شناسهٔ خبر: 65827059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بودجه شهرداری مهاباد ۲۸ درصد افزایش یافت

رییس شورای اسلامی شهر مهاباد گفت: بودجه سال جاری شهرداری با افزایش ۲۸ درصدی به بیش از پنج‌هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال رسیده است.

صاحب‌خبر -

بودجه شهرداری مهاباد ۲۸ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، آرش شهابی  ضمن قدردانی از مسوولان در کمک به پیشبرد برنامه های سال ۱۴۰۲ شورا و شهرداری اظهار کرد: با توجه به طلب ۴۵۰ میلیارد ریالی شهرداری، از ادارات و نهادها و ارگانها انتظار داریم با ثبت این بدهی در سامانه های مربوطه از طریق ادارات کل خود اقدام لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به مهمترین طرح های شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد اضافه کرد: ایجاد کمربندی پشت تپ به داشا مجید و تکمیل رینگ آزادگان، صبح مکریان و اصلاح ورودی کوی هژار و روگذر روستای خانگی و دوربرگردان منتهی به شهرک صبا از جمله طرح های ترافیکی در دست اقدام سال جاری است.

رییس شورای اسلامی شهر مهاباد بیان کرد: افزایش ۱۵ هکتاری فضای سبز پارک جنگی و افزایش سرانه از ۶ متر به ۹ متر به ازای هر شهروند، تجهیز پارک‌ها به ست های ورزشی، والیبال، بسکتبال و وسایل بازی، خرید چمن ورزشی و برگزاری جشنواره ها و المپیادها و همایش های فرهنگی، هنری از دیگر برنامه های مدیریت شهری در سال جاری است.

شهابی افزود: ساماندهی آرامستان، ارتقای کیفیت معماری و منظر شهری، ایجاد شهربازی، ساماندهی و مرمت آثار تاریخی خارج و داخل شهر، هدایت آب‌های سطحی و احداث مسیر ویژه دوچرخه سواری و تکمیل چهارمین ساختمان آتش نشانی و تجهیز و خرید ماشین آلات آتش نشانی، عمرانی و خدماتی و ساماندهی شهرک صنفی کاوه را می‌توان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای امسال برشمرد.

وی با اشاره به وجود ۹۷۶ پرونده حقوقی شهرداری، یادآور شد: رویکرد شورای اسلامی و شهرداری بر محور حفظ حقوق بیت المال و هدایت پرونده ها به صلح بوده و رفع مشکل پروژه های سرمایه گذاری و همچنین تملک ۷۲ قطعه زمین از محل سهم شهرداری ناشی از تفکیک از مسکن و شهرسازی در دستور کار قرار دارد.

وی از تحقق بیش از ۷۵ درصدبودجه سال گذشته از محل کمک‌های دولتی و عوارض شهرداری خبرداد و افزود: ۶٠ درصد از بودجه شهرداری صرف هزینه های جاری و ۴۰ درصد نیز به بخش عمران اختصاص و در کنار آن خوشبختانه تمام معوقات، حقوق کارکنان مجموعه شهرداری پرداخت شده است.

نظر شما