شناسهٔ خبر: 65768475 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یکصد و شصت و چهارمین روز جنگ غزه

حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش اشغالگر به بیمارستان شفاء

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز بیمارستان الشفاء در شهر غزه را به طور همزمان هدف حملات سنگین توپخانه‌ای و هوایی و هجوم زمینی قرار داد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، بخش جراحی بیمارستان الشفاء غزه در پی حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی دچار آتش سوزی شده است.

<div id="video-display-embed-code_10918952"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4185205/10918952?width=600&height=350"></script></div>

 

درخواست رژیم صهیونیستی برای خروج فوری غیرنظامیان از محله الرمال و بیمارستان الشفا
به گزارش کانال تلگرامی شبکه المیادین، ارتش رژیم اشغالگر از غیرنظامیان خواست محله الرمال و بیمارستان الشفا در شهر غزه را فوری تخلیه کنند.

خبرنگار المیادین افزود در اثر حمله رژیم اشغالگر به یک منزل مسکونی در منطقه الغفری در مرکز شهر غزه شماری از غیرنظامیان شهید یا زخمی شدند.

خبرنگار المیادین گفت اطراف خیابان عیدیه در مجاورت بیمارستان الشفا در غرب شهر غزه هدف حمله توپخانه‌ای ارتش اسرائیل قرار گرفت.

 

افطار بر روی ویرانه منازل در غزه
پایگاه خبری فلسطین گزارش داد خانواده‌های فلسطینی افطار خود را بر روی ویرانه خانه هایشان می‌خورند.
بر روی دیوار خانه ویران شده نوشته شده است: پایداریم و اینجا را ترک نمی‌کنیم.

 

درگیری شدید مبارزان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در اطراف بیمارستان الشفا غزه
به گزارش کانال تلگرامی شبکه قدس، گردانهای شهدای الاقصی اعلام کرد که مبارزان ما از ساعات اولیه روز دوشنبه با سلاح تیربار و دیگر تسلیحات مناسب در حال درگیری شدید با نظامیان اشغالگر در اطراف بیمارستان الشفاء در غرب شهر غزه هستند.

 

ادامه حملات گسترده ارتش اسرائیل به شهر غزه
به گزارش کانال تلگرامی شبکه الجزیره، خبرنگار این شبکه اعلام کرد که در اثر حمله هوایی ارتش اسرائیل به خانه‌ای در خیابان اللبابیدی در شهر غزه شماری از غیرنظامیان فلسطینی شهید و یا زخمی شدند.

بنا بر اعلام خبرنگار الجزیره، پهپاد‌های رژیم اشغالگر در حال گلوله باران شدید به طرف خیابان‌های النصر، الوحده و الجلاء در شهر غزه هستند.

نظامیان اشغالگر همچنین دو مدرسه در اطراف بیمارستان شفا در غزه را محاصره و پس از یورش به داخل مدرسه در نزدیکی بیمارستان شفا، شماری از آوارگان (مرد) فلسطینی را بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین از زنان در داخل مدرسه خواستند ازطریق خیابان الرشید به سمت شهر دیرالبلح بروند.

 

جنبش حماس حمله نظامیان اشغالگر به بیمارستان شفا را محکوم کرد
به گزارش پایگاه اینترنتی خبری العهد، جنبش حماس با صدور بیانیه ای حمله بامداد روز دوشنبه نظامیان اشغالگر به مجتمع بیمارستانی شفا در غزه را به شدت محکوم و اعلام کرد جنایت های رژیم اشغالکر و ارتش نازی آن هرگز تصویری از پیروزی را برای آنان به ارمغان نمی آورد.

حماس تاکید کرد: ارتش رژیم اشغالگر با هدف قرار دادن مستقیم ساختمان های بیمارستان شفا بدون توجه به حضور بیماران، کادر درمان و آوارگان فلسطینی در داخل این مجتمع پزشکی، بار دیگر جنایت جدیدی را علیه بیمارستان شفا و مناطق مجاور آن مرتکب شد.

این جنبش تاکید کرد ادامه جنایات های رژیم اشغالگر و جنگ نسل‌کشی ارتش آن علیه ملت فلسطین در نوار غزه هرگز تصویری از پیروزی را برای بنیامین نتانیاهو ( نخست وزیر )و ارتش نازی و جنایتکار آن به ارمغان نمی‌آورد بلکه این حملات بیانگر وضعیت ناامیدی ، سردرگمی و از دست دادن امید در دستیابی به هر گونه دستاورد نظامی در نوار غزه درکنار هدف قرار دادن غیرنظامیان بی دفاع است.

در این بیانیه آمده است، شکست و ناتوانی جامعه بین‌الملل و سازمان ملل در اتخاذ تدابیر مناسب و لازم علیه رژیم صهیونیستی به منزله چراغ سبز برای ادامه نسل‌کشی و پاک سازی نژادی این رژیم بر ضد مردم غزه است.

جنش حماس بار دیگر از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، سازمان جهانی بهداشت و دیگر نهادهای بین‌المللی مسئول درخواست کرد به مسئولیت‌های خود در حمایت از تاسیسات پزشکی و بهداشتی باقی مانده در نوار غزه عمل و در عین حال اسناد و مدارک لازم از جنایات صهیونیست‌های نازی علیه بخش های درمانی وپزشکی را مستند و جمع آوری کنند ، چون براساس توافقنامه ژنو و قوانین بین المللی حقوق بشر این مراکز ( پزشکی و درمانی ) باید محافظت شوندو نباید هدف حمله قرار گیرند.

 

حملات بالگردهای نظامی رژیم اشغالگر به غرب شهر غزه
به گزارش کانال تلگرامی فلسطین الیوم، منابع محلی و رسانه ای اعلام کردند که همزمان با وقوع درگیری های شدید و انفجارها در غرب شهر غزه، بالگردهای نظامی ارتش اسرائیل نیز این مناطق را گلوله باران کردند.

 

خیابان‌های غزه به گورستان تبدیل شده اند
به گزارش پایگاه خبری قدس فید، کشتار فلسطینیان در نوار غزه به حدی رسیده است که اجساد شهدا در کوچه‌ها و خیابان‌ها دفن می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_10919519"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4185205/10919519?width=600&height=350"></script></div>

 

لحظه ورود نظامیان صهیونیست به ساختمان مجاور بیمارستان الشفا
پایگاه خبری قدس فید از ورود نظامیان صهیونیست به ساختمان مجاور بیمارستان الشفا در شهر غزه خبر داد.

<div id="video-display-embed-code_10919189"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4185205/10919189?width=600&height=350"></script></div>

 

وزارت بهداشت غزه از شهید و زخمی شدن شماری از فلسطینی‌ها در بیمارستان الشفا خبر داد
به گزارش کانال تلگرامی شبکه فلسطین الیوم، وزارت بهداشت غزه با اعلام اینکه مجتمع بیمارستانی الشفا در غرب شهر غزه هدف یک رشته حملات هوایی ارتش رژیم اشغالکر قرار گرفته است، افزود: در این حمله شماری از فلسطینی‌ها شهید یا زخمی شدند.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: آوارگان فلسطینی داخل ساختمان جراحی‌های تخصصی و پذیرش اورژانس در ساختمان شماره ۸ بیمارستان الشفا در محاصره نظامیان اشغالگر هستند.

وزارت بهداشت غزه همچنین از وقوع آتش سوزی در ورودی بیمارستان الشفا و مشاهده مواردی از حالت خفگی در میان آوارگان فلسطینی در داخل این بیمارستان خبر داد.

وزارت بهداشت غزه در ادامه اعلام کرد با توجه به شدت آتش سوزی و اینکه هر کسی که به پنجره‌های بیمارستان نزدیک می‌شود، هدف نظامیان اسرائیلی قرار می‌گیرد، کسی در داخل بیمارستان قادر به نجات زخمی‌ها نیست.

 

مقاومت فلسطین: حمله به بیمارستان الشفاء در امتداد نسل کشی مردم فلسطین قرار دارد
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، گروه‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای درباره حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء غزه اعلام کردند: ما تداوم حملات رژیم اشغالگر به بیمارستان‌های نوار غزه به ویژه بیمارستان الشفاء را که با هدف تخریب بخش بهداشت و درمان آن انجام می‌شود، محکوم و تأکید می‌کنیم هدف قرار دادن بیمارستان‌ها در امتداد نسل کشی مردم فلسطین و نقض آشکار کنوانسیون‌ها و قوانین بین المللی است.

این بیانیه می‌افزاید: ما تأکید می‌کنیم ادعا‌های رژیم اشغالگر درباره بیمارستان الشفاء مبنی بر حضور سران مقاومت در آن نادرست است و هیچ یک از بیمارستان‌ها فعالیتی انجام نداده اند که با وظایف خاص آن‌ها مطابق با قوانین بین‌المللی، مغایرت داشته باشد.

حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش اشغالگر به بیمارستان شفاء

 

آتش سوزی در بخش جراحی بیمارستان الشفاء غزه
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، بخش جراحی بیمارستان الشفاء غزه در پی حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی دچار آتش سوزی شده است.

 

حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش اشغالگر به بیمارستان شفاء

 

رژیم صهیونیستی در حال فریب دنیا و توجیه حمله به بیمارستان الشفاء است
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه در واکنش به حمله نظامی رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دشمن با طرح ادعا‌های واهی، قصد فریب دنیا و توجیه حمله به بیمارستان الشفاء را دارد.

وزارت بهداشت در نوار غزه مسؤلیت جان کادر پزشکی و درمانی و صد‌ها آواره، بیمار و مجروح فلسطینی در مجتمع بیمارستانی شفا در شهر غزه را متوجه دشمن صهیونیستی دانست.

این وزارتخانه تأکید کرد که یورش نظامیان اشغالگر صهیونیست به بیمارستان الشفاء نقض صریح قوانین بین‌الملل و کنوانسیون چهارم ژنو است و دشمن صهیونیستی همچنان با طرح روایات دروغ و ساختگی به دنبال فریب دنیا و توجیه یورش به این بیمارستان است.

در ادامه این بیانیه تأکید شد هدف از حمله نظامی به بیمارستان الشفاء نابودی کامل نظام سلامت و بهداشت در شمال غزه است.

وزارت بهداشت غزه مخالفت و مقابله جامعه بین‌الملل با جنایات دشمن صهیونیستی در بیمارستان الشفاء و دیگر بیمارستان‌های نوار غزه و همچنین حضور فوری نهاد‌های بین‌المللی در این بیمارستان و محافظت از غیرنظامیان داخل آن را خواستار شد.

 

حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش اشغالگر به بیمارستان شفاء

 

محاصره شدید بیمارستان الشفاء غزه
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، بیمارستان الشفاء غزه تحت محاصره شدید نظامیان رژیم اشغالگر قرار دارد و هر کسی که در آن حرکت کند، هدف تیراندازی مستقیم قرار می‌گیرد.

منابع محلی اعلام کردند در حمله رژیم صهیونیستی به این بیمارستان شماری شهید یا زخمی شده اند ولی امکان دسترسی به آنها به علت تداوم حملات صهیونیست‌ها وجود ندارد.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز به طور همزمان بیمارستان الشفاء در شهر غزه را هدف حمله سنگین توپخانه‌ای و هوایی قرار داد.

حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش اشغالگر به بیمارستان شفاء

 

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از اجرای عملیات نظامی در بیمارستان الشفاء خبر داد
کانال تلگرامی اعلام العدو با انتشار تصاویری از اطراف بیمارستان الشفاء درغزه، به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از اجرای عملیات نظامی در بیمارستان مذکور خبر داد.

<div id="video-display-embed-code_10919018"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4185205/10919018?width=600&height=350"></script></div>

سخنگوی ارتش رژیم صهونیستی اعلام کرد: این عملیات در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر وجود رهبران ارشد حماس در منطقه آغاز شده است. رهبرانی که به ادعای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، از بیمارستان برای اجرای عملیات استفاده می‌کنند.

گفتنی است کمتر از دو ماه پیش یکی از افسران یگان ویژه تکاوری نیروی هوایی رژیم صهیونیستی موسوم به «واحد شلداگ»  و مسئول حمله به بیمارستان شفاء به ضرب گلوله تک تیرانداز گردان‌های قسام به هلاکت رسید.

 

نظر شما