شناسهٔ خبر: 65769878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پی ورود سامانه بارشی قوی؛

آمادگی لرستان برای مقابله با خطرات سیل احتمالی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در پی ورود سامانه بارشی قوی از ظهر امروز ۲۸ اسفند به جو استان از آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطرات سیل احتمالی خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مهدی پازوکی با اشاره به هشدار سطح قرمز هواشناسی و احتمال طغیان رودخانه‌های استان گفت: ضروری است از توقف در حاشیه و بستر‌ رودخانه‌های لرستان خودداری شود.

وی افزود: اقلام ضروری مورد نیاز در شهرستان‌های استان برای مقابله با هر گونه حوادث ناشی از بارش‌های سیل‌آسا ذخیره شده است و در صورت نیاز بین مردم توزیع می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اظهارداشت: نیرو‌های عملیاتی و امدادی نیز در مناطق پرخطر استان مستقر شده‌اند، ستاد مدیریت بحران هم در فرمانداری شهرستان‌های استان تشکیل و مرخصی مدیران تا پایان فعالیت این سامانه بارشی لغو شده است.

پازوکی گفت: هشدار سطح قرمز هواشناسی برای پنج استان از جمله لرستان صادر شده که میانگین بارش‌ها برای لرستان بین ۶۰ تا ۸۰ میلی‌متر و بارش‌های نقطه‌ای به ویژه برای نوار جنوبی استان بیش از ۱۵۰ میلی متر پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اعلام آمادگی برای پایش، رصد و اندازه گیری حجم ذخیره آب پشت سد‌ها گفت: سد‌های استان ظرفیت کامل برای کنترل سیلاب‌های احتمالی را دارند.

حسن پور افزود: لایروبی‌ها لازم نیز برای مناطق مورد نیاز بر اساس اعتبارات تخصیص یافته انجام شده است.

شیروانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم از استقرار اکیپ‌های راهداری در محور‌های مواصلاتی استان خبرداد و گفت: ۴۰۰ راهدار با استفاده از ۲۸۰ وسیله نقلیه سبک و سنگین آماده خدمات رسانی به مردم هستند.

جمعیت هلال احمر لرستان نیز با تیم‌های واکنش سریع در آماده باش کامل قرار دارد.

قدمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۵ مرکز امدادی در استان فعال است، گفت: اقلام امدادی نیز در شهرستان‌های استان ذخیره سازی شده که در صورت نیاز بین مردم توزیع خواهد شد.

با توجه به اوج بارش‌ها برای فردا ۲۹ اسفند و روز چهارشنبه، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان نیز از مردم خواست از رفتن به منابع طبیعی به ویژه آبشار‌های نوژیان، بیشه، چکان، وارک و افرینه و همچنین اتراق در حاشیه رودخانه‌های کشکان، سیمره، زال و سزار خودداری کنند.

عطا حسن پور افزود: هم استانی‌ها و مسافران نوروزی تا پایان فعالیت سامانه بارشی اخیر از رفتن به مناطق کوهستانی گردشگری از جمله تخته چان، کول چپ و تنگه هلت نیز پرهیز کنند.

مدیرکل امور عشایر لرستان نیز از عشایر خواست از اتراق در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند و کوچ بهاره خود را به تأخیر بیندازند.

هوشنگ نورمحمدی افزود: اطلاع رسانی به عشایر از طریق پیامک و گشت‌های سیار انجام شده است.

وی گفت: ماشین آلات راهسازی امور عشایر استان نیز در آماده باش کامل هستند و خدماتی از جمله توزیع آرد خانه پزی و علوفه دام همچنین توزیع نفت و گاز انجام شده است.

فرهاد دیناروند، معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان هم گفت: همه سالن های ورزشی برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده اند.

<div id="video-display-embed-code_10922027"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4185307/10922027?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما