شناسهٔ خبر: 65779490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار پوتین به فرانسه در مورد تشدید مناقشه اوکراین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به فرانسه درباره تشدید درگیری‌ها در اوکراین هشدار داد.

صاحب‌خبر -

هشدار پوتین به فرانسه در مورد تشدید مناقشه اوکراین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین  پس از اعلام انتخاب مجدد خود در انتخابات ریاست جمهوری که روز قبل برگزار شد، با کسب ۸۷.۲۹ درصد آرا، صبح دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی سخنرانی کرد.

پوتین گفت: «اگر کسی بخواهد مشکلات داخلی کشورش را با لفاظی‌های تهاجمی خارجی پوشش دهد، این یک ترفند معروف و پرکاربرد است. من دوست دارم فرانسه این نقش را بازی نکند.»

او تاکید کرد که با این کار، فرانسه «تنها درگیری را تشدید می‌کند» و از پاریس خواست تا «برای یافتن راه حل‌های مسالمت آمیز اقدامی انجام دهد.»

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: «فرانسه می‌تواند این نقش را بازی کند، اما بداند که همه چیز از دست رفته است.»

پوتین در مورد اعزام نیرو‌های نظامی به اوکراین، طرحی که به طور گسترده توسط امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه بیان شد و از آن دفاع کرد، گفت: این موضوع تازه‌ای نیست، زیرا جنگنده‌های فرانسوی و انگلیسی قبلاً نیز در آنجا حضور داشتند.

او گفت: «سربازان ناتو در اوکراین حضور دارند، ما آن را می‌دانیم، ما می‌شنویم که در آنجا به زبان فرانسه و انگلیسی صحبت می‌شود، (..) آنها کشته می‌شوند و تعداد کشته‌های آنها بسیار زیاد است.»

این اظهارات پوتین در مورد فرانسه چند روز پس از سخنان مکرون است که روسیه را «دشمن» توصیف کرد.

امانوئل مکرون پنجشنبه گذشته طی یک مصاحبه تلویزیونی در واقع تمایل خود را برای جلوگیری از پیروزی روسیه تکرار کرد.

وی تاکید کرد: روسیه نمی‌تواند و نباید در این جنگ پیروز شود.

روسیه بار‌ها تاکید کرده است که برای محافظت از اکثریت جمعیت روس زبان در مناطق جدایی طلب دونباس، به ویژه مناطق دونتسک و لوگانسک که می‌خواستند از اوکراین استقلال پیدا کنند، مداخله نظامی کرده است.

نظر شما