شناسهٔ خبر: 65777164 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نگرانی صهیونیست‌ها از عمیق شدن شکاف میان تل‌آویو و واشنگتن

صهیونیست‌ها اعلام کردند به دلیل حملات لفظی مقامات آمریکا علیه نتانیاهو و رویارویی او با آنها، نگران روابط تل‌آویو و واشنگتن هستند.

صاحب‌خبر -

رسانه‌های صهیونیستی ترس خود را از اختلافاتی که نتانیاهو با مقامات ارشد آمریکایی پیدا کرده است، در میان ترس از کاهش کمک‌های امنیتی و نظامی واشنگتن که این رژیم را در معرض خطر قرار می‌دهد، ابراز کردند.

 روزنامه اسرائیلی «معاریو» به نقل از ایتان گیلبوآ، کارشناس صهیونیستی در امور آمریکا، نوشت: نتانیاهو طی یک هفته از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون او، چاک شومر، رئیس بلوک دموکرات در سنا و نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا انتقاد کرد.

او با بیان اینکه رویارویی‌هایی که نتانیاهو با مقامات ارشد آمریکایی انجام می‌دهد، به روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی آسیب می‌زند، بر لزوم توقف فوری آن تاکید کرد.

 با توجه به آنچه که به نظر می‌رسد تغییر سیاست در کاخ سفید است، نگرانی در دستگاه امنیتی و نظامی در مورد تبادل بی‌پروا بین مقامات ارشد دولت بایدن و نتانیاهو در روز‌های اخیر افزایش یافته است.

بیانیه‌های انتقادی از نتانیاهو، از جمله آنچه بایدن گفت: نتانیاهو باعث آسیب می‌شود. او بیشتر از اینکه به اسرائیل کمک کند به اسرائیل آسیب می‌زند، آنچه که هریس گفته و بین نتانیاهو و شهرک‌نشینان تمایز قائل شد به علاوه سخنان چاک شومر که معتقد بود که نتانیاهو راه خود را گم کرده و شایستگی نخست‌وزیر را ندارد، باعث عصبانیت نتانیاهو شده است.

نظر شما