شناسهٔ خبر: 65766039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امسال ۱۸ کتاب با موضوع نقش زنان آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس منتشر شد

مسوول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۸ عنوان کتالب با این موضوع در استان منتشر شده و رشادت های بانوان را در بخش های مختلف روایت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،لیلا سپهری  به شاخص ترین کتاب منتشره شده در سال جاری اشاره کرد و افزود: کتاب یا دانشنامه نقش زنان دردفاع مقدس از شاخص ترین و مهمترین کتاب های حوزه مشارکت زنان بود که در سه جلد تهیه شده و ۲ جلد آن در آستانه تمام شدن است.

وی اظهارکرد: این کتاب پیرامون نقش زنان در پشت جبهه، پایگاه ها، فعالیت های پشت جبهه، اسامی تمامی زنان شهیده و همچنین زنان نویسنده حوزه دفاع مقدس تدوین شده است.

وی ادامه داد: بخش آماری این کتاب نیز به صورت فصل جداگانه و شامل آماری کامل از زنان شهیده و جانبازان است که منتشر خواهد شد.

مسوول نشر آثارو ارزش های مشارکت زنان دردفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: کلاه پشمی (خاطرات زنان دفاع مقدس با زبان کودکان دانش آموزی که برای رزمندگان شال و کلاه می بافتند) نوشته رکسانا بلوری، عینک مهندس درمورد شهید امینی و "قهرمان من" درخصوص سرگذشت شهید یونس صفاری از جمله کتابهای منتشر شده در بخش کودکان در سال جاری است.

سپهری ادامه داد: همچنین ۲۰ جلد کتاب صوتی در حوزه مشارکت زنان دردفاع مقدس آذربایجان غربی امسال تولید شده است.

وی به رونمایی کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کتاب تاریخ شفاهی به شرط شفاعت خاطرات همسر شهید حسنی ( سپیده دهقانپور) و نوشته لیلا سپهری از جمله کتابهایی است که امسال رونمایی شد.

مسوول نشرآثارو ارزش های مشارکت زنان دردفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: همچنین درسال جاری "ستاره ثریا" اثر "ویدا شهند" خواهر شهید شهند نیز چاپ و منتشر و رونمایی شد.

نظر شما