شناسهٔ خبر: 65780432 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آیا ناتو در جبهه دریای سیاه روسیه دست به خرابکاری می زند؟

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی ایران،شهر خورشید در مطلبی پیرامون بازدید سرگئی شویگو از سواستوپول بندری در ساحل شمالی دریای سیاه و جنوب غربی شبه‌جزیره کریمه نوشت:

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به سواستوپول رفت و از مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در این منطقه بازدید کرد و دستورات جدیدی نیز صادر شد.

سواستوپول بندری در ساحل شمالی دریای سیاه و جنوب غربی شبه‌جزیره کریمه است.

بعد از این دیدار، تصمیم بر این شد که تغییرات کلی در خصوص ساختار دفاع ساحلی و آرایش کشتی های جنگی و پدافند دفاعی سواحل در برابر روش های جدید و مختلف حمله چریکی و انتحاری ناتو مانند قایق های و پهپادهای انتحاری زیر آب ایجاد شود.

در دو سال گذشته هر وقت که سرگئی شویگو از جایی دیدار کرده ، تغیرات اساسی روی داده و اگر نه این اتفاق نیفتاده باشد ، دیدار دوم او برای افسران ارشد خوب تموم نمی شود.

برنامه ریزی شده است که در ابتدا سیستم های دید حرارتی و الکترواپتیکی بیشتری به همراه سیستم های شلیک پرقدرت اتوماتیک مسلسل در تمامی کشتی های نیروی دریایی و نقاط حساس در سواحل برای شناسایی و هدف قرار دادن اهداف سریع در مقیاس کوچک مورد استفاده قرار گیرد .

فعالیت‌های جامعی مانند به‌روزرسانی‌های مختلف رادار و سونار، پیشرفت در CIWS و موشک‌های ضد زره برد بلند و موشک‌های سنگین،و اژدرها به‌ویژه برای هدف قرار دادن اهداف زیر سطحی یا سامانه‌های شکارچی-قاتل خودکار، انجام داده شود .

بجز آن دستور رسیده تا با افزایش شبکه‌های شناسایی‌ و حسگر های مقاوم جدید در سواحل دریای سیاه نیز مورد توجه قرار گیرد .

اگر این امر این محقق نشود، در آینده روسیه زیان های بیشتری را باید متحمل شود .

اما نکته مهم اینجاست که اگر شویگو بازدید کرده باشد، قطعا هسته های خرابکار ناتو به همراه نیروهای رسمی MI6 و GUR ممکن است تلاش کنند تا برای کاهش روحیه سربازان ارتش روسیه انجام دهند .

آنها در اسرع وقت یک حمله جدید را برای ضربه زدن به بازدید شویگو امتحان کنند تا به نظر برسد این بازدید ها تأثیر منفی دارد و روسیه نمی‌تواند تغییری در جبهه دریای سیاه ایجاد کند .

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما