شناسهٔ خبر: 65813471 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

تلخک‌های بی‌مزه تلویزیون و امیرحسین مدرس

محمد قوچانی روزنامه‌نگار با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نسبت به برنامه‌های تلویزیونی واکنش نشان داد

صاحب‌خبر -

برترین‌ها: محمد قوچانی روزنامه‌نگار با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نسبت به برنامه‌های تلویزیونی واکنش نشان داد و نوشت: این شب‌ها تلویزیون به بهانه ی نوروز پر از دلقک‌ها / تلخک‌های بی مزه ای است که شادی شب عید نوروز را با مسخره بازی اشتباه گرفته اند. نوروز؛ شب فرهنگ و هنر و تاریخ و تمدن ایران است و اگر با طنز و شادی و فرهنگ عامه همراه باشد خیلی هم خوب است.

موسیقی پاپ و شاد عالی است ؛ اما دریغ از یک قطعه موسیقی ملی و میهنی که نشان دهد این ملت چند هزار سال تاریخ و تمدن و فرهنگ دارد . اصولگرایان حاکم بر تلویزیون می‌خواهند شاد هم باشند مبتذل می‌شوند ؛ مانند گذار از محمد رضا شجریان به تتلو و امروز گذار به عباس قادری ... شجریان که رفت و برای حذف ربنای او اساسا ربنا را از ادعیه ماه رمضان حذف کردید ؛ چرا نمی‌توانید شهرام ناظری و علیرضا قربانی و همایون شجریان را به صدا و سیما دعوت کنید و اگر آنان دعوت شما را نمی‌پذیرند، چه ایرادی در شماست که این هنرمندان ملی دعوتتان را قبول نمیکنند؟ چرا باید شب عید مجری بی هنر و بی ادب و بی فرهنگتان تصنیف ملی " مرغ سحر " که خاطره ملی ماست را مسخره کند؟ چرا شب عید باید به یک چهره بدصدا که شهرتش را مدیون فضای مجازی است و نسب به برادر حاتم طایی می برد ، میکروفن( بلند گو ) بدهید که یک نمونه از هنر موسیقی ملی را به گند بکشد؟ آیا با حذف احسان علیخانی و مهران مدیری و رامبد جوان و عادل فردوسی پور و سروش صحت و ... به این رویش‌های جدید رسیده اید که مرغ سحر را بر وزن" اتل ،متل ، توتوله "و" گاو حسن چه جوره " تحلیل می‌کنند؟! چرا " شب ایران " را به هالووین بدل کرده اید ؟ امسال که دیگر خبری از منوتو نیست .آیا فرصتی برای آشتی فرهنگی نبود؟

تلخک‌های بی‌مزه تلویزیون و امیرحسین مدرس

دعوت از استاد ایرج کار خوبی بود اما قاب سیما بیشتر مجری را نشان می داد تا نوازنده چیره دست ویلن ...آیا اینکه پس از چهل و پنج سال ورزشکاران طراز اول این کشور در سیمای جمهوری اسلامی از معین و هایده یاد می‌کنند و استودیو شادی می‌کند ، نشان دهنده شکست سیاست‌های هنری شما نیست ؟

در این میان فقط یکی مثل امیرحسین مدرس آن قدر با فرهنگ است که در برنامه شبکه یک وقتی پس از دهها دلقک و ورزشکار و سلبریتی بی مایه چند نویسنده را به برنامه شب عید دعوت می‌کنند و یادی از ایران می‌شود ، او یادی از دکتر سید جواد طباطبایی و تفکر ایرانشهری می‌کند و این نام ممنوعه را در تلویزیون در شب نوروز بر زبان می آورد .

این متن را فقط به افتخار امیر حسین مدرس نوشتم که نیمه شب در پخش زنده فرصت شناسی کرد و یاد دکتر طباطبایی و تفکر ایرانشهری را از یاد نبرد ...

پ

نظر شما