظر بمانی؛ ظاهراً بچه‌ها زودتر از بزرگترها بیدار شدند و الان وقت خوردن صبحانه است؛ یکی از مسافران سبزه عیدشان را همراهشان آورده است و برخی از آن‌ها نیز چادر سقفی دارند که نظرم را بسیار جلب کرد.

تب و تاب نوروزی​ در باغ فدک   ​

چایخانه حضرت رضا (ع) شب‌ها از اذان مغرب تا ۲۳:۰۰ آماده پذیرایی از مهمانان است و تپه‌های چمن و سفره هفت‌سین نیز از دیگر جاذبه‌هایی است که شور و حال باغ را صدچندان کرده است.

وقتی دلم هوای شب‌های صحن می‌کرد

نقش جهان برایم سجاده پهن می‌کرد

تاکنون بیشتر مسافران از تهران، یزد و شرق کشور در این مجموعه اسکان یافته‌اند و نکته قابل توجه این است که در پی برودت هوا در شب، همچنان مسافران مشتاق به ماندن و چادر زدن در باغ فدک هستند.

به گزارش ایمنا، باغ فدک، مجموعه‌ای فرهنگی و تفریحی است که در منطقه ۷ شهرداری اصفهان واقع شده است؛ این پارک جنگلی علاوه‌بر دارا بودن امکاناتی همچون سرویس‌های بهداشتی، منابع آبی آشامیدنی و هایپر برای خرید مواد غذایی مورد نیاز از جاذبه‌های گردشگری چون تپه‌های چمن و دریاچه مصنوعی، همچنین زمین ورزشی، زمین بازی کودکان و اسکیت، کتابخانه و سالن مطالعه برای رفاه حال شهروندان برخوردار است.

گزارش از: ریحانه راهپیما

نظر شما