شناسهٔ خبر: 65788272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تقویم ممنوعیت صید در آبهای هرمزگان اعلام شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل شیلات هرمزگان، با اشاره به برنامه ممنوعیت صید برخی آبزیان در آب‌های این استان، گفت: طبق مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات، صید هامور ماهیان از اول فروردین تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۳ در آب‌های این استان ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مسعود بارانی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: همچنین براساس این تقویم، صید حلوا سفید از ۱۵ فروردین تا پایان اردیبهشت و صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت تا پایان خرداد ۱۴۰۳ در صیدگاه‌های این استان واقع در آبهای نیلگون خلیج‌فارس و دریای عمان ممنوع اعلام شده است.

وی، زمان ممنوعیت صید میش ماهیان در آبهای هرمزگان را نیز از ۱۵ مرداد تا پایان شهریور سال جدید اعلام کرد و گفت: ممنوعیت صید در روش مشتا نیز از ۱۶ فروردین تا پایان اردیبهشت سال جدید است.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: صید میگو نیز در تمام طول سال به جز فصل صید (حدود اوایل مهرماه به مدت ۴۵ روز) ممنوع است و هرگونه صید، خرید، فروش، حمل و نگهداری این آبزیان در زمان ممنوعیت جرم محسوب شده و از طریق مراجع قضایی قابل پیگرد است.

بارانی، با تاکید بر رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید اظهار کرد: شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به‌ویژه گونه های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه تشدید برخورد با صید و صیادی مخرب و غیرمجاز به‌ویژه استفاده از ادوات صیادی مخرب پرساین ماهیان تجاری و ترال را در دستورکار یگان حفاظت منابع شیلات آبزیان قرار داد، تصریح کرد: بی شک ذخایر آبزیان انفال بوده و انقراض و آسیب به هرگونه آبزی در دریا خساراتی جبران ناپذیر و مخرب است

بارانی همچنین افزایش گشت‌های کنترلی صید غیرمجاز با تجمیع نیروهای یگان از سراسر استان را در دستورکار یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان قرار داد و تاکید کرد: پویایی و فعالیت یگان حفاظت منابع آبزیان باوجود کمبود نیرو و منابع مشهود است، اما باید با همه محدودیت‌ها شاهد ارتقای فعالیت‌ها و و حفاظت از ذخائر باشیم.

نظر شما