شناسهٔ خبر: 65775514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار هواشناسی؛ بهار ۱۴۰۳ در مازندران با طغیان رودخانه‌ها آغاز می‌شود

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به عبور موج متناوب بارشی، نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها، رانش زمین، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، ریزش سنگ و اختلال تردد در محورهای کوهستانی این استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی امروز –دوشنبه- با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از بعدازظهر سه‌شنبه -۲۹ اسفند- تا بعدازظهر چهارشنبه یکم فروردین ۱۴۰۳ اعلام و پیش‌بینی کرد که هوای مازندران طی این مدت علاوه بر مه‌آلودگی، کاهش دما و وزش باد، با بارش باران و برف نیز همراه است.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه ناپایدار جوی را در ارتفاعات استان پیش‌بینی کرد و نسبت به کاهش دید، سیلابی‌شدن رودخانه‌ها، ریزش سنگ، ‌رانش‌زمین، لغزندگی جاده‌ها و اختلال‌ تردد در محورهای کوهستانی طی این مدت هشدار داد.

در این اخطاریه به شهروندان توصیه شده علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و خودداری از اسکان یافتن در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات طی این بازه زمانی، هنگام تردد در محورهای کوهستانی به ویژه گردنه‌های برف‌گیر، جوانب احتیاط را رعایت و از مجهز بودن خودروها به تجهیزات زمستانی و وسایل گرمایشی اطمینان حاصل کنند.

هشدار هواشناسی؛ بهار ۱۴۰۳ در مازندران با طغیان رودخانه‌ها آغاز می‌شود

بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران نیمه‌ابری تا ابری و از شب در نیمه غربی استان با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات غربی با بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران در آخرین روز سال -سه‌شنبه- در مناطق غربی ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران، در ارتفاعات مه‌آلود با بارش باران و برف و وزش باد و در مناطق مرکزی و شرقی استان نیز نیمه‌ابری گاهی با افزایش ابر همراه خواهد بود.

وضعیت آب و هوای مازندران از شامگاه سه‌شنبه و در روز چهارشنبه ابری همراه با بارندگی، مه‌گرفتگی و بارش برف در ارتفاعات، وزش باد به نسبت شدید و کاهش دما پیش‌بینی شده است.

در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز در مناطق ساحلی تا دامنه‌ها، وضعیت جوی نیمه‌ابری و گاهی ابری و در ارتفاعات نیز صاف تا نیمه‌ابری اعلام شده است. همچنین از شامگاه جمعه در ارتفاعاتمناطق غربی استان افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است

داده‌های دریافتی از ‌ای هواشناسی نشان می‌دهد که کیاسر با ثبت دمای ۱۷.۲ و کجور با ۱۳.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید که در مقایسه با روز گذشته یک درجه کاهش را نشان می‌دهد.

نظر شما