شناسهٔ خبر: 65804359 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات غزه وارد سعودی شد

در چارچوب پیشبرد تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در باریکه تحت محاصره غزه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا چهارشنبه یکم فروردین برای دیدار با رهبران پادشاهی عربی سعودی و آغاز دور جدیدی از گفت‌وگوها درباره تحولات جنگ در نوار غزه وارد شهر جده شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: در چارچوب پیشبرد تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در باریکه تحت محاصره غزه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا چهارشنبه یکم فروردین برای دیدار با رهبران پادشاهی عربی سعودی و آغاز دور جدیدی از گفت‌وگوها درباره تحولات جنگ در نوار غزه وارد شهر جده شد.
 
بلینکن که پس از ترک مانیل، پایتخت فیلیپین، چهارشنبه وارد جده سعودی شده، قرار است پیش از عزیمت در روز پنج‌شنبه به مصر، دومین ایستگاه تور خاورمیانه‌ای خود، گفت‌وگوهایی را با شاهزاده محمد بن سلمان، ولی‌عهد پادشاهی عربی سعودی که بارها از زمان آغاز جنگ میان اسرائیل و حماس با او دیدار کرده است، انجام دهد.
 
بنا بر گزارش‌ها بلینکن در سفر به سعودی و پس از آن مصر، همچنین راهکارهای افزایش ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و موضوع برقراری آتش‌بس بلندمدت و فردای پس از جنگ را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
این ششمین تور خاورمیانه‌ای بلینکن، از ابتدای جنگ اسرائیل و حماس که در هفتم اکتبر گذشته آغاز شد، است.
 
بررسی زیربنای درست صلح دائمی
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه مثیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته که بلینکن گفت‌وگوهایی را با رهبران سعودی در جده پیش از رفتن او به قاهره و دیدار با مقامات مصری، انجام خواهد داد.
 
این در حالی است که بلینکن طی اظهاراتی پس از آن توضیح داد که سفر او بررسی اساس درست صلح پایدار در منطقه را شامل خواهد شد.
 
وی افزود که ایالات متحده آمریکا خطاب به اسرائیل بر ضرورت وجود طرحی برای نوار غزه تاکید کرده است و این‌که مقامات اسرائیلی باید به محافظت از غیرنظامیان و فراهم ساختن کمک‌های بشردوستانه برای کسانی که به آن نیازی مبرم دارند، اولویت بدهند.
 
وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که اوضاع انسانی در نوار غزه برای زنان و کودکان و مردان هولناک است و افزود که 100 درصد ساکنان غزه به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.
 
شایان ذکر است که پادشاهی عربی سعودی بارها طی ماه‌های گذشته بر ضرورت برقراری آتش‌بس در غزه و وارد کردن کمک‌های بشردوستانه به این باریکه تاکید و از تخلفات اسرائیل در نوار غزه و نقض‌های گسترده‌‌ای که ارتش اسرائیل علیه هزاران غیرنظامی در غزه مرتکب می‌شود، انتقاد کرده است.
 
در همین راستا شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی هفته گذشته با همتای آمریکایی خود تلاش‌ها برای رسیدگی به بحران انسانی در نوار غزه فلسطین را مورد بررسی قرار داده بود.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما