شناسهٔ خبر: 65799961 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا:

تجربه اندوخته شده در دوران مقدس سربازی خریدنی نیست

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا: جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا با اشاره به اینکه تجربه اندوخته شده در دوران مقدس سربازی خریدنی نیست، تصریح کرد: سربازان به عنوان جوانان وطن، اصلی‌ترین مأموریت و وظیفه آن‌ها دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مشارکت در تأمین نظم و امنیت جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از پلیس، سردار «محمد شرفی» در آخرین شب سال ۱۴۰۲ در جمع سربازان وظیفه ستاد فراجا حضور یافت و در سخنانی اظهار کرد: فراسیدن بهار قرآن و طبیعت را به همه شما تبریک و از تمامی همکارانی که در امر ضیافت افطاری سربازان در طول این ماه تلاش بی‌وقفه دارند تشکر می‌کنم. 

وی گفت: خدمت برای نظام مقدس اسلامی و پاسداری از وطن و آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و ملی، در واقع زکات سلامتی و عمر جوانی شماست؛ دوران سربازی دوران خودسازی و خود مراقبتی است و در این دوران است که جوان می‌تواند به معنویاتی همچون نماز و روزه نزدیک‌تر شده و تمرین تقوا پیشگی کند. 

سردار شرفی با اشاره به اینکه جوانی جمعیت مؤلفه اصلی قدرت هر کشوری است، تصریح کرد: سربازان به عنوان جوانان وطن، اصلی‌ترین مأموریت و وظیفه آن‌ها دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مشارکت در تأمین نظم و امنیت جامعه است. 

وی اضافه کرد: خدمت سربازی اولین قدم ورود جوانان به عرصه‌های اجتماعی و اداره و تمرین زندگی با سلایق، رفتارها، آداب و رسوم سایر جوانان کشور و نشانه و سرآغاز بلوغ زندگی است. 

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگر از سخنان خود به اهمیت و جایگاه سرباز در دین اسلام اشاره و به جوانان توصیه کرد: سرباز از نظر دین اسلام مقدس‌ترین واژه‌ای است که ائمه اطهار علیه السلام و امامین انقلاب بارها و بارها و سایر اندیشمندان حوزه‌های نظامی برآن تأکید کرده اند. 

سردار شرفی با اشاره به اینکه تجربه اندوخته شده در دوران مقدس سربازی خریدنی نیست، تاکید کرد: اگر دوران خدمت به خوبی و درستی سپری شود، شاکله شخصیت اجتماعی جوان ساخته خواهد شد و با تجربه‌ای که در این دوران به دست می‌آورد در ابعاد و مراحل دیگر زندگی نیز موفق خواهد بود. 

وی ادامه داد: پر واضح است که تنها راه صیانت از تند باد جوانی، توکل به خداوند متعال و تمسک به اهل بیت (ع) است. 

این مقام ارشد انتظامی در ادامه افزود: دوران خدمت، دوران قدردانی است، قدردانی از کسانی و شرایطی که قبل از سختی‌ها و محدودیت‌های زمان سربازی به چشممان نمی‌آمدند و در راس همه این ها، قدردانی از زحمات والدین است که عمر خود را برای رفاه و آسایش شما گذاشتند. 

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در پایان ضمن توصیه جدی به سربازان مبنی بر گذراندن دوران خدمت خود با زکاوت و هوشمندی، سعه صدر و افزایش آستانه‌ی تحملِ مشکلات با استفاده از آموزش‌های فراگرفته شده، افزود: برای شما عزیزان موفقیت و سربلندی و عاقبت بخیری در دوران مقدس سربازی و مراحل دیگر زندگی را از درگاه حضرت حق مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/

نظر شما