شناسهٔ خبر: 65794852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش صادرات از پایانه مرزی ماهیرود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اعلام کرد جابجایی کالا در بخش صادارت و ترانزیت از پایانه‌ مرزی ماهیرود ۳۸۰ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری ۹۱۰ هزار و ۸۰  تن کالا اعم از صادرات و ترانزیت با ۳۳ هزار ۹۲۸ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی ماهیرود انجام شده است.

وی افزود: از این میزان جابجایی کالا، ۴۲۷ هزار و ۲۳۶ تن کالا صادرات و ۴۸۲ هزار و ۸۴۴ تن کالای ترانزیتی به کشور افغانستان حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جابجایی کالا در بخش صادارت از نظر وزنی ۴ درصد و از نظر سفر کامیون ۴۲ درصد رشد و در بخش ترانزیت ۳۸۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عمده‌ترین کالا‌های صادراتی از پایانه مرزی ماهیرود را فرآورده‌های های نفتی و سیمان اعلام کرد.

جلال زاده همچنین با اشاره به افزایش ۴۳ درصدی جابجایی مسافر از این پایانه افزود: طی ۱۱ ماهه امسال تعداد ۳۵ هزار و ۸۶۰ نفر مسافر ورودی و ۲۳ هزار و ۳۴۶ نفر مسافر خروجی جمعا ۵۹ هزار و ۲۰۶ نفر مسافر از پایانه مرزی استان تردد کرده اند که میانگین کل تردد روزانه مسافر حدود ۲۴۰ نفر بوده است.

وی از پیگیری‌ها در خصوص افزایش تعداد شرکت‌های مسافربری و ساماندهی ناوگان سواری کرایه مستقر در مرز ماهیرود، همچنین ارتقاء سطح خدمات به مسافرین در سالن مسافربری جهت رفاه حال مسافرین متردد از مرز ماهیرود نیز خبر داد.

نظر شما