شناسهٔ خبر: 65808020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

تصویب لایحه‌ای جدید برای جلوگیری از فروش اطلاعات در آمریکا

صاحب‌خبر -

مجلس آمریکا لایحه‌ای را برای جلوگیری از فروش اطلاعات شخصی به کشورهای دیگر تصویب کرد.

لایحه جدید که مجلس آمریکا تصویب کرده کارگزاران داده را از فروش اطلاعات شخصی آمریکایی‌ها به کشورهایی مانند چین، روسیه، کره شمالی و ایران منع می‌کند.
یک هفته پس از تصویب لایحه‌ای که قصد دارد تیک‌تاک را مجبور به جدایی از شرکت مادر چینی خود کند، مجلس نمایندگان، لایحه دومی را تصویب کرد که ادعا می کند هدف آن حفاظت از داده های آمریکایی ها است.

قانون حفاظت از داده‌های آمریکایی‌ها یا HR 7520، کارگزاران داده را از فروش اطلاعات شناسایی شخصی آمریکایی‌ها منع می‌کند. کارگزاران داده در صورتی که معلوم شود اطلاعات حساسی مانند داده‌های مکان یا سلامت را به این کشورها فروخته‌اند، با جریمه‌هایی از سوی کمیسیون تجارت فدرال مواجه خواهند شد. این لایحه در مجلس تصویب شد و تمام 414 قانونگذار به تصویب آن رای دادند.

این لایحه محدودیت گسترده‌ای بر توانایی کارگزاران داده برای فروش، مجوز، اجاره، تجارت، انتقال، انتشار، افشا یا در دسترس قرار دادن داده‌های حساس یک فرد ایالات متحده به کشورهای مدنظر اعمال می‌کند. همچنین به کمیسیون تجارت فدرال اختیار می‌دهد تا این قانون را اجرا کند.

داده‌های حساس تحت پوشش این لایحه شامل اطلاعات بیومتریک و ژنتیکی، شماره‌ بیمه، تشخیص‌ها یا درمان‌های بهداشتی و داده‌های موقعیت جغرافیایی دقیق است.
این لایحه باید در سنا تصویب و توسط رئیس جمهور امضا شود.

برچسب‌ها:

نظر شما