شناسهٔ خبر: 65807027 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

یکصد و شصت و هفتمین روز تجاوزات و جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان/

بمباران سنگین مناطق میانی نوار غزه و شهادت دهها نفر/ ترور سه مبارز فلسطینی در جنین/ سفر مجدد بلینکن به منطقه در حمایت از اشغالگران

رژیم صهیونیستی همچنان به تجاوزات و جنایات خود علیه مردم مظلوم نوار غزه ادامه می دهد، تجاوزاتی که امروز  پنجشنبه وارد یکصد و شصت و هفتمین روز خود شده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، در آغاز یکصد و شصت و هفتمین روز جنگ علیه غزه، جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطق مرکزی نوار غزه را به شدت بمباران کردند.

 

رژیم صهیونیستی همچنان به تجاوزات و جنایات خود علیه مردم مظلوم نوار غزه ادامه می دهد، تجاوزاتی که امروز  پنجشنبه وارد یکصد و شصت و هفتمین روز خود شده است.

 

بمباران سنگین مناطق مرکزی نوار غزه یک روز پس از ارتکاب جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی صورت گرفت که به شهادت دهها فلسطینی منجر شد.

 

همزمان با بمباران سنگین منازل مردم، رویارویی تمام عیار رزمندگان مقاومت با نظامیان این رژیم به ویژه در اطراف مجتمع پزشکی شفاء شهر غزه ادامه دارد.

 

این در حالی است که مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد یورش نظامیان رژیم صهیونیستی بوده است به طوری که در عملیات جوخه های ترور این رژیم در جنین، سه مبارز سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسیدند.

 

سرایاالقدس گردان جنین در بیانیه ای اعلام کرد که اشغالگران خودروی این مبارزان را با حمله هوایی هدف قرار داده است. 

 

گردان جنین اعلام کرد که احمد هانی برکات، محمود رحال و محمد الفاید در این حمله تروریستی اشغالگران به شهادت رسیدند.

 

از سوی دیگر در حمله نظامیان صهیونیست به طولکرم، دو فلسطینی به ضرب گلوله آنها به شهادت رسیدند.

 

مناطقی در نزدیکی نابلس در کرانه باختری هم شاهد تجاوزات گسترده شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان رژیم اشغالگر بود.

 

در حالی که اوضاع مردم تحت محاصره نوار غزه با شیوع گرسنگی و هشدارها درباره قریب الوقوع بودن قحطی به ویژه در شمال این منطقه روز به روز بدتر و سخت تر می شود، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی سفر جدیدی را به منطقه آغاز کرده است بدون اینکه چشم اندازی برای دستیابی به توافق درباره توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به سبب حمایتهای نامحدود آمریکا از این رژیم وجود داشته باشد.

 

 

یورش گسترده نظامیان صهیونیست به منطقه‌های مختلف کرانه باختری

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به طولکرم، اردوگاه نور شمس، شهرک البیره، دورا، السموع، اردوگاه قلندیا، شهرک مفر عقب در شمال قدس اشغالی، نابلس، روستای مادما، اردوگاه العروب و شهرک بیت امر در کرانه باختری یورش بردند.

 

بیمارستان دولتی «ثابت ثابت» در شهر طولکرم نیز شاهد یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بود.

 

در اردوگاه نور شمس درگیری‌های شدیدی میان مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست به وقوع پیوست. در نتیجه حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به بخشی از این اردوگاه ۲ مبارز فلسطینی به نام‌های «نضال ابوعبید» و «ایاد نضال کانوح» به فیض شهادت نائل آمدند.

 

همچنین نظامیان صهیونیست مانع از دسترسی نیروهای امدادی به زخمی‌های فلسطینی و انتقال آنان به بیمارستان شدند.

 

منابع خبری از وقوع انفجار شدید و ورود آسیب به یک بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در خیابان «السکه» در طولکرم خبر دادند.

 

گردان‌های شهدا الاقصی شاخه طولکرم نیز از درگیری شدید با نظامیان صهیونیست و هلاکت و زخمی‌شدن شماری از این نظامیان خبر داد.

 

در نابلس نیز نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ضمن درگیری با مبارزان مقاومت، چند جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

 

هلال احمر فلسطینی گزارش داد که در روستای مادما واقع در جنوب نابلس چند فلسطینی در پی ضرب و شتم از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

 

علاوه بر این گردان‌های شهدا الاقصی شاخه نابلس نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها به سوی یک موضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در «جبل جرزیم» تیراندازی کرده‌اند و به سلامت از محل اجرای عملیات خارج شده‌اند.

 

همچنین در نتیجه تیراندازی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سوی فلسطینیان در ورودی جنوبی استان‌های رام‌الله و بیره در کرانه باختری، ۳ فلسطینی زخمی شدند.

 

شهادت ۹ فلسطینی در اردوگاه «الجدید»

در پی بمباران خانه‌ای در اردوگاه «الجدید» واقع در غرب اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند و شمار زیادی نیز زیر آوار گرفتار شدند.

 

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در عرض نیم‌ساعت اردوگاه «النصیرات» را ۳ بار بمباران کردند. شهر «الاسری» در شمال غرب اردوگاه النصیرات نیز شاهد حمله‌های هوایی شدید جنگنده‌های صهیونیستی بود.

 

۲ خانه در اردوگاه «المغازی» در مرکز نوار غزه نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

 

یورش اشغالگران به مسجد الاقصی و اخراج نمازگزاران فلسطینی

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند نظامیان اشغالگر صهیونیستی با یورش به صحن‌های مسجد الاقصی نمازگزاران فلسطینی را وادار به خروج کردند.

 

رژیم صهیونیستی بخشی از بیمارستان «شفا» را منفجر کرد

محاصره مجتمع بیمارستانی شفا در غرب شهر غزه و حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این بیمارستان نیز برای چهارمین روز پیاپی ادامه دارد.

 

علاوه بر این منابع خبری از به گوش رسیدن صدای انفجار شدید در اطراف بیمارستان شفا واقع در غرب شهر غزه خبر دادند. این منابع گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی ساختمان کلینیک تخصصی این بیمارستان را منفجر کرده است.

 

ارتش رژیم صهیونیستی از طریق بلندگو آوارگان حاضر در داخل مجتمع بیمارستانی شفا را تهدید کرده و از آنان خواسته فوراً این بیمارستان را تخلیه کنند.

 

حمله پهپادی بامدادی مقاومت اسلامی عراق به نیروگاهی در تل آویو

مقاومت اسلامی عراق بامداد پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای در حمایت از مردم مقاوم غزه و در پاسخ به کشتار مردم بی‌دفاع آن از حمله پهپادی به نیروگاه برق رژیم صهیونیستی در تل آویو خبر داد.

 

 رسانه عبری زبان رژیم صهیونیستی اعلام کرد:

 نضال ابو عبید و ایاد نضال کانوح دو نوجوان فلسطینی شب گذشته در حمله ارتش اسراییل به اردوگاه نور شمس در طولکرم واقع در کرانه باختری فلسطین به شهادت رسیدند.

 

 

شمار شهدای اردوگاه نور شمس به ۴ نفر افزایش یافت

هلال احمر فلسطین اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی پیکر چهارمین شهید را در اردوگاه نور شمس در طولکرم تحویل داده است.

 

تحولات کرانه باختری

-اشغالگران صهیونیست با ده‌ها خودرو و بولدوزر به اردوگاه نورشمس در طولکرم یورش بردند؛ ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو جوان فلسطینی را در این اردوگاه با پهپاد هدف قرار داد؛ یورش نظامیان صهیونیست به نورشمس دو شهید و یک مجروح برجای گذاشت.

 

-بر اثر ضرب‌وشتم فلسطینی‌ها در شمال کرانه باختری از سوی نظامیان صهیونیست دو فلسطینی مجروح شدند.

 

-نظامیان صهیونیست در یورش به نابلس، یک فلسطینی را مجروح کردند.

 

-یورش نظامیان صهیونیست به الخلیل درگیری میان آن‌ها و جوانان فلسطینی منجر شد.

 

عملیات مقاومتی در گوش اتزیون اراضی اشغالی

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع یک عملیات مقاومتی در گوش اتزیون اراضی اشغالی خبر داد؛ براساس گزارش مذکور، عامل عملیات به شهادت رسیده است.

 

وضعیت غزه در صدوشصت‌وهفتمین روز عملیات طوفان الاقصی

-رژیم صهیونیستی همچنان مناطق مختلف غزه را بمباران می‌کند؛ اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز نوار غزه بار دیگر بمباران شد.

 

-محاصره و حمله ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفا در شمال غزه وارد چهارمین روز شد؛ ارتش رژیم صهیونیستی آوارگان حاضر در الشفا را تهدید به تخلیه فوری کرد.

 

-آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را درباره جنگ غزه بین اعضای شورای امنیت توزیع کرد.

 

-حزب‌الله لبنان از هدف قرار دادن محل تجمع سربازان صهیونیست خبر دادند.

 

-مقاومت عراق اعلام کرد که علیه نیروگاه برق تل‌آویو عملیاتی را انجام داده است.

 

-پنتاگون اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر لزوم بررسی جایگزین برای عملیات رفح تاکید کرد.

 

 

 تشبیه جالب جنگ غزه به جنگ احزاب از سوی مفتی عمان

مفتی عمان رویدادهای غزه را به غزوه احزاب یا خندق تشبیه کرد، جنگی که برای مقابله با مشرکان به پیشنهاد سلمان فارسی، مسلمانان در اطراف مدینه خندق حفر کرده و به پیروزی رسیدند.

 

گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و امارات درباره تحولات غزه

منابع خبری از گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و امارات متحده عربی درباره تحولات غزه خبر دادند.

 

 حماس: حمله به بیمارستان «شفاء» رفتار تلافی‌جویانه ناشی از شکست است

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد: «تداوم جنایات ارتش تروریستی رژیم اشغالگر در مجتمع پزشکی «شفا» در باریکه غزه برای سومین روز متوالی، رفتار تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی و نشان‌دهنده شکست ارتش آن است.

 

نامه سرگشاده 70 مقام مسئول آمریکا به بایدن درخصوص نسل کشی در فلسطین

حدود 70 مقام مسئول آمریکایی از جمله 10 سفیر سابق در نامه ای سرگشاده به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین هشدار دادند.

 

 جزئیات پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در باریکه غزه شده، به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است.

 

روزانه ۳۷ مادر فلسطینی در غزه شهید می شوند

 هلال احمر فلسطین اعلام کرد: روزانه ۳۷ مادر در نوار غزه شهید می شوند.  باشگاه الاسیر نیز اعلام کرد: اشغالگران اسرائیلی ۲۸ مادر اسیر را از خانواده ها و فرزندان شان محروم کرده اند که برخی از آنها مادران یا همسران و یا خواهران اسرا و برخی خواهران شهدا و بانوان اسیر سابق هستند.

 

شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۳۱ هزار و ۹۸۸ نفر رسید
وزارت بهداشت غزه از مبادرت صهیونیست ها به هفت کشتار دیگر طی ساعات گذشته خبر داد.  اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب هفت کشتار در غزه شده اند. طی ساعات گذشته ۶۵ نفر دیگر در غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی شهید و ۹۲ نفر دیگر نیز زخمی شده اند

 

که براین اساس، شمار شهیدان حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۳۱ هزار و ۹۸۸ تن و شمار زخمی شدگان نیز به ۷۴ هزار و ۱۸۸ نفر از هفتم اکتبر گذشته تاکنون رسیده است. این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده از آغاز دور جدید حمله به بیمارستان شفا در شهر غزه، دست کم ۱۵۰ فلسطینی را در داخل این بیمارستان به شهادت رسانده است.

 

 

 

انتهای پیام /ی.ح

 

 

نظر شما