شناسهٔ خبر: 65812798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سال ۱۴۰۲ در آذربایجان‌غربی/گام های بلند توسعه و اعتلای نشاط اجتماعی در جوانان

ارومیه- ایرنا- سال 1402 در آذربایجان غربی سالی پربار برای توسعه استان و ایجاد نشاط اجتماعی در بین جوانان بود به طوری که علاوه بر ارتقای شاخص های استان در حوزه های مختلف و حضور پربار اعضای کابینه از معاون اول رییس جمهور تا بسیاری از وزرا، میزبانی مسابقات ورزشی نیز موجب ارتقای شاخص های نشاط اجتماعی در این استان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سال ۱۴۰۲ نیز نظیر سال های دیگر در تاریخ آذربایجان غربی سپری شد اما این سال، بسیار پربرکت برای این استان بود و در بسیاری از حوزه ها، شاهد موفقیت های زیادی بودیم.

توجه به توسعه مناطق مختلف استان، حضور قابل توجه ورزای دولت و اعضای کابینه دولت مردمی سیزدهم در استان یکی از مهمترین شاخصه های این استان به شمار می رفت و اقدامات ارزنده ای نیز با حضور وزرا و اعضای کابینه در دستور کار توسعه آذربایجان غربی قرار گرفت.

علاوه بر آن، آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۲ میزبان مسابقات مختلف ورزشی و برنامه های مختلف فرهنگی، دینی و معارفی بود که هزاران نفر از جوانان نیز در آن حضور یافته و شور و نشاط قابل توجه اجتماعی ایجاد شد.

توسعه دیپلماسی مبتنی بر مرز و افزایش مراودات و تعامل با مدیران ارشد استان های مرزی کشورهای همسایه و حتی کشوری مثل سوریه از دیگر برنامه هایی بود که در سال ۱۴۰۲ در آذربایجان غربی به اجرا در آمد.

4 فروردین | زلزله خوی را لرزاند

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به دانشگاه تهران، زمان وقوع زلزله را ساعت ۶:۴۶:۵۴ ثانیه صبح جمعه چهارم فروردین در منطقه یزدگان خوی اعلام کرد.

این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری خوی، ۲۴ کیلومتری سلماس و ۲۹ کیلومتری تازه شهر، آذربایجان غربی در عمق هشت کیلومتری سطح زمین به وقوع پیوست.

4 فروردین | آمار مصدومان زلزله شمال آذربایجان‌غربی به ۱۰۴‌ نفر رسید

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی با اشاره به مصدومیت ۱۰۴ نفر در زمین لرزه امروز شمال این استان به علت فرار در زمان وقوع زلزله گفت: البته اکثر این افراد به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده‌اند.

8 فروردین | ۲۰ امین شهرستان آذربایجان‌غربی‌ ایجاد شد

به دنبال پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیات وزیران، «میرآباد» به عنوان بیستمین شهرستان در جغرافیای استان آذربایجان غربی ایجاد شد.

با ابلاغ معاون اول رییس جمهور، در مراسمی که عصر سه‌شنبه با حضور استاندار آذربایحان غربی و جمعی از مدیران اجرایی، نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی و جمع باشکوهی از مردم در ابن شهر برگزار شد، میرآباد شهرستان شدن میرآباد بطور رسمی اعلام شد.

8 فروردین | دستورالعمل ۲۴ ساعت شدن مرز رازی ابلاغ شد

مدیر پایانه مرزی رازی خوی گفت: دستورهای لازم در خصوص ابلاغ ۲۴ ساعته شدن این مرز صادر و به تمام دستگاه‌های مرتبط مستقر ابلاغ شد تا از بامداد ۱۰ فروردین فعالیت خود را با دستورالعمل جدید آغاز کنند.

رضا پورسحاب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۴ ساعته شدن مرز موقتی نبوده و طبق دستور و ابلاغی که به دستگاه‌های مربوط در مرز صادر شده، برای همیشه و دائم این مرز شبانه روزی فعالیت و خدمات رسانی خواهد کرد.

16 فروردین | بانوی مهابادی در صدر جدول پینگ پنگ بازان زن ایرانی ایستاد

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: «الینا رحیمی» ورزشکار شایسته اهل این شهرستان با درخشش در مسابقات جهانی به صدر جدول تنیس‌بازان روی میز بانوان ایران رسید.

کیوان خوشبخت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: الینا رحیمی عضو ثابت تیم ملی تنیس روی میز بانوان بعد از درخشش در مسابقات آزاد جهانی (کانتندر) ۳۸ پله در رده بندی جهانی صعود کرد و به رده ۳۰۶ برترین تنیس بازان جهان رسید.

16 فروردین | بازسازی بیش از یک هزار واحد مسکونی زلزله‌زده در خوی آغاز شد

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به سرعت قابل توجه بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی گفت: عملیات بازسازی یک‌ هزار و ۴۵ واحد تخریب شده در زلزله هشتم بهمن پارسال آغاز شده است.

20 فروردین| رییس هیات فوتبال آذربایجان‌غربی انتخاب شد

مجمع انتخابات هیات فوتبال استان آذربایجان غربی با حضور رییس فدراسیون فوتبال برگزار و «علی اصغر ملکانی» برای چهار سال به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

25 فروردین | مردم آذربایجان غربی در حمایت از فلسطین همصدا شدند

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، مردم استان آذربایجان غربی همگام و همراه با هموطنان خود برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی همصدا شدند.

27 فروردین | رنگ‌بندی جدید کرونا در آذربایجان‌غربی/ ارومیه آبی شد

جدیدترین رنگ‌بندی کرونا در کشور و به تبع آن، آذربایجان غربی اعلام شد که طبق آن، ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد و هفت شهر از جمله ارومیه در وضعیت آبی قرار دارند.

5 اردیبهشت | ارومیه میزبان کشتی آزاد جام تختی شد

چهل و سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی بعنوان مرحله چهارم چرخه انتخابی تیم ملی دهه اول خردادماه در شهر ارومیه برگزار می‌شود.

6 اردیبهشت | وزیر علوم: کشور با وجود تحریم رتبه برتر علمی منطقه است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جمهوری اسلامی امروز توانسته با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان، به رتبه برتر علمی در منطقه تبدیل شود.

7 اردیبهشت | وزیر علوم: آموزش عالی در زمینه مهارت محوری با خلاء مواجه است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در مهارت محور کردن آموزش‌های دانشگاهی خلاء وجود دارد لذا بسترسازی برای این موضوع از ضروریات است.

محمدعلی زلفی گل در جلسه‌ای با نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون ۱۶ درصد آموزش‌ها در آموزش عالی مهارت محور است در حالیکه طبق برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد باشد.

14 اردیبهشت | مامور پلیس جان کودک هشت ساله اشنویه‌ای را نجات داد

فرمانده انتظامی اشنویه گفت: مامور پلیس راهنمایی و رانندگی این شهرستان، جان کودک هشت ساله را که داخل نهر افتاده بود، از مرگ حتمی نجات داد.

18 اردیبهشت | معاون اجرایی رییس جمهور: ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب مصوبات سفر به آذربایجان غربی پرداخت شد

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در کمتر از یکسال بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی (منابع سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات ملی و استانی) در قالب مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت به آذربایجان غربی پرداخت شد و در اختیار استان قرار گرفته است.

18 اردیبهشت | سخنگوی دولت: کشور با تدابیر دولت سیزدهم در مسیر پیروزی قرار گرفته است

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در یک دهه پیش از دولت سیزدهم مسیر ایجاد شده در کشور روند رو به رشدی نبود، گفت: ایران اسلامی، اکنون و با تدابیر دولت مردمی در مسیر رشد و پیروزی قرارگرفته است.

علی بهادری جهرمی در جمع طلاب و روحانیون ارومیه‌ افزود: وضعیت کشور با تغییر سیاست‌ها در دولت سیزدهم فرقر کرد و همین امر موجب شد دشمن احساس شکست کند و نشانه‌های این شکست بویژه در حوزه تحریم‌های همه جانبه علیه ایران آشکار شد.

18 اردیبهشت | سخنگوی دولت: نگاه دولت سیزدهم به احیای دریاچه ارومیه مبتنی بر همراهی مردم است

سخنگوی دولت با اشاره به نگاه ویژه به موضوع احیای دریاچه ارومیه گفت: در این خصوص، نگاه دولت سیزدهم مردمی و مبتنی بر همراهی و همکاری همه مردم است.

علی بهادری جهرمی در حاشیه بازدید از دریاچه ارومیه افزود: دولت سیزدهم در راستای توجه ویژه به احیای دریاچه ارومیه، دبیری ستاد احیا را از یک مقام کشوری به استاندار آذربایجان غربی تغییر داد که همین امر گام بلندی در استفاده از همه ظرفیت‌ها برای این منظور است.

18 اردیبهشت | معاون اجرایی رییس جمهور: فروش روزانه نفت ایران به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسید

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: تحولات جدی در صادرات نفت کشورمان اتفاق افتاده و فروش روزانه به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است.

محسن منصوری در جلسه بررسی مصوبات سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دولت ، طی سال گذشته با وجود مشکلات مالی در توزیع اعتبارات بخش عمرانی رکورد زد، افزود: پارسال در مجموع ۲۷۰ هزار میلیارد تومان (همت) پول و اعتبار عمرانی در کشور توزیع شد.

18 اردیبهشت | ۹ میلیون دانش آموز ابتدایی در کشور مشغول به تحصیل هستند

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۹ میلیون دانش آموز در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند و ۳۷۰ هزار معلم هم کار تعلیم و تربیت آنان را بر عهده دارند.

18 اردیبهشت | معاون رییس جمهور: نرخ تورم در دولت سیزدهم به ٤٨ درصد کاهش پیدا کرد

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: دولت سیزدهم تلاش زیادی انجام داد تا نرخ تورم در کشور از ۶۰ به ٤٨ درصد کاهش پیدا کرد.

18 اردیبهشت | دولت سیزدهم پروژه‌های نیمه تمام چند سال گذشته را تکمیل کرد

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: دولت سیزدهم با تامین اعتبار لازم اغلب پروژه‌های عمرانی که بیش از ۳۰ سال راکد و نیمه تمام مانده بود را تکمیل و به بهره برداری رساند.

20 اردیبهشت | گرهی که بعد از حدود سه دهه باز شد/ تیتان ارومیه در مسیر استحصال

گره معدن تیتان ارومیه بعد از حدود سه دهه از کشف این ماده معدنی مهم در اطراف شهرستان در روزهای اخیر باز شد و می‌توان گفت این ماده معدنی مهم با تلاش دولت سیزدهم البته استفاده از ظرفیت کنسرسیوم بزرگ مالی، در مسیر استحصال قرار گرفته است.

20 اردیبهشت | محموله ۵۲ هزار میلیارد ریالی کالای قاچاق در آذربایجان غربی کشف شد

استاندار آذربایجان غربی گفت: یک محموله کالای قاچاق به ارزش ۵۲ هزار میلیارد ریال با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در این استان کشف و ضبط شد.

20 اردیبهشت | دادستان کل کشور: ارتقای امنیت و پایداری آن موجب جذب سرمایه گذار و رشد اقتصادی است

دادستان کل کشور گفت: ارتقای امنیت و پایداری آن در هر منطقه‌ای موجب جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و همچنین رشد اقتصادی است.

21 اردیبهشت | وزیر میراث: مدیران موانع پیش روی سرمایه گذاری را برطرف کنند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر اینکه مدیران باید موانع پیش روی سرمایه‌گذاری را برطرف کنند، افزود: در این راستا آمایشی انجام و فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهیه شده است که می‌تواند در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد.

24 اردیبهشت | حکم محکومیت ۱۹ محکوم باند ارتشاء و قاچاق سوخت گمرک سروی ارومیه اجرا شد

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از اجرای حکم محکویت ۱۹ محکوم پرونده ارتشاء و قاچاق سوخت در گمرک سرو ارومیه مربوط به سال ۱۳۹۹ خبر داد.

28 اردیبهشت | پیروان اقلیت‌های دینی در ایران از احترام خاصی برخوردار هستند

رهبر جهانی کلیسای شرق آشور گفت: برخلاف تحلیل‌های خارجی پیروان اقلیت‌های دینی در ایران در کنار سایر ادیان الهی در آرامش زندگی کرده و از احترام خاصی برخوردار هستند.

29 اردیبهشت | معاون رییس جمهور: چهارهزار واحد صنعتی کشور در دولت سیزدهم احیا شده است

معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: با تلاش جهادی دولت سیزدهم، تاکنون چهار هزار واحد راکد و نیمه راکد، فعال و احیا شده است.

4 خرداد | آغاز رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام تختی

چهل و سومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام تختی از امروز به مدت ۲ روز در سالن الغدیر شهر ارومیه برگزار می‌شود.

5 خرداد | برگزیدگان هفدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری معرفی شدند

برگزیدگان هفدمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری معرفی و از آنان تجلیل شد.

در آیین اختتامیه هفدمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری که شامگاه پنجشنبه با حضور اهالی شعر و ‌ادب و مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در میاندوآب برگزار شد براساس رای هیات داوران از سه شاعر خارجی «جاسم بابا اوغلو، نحات جوان شان اوغلو و علی نجار اوغلو» از کشور عراق تجلیل شدند.

5 خرداد | خاندوزی: نگاه دولت سیزدهم توجه ویژه به مناطق کمترتوسعه یافته است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نگاه دولت سیزدهم توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته بویژه در زمینه پرداخت تسهیلات و رفع موانع تولید است.

سیداحسان خاندوزی در حاشیه شورای اداری شهرستان بوکان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در جلسه امروز با مسوولان و فعالان اقتصادی، مشخص شد با توجه به توسعه نیافتگی، این منطقه نیازمند نگاه ویژه است.

6 خرداد | ارومیه میزبانی سربلند

چهل و سومین دوره رقابت‌های کشتی جام جهان پهلوان تختی طی ۲ روز به میزبانی سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برگزار شد و با وجود مسابقات متعدد و حضور اکثر قریب به اتفاق بهترین‌های کشتی کشور، ارومیه باز هم سربلند از میزبانی بیرون آمد و نمره قبولی دیگری برای این شهر ورزش دوست ثبت شد.

11 خرداد | نخستین نشست استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه آغاز شد

در این آیین علاوه بر وزیر کشور، نصرالله رشنودی سرکنسول ایران در اربیل، محمد رضوانی فر رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، برخی از نمایندگان آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی و استانداران آذربایجان‌غربی، کردستان و کرمانشاه از کشورمان و استانداران اربیل، دهوک و سلیمانیه عراق هم حضور دارند.

11 خرداد | معاون وزیر خارجه: ایران سال گذشته میزبان ۱.۲ میلیون گردشگر سلامت بود

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در یکسال گذشته میزبان یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در حوزه گردشگری سلامت بود که نشان دهنده ظرفیت بالای گردشگرپذیری این حوزه است.

11 خرداد | سهم اقلیم کردستان از صادرات ایران به عراق بیش از ۲۸ درصد شده است

رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: با اقداماتی که صورت گرفته، سهم اقلیم کردستان از صادرات ایران به عراق از ۲۲ درصد به بیش از ۲۸ درصد رسیده است.

11 خرداد | استاندار: آذربایجان غربی در دیپلماسی منطقه‌ای پیشران است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سیاست موفق دولت سیزدهم در راستای توسعه دیپلماسی همسایگی و ارتقای مراودات با کشورهای همجوار گفت: توسعه ارتباطات اقتصادی با اقلیم کردستان عراق هم در این راستا بوده و در این خصوص این استان پیشران بوده و موفقیت‌های خوبی به دست آورده است.

11 خرداد | وزیر کشور: روابط مردم عراق و ایران پیوند ناگسستنی است

وزیر کشور گفت: روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود قرار دارد و روابط و پیوند بین ۲ ملت ناگسستنی است.

احمد وحیدی در نشست استانداران استان‌های مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه افزود: ارتباط ما با اقلیم کردستان عراق در دوره‌های مختلف از جمله دوره دژخیمانی مثل صدام، دوره داعش و دوره همکاری امروز، برقرار بوده و قوی و پایدار است.

11 خرداد | تمرچین دروازه عبور زائران عتبات عالیات کشورهای حوزه قفقاز می‌شود

استاندار آذربایجان غربی در نشست خبری گفت: طی توافقات انجام شده با اقلیم کردستان عراق درصدد ظرفیت سازی برای عبور و مرور زائران عتبات عالیات کشورهای حوزه قفقاز از مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر هستیم.

16 خرداد | اولین مجموعه تخصصی پیکل‌بال کشور در ارومیه افتتاح شد

سرپرست کمیته پیکل‌بال کشور گفت: اولین مجموعه تخصصی پیکل‌بال کشور با چهار زمین در ارومیه افتتاح شد.

16 خرداد | ۱۸ کاروان حج تمتع از آذربایجان‌غربی راهی سرزمین وحی شد

رییس حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: ۱۸ کاروان حج تمتع استان شامل ۲ هزار و ۶۵۰ زائر از طریق فرودگاه شهید باکری ارومیه به سرزمین وحی انجام شد.

21 خرداد | رییس فدراسیون والیبال: ارومیه میزبان مسابقات قهرمانی آسیا شد

رییس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از میزبانی شهر ارومیه در رقابت‌های آتی والیبال قهرمانی آسیا گفت: این شهر، پایتخت والیبال آسیاست و حق بزرگی بر گردن این رشته ورزشی در کشور دارد.

22 خرداد | نخستین پالایشگاه بیودیزل کشور در ارومیه افتتاح شد

مدیرعامل بیودیزل در مراسم افتتاح این طرح اظهار کرد: با افتتاح این پالایشگاه، تولیدات سالانه بیودیزل کشور به میزان ۱۲ میلیون دلار به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

27 خرداد | زلزله ۴.۷ ریشتری خوی را لرزاند

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

زمان وقوع زلزله ساعت ۱۶ و ۴۳ ثانیه عصر شنبه چهارم ۲۷ خرداد در حوالی خوی بود که البته به گفته فرماندار، خسارتی نداشت.

28 خرداد | استاندار: ۱۴۰ واحد راکد آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشت

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ۱۴۰ واحد راکد آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشته است، گفت: فعالیت‌های ستاد رفع موانع تولید در استان اثربخشی مطلوب در حوزه تولید بویژه اشتغال را به همراه داشته است.

1 تیر| فاز اول طرح جامع توسعه پایانه مرزی رازی در مرز ایران و ترکیه افتتاح شد

فاز اول طرح جامع توسعه پایانه مرزی رازی خوی که یکی از سه مرز بین ایران و ترکیه و نزدیکترین مرز کشورمان به شهر وان در شرق ترکیه است روز پنجشنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

1 تیر| یک‌هزار و ۲۰۲ واحد مسکونی با حضور وزیر راه در آذربایجان‌غربی افتتاح شد

یک‌هزار و ۲۰۲ واحد مسکونی شامل واحدهای مسکن مهر و نهضت ملی مسکن در مراسمی با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در استان آذربایجان غربی افتتاح شد.

1 تیر| ۱۵۳ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی آسفالت شد

روکش آسفالت ۱۵۳ کیلومتر راه روستایی آذربایجان غربی با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی مورد بهره برداری قرار گرفت.

2 تیر| وزیر راه: بهبود راه‌های ارتباطی مرزها از برنامه‌های مهم دولت در حوزه زیرساختی است

وزیر راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از افتتاح مسیر بزرگراهی ارومیه - مرز سرو گفت: بهبود راه‌های ارتباطی مرزها از برنامه‌های مهم دولت در حوزه زیرساختی است.

4 تیر| دولت سیزدهم و وعده‌ای که در آذربایجان غربی محقق شد

خط آهن ارومیه - مراغه چند سال پیش به طول ۱۸۵ کیلومتر به بهره برداری رسید تا شاهراه ارتباطی ایران به اروپا از بن بست اقتصادی و ریلی خارج شود که با توجه به پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی و همت دولت سیزدهم، امید می‌رود با تکمیل ایستگاه‌های طول مسیر ظرفیت‌ حمل و ریلی این استان هم تقویت شود.

4 تیر| آتش سوزی در بازارچه امین نقده مهار شد/۱۲ نفر مصدوم شدند

فرماندار نقده گفت: آتش سوزی در بازارچه امین این شهر با حضور به موقع تیم‌های آتش نشانی کنترل و مهار شد.

5 تیر| فرمانده جدید سپاه ‌شهدای آذربایجان غربی ‌معرفی شد

سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حکمی سردار سرتیپ ۲ پاسدار «محمدحسین رجبی» را به‌عنوان فرمانده جدید سپاه شهدای استان آذربایجان‌غربی منصوب کرد.

5 تیر| دشمنان همواره برای شکست ایران نقشه می‌کشند/ مجاهدت مستمر با همه استعداد راه مقابله است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان بی وقفه و شبانه روز برای عقب نگهداشتن، شکست دادن، ایجاد تفرقه در ایران اسلامی نقشه می کشند ولی ما با آگاهی، نقشه های آنان را به هم می ریزیم.

7 تیر| رشد اقتصادی سال گذشته آذربایجان‌غربی به ۳.۸ درصد رسید/ سه‌دهم درصد بیشتر از کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به رسیدن رشد اقتصادی سال گذشته این استان به ۳.۸ درصد گفت: این رقم، سه‌دهم (۰.۳) درصد بیشتر از نرخ رشد در کشور است.

7 تیر| معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیر پرونده مصدومان شیمیایی است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: تشکیل پرونده علیه جنایات جنگی توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری با محوریت تشکل‌های جانبازان و ایثارگران شروع شده و اکنون در کشور هلند و شهر لاهه دادگاهی در حال برگزاری است که در آن چند نفر از مصدومان شیمیایی ایران علیه شرکت‌های اروپایی اعلام جرم کرده‌اند.

7 تیر| بمباران شیمیایی سردشت به عنوان مایه ننگ استکبار در جهان ثبت شده است

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیر ۱۳۶۶ به عنوان مایه ننگ کشورهای غربی و استکبار جهانی در جهان ثبت شده است.

12 تیر| صادرات کالا از گمرک مهاباد ۴۴ برابر شد

رییس گمرک مهاباد گفت: در سه ماهه اول امسال بیش از ۴۶۵ هزار دلار انواع کالا در قالب ۹۷ اظهارنامه صادراتی از گمرک این شهرستان صادر شده که این مقدار در مقایسه با ارزش صادرات سال قبل ۴۴ برابر شد.

13 تیر| بازهم وعده صادق دولت/ تصفیه‌خانه فاضلاب و خط انتقال آب به دریاچه ارومیه افتتاح شد

مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال آب به دریاچه ارومیه روز سه‌شنبه با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و محمدصادق معتمدیان دبیر ستاد ملی نجات دریاچه ارومیه به بهره برداری رسید.

13 تیر| معاون اول رییس جمهور: ۶ طرح انتقال آب دریا در حال بررسی و اجرایی شدن است

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه ۶ طرح انتقال آب دریا در وزارت نیرو در حال بررسی و اجرایی شدن است، گفت: با افتتاح این طرح‌های بزرگ تنش های آبی در مرکز و شرق کشور حل می‌شود و آب موردنیاز صنایع آب بر نیز از دریا تامین می‌شود.

13 تیر | وضعیت اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام نجات دریاچه ارومیه مطلوب است

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: به مدد تامین اعتبار از محل سفر رییس جمهور، وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه و تلاش‌های جهادی دستگاه‌های متولی وضعیت مطلوبی را در اجرا و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نجات دریاچه ارومیه شاهد هستیم.

13 تیر| معاون اول رییس جمهور: دریاچه ارومیه سرمایه بزرگ ملی همه ایرانیان است

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دریاچه ارومیه سرمایه بزرگ ملی برای همه ایرانیان است، گفت: دولت و مردم بر احیای این دریاچه حساسیت ویژه‌ای دارند البته دولت مصمم به اجرای برنامه‌های احیاست چرا که به لحاظ سلامت و محیط زیست و سایر ابعاد این نعمت خدادادی و سرمایه ملی باید حفظ شود.

13 تیر| تفاهم‌نامه بهره‌برداری از بزرگترین معدن تیتانیوم غرب آسیا در ارومیه امضا شد

تفاهم‌نامه بهره برداری از بزرگترین معدن تیتانیوم غرب آسیا در ارومیه عصر سه‌شنبه با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور به امضای استاندار آذربایجان‌غربی، رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان، مدیرعامل گروه اقتصادی مفید و مدیرعامل شرکت توسعه صنعت و معدن تدبیر رسید.

13 تیر| معاون اول رییس‌جمهور: آذربایجان‌غربی سرزمین فرصت‌های بزرگ و کم‌نظیر است

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه آذربایجان‌غربی سرزمین فرصت‌های بزرگ و کم‌نظیر است، گفت: یکی از وظایف استانداری، شناسایی و تشخیص توانایی‌های صادراتی و وارداتی است و باید به درستی تبیین شود که سهم استان در معاملات و مبادلات مالی، تجاری و اقتصادی با سه کشور همسایه چگونه است.

13 تیر| آذربایجان‌غربی ظرفیت گسترش روابط با کشورهای همسایه را دارد

معاون اول رییس‌جمهور گفت: حجم بالای مصوبات و تصمیم گیری‌ها برای آذربایجان غربی بیانگر جایگاه و اهمیت ویژه در دولت است و این استان ظرفیت و زمینه پایلوت گسترش روابط با کشورهای همسایه را دارد.

15 تیر| استاندار: آذربایجان‌غربی رتبه سوم اشتغال بخش خصوصی را در کشور کسب کرد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه نشانه‌های توسعه در بخش های مختلف در استان مشهود است، گفت: در آخرین موفقیت اقتصادی استان، رتبه سوم کشوری را در اشتغال بخش خصوصی کسب کردیم.

21 تیر | بیستمین جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان به ایستگاه آخر رسید

بیستمین جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان (جام تموز) پس از رقابت تیم‌هایی رشته‌های مختلف از کشورهای عراق، ارمنستان و ایران با معرفی تیم‌ها و نفرات برتر به ایستگاه اخر رسید.

21 تیر | بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در کشور داریم

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: هم اکنون تعداد ورزشکاران سازمان یافته و ثبت شده در سامانه این فدراسیون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.

21 تیر | بازدید کاردار ژاپن و دستیار رییس جمهور از کلینیک جانبازان شیمیایی سردشت

کاردار ژاپن و دستیار رییس‌جمهور کشورمان از کلنیک تخصصی جانبازان شیمیایی سردشت بازدید و از نزدیک شرایط ارایه خدمات به مصدومان شیمیایی این شهرستان را بررسی کردند.

22 تیر | مشاور رییس جمهور: ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور تهیه و ارائه شده است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: تاکنون ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری و مجوز بی نام با نگاه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های مناطق آزاد کشور تهیه و در اختیار سرمایه گذاران و متقاضیان قرار گرفته است.

23 تیر | آذربایجان‌غربی استان اول کشور در فعالیت‌های مدیریت زمین وزارت راه و شهرسازی شد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در اجرای برنامه ابلاغی سازمان ملی زمین و مسکن، بر اساس ارزیابی‌های سال ۱۴۰۱، این اداره کل رتبه یک کشوری را در بخش تامین، مدیریت و واگذاری زمین کسب کرده است.

26 تیر | آمارهای واقعی از جهش تولید در آذربایجان غربی/ ۸ درصد احیای واحدهای راکد کشور در این استان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته ۸.۲۳ درصد آمار واحدهای تولیدی و معدنی احیا شده در کشور مربوط به این استان بود که رقم بسیار بالایی است.

13 مرداد | حضور تیم شهرداری ارومیه در لیگ برتر والیبال قطعی شد

شهردار ارومیه گفت: فدراسیون والیبال با حضور تیم شهرداری ارومیه در رقابت‌های امسال لیگ برتر والیبال موافقت کرد و این موضوع را به صورت کتبی و رسمی به این شهرداری بعنوان مالک تیم اعلام کرد.

13 مرداد | وزیر کشور از مرز تمرچین پیرانشهر بازدید کرد

احمد وحیدی، وزیر کشور با هدف بررسی میزان آمادگی و بررسی زیرساخت‌های مرز تمرچین برای اربعین حسینی، وارد شهرستان پیرانشهر شد و از مرز تمرچین‌ این شهر بازدید کرد.

13 مرداد | وزیر کشور: امکان تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین در مرز تمرچین فراهم شده است

وزیر کشور گفت: امکانات و تجهیزات لازم برای تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین از طریق مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر فراهم شده است.

13 مرداد | وزیر کشور: زیرساخت‌های تردد زائران اربعین در مرزهای کشور وضعیت خوبی دارند

وزیر کشور گفت: امسال زیرساخت‌ها برای تردد زائران اربعین در مرزهای ۶ گانه در مقایسه با سال‌های قبل وضعیت خوبی داشته و بهتر شده است.

18 مرداد | سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در ارومیه آغاز به کار کرد

سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک» روز چهارشنبه در تالار وحدت ارومیه آغاز به کار کرد.

18 مرداد | تمبر یادبود اجلاس وحدت اسلامی رونمایی شد

همزمان با برگزاری سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در ارومیه با حضور جمعی از مسوولان و اندیشمندان کشورمان از تمبر یادبود مربوط به این اجلاس رونمایی شد.

19 مرداد | عملیات اجرایی مجتمع معدنی و صنعتی شهید «مهدی باکری» در خوی آغاز شد

عملیات اجرایی مجتمع معدنی و صنعتی شهید «مهدی باکری» در محدوده معدنی جنگسر شهرستان خوی با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.

19 مرداد | مویرگ‌های طبیعت و حوضه دریاچه ارومیه دچار مشکل شده است/ به فاز نرم‌افزاری احیا رسیدیم

معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه مویرگ‌های طبیعت و حوضه آبخیز این دریاچه دچار مشکل شده است، گفت: مدیران کشوری برای حفظ دریاچه ارومیه از نظر اعتباری سنگ تمام گذاشته است اما فرآیندهای طبیعی دریاچه ارومیه با دخالت‌های انسانی دارای مشکل شده است.

19 مرداد | منطقه جنگسر در خوی قطب تامین مواد اولیه سوخت هسته‌ای است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: منطقه معدنی جنگسر در شهرستان خوی در شمال استان آذربایجان غربی از قطب‌های تامین مواد اولیه سوخت هسته‌ای و پشتیبان‌کننده تولید برق هسته‌ای خواهد بود.

19 مرداد | مطالبه و خواست اصلی مردم احیای دریاچه ارومیه است

رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: یکی از مهمترین خواسته‌ها و مطالبات مردمی احیای دریاچه ارومیه است و محیط زیست تمام تلاش خود را در این راستا می‌کند.

23 مرداد | یک‌هزار و ۳۹۷ نفر در حوزه‌های انتخابیه آذربایجان‌غربی پیش ثبت‌نام کردند

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌غربی گفت: در مهلت قانونی پیش ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۰ حوزه انتخابیه این استان، یک‌هزار و ۳۹۷ نفر ثبت نام خود را از طریق سامانه اعلام شده، تکمیل کردند.

24 مرداد | کشف فساد گسترده در حوزه آرد سهمیه‌ای آذربایجان غربی/ ۳۱ نفر دستگیر شدند

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به انجام بیش از ۶ ماه کار قضایی، تحقیقی و نظارتی در استان برای کشف سوءجریانات در مقوله آرد و نان گفت: حاصل آن کشف فساد گسترده در حوزه آرد سهمیه ای بود.

25 مرداد| ارومیه شهر دوستدار کتاب شد

هشتمین دوره طرح پایتخت کتاب ایران برگزار و ارومیه نیز به همراه ۱۱ شهر دیگر به عنوان شهر دوستدار کتاب و کاندیدای «پایتختی کتاب ایران» انتخاب شد.

25 مرداد | دور دوم سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان‌غربی از چالدران آغاز شد

دور دوم سفرهای شهرستانی «محمدصادق معتمدیان» استاندار آذربایجان‌غربی از شهرستان چالدران آغاز شد تا ضمن بررسی میزان پیشرفت مصوبات سفر پیشین، به بررسی وضعیت مناطق مختلف در راستای مسیر توسعه این استان نیز پرداخته شود.

28 مرداد| مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در ارومیه آغاز شد

بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا با دیدار تیم‌های ملی والیبال ژاپن و تایلند در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه به صورت رسمی آغاز شد.

28 مرداد | رکورد برداشت گندم در آذربایجان‌غربی شکسته شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به برداشت ۸۲۵ هزار تُن گندم در استان گفت: رکورد برداشت گندم از مزارع آذربایجان‌غربی شکسته شد.

31 مرداد |صادرات آذربایجان‌غربی از مرز ۲ میلیارد دلار گذشت

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت: جمع کل صادرات این استان در چهار ماهه اول سال‌جاری بیش از ۲ میلیارد و ۱۵۵ میلیون دلار بود که تا پایان مرداد ماه این میزان افزایش حدود ۲۰ درصدی نیز خواهد داشت.

3 شهریور | باز هم وعده صادق دولت؛ احیای کامل ۲ واحد تولیدی راکد در ارومیه و خوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به تلاش ویژه در این حوزه برای احیای واحدهای تولیدی راکد و رفع مشکلات سرمایه گذاران گفت: ۲ واحد تولیدی بدون هیچ گونه فعالیت طی سال های اخیر با تلاش ویژه کارگروه‌ تسهیل و همچنین دستورات ویژه استاندار آذربایجان غربی در ارومیه و خوی احیا شده و زمینه فعالیت آنها فراهم شد.

4 شهریور | ژاپن قهرمان والیبال آسیا شد/ ناکامی ادامه دار ایران مقابل شاگردان بلین

تیم‌ملی والیبال ژاپن با پیروزی سه بر صفر در دیدار نهایی مقابل ایران، قهرمان بیست و دومین دوره مسابقات والیبال آسیا شد.

6 شهریور | تور جهانی تنیس ITF جوانان در ارومیه آغاز شد

رییس هیات تنیس آذربایجان‌غربی گفت: مسابقات تور جهانی ITF در رده سنی جوانان به میزبانی ارومیه آغاز شد که در آن ۶۸ ورزشکار از سه کشور حضور دارند..

9 شهریور | معاون رییس جمهور: اولویت سازمان برنامه و بودجه رفع محرومیت‌زدایی در استان‌هاست

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تلاش دولت بر مساله شناسی درست و صحیح از مسائل کشور است و رفع محرومیت زدایی استان‌ها از اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور به شمار می آید.

9 شهریور | واحد تولیدی سیلیکون خوی با حضور معاون رییس جمهور افتتاح شد

واحد تولیدی پردیس صنعتی سیلیکون آراز با حضور معاون رییس جمهور امروز پنجشنبه در شهرستان خوی به بهره‌برداری رسید.

10 شهریور | اولین پرواز زائران اربعین حسینی از فرودگاه ارومیه انجام شد

اولین پرواز ویژه ایام اربعین حسینی از فرودگاه ارومیه به مقصد فرودگاه نجف ظهر امروز، جمعه انجام شد.

12 شهریور | تردد زائران اربعین بدون مشکل از مرز تمرچین صورت می گیرد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اندیشیده شدن همه تمهیدات در راستای ارائه بهترین خدمات به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در مرز تمرچین گفت: طی ۱۶ روز گذشته مشکل خاصی در خروج زائران نبوده و این امر به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

12 شهریور | سه سال تلاش نتیجه داد/ ابلاغ مصوبه راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سرو

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در راستای تصویب و ابلاغ منطقه ویژه اقتصادی سرو در ارومیه گفت: این مصوبه، امروز /یکشنبه/ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

20 شهریور | تفاهم نامه همکاری بین ارومیه و حکاری ترکیه امضا شد

فرماندار ارومیه و والی حکاری ترکیه تفاهم‌نامه همکاری بین ۲ شهر را در پایان کمیته فرعی و امنیتی در ارومیه امضا کردند.

21 شهریور | ۳۵ درصد طلای کشور در آذربایجان غربی تولید می شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت های معدنی استان به ویژه در حوزه تولید طلا گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد طلای تولیدی کشور در این استان تولید می شود.

23 شهریور | پیکر ۲۳شهید دوران دفاع مقدس در ارومیه تشییع شد

پیکر مطهر ۲۳ شهید دوران دفاع مقدس صبح امروز، پنجشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی‌، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی، مسوولان استانی و مردم شهید پرور این شهرستان تشییع شد.

25 شهریور | ۱۳۷ عامل تشویش اذهان عمومی در آذربایجان‌غربی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۳۷ نفر از عوامل تشویش‌ اذهان عمومی در فضای مجازی استان شناسایی و دستگیر شدند.

2 مهر | ۱۵ تروریست در آذربایجان‌غربی دستگیر شدند

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی‌ گفت: با هماهنگی گسترده اداره کل اطلاعات و دادگستری، ۱۵ تروریست که قصد عملیات در تهران را داشتند، در این استان دستگیر شدند.

6 مهر| استاندار: ظرفیت بندر مرسین ترکیه برای توسعه تجارت آذربایجان‌غربی استفاده می‌شود

استاندار آذربایجان‌غربی بندر مرسین ترکیه را یکی را از بنادر مهم تجاری این کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به مراودات تجاری این بندر با کشورهای مختلف و بیش از ۵۰ کشور اروپایی، به دنبال توسعه همکاری های آذربایجان غربی با این بندر هستیم.

12 مهر| معاون رییس جمهور: پیشرفت های اقتصادی در مناطق آزاد در دستور کار جدی دولت است

معاون حقوقی رییس جمهور گفت: پیشرفت های اقتصادی در مناطق آزاد کشور در دستور کار جدی دولت است و در این مسیر رفع موانع را در دستور کار داریم.

15 مهر| آذربایجان‌غربی نقطه ثقل دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم

دولت سیزدهم از همان ابتدای فعالیت، دیپلماسی مبتنی بر همسایگی را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا نیز موفقیت های چشمگیری داشته است؛ آذربایجان غربی نیز با توجه به داشتن ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان یکی از استان های موثر در این زمینه بود که نقش خود را به خوبی در این خصوص ایفا کرده است.

16 مهر| ورزشکاران اعزامی از آذربایجان‌غربی در هانگژو با چهار مدال خوش درخشیدند

۹ ورزشکار اعزامی از آذربایجان غربی در قالب ۶ تیم فوتبال، والیبال، شمشیربازی، کبدی، اسکیت و قایقرانی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات هانگژو به میدان رفتند و توانستند چهار مدال رنگارنگ شامل یک طلا، ۲ نقره و یک برنز کسب کنند.

18 مهر| موزه پلیس در ارومیه راه‌اندازی شد

موزه پلیس همزمان با هفته نیروی انتظامی با حضور مسوولان نظامی، انتظامی و فرهنگی آذربایجان‌غربی در داخل موزه مردم‌شناسی ارومیه راه‌اندازی شد.

20 مهر| روایت «قله‌های محتوای دیجیتال» با چاشنی جهاد تبیین در آذربایجان‌غربی

حرکت در مسیر تولید محتوای دیجیتال گامی است که در راستای معرفی کسب و کارهای نوپا با مهارت‌های فردی عجین می شود و این گام‌های نو امسال در آذربایجان‌غربی در قالب پنجمین رویداد تولید محتوای بسیج با موضوع روایت قله ها چاشنی جهاد تبیین را با خود همراه کرده‌است.

27 مهر| آذربایجان‌غربی می‌تواند نقش ویژه‌ای در گسترش روابط ایران و سوریه ایفا کند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به توانمندی‌ها و موقعیت ویژه ترانزیتی این استان، در گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و سوریه، آذربایجان‌غربی می‌تواند نقش ویژه‌ای ایفا کند.

29 مهر| احداث سقف ۸۳ درصد واحدهای تخریبی زلزله سال گذشته خوی پایان یافت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به تخریب سه‌هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی در زلزله های سه‌گانه سال گذشته خوی گفت: در ۸۳ درصد این تعداد، احداث سقف به اتمام رسیده است.

30 مهر | چشم‌انداز مراودات آذربایجان‌غربی با سوریه در حوزه حمل و نقل بین‌المللی روشن است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به سفر سه روزه به همراه مدیران و فعالان اقتصادی استان به سوریه و حضور در سه استان این کشور گفت: با توجه به تبادل نظرات صورت گرفته، چشم انداز مراودات استان با سوریه بسیار روشن بوده و توسعه این ارتباطات را در آینده خواهیم داشت.

30 مهر | تقاطع غیرهمسطح دوربرگردان المهدی در ارومیه افتتاح شد

تقاطع دوربرگردان غیرهمسطح المهدی ارومیه در بزرگراه خاتم الانبیا (ص) این شهر در راستای ایجاد مسیری امن برای منطقه کمتربرخوردار المهدی به بهره برداری رسید.

1 آبان | عملیات اجرایی اکتشافات تکمیلی در مجتمع معدنی صنعتی اورانیوم دیلک‌وردی آغاز شد

عملیات اجرایی اکتشافات تکمیلی در مجتمع معدنی صنعتی اورانیوم دیلک‌وردی چالدران روز دوشنبه با دستور محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی کشور آغاز شد.

6 آبان| آذربایجان‌غربی از پاراآسیایی هانگژو هم بی‌نصیب نماند/ یک ورزشکار و ۲ مدال

آذربایجان‌غربی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو بدون مدال نماند و با یک ورزشکاری که از این استان در مسابقات شرکت کرده بود، ۲ مدال برنز برای کشورمان به دست آمد.

13 آبان | نوجوانان شعار «مرگ بر کودک کش» را در آسمان آذربایجان‌غربی طنین انداز کردند

نوجوانان و دانش آموزان در شهرهای مختلف آذربایجان غربی با همراهی اقشار مختلف مردم، ضمن برگزاری راهپیمایی روز جهانی مبارزه با استکبار، شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر کودک کش را در آسمان این استان طنین انداز کردند.

14 آبان| استاندار: بیش از ۱۸۰ طرح عمرانی در حوزه ورزش آذربایجان‌غربی اجرایی شده است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به توسعه زیرساخت‌های ورزشی به ویژه در این استان گفت: با برنامه ریزی مناسب در راستای رسیدن شهرستان های مختلف به میانگین سرانه ورزشی استان، بیش از ۱۸۰ طرح عمرانی جدید اجرایی شده است.

17 آبان| حدود ۹۰ درصد خانه های احداث شده بعد از زلزله خوی سقف دار شدند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به سرعت قابل توجه مراحل بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سه زلزله مهر، دی و بهمن سال گذشته در خوی گفت: تاکنون سقف حدود ۹۰ درصد واحدهای تخریبی در این شهرستان احداث شده که آماری بسیار قابل توجه به شمار می رود.

18 آبان| القای ناکارآمدی دولت، هدف اصلی دشمن/ انجام تاکتیک مقابله‌ای ضروری است

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه دشمن تلاش می کند تصویری ناکارآمد و ناتوان از دولت ارائه دهد، گفت: بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای خنثی سازی این تاکتیک دشمن ضروری است.

22 آبان| ۶۰۰ صندلی در سینماهای آذربایجان‌غربی فعال است/ تولید ۱۸ فیلم در سال جاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در خصوص وضعیت حوزه فیلم و سینما در استان گفت: در مجموع ظرفیت صندلی در شهرستان های مختلف استان ۱۱ هزار و ۷۹۰ کرسی است که از این تعداد، ۶۰۰ صندلی فعال است.

25 آبان| بهار واقعی سینمای ایران در دولت سیزدهم آغاز شده است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور گفت: با احداث بیش از ۲۳۰ سالن سینما و افزایش ضریب استفاده (اشغال) از آنها، بهار واقعی سینمایی کشور در دولت سیزدهم آغاز شده است.

29 آبان| امام جمعه سابق خوی دار فانی را وداع گفت

حجت الاسلام سیدرضی شکوری امام جمعه سابق خوی دوشنبه شب در این شهر دار فانی را وداع گفت.

30 آبان| ۱۳ هیات ورزشی آذربایجان‌غربی رتبه برتر ملی کسب کردند

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت مناسب هیات های ورزشی در حوزه های مختلف گفت: طبق بررسی فدراسیون ها، ۱۳ هیات از استان رتبه برتر ملی در بین ۳۱ استان کشور کسب کردند.

30 آبان| مرکز مردمی نجات فرزندان از سقط در ارومیه افتتاح شد

مرکز مردمی نفس (نجات فرزندان از سقط) با هدف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین پیشگیری و آگاهی بخشی در زمینه سقط با حضور مسوولان آذربایجان غربی در کلینیک تدبیر ارومیه افتتاح شد.

2 آذر| سفیر فنلاند: آماده همکاری مطالعاتی برای احیای دریاچه ارومیه هستیم

سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران گفت: موضوع دریاچه ارومیه نه تنها موضوع استانی و ملی برای ایران است بلکه از نظر بین‌المللی نیز حائز اهمیت بوده و این کشور آماده همکاری مطالعاتی برای احیای این دریاچه است.

7 آذر| هزینه ۱۵هزار میلیارد ریالی دولت برای زلزله‌زدگان خوی/اتمام سه‌هزار واحد تا آخر آذر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم و مقام عالی استان برای اجرای سریع و کامل طرح بازسازی مناطق زلزله زده خوی گفت: تاکنون نزدیک به ۲ هزار و ۹۰۰ واحد از مرحله سقف عبور کرده و تا پایان آذر این رقم به بیش از سه هزار واحد خواهد رسید.

12 آذر| فاز اول بزرگترین باغ پسته یکپارچه و هوشمند کشور در منطقه آزاد ماکو افتتاح شد

فاز اول بزرگترین باغ پسته یکپارچه و هوشمند کشور روز یکشنبه با حضور حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسید.

15 آذر| امیرحسین مقصودلو در مرز بازرگان تحویل پلیس ایران شد

امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو که در ترکیه به علت شکایت‌های خصوصی متعدد بازداشت شده بود، روز چهارشنبه در مرز بازرگان تحویل ایران و بلافاصله با دستور قضایی بازداشت شد.

15 آذر| دانشجویان منتظر اخبار خوب در زمینه دریاچه ارومیه باشند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در اواخر دی ماه شاهد انتقال آب به سمت دریاچه ارومیه خواهیم بود، از این رو دانشجویان منتظر اخبار خوب درخصوص احیای دریاچه ارومیه باشند.

30 آذر | معاون وزیر: ۱۰۰ نقطه ایران میزبان آثار ثبت شده جهانی است

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۲۷ اثر ثبت شده در ۱۰۰ نقطه کشور میزبان آثار ثبت شده جهانی است که می تواند در توسعه گردشگری تاریخی و طبیعی بسیار مثمرثمر باشد.

6 دی | تولید سالانه قیر در کشور به ۶ میلیون تن می رسد

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: سالانه ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

9 دی | آمار طلاق در آذربایجان‌غربی ۶.۱ درصد کاهش یافت

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی با اشاره به ایجاد روندی امیدوارکننده با کاهش طلاق در استان طی سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: در هشت ماهه امسال، تعداد طلاق ثبت شده در استان ۶.۱ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

13 دی | شهید مدافع امنیت در بوکان تشییع شد

فرمانده انتظامی بوکان گفت: پیکر مطهر شهید مدافع امنیت «شاهین خسروی‌نیا» تشییع و در زادگاهش روستای «ارمنی بلاغی» این شهرستان به خاک سپرده شد.

14 دی | آذربایجان‌غربی فاتح مسابقات بوکس بزرگسالان کشور شد

مسابقات بوکس بزرگسالان کشور با قهرمانی تیم استان آذربایجان‌غربی به پایان رسید.

18 دی | قتل آوا، پایان غم انگیز دلهره کودک طلاق

یک ماه نیست که خبر فوت آوا دختر ارومیه ای بر اثر شکنجه نامادری بر سر زبان ها افتاده و این کودک پس از دلهره ای چندماهه، ۱۰ روز جدال با مرگ داشت ولی مثل غنچه ای نشکفته در سرمای زمستان تاب نیاورد و پژمرد که مانند خبر شکنجه اش، فوت او هم در فضای رسانه ای افکار عمومی را متاثر کرد.

26 دی | فرماندار: اعضای تعلیقی به شورای شهر ارومیه بازگشتند

فرماندار ارومیه گفت: اعضای تعلیقی ششمین دوره شورای اسلامی شهر ارومیه پس از دریافت حکم دادگاه به این شورا بازگشتند.

27 دی | اشتغال صنعتی در آذربایجان‌غربی ۳.۵ برابر شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: هفت هزارو ۸۱۳ مورد اشتغال صنعتی طی ۹ ماه امسال در استان به ثبت رسید که ۳.۵ برابر مدت مشابه سال گذشته است.

1 بهمن | تعهد اشتغال آذربایجان‌غربی در سال جاری به‌طور کامل محقق شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: تعهد اشتغال ۴۲ هزار نفری پیش‌بینی‌شده برای سال‌جاری در استان به‌طور کامل محقق شده که نشان‌دهنده ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و بازار کار خوب در استان است.

3 بهمن| ششمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا آغاز شد/ طنین موسیقی عرفانی در دارالقرار شمس

ششمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا با حضور تیم هایی از سراسر کشور در شهر خوی آغاز شد و دوباره نوای موسیقایی عرفان در دارالقرار شمس طنین انداخت.

11 بهمن| ۶۰۶ هزار بیمار مبتلا به فشار و قندخون در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان گفت: ۶۰۶ هزار و ۴۹۰ بیمار مبتلا به فشار و قند خون در قالب این طرح شناسایی شدند که باید به این تعداد، دیگر افرادی که دارابودن فشار و قندخون را ابراز کرده اند، افزود.

14 بهمن | استاندار: رتبه آذربایجان‌غربی در حوزه بهره وری ۲۲‌پله در کشور ارتقا یافت

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به بهبود بسیاری از شاخص های استان در حوزه های مختلف اقتصادی گفت: رتبه استان در حوزه بهره وری بین ۳۱ استان کشور ۲۲ پله بهبود یافته که بهترین عملکرد بوده است.

14 بهمن| جشنواره جذب در کشور راه افتاد/صدور یک میلیون شناسه برای رضایت سنجی کارکنان

معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اجرای آزمون های مختلف جذب دستگاه های اجرایی در استانهای مختلف کشور و نهادهای اجرایی گفت: در حال حاضر به همت دولت سیزدهم، جشنواره جذب در دستگاه های اجرایی راه افتاده است و هزاران نفر در مسیر جذب قرار دارند.

17 بهمن| کلنگ احداث منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو بر زمین زده شد

کلنگ احداث منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو روز سه شنبه با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این منطقه مرزی بر زمین زده شد.

17 بهمن | وزیر اقتصاد: دولت مصمم به ساماندهی بخشنامه‌های یکباره ادارات در حوزه تجارت است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به وجود بخشنامه‌های یکباره برخی ادارات در حوزه تجارت طی سال های گذشته گفت: دولت با دستور رییس جمهور و همراهی مجلس، مصمم به ساماندهی این وضعیت است و این امر را با قدرت پیگیری می کند.

17 بهمن| بزرگترین کشتارگاه صنعتی شمال غرب کشور در ارومیه افتتاح شد

بزرگترین کشتارگاه صنعتی شمال غرب کشور روز سه شنبه با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در ارومیه افتتاح شد.

21 بهمن| وزیر فرهنگ: آذربایجان‌غربی از قطب‌های فرهنگی هنری کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آذربایجان‌غربی از قطب‌های فرهنگی و هنری کشور است که درصدد شکوفایی ظرفیت های این استان در حوزه های مختلف و با اجرای طرح های زیرساختی هستیم.

21 بهمن| ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار فرهنگی برای استان‌ها اختصاص یافت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار فرهنگی برای استان ها اختصاص یافته که با ارائه طرح های موثر و قابل انجام، تخصیص داده می شود.

22 بهمن| ۲۲ بهمن روز عزت ملت/امسال هم برای ایرانِ سربلند همه آمدند

راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نیز نظیر سال های گذشته با شور و شکوه بسیار در نقاط مختلف آذربایجان غربی برگزار شد و مردم این دیار همزمان با دیگر نقاط کشور، با لبیک به ندای مقام معظم رهبری و برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهیدان حضوری باعظمت داشتند.

30 بهمن| رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه ۲ ماه زودتر/ سرعت ورود آب به ۱۵ مترمکعب در ثانیه رسید

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه امسال ۲ ماه زودتر عملیات رهاسازی آب از سد سیلوه و کانی سیب به دریاچه ارومیه آغاز شد، گفت: در حال حاضر سرعت ورود آب به ۱۵ مترمکعب در ثانیه رسیده است.

2 اسفند| دهمین اهدای عضو امسال در آذربایجان‌غربی به سه بیمار جان دوباره بخشید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: دهمین اهدای عضو سال جاری در این استان با رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی اتفاق افتاد تا امکان ادامه زندگی برای سه بیمار نیازمند عضو فراهم شود.

3 اسفند| سلاجقه: رهاسازی آب از سدهای حوضه آبریز به دریاچه ارومیه ادامه می‌یابد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رهاسازی آب از سدهای اقماری به دریاچه ارومیه ادامه می یابد و این روند در ماه های آتی تداوم خواهد داشت.

10 اسفند| جانبازان و معلولان در ارومیه صاحب سه سالن ورزشی تخصصی شدند

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: جانبازان، معلولان، ناشنوایان و نابینایان در ارومیه صاحب سه سالن ورزشی تخصصی شدند.

11 اسفند| خواب آشفته دشمنان ایران تعبیر نشد/طنین میثاق مردم آذربایجان‌غربی با جمهوری اسلامی

همه آمدند اعم از شیعه و سنی، آشوری و ارمنی و ترک و کرد؛ آنها آمدند و یکبار دیگر خواب آشفته دشمن را بی تعبیر و نقشه معاندان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را نقش بر آب کردند.

12 اسفند| منتخبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان‌غربی مشخص شدند

فرماندار ارومیه و رییس مرکز حوزه انتخابیه آذربایجان غربی در انتخابات مجلس خبرگان گفت: سیدعلی اکبر قریشی، عسکر دیرباز و محمدحسین بیاتی سه منتخب مردم استان برای حضور در ششمین دوره این مجلس هستند.

13 اسفند| راهیان بهارستان از آذربایجان‌غربی را بیشتر بشناسیم

تکلیف هر ۱۲کرسی نمایندگی آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با مشخص شدن نتایج انتخابات در حوزه‌های ۱۰ گانه استان مشخص شد.

17 اسفند| ۱۷۵ واحد تولیدی آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشت

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۷۵ واحد تولیدی صنعتی با اخذ پروانه بهره برداری وارد چرخه تولید شد که تاثیر بسزایی در افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان دارد.

18 اسفند| فعالان مجازی برهم‌زننده نظم و امنیت آذربایجان‌غربی در چنگ قانون

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: فعالان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که نظم و امنیت عمومی را در استان برهم می زدند و علاوه بر توهین و افترا، هتک حرمت نیز می کردند، دستگیر شده و در چنگ قانون هستند.

21 اسفند| سدچپرآباد و سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه افتتاح شد/ رهاسازی چهار مترمکعب بر ثانیه آب

سد چپر آباد و سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه از طریق کانال جلدیان با حضور دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه مورد بهره برداری قرار گرفت.

24 اسفند| ۷۴ معدن در آذربایجان‌غربی احیا شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال ۷۴ معدن در شهرستان‌های مختلف استان احیا شده و کار استخراج از آنها در حال انجام است.

24 اسفند| استاندار: یک میلیون میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی کارسازی شده است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به زمینه سازی بسیار خوب برای سرمایه گذاری در استان طی بیش از ۲ سال گذشته گفت: در این مدت یک میلیون میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان کارسازی شده که در مراحل مختلف اجرایی قرار دارند.

26 اسفند | آذربایجان‌غربی رتبه نخست نرخ ازدواج را در کشور به خود اختصاص داد

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: طبق آخرین بررسی و آمار، این استان با نرخ ۷.۵ ازدواج به ازای هر یک‌هزار نفر، رتبه نخست کشوری را در سال جاری به خود اختصاص داده است.

نظر شما