شناسهٔ خبر: 65775561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز ساخت بیمارستان جدید دهدشت معطل زمین

یاسوج - ایرنا - بیمارستان امام خمینی ره دهدشت با عمر بالای بیش از ۴۰ سال تنها بیمارستان شهرستان کهگیلویه است دولت سیزدهم و به تبع آن وزارت بهداشت در پاسخ به دغدغه مردم منطقه نیز با احداث بیمارستان جدید موافقت کرده که به نظر می رسد تنها مشکل در مسیر اجرا و آغاز ساخت این مرکز آموزشی و درمانی موضوع تامین زمین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بیمارستان امام خمینی دهدشت به عنوان تنها مرکز درمانی سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده را پوشش می‌دهد.

کمبود تخت بیمارستانی یکی از مشکلات اساسی در ساختار بهداشتی و درمانی شهرستان است و با گذشت سال‌ها توسعه بیمارستان در حد حرف و شعار همچنان باقی مانده است.

آغاز ساخت بیمارستان جدید دهدشت معطل زمین

کهگیلویه با وجود گستردگی حوزه جغرافیایی خود به شهرستان‌های منفک شده (چرام و لنده) نیز خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.

سرانه تخت بیمارستانی در دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه به ازای هر یکهزار نفر کمتر از یک تخت است این در حالی است که تا رسیدن به نرم استاندارد باید تعداد تخت‌های موجود ۲ برابر شود.

آغاز ساخت بیمارستان جدید دهدشت معطل زمین

کمبود تخت و مشکلات اساسی در حوزه درمان در شرایط کرونا بیش از پیش نمایان شد؛ در روزهایی که پیک‌های کرونا شدت گرفته و نمودار تعداد بستری‌ها لحظه‌ای صعود می‌کرد تکمیل ظرفیت پذیرش در بیمارستان دهدشت مراقبت از بیماران را به راهروها کشاند و عمق توزیع نامتوازن بیمارستانی باعث گلمندی بیماران و مراجعه کنندگان نیز شد.

آغاز ساخت بیمارستان جدید دهدشت معطل زمین

حسین کلانتری استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ در نشستی با مسئولان استانی توسعه بیمارستان دهدشت را نیاز اساسی مردم شهرستان کهگیلویه دانست و گفت: شهر دهدشت به چهار شهرستان خدمات درمانی ارائه می‌دهد بنابراین راه اندازی کلینیک و تجهیز بیمارستان ان باید از سوی وزارت بهداشت مورد توجه قرار گیرد.

توسعه زیر ساخت‌های موجود و ساخت بیمارستان جدید می‌تواند بخشی از نیازهای درمانی این شهرستان‌ها را رفع کند.

سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر خرداماه خود به شهرستان کهگیلویه در دیدار با امام جمعه گفته بود: با برنامه ریزی های انجام شده یک بیمارستان مستقل در دهدشت احداث و در نتیجه یکصد تخت جدید به تعداد تخت های بیمارستانی این شهر اضافه خواهد شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به موافقت وزارت بهداشت با احداث بیمارستان جدید در دهدشت مرکز این شهرستان گفت: بیمارستان جدید دهدشت ۲۳۴ تختخوابی است.

سید منصور تقوی بیان کرد: بیش از چهار ماه از تصویب این مصوبه می گذرد ولی به دلیل نبود زمین اجرای آن به تعویق افتاد.

وی در این تماس تلفنی با خبرنگار ایرنا از مسئولان خواست که به داد مردم برسند و تاکید کرد که مردم در بیمارستان دهدشت به دلایل مختلف دارند جان خود را از دست می دهند.

تقوی با اشاره به اینکه این بیمارستان در بیشتر مواقع جوابگوی حجم مراجعه کنندگان نیست افزود: برای خدمات رسانی بهتر به مراجعه کنندگان و بیماران عملیات اجرایی بیمارستان جدید باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: طی سالهای گذشته توسعه بیمارستان امام خمینی به عنوان یک اولویت در دستور کار بوده ولی به دلیل منابع محدود اعتبارات توسعه این طرح اجرایی نشد.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۲۲ هزار بیمار در بیمارستان امام خمینی دهدشت بستری و هشت هزار عمل جراحی نیز انجام شد.

تخت های مصوب بیمارستان امام خمینی دهدشت ۱۶۰ تخت است که با توجه به تعداد مراجعه کنندگان و افزایش جمعیت هم اکنون ۲۲۰تخت در این بیمارستان خدمات لازم را ارائه می دهند.

این بیمارستان دارای بیش از ۴۱۵ نیروی درمانی شامل کارشناسان هوشبری، اتاق عمل، پرستار، بهیار، کمک بهیار، کارشناس آزمایشگاه و رادیولوژی و بخش های پاراکلنیکی(سی تی اسکن و ام آر آی) و ماما است.
بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در سال ۱۳۷۸ با ۱۶۰ تخت درمانی که شامل بخش های داخلی، زایشگاه، اتاق عمل، جراحی زنان، جراحی عمومی، اطفال و نوزادان راه اندازی شد.

دهدشت مرکز شهرستان ۱۲۳هزار نفری کهگیلویه دارای بیش از ۶۵هزار نفر جمعیت است.

بیشتر بخوانیم:

زمین بیمارستان جدید دهدشت تامین شد

وزارت بهداشت با ساخت بیمارستان جدید دهدشت موافقت کرد

توسعه بیمارستان دهدشت نیاز اساسی مردم شهرستان کهگیلویه است

تخت های تنها بیمارستان کهگیلویه افزایش یافت

نظر شما