شناسهٔ خبر: 65792549 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاشینیان: روابط ویژه ما با ایران بسیار مهم است/ثبات قفقاز برای یورو آتلانتیک اهمیت دارد

تهران- ایرنا- نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در یک نشست خبری با دبیر کل ناتو اعلام کرد که روابط ویژه ایروان با ایران بسیار مهم است و همکاری با ناتو علیه کشورهای منطقه نیست.همچنین دبیرکل ناتو نیز تاکید کرد ثبات در منطقه ناآرام قفقاز برای امنیت یورو آتلانتیک مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تارنمای نیوز ارمنستان، پاشینیان امروز سه‌شنبه در جریان این نشست خبرب تاکید کرد: ایروان همچنان به سیاست منطقه ای شدن پایبند است. روابط ویژه ما با گرجستان و ایران بسیار مهم است و هیچ یک از همکاری‌های ما نمی‌تواند علیه منطقه خودمان باشد.

وی در نشست خبری مشترک با ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، خاطر نشان کرد: ما علاقه مند به ادامه و توسعه گفتگوهای سیاسی موجود و گسترش مشارکت با ناتو و همچنین تک تک کشورهای عضو هستیم. ما امیدواریم که فرمت جدید همکاری ارمنستان و این پیمان، برنامه مشارکت به زودی تصویب شود.

وی ادامه دا: با توجه به تحولاتی که در منطقه ما رخ داده، تقویت و توسعه توان دفاعی برای ارمنستان بسیار مهم است.

استولتنبرگ نیز با توجه به تمایلات ارمنستان و جمهوری آدربایجان برای امضای یک توافق صلح بیان کرد: ایروان و باکو فرصتی برای دستیابی به صلحی پایدار دارند.

دبیر کل ناتو افزود: من از هر دو کشور می‌خواهم به توافقی دست یابند که راه را برای عادی سازی روابط و صلح پایدار برای مردمشان هموار می‌کند. ثبات در منطقه ناآرام قفقاز برای امنیت یورو آتلانتیک مهم است.

نظر شما