شناسهٔ خبر: 65808756 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پورسلمان: در مجارستان به دنبال سهمیه تیمی سابر هستیم/ عملکرد خوبی در ۱۴۰۲ داشتیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: در روزهای ابتدایی امسال در مجارستان به دنبال کسب سهمیه المپیک پاریس در بخش تیمی در اسلحه سابر هستیم که امیدواریم این مهم محقق شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا پورسلمان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص عملکرد این رشته در یک سال گذشته، اظهار داشت: در ابتدای سال برنامه‌هایی که مد نظرمان بود را در دستور کار قرار دادیم و بر اساس آن حرکت کردیم، این برنامه‌ریزی مطابق با منابع و داشته‌های شمشیربازی صورت گرفت و بر اساس داشته‌هایمان برنامه‌ها را پیش بردیم.

وی ادامه داد: با وجود همه مشکلات، نه تنها تقویم را به صورت تمام و کمال اجرایی کردیم بلکه برنامه‌های دیگری نیز تدوین و اجرایی شد و در کل می‌توان گفت در سال ۱۴۰۲ به خواسته‌هایی که داشتیم، رسیدیم. فراموش نکنیم بیشتر منابع مالی و اعتبارات ما به هزینه‌های داخلی معطوف شد چرا که به دنبال آن بودیم تا در بخش‌های مختلف از جمله پشتوانه‌سازی، استعدادیابی و برگزاری رویدادها در دو بخش مردان و بانوان و در همه رده‌های سنی، گام‌های قابل توجهی برداشته شود که این امر محقق شد.

پورسلمان: در مجارستان به دنبال سهمیه تیمی سابر هستیم/ عملکرد خوبی در ۱۴۰۲ داشتیم

رئیس فدراسیون شمشیربازی یادآور شد: در این مدت اردوهای مختلفی را در دستور کار داشتیم، با توجه به حضور قهرمانان اسلحه سابر کشورمان در بازی‌های آسیایی هانگژو، طبیعی بود در سال ۱۴۰۲ نگاهی ویژه به آنها داشته باشیم و خوشبختانه در این دوره از بازی‌ها موفق شدیم دو مدال برنز در انفرادی و تیمی به ارمغان آوریم، هر چند در بخش تیمی با اختلافی بسیار اندک، نقره ما به برنز تبدیل شد.

پورسلمان گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های ما از ابتدای سال ۱۴۰۲ کسب سهمیه المپیک پاریس بود، از اردیبهشت‌ماه در کوران رقابت‌های کسب سهمیه بودیم که طی آن ۱۰ رویداد را پشت سرگذاشتیم و با توجه به وضعیت اقتصادی، هزینه اعزام‌ها بسیار سنگین بود اما این روند و مسیر را طی کردیم تا به آنچه می‌خواهیم و شایسته شمشیربازی است دست یابیم. در همین سال در قهرمانی آسیا علی پاکدامن طلایی شد و در تیمی هم به مدال نقره دست یافتیم.

وی ادامه داد: در اردیبهشت ۱۴۰۲ و در ابتدای سال اولین رویداد کسب سهمیه المپیک را در اسپانیا پیش رو داشتیم که با توجه به اهمیت این بازی‌ها همه مدعیان گرد هم جمع شده بودند، تیم ملی سابر ما در این رویداد با شکست ایتالیا به مقام سومی دست یافت و این پیروزی برای ما ارزشی دو چندان داشت چرا که همین ایتالیا در المپیک توکیو، مدال را از ما گرفته بود و به نوعی انتقام آن بازی‌ها را گرفتیم.

پورسلمان: در مجارستان به دنبال سهمیه تیمی سابر هستیم/ عملکرد خوبی در ۱۴۰۲ داشتیم

رئیس فدراسیون شمشیربازی خاطر نشان کرد: در این مدت سعی کردیم در بخش‌های دیگر نیز اتفاقات خوبی را رقم بزنیم، به عنوان مثال در رده سنی نونهالان به صورت جشنواره‌ای کار کردیم و در همه بخش‌ها نیز پشتوانه‌سازی را در دستور کار قرار دادیم. در بخش تجهیزات نیز گام‌هایی برداشته شد و امروز همه تجهیزات در کشور موجود است و ورزشکاران می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند اما هنوز گران است و باید تدابیری برای آن در نظر گرفته شود که این موضوع هم در دستور کار فدراسیون است و امیدواریم به زودی این موضوع حل شود.

پورسلمان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ به دنبال آن هستیم که رویدادهای مختلف را اجرایی کرده و بر پشتوانه‌سازی تاکید ویژه داریم. باید در این بخش قدم‌های مثبتی برداریم و به دنبال آن هستیم تا در رده نوجوانان و جوانان، عملکرد بهتری را از شمشیربازی شاهد باشیم. در سال ۱۴۰۳ سه رویداد مهم را داریم، جام‌جهانی جوانان در اسلحه سابر و رقابت‌های بین‌المللی بزرگسالان که در شهرهای اصفهان و تهران برگزار خواهد شد اما مهم‌ترین مسابقه ما به بازی‌های المپیک باز می‌گردد که امیدواریم برای شمشیربازی با اتفاقات خوبی همراه باشد.

پورسلمان: در مجارستان به دنبال سهمیه تیمی سابر هستیم/ عملکرد خوبی در ۱۴۰۲ داشتیم

وی گفت: در روزهای ابتدایی سال در مجارستان به دنبال کسب سهمیه المپیک پاریس در بخش تیمی هستیم که انشالله این مهم محقق خواهد شد، اگر این اتفاق خوب برای شمشیربازی رقم بخورد باید در مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی و مسابقات اسپانیا هم با نگاه رقابت‌های تدارکاتی شرکت کنیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی ادامه داد: در اردیبهشت ۱۴۰۳ در فوجیره امارات رویداد کسب سهمیه برگزار می‌شود که طی آن کشورهایی که در اسلحه‌های مختلف موفق به سهمیه نشده‌اند این فرصت و امکان را دارند تا به میدان بروند که بر این اساس ایران در سابر بانوان، اپه و فلوره مردان و بانوان امکان حضور دارد و باید دید در این مسابقات چه خواهد شد.

پورسلمان تاکید کرد: برای حضوری شایسته در المپیک اردوهای بلند مدت را تحت نظر کریستین بائو در فرانسه را خواهیم داشت تا از نظر فنی با شرایط مطلوبی راهی پاریس شویم و همه تلاشمان این است که بتوانیم به آنپه لیاقتش را داریم، برسیم.

پورسلمان: در مجارستان به دنبال سهمیه تیمی سابر هستیم/ عملکرد خوبی در ۱۴۰۲ داشتیم علیرضا پورسلمان

نظر شما