شناسهٔ خبر: 65804457 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حافظیه میزبان ۳۰ هزار مسافر نوروزی در مراسم تحویل سال

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از اجرای مراسم تحویل سال در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظ و حضور ۳۰ هزار مسافر نوروزی در این آئین خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ضمن تبریک سال نو به استقبال بی‌نظیر مرم فارس و مسافران نوروزی از مراسم تحویل سال در حافظیه اشاره و اظهار کرد: شهروندان شیرازی و میهمانان نوروزی، جشن تحویل سال را در آرامگاه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی، با تفالی با دیوان خواجه، سال نو را آغاز کردند.

او ادامه داد: در این مراسم، قرائت قرآن، سرود ملی جمهوری اسلامی، اذان صبح و مناجات تحویل سال برگزار شد.

 ثابت اقلیدی بیان کرد: این مراسم با موسیقی سنتی و شیرازی، برنامه حافظ خوانی و مشاعره، همچنین شعر، غزل‌خوانی و اجرای سرود فرزندان ایران همراه بود که مورد استقبال ۳۰ هزار بازدیدکننده قرار گرفت.

او گفت: به‌رغم حضور خیل عظیم شرکت‌کنندگان در مراسم تحویل سال در مجموعه فرهنگی حافظ، با برنامه‌ریزی‌های به عمل‌آمده و اجرای سلسله برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و هنری این مجموعه با هیچ آسیبی مواجه نشد و جا دارد از همه شرکت‌کنندگانی که در حفاظت از فضای سبز و نظم و ارامش در این مجموعه با عوامل اجرایی همکاری کردند تقدیر و تشکر داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: هرسال آرامگاه حافظه با استقبال بی‌نظیر از سوی گردشگران داخلی و خارجی مواجه می‌شود به‌گونه‌ای که این مجموعه همواره در صدر مکان‌های پُربازدید گردشگری استان و کشور قرار دارد.

نظر شما