شناسهٔ خبر: 65807011 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمله ترودو به یک روزنامه کانادایی پس از کشیدن کاریکاتور نتانیاهو

یک روزنامه کانادایی پس از کشیدن کاریکاتور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قالب یک خون‌آشام با اتهام یهودستیزی روبرو شده است.

صاحب‌خبر -

روزنامه مونترال La Presse روز چهارشنبه پس از اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در قالب یک خون آشام در یک کاریکاتور به تصویر کشید، با اتهامات یهودستیزی مواجه شد.
 
براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، کاریکاتور منتشر شده توسط La Presse، یک روزنامه دیجیتال فرانسوی زبان، نتانیاهو را با گوش‌ها و پنجه‌های میخ‌زده نشان می‌دهد که کت بلندی بر روی یک کشتی بادبانی پوشیده است و تصویری شبیه خون‌آشام در فیلم «نوسفراتو» در سال ۱۹۲۲ دارد. در زیر این نقاشی، این جمله نوشته شده بود: «نوسوینیاهو (ترکیب اسم نتانیاهو و نوسفراتو) در راه رفح است.
 
هجمه‌ها به این روزنامه با ادعای یهودستیزی به قدری زیاد شد که استفانی گرامون، مدیرمسئول این روزنامه کاریکاتور را حذف و عذرخواهی کرد. او در اذامه گفت: هدف از این کاریکاتور انتقاد از دولت اسرائیل است و نه مردم یهود. هیچ‌گاه قصد ما ترویج یهودستیزی یا کلیشه‌های توهین‌آمیز نبوده است.
 
با این وجود سیاستمداران کانادایی، سران صهیونیست و دیگران از این کاریکاتور انتقاد کردند، از جمله  جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا که آن را نفرت انگیز  خوانده و گفت: القائات یهود ستیزی و تکرار عبارات مشابه غیرقابل قبول است.
 
چندین وزیر کانادایی نیز از این کاریکاتور به عنوان وحشیانه  انتقاد کردند و هشدار دادند که این کاریکاتور تهدیدی برای تشدید تنش‌های بالا در کانادا در رابطه با جنگ غزه است.
 
 

نظر شما