شناسهٔ خبر: 65819967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سومین روز بهار

هوای اصفهان آلوده است

شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان در سومین روز از فروردین ماه در وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

هوای اصفهان آلوده استبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۱ صبح جمعه سوم فروردین با میانگین ۹۸ AQI قابل قبول است.
بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه کردآباد با ۱۵۸ و قهجاورستان ۱۸۰ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم درحالیکه در انقلاب با ۱۱۱، دانشگاه صنعتی ۱۰۶، سپاهان شهر ۱۰۵ و فیض ۱۲۶ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.
همچنین شاخص کیفی هوا در شهر‌های سگزی و شاهین شهر به ترتیب با ۴۷ و ۴۳ AQI در وضعیت پاک است.
علاوه براین شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های ۲۵ آبان با ۸۳، احمدآباد ۹۹، پارک زمزم ۹۰، خرازی ۶۵، رهنان ۸۸، میرزا طاهر ۹۱ و ولدان ۸۶، زینبیه ۹۳، کاوه ۹۸ همچنین شهر‌های مبارکه ۵۱ در وضعیت قابل قبول و خمینی شهر با ۱۰۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با ۱۵۱ و در ایستگاه کردآباد با ۱۶۰ AQI وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در ایستگاه میدان انقلاب با ۱۴۳، خیابان پروین اعتصامی با ۱۲۰ و بولوار کاوه با ۱۲۱ AQI وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.
امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با ۹۶، سجزی با ۵۱، شاهین شهر با ۵۸ و مبارکه با ۵۴ AQI در وضعیت قابل قبول و در قهجاورستان با ۱۸۱ AQI ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر‌های مجاور اصفهان از جمله نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

نظر شما