شناسهٔ خبر: 65810786 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

پویش کارگران برای استیضاح صولت مرتضوی

نماینده کارگران در شورای عالی کار بلافاصله پس از اعلام مزد ۱۴۰۳، کارزاری تحت عنوان «درخواست استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی» به راه انداخت. این دومین پویش کارگران در چند هفته اخیر است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، مزد سالجاری در حالی در شورای عالی کار تعیین شد که نمایندگان کارگری از امضای مصوبه این جلسه امتناع کردند و ترجیح دادند نام و امضای آن‌ها زیر افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ ثبت نشود.

به غیر از میزان افزایش دستمزد، نحوه اداره جلسات شورای عالی کار یکی دیگر از انتقادات نمایندگان کارگری بود. بطوریکه نشانه‌ای از بی‌طرف بودن دولت وجود نداشته و حتی کارشکنی‌هایی در رابطه با حضور یا اظهار نظر نمایندگان کارگری انجام شده است.

 

حالا کارگران بدنبال آن هستند که مقدمات استیضاح صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را فراهم کنند و در همین راستا پویشی را در فضای به راه انداخته‌اند.

در متن این پویش آمده است: «نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، آقای صولت مرتضوی، وزیر کار با سابقه دو سال تعیین حداقل دستمزد کارگران، بر خلاف معیار‌های صریح قانون کار در ماده ۴۱، به کارگران کشور ثابت کرد کمترین دغدغه‌ای برای بهبود معیشت لگد مال شده‌ی آنان ندارد.
از شما می‌خواهیم مهم‌ترین مانع تعیین مزد بر اساس سبد معیشت، یعنی آقای صولت مرتضوی را استیضاح کنید.»

پیش از این کارگران به نمایندگی علیرضا میرغفاری پویش دیگری تحت عنوان حداقل دستمزد ۱۵ میلیون تومانی به راه انداخته بودند که توانسته بود بیش از ۹۳ هزار امضا و حمایت را جذب کند.

 

در ادامه باید دید نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی به این درخواست توجهی خواهند داشت یا خیر؟ از عدم واکنش مثبت یا منفی نمایندگان جدیدالورود مجلس به مزد ۱۴۰۳ پیداست یا تصویری از این موضوع مهم ندارند یا تاکنون برای آن‌ها مزد کارگران دارای اولویت نبوده است.

نظر شما